Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2015 winnaar : Feliciter
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: DV-2015 winnaar : Feliciter
Je verbleef 6 maanden in Israel = wonen.
Als je nu nog geen adres hebt, dan laat je dat open.
Als je nu nog geen adres hebt, dan laat je dat open.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ja dacht dat ook wat betreft Israël, maar wilde even checken.
Adres openlaten kan dus niet, en je moet dus adres invullen waar je gaat wonen en waar je greencard toegezonden wilt krijgen. Lastig! Iemand tips?
Adres openlaten kan dus niet, en je moet dus adres invullen waar je gaat wonen en waar je greencard toegezonden wilt krijgen. Lastig! Iemand tips?
01-05-2014 Selected for further processing DV-2015
24-05-2014 Completed DS-260 form
04-12-2014 Appointment at US Consulate Amsterdam! APPROVED!
- EstherAnna77
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb bij woonadres geen adres ingevuld (volgens mij heb ik 'not yet known' oid ingevuld)
en bij mailadres (dus waar je GC naartoe moet) een adres van vrienden gebruikt. Misschien kun je een van je contacten in de VS hun mail adres gebruiken?
en bij mailadres (dus waar je GC naartoe moet) een adres van vrienden gebruikt. Misschien kun je een van je contacten in de VS hun mail adres gebruiken?
“Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor” – Mark Twain
DV2014 selected. Hopelijk in lente 2014 richting Santa Rosa, CA!!!!
DV2014 selected. Hopelijk in lente 2014 richting Santa Rosa, CA!!!!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Je moet er wel officieel geregistreerd geweest zijn. Je moet dan namelijk ook een politiecertificaat leveren. Dus tenzij je daar lokaal melding gedaan hebt (Of de instantie bij wie je studeerde dat voor je deed), woonde je er niet. Want zonder registratie, geen politie certificaat. (Ze gaan je gewoon niet vinden in hun databank)kastelke schreef:Je verbleef 6 maanden in Israel = wonen.
Bekijk het zoals (alvast in BE) mensen voor de unief op "kot"gaan... Je adres is gewoon bij de ouders thuis, en je verblijft gewoon een tijd op een ander adres.
In BE spreken we dan van ergens "gedomicilieerd zijn. Daar gaat het om. Je officiele verblijfplaats.
CR-1 Visum in aanvraag
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
IN Nederland wijzig je wel degelijk je adres als je op kamers gaat wonen.Simon_Says schreef:Bekijk het zoals (alvast in BE) mensen voor de unief op "kot"gaan... Je adres is gewoon bij de ouders thuis, en je verblijft gewoon een tijd op een ander adres.
In BE spreken we dan van ergens "gedomicilieerd zijn. Daar gaat het om. Je officiele verblijfplaats.
Een police certificate is alleen nodig als je langer dan 12 maanden in een ander land hebt gewoond.
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor al jullie antwoorden, maar volgens mij hoor ik nu dus twee tegenstrijdige dingen haha :p
Zoals gezegd heb ik dus nooit in Israel ingeschreven gestaan (ik was daar ook op toeristenvisum) en stond nog gewoon ingeschreven op mijn adres waar ik studeerde. Wat is jullie advies? Ben nu beetje draad kwijt
Tips over de in te vullen adresgegevens en adres waar greencard heen gestuurd wordt zijn ook nog steeds meer dan welkom!
Thanks!
Zoals gezegd heb ik dus nooit in Israel ingeschreven gestaan (ik was daar ook op toeristenvisum) en stond nog gewoon ingeschreven op mijn adres waar ik studeerde. Wat is jullie advies? Ben nu beetje draad kwijt

Tips over de in te vullen adresgegevens en adres waar greencard heen gestuurd wordt zijn ook nog steeds meer dan welkom!
Thanks!
-
- Amerikafan
Klopt. Net even nagekeken, het is 6 maand voor eigen land, en 12 maand in een ander land.dabei schreef:Een police certificate is alleen nodig als je langer dan 12 maanden in een ander land hebt gewoond.
http://travel.state.gov/content/visas/e ... o-nvc.html
En dan sectie "Police Certificate"
Maar je ziet bij de beschrijving dat het gaat om "Residence".
Al bij al zou het dus niet echt een issue mogen zijn moest je je buitenlandse stage mee opgeven.
CR-1 Visum in aanvraag
Ik zou je adres in Israël wel vermelden, ook al stond je daar niet ingeschreven. In het ergste geval krijg je dan een vraag over waarom je niet ingeschreven stond, als je het niet vermeld en ze komen er zelf achter kan het misschien zwaardere gevolgen hebben. Lijkt mij de meest logische en veiligste weg iig.
Voor je andere vraag, heb je vrienden of kennissen wiens adres je mag gebruiken? Anders misschien het adres van een hotel opgeven ofzo? Ik weet het niet zeker maar volgens mij krijg je je green card toch bij aankomst op het vliegveld en sturen ze die niet via de post?
Voor je andere vraag, heb je vrienden of kennissen wiens adres je mag gebruiken? Anders misschien het adres van een hotel opgeven ofzo? Ik weet het niet zeker maar volgens mij krijg je je green card toch bij aankomst op het vliegveld en sturen ze die niet via de post?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je krijgt in principe de GC naar een adres gestuurd, er is een mogelijkheid deze ook bij immigration op te halen?? maar niet op de dag van entry omdat er foto's en vingerafdrukken worden genomen en deze worden opgestuurd naar Uscis,die de GC vervaardigd, normaliter wachttijd 4-6 weken.
Gefeliciteerd! Super dat je geselecteerd bent en een redelijk laag case number hebt! Zelf heb ik ook een 'onverklaarbare' fascinatie voor de VS, heb er inmiddels twee jaar gewoond (een jaar als au pair gewerkt en een jaar gestudeerd) en ben op dit moment bezig met het afronden van mijn Master opleiding in NL. Eind 2014 wil ik mij inschrijven voor de diversity lottery. Mijn vraag is, staat er ergens in de papieren die jij moet invullen iets over financiën? Hoeveel moet je minimaal hebben om de oversteek te mogen maken? Ik zit er namelijk na 6 jaar studie niet erg warmpjes bij en heb ook nog een studieschuld (wordt daar naar gevraagd?). Als het echt zo ver komt dat ik geselecteerd zou worden, zou ik geld van mijn ouders kunnen lenen.
-
- Amerika-ontdekker
Dit lijkt dus juist niet te kunnen, je moet op de online formulieren een adres invullen waar je gaat wonen en waar je GC thuisgestuurd wilt krijgen. Anders kun je niet door..mvdh123 schreef:Je krijgt in principe de GC naar een adres gestuurd, er is een mogelijkheid deze ook bij immigration op te halen?? maar niet op de dag van entry omdat er foto's en vingerafdrukken worden genomen en deze worden opgestuurd naar Uscis,die de GC vervaardigd, normaliter wachttijd 4-6 weken.
- Dbacks2
- Amerikakenner
Een probleempje dat zich nog niet eerder heeft voorgedaan waarschijnlijk. Dit jaar moeten de formulieren online ingevuld worden... Volgens mij was bij bijna geen van de eerdere winnaars het adres bekend. Sterker nog, op het moment dat wij de papieren terug stuurden wisten we nog geenszins zeker of we wel zouden gaan! (willen ja, maar kunnen??)
Een adres om de GC naar toe te sturen was voor sommigen al moeilijk zat!
Moet je echt de hele adres format invullen of pakt ie to be determined of TBD ook?
Een adres om de GC naar toe te sturen was voor sommigen al moeilijk zat!
Moet je echt de hele adres format invullen of pakt ie to be determined of TBD ook?
- Baksteen666
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Misschien mis ik iets of begrijp ik iets niet goed, maar ik kan me niet voorstellen dat ze om het adres vragen waar je gaat wonen in de VS.
Dat weet toch niemand op dat moment je hebt immers net te horen gekregen dat je naar de VS zou mogen, hoe kun je dan al een toekomstig woonadres hebben?
Zoals ik het op dit moment heb begrepen van verschillende winnaars is dat ze de stempel van het verkregen visum in hun paspoort krijgen en dat het paspoort naar het opgegeven adres wordt teruggestuurd, daarmee kun je dan je green card activeren. Wanneer het daadwerkelijke green card pasje wordt opgestuurd? Geen idee.
Dat weet toch niemand op dat moment je hebt immers net te horen gekregen dat je naar de VS zou mogen, hoe kun je dan al een toekomstig woonadres hebben?
Zoals ik het op dit moment heb begrepen van verschillende winnaars is dat ze de stempel van het verkregen visum in hun paspoort krijgen en dat het paspoort naar het opgegeven adres wordt teruggestuurd, daarmee kun je dan je green card activeren. Wanneer het daadwerkelijke green card pasje wordt opgestuurd? Geen idee.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
- Dbacks2
- Amerikakenner
Hihihi Baksteen... nu moeten we niet alles door elkaar laten lopen 
Volgens mij stond er op onze formulieren ook de vraag of je wist waar je je ging vestigen, maar het was papier, dus je kan dan van alles invullen, zo ook 'weten we nog niet'.
Verder wordt er naar een adres gevraagd waar de GC en SSN naar toe gestuurd kunnen worden. Dit kan/moet dus een adres zijn van vrienden of kennissen in de VS.
Daarnaast heb je dan nog gewoon je huidige adres, waar ze na je interview je paspoort met het zo begeerde visum naar toe sturen...
De greencard wordt 2 tot tig weken na verschijnen bij immigration met je visum naar het opgegeven adres gestuurd. Wij waren met z'n zessen, maar tussen de eerste en de laatste kaart zat volgens mij meer dan 6 weken!

Volgens mij stond er op onze formulieren ook de vraag of je wist waar je je ging vestigen, maar het was papier, dus je kan dan van alles invullen, zo ook 'weten we nog niet'.
Verder wordt er naar een adres gevraagd waar de GC en SSN naar toe gestuurd kunnen worden. Dit kan/moet dus een adres zijn van vrienden of kennissen in de VS.
Daarnaast heb je dan nog gewoon je huidige adres, waar ze na je interview je paspoort met het zo begeerde visum naar toe sturen...
De greencard wordt 2 tot tig weken na verschijnen bij immigration met je visum naar het opgegeven adres gestuurd. Wij waren met z'n zessen, maar tussen de eerste en de laatste kaart zat volgens mij meer dan 6 weken!
- Baksteen666
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ah ok, Dank je Dbacks2. Dat verklaart een hoop. Ik ben nog niet thuis in wat er op bepaalde formulieren staat, dus vandaar mijn antwoord zoals het is. Feliciter, mijn excuses daarvoor. Ik heb het niet verkeerd bedoeld.
Maar dat maakt het inderdaad wel een lastige vraag. Maar kan je online niet ook een dergelijk antwoord geven zoals Dbacks2 aangeeft ("don't know yet" of zoiets) of moet het perse een geldig adres zijn?
Het zal het laatste wel zijn.
Maar dat maakt het inderdaad wel een lastige vraag. Maar kan je online niet ook een dergelijk antwoord geven zoals Dbacks2 aangeeft ("don't know yet" of zoiets) of moet het perse een geldig adres zijn?
Het zal het laatste wel zijn.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
-
- Amerikafan
Ik heb eens rondgekeken op een Visa-forum. Iemand daar heeft een persoon van USCIS aan de lijn gehad, en zij stellen voor om het adres van een hotel of kennis op te geven. Zodra je in de US toekomt kan je dan online de aanpassing doen naar het juiste adres (http://www.uscis.gov/addresschange)Feliciter schreef:Sorry dat ik jullie blijf lastigvallen, en de vraag zal vast al eens gesteld zijn maar kan nu zo snel niet vinden. Kan iemand me helpen omtrent het adres waar je wilt gaan wonen als je dat nog niet weet (en hetzelfde waar je je greencard wilt laten bezorgen). Wat vul ik in op de DS-260?
DS-260 wordt door meerdere VISA categoriëen gebruikt, daarmee dat die vraag er tussen staat...
CR-1 Visum in aanvraag
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
123 Don't Know Yet Street
45678 Whatever City
USA
?
45678 Whatever City
USA
?
Elke
-
- Amerika-ontdekker
Beste mensen,
Alvast enorm dank voor jullie hulp en het meedenken met dit 'probleem'. Het is inderdaad zo dat alle velden verplicht zijn om in te vullen. Natuurlijk kan ik daar iets neerzetten als 'To be determined' of iets dergelijks. Ik wil alleen honderd procent zeker zijn dat ik niet uiteindelijk wordt afgewezen omdat mijn informatie niet correct/onvolledig is. Ik vind het invullen van een hoteladres daarom wellicht wat tricky? Maar als het inderdaad zo is, zoals Simon_Says schrijft, dat USCIS dat zelf heeft aangegeven, dan moet dat denk ik geen problemen opleveren.
Hier heb ik overigens een printscreen van hoe mijn scherm eruit ziet: http://www.plaatjesdump.nl/upload/fb302 ... fadd43.png
Alvast enorm dank voor jullie hulp en het meedenken met dit 'probleem'. Het is inderdaad zo dat alle velden verplicht zijn om in te vullen. Natuurlijk kan ik daar iets neerzetten als 'To be determined' of iets dergelijks. Ik wil alleen honderd procent zeker zijn dat ik niet uiteindelijk wordt afgewezen omdat mijn informatie niet correct/onvolledig is. Ik vind het invullen van een hoteladres daarom wellicht wat tricky? Maar als het inderdaad zo is, zoals Simon_Says schrijft, dat USCIS dat zelf heeft aangegeven, dan moet dat denk ik geen problemen opleveren.
Hier heb ik overigens een printscreen van hoe mijn scherm eruit ziet: http://www.plaatjesdump.nl/upload/fb302 ... fadd43.png
- Dbacks2
- Amerikakenner
Ja, daar was ik al bang voor... ze willen dat je de toekomst kan voorspellen 
Ik zou me er maar niet te druk om maken; je kunt nog iedere keer wijzigingen aanbrengen in de adressen door te mailen. En ze kunnen je er niet op afrekenen, want de GC geeft je het recht om je overal in de VS te vestigen.
Ik vermoed dat het gewoon een gevalletje overijverigheid is van de maker van het formulier.
(zou alleen niet het adres van het Witte Huis invullen
)

Ik zou me er maar niet te druk om maken; je kunt nog iedere keer wijzigingen aanbrengen in de adressen door te mailen. En ze kunnen je er niet op afrekenen, want de GC geeft je het recht om je overal in de VS te vestigen.
Ik vermoed dat het gewoon een gevalletje overijverigheid is van de maker van het formulier.
(zou alleen niet het adres van het Witte Huis invullen