Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stefanm: rondreis Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Stefanm: rondreis Zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Ho ho, een must is niet wat ik wilde zeggen. Dat wil ik ook niet beweren. Zoals gezegd deden wij het vorig jaar vanuit Hurricane, en dat ging prima. Ik wilde enkel aangeven dat als je al krap tijd hebt die drie kwartier van het park naar Hurricane mooi meegenomen zijn. Wij deden twee dagen Zion en dan is 4 keer drie kwartier een hoop tijd.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hurricane is wel goedkoper. Maar heb je gekeken bij de genoemde motels? Voor de Canyon Ranch zul je even moeten mailen om te horen of er iets vrij is.
Met een overnachting in Springdale heb je wat meer tijd voor het park, je zou dan ook 's avonds nog het park in kunnen gaan, voor bijvoorbeeld een van de wandelingen bij het visitor center (Watchman of Pa'rus Trail.

Marianne
Stefanm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Stefanm »

Vandaar ook de must tussen haakjes :wink:
Heb de genoemde motels inderdaad bekeken, misschien zoek ik niet goed maar het lijkt alsof ik bij allebei een boekingsmail moet opstellen met creditcard gegevens etc.
Via Trivago zag ik Zion Park Motel er wel bij staan maar zonder aanbieders, Canyon Ranch Motel stond er helaas helemaal niet tussen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom kijk je niet gewoon op http://www.canyonranchmotel.com en op http://www.zionparkmotel.com?
En ja, je reserveert via de mail bij de Canyon Ranch Motel. Als je niet je CC-gegevens wilt doorgeven via de mail kun je even bellen. Wij hebben het wel via de mail gedaan bij de Canyon Ranch Motel vorig jaar, geen problemen mee gehad.
De Zion Park Motel heeft aangegeven dat je even kunt bellen als je het niet via internet wilt doen. If you prefer not to send your credit card information, please call (435) 772-3251 for availability instead of submitting this form.

Marianne
Stefanm
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefanm »

Moet zeggen dat ik Canyon Ranch Motel er erg mooi uit vind zien. Die ga ik een mail sturen om te vragen of de dag dat wij willen nog beschikbaar is.
Kunnen we (gratis) op het terrein van Canyon Ranch parkeren? Kan dit nergens terug vinden.

De reservering in Curry Village lukte nu wel! Komen daar 14 september aan, blijven 2 nachten, en vertrekken 16 september weer richting San Francisco.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Parkeren is eigenlijk altijd gratis bij een motel/hotel, met uitzondering van hotels in sommige steden.
Je kunt ook eens de reviews op de AA-site bekijken, zie de link hierboven (Hotels & Campings), de Canyon ranch Motel staat er ook bij.
Mooi dat Yosemite gelukt is!

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 20 mei 2014, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefanm
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefanm »

Top! Die had ik nog niet eens gezien. Kan ik die ook mooi gebruiken voor San Francisco en LA. Want waar we daar gaan verblijven zijn we ook nog niet uit.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Als je iets zoekt in LA waarbij je prima kwaliteit krijgt voor weinig geld (€43 p.n.) dan zou je eens kunnen kijken naar de Titta Inn. Ligt niet heel dichtbij de meeste bezienswaardigheden maar met de auto ben je overal zo. Zoals je ziet krijgt ie zowel op Booking als op TripAdvisor een hoge score. Het is simpel, maar je kunt er veilig parkeren en tsja, voor die prijs. Al een aantal forumleden hebben dit advies opgevolgd en lieten weten zeer tevreden te zijn.
Groetjes,
Daniel
Stefanm
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefanm »

Toevallig zat ik gisteren je reisverslag te lezen en toen zag ik daar TItta Inn ook al tussen staan.
Ziet er inderdaad wat simpel uit maar voor die prijs niets mis mee. En als het maar schoon is vind ik het al gauw goed.
Hoelang is het vanaf daar ongeveer rijden naar Hollywood / Santa Monica Beach?
Begreep dat het openbaar vervoer te wensen overlaat in LA, zijn de parkeertarieven nog te doen?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

In LA heb je echt een auto nodig. Alles ligt ver van elkaar en als je van het OV gebruik maakt moet je vaak overstappen en dat kost je een hoop tijd. Parkeertarieven zijn niet buitensporig hoog. Om je een idee te geven: ga je naar Venice of Santa Monica Beach dan betaal je aldaar $15 voor de hele dag (kom je heel vroeg, dan krijg je early bird korting en betaal je $8).

Ik denk dat je vanuit dat hotel ongeveer een half uur moet rekenen om bij Santa Monica te komen (dat is als je geen fameuze traffic jams tegen het lijf loopt). Walk of Fame idem.
Groetjes,
Daniel
Stefanm
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefanm »

Die prijzen vallen me absoluut alles mee. Reistijden zijn ook goed te doen en zeker met een hotel die zoveel goedkoper is. Voor hotels in SF heb ik al menig topic doorgeplozen maar dat blijft lastig. Zat te denken aan Beck's motor lodge.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

In SF zaten wij in de Coventry Motor Inn, aan Lombard Street. Was relatief goedkoop (SF is nu eenmaal een duurdere stad) en qua locatie ook niet al te slecht (20 mins lopen van Fisherman's Wharf). Genoeg eettentjes in de buurt en wat wij het voornaamste vonden: gratis parking. Dat is lang niet overal. Voor meer info zie hier.

Edit: ik zie nu dat ie als nr. 17 van alle hotels in SF wordt gewaardeerd op TripAdvisor :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Stefanm
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefanm »

Hij ziet er inderdaad erg goed uit! Alleen wel 555 dollar voor 3 nachten (doordeweeks). Moeten we daar ook wel rekening mee houden?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Dan zijn ze wat duurder geworden, ik heb het even nagekeken en wij betaalden €121 vorig jaar (ook september). Maar goed, je kan het zelf even nakijken he. Zoek op bv. Booking naar hotels in SF en je ziet wat je ongeveer kwijt zult zijn. Het zal zeker goedkoper kunnen. Let wel op; veel hotels rekenen nog parkeerkosten (soms tot $35 p.d.). Op Booking zie je dat mooi staan, even naar beneden scrollen bij het betreffende hotel. Succes
Groetjes,
Daniel
Stefanm
Amerika-ontdekker

San Diego naar Kingman (tips gevraagd)

Bericht door Stefanm »

Beste allemaal,

Op vrijdag 5 september rijden we vanaf San Diego naar Kingman. Volgens de routeplanner is dit qua reistijd zo'n 6 uur rijden.
Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben over welke route we het best kunnen nemen (wat is de mooiste route?) En of we misschien onderweg nog iets leuks of moois kunnen zien.
We vertrekken gewoon in de ochtend vanuit San Diego en als we rond 20.00 / 21.00 uur in Kingman aankomen is het goed.

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Je zou of Joshua Tree NP of een stukje route 66 kunnen doen (op de I15 afrit 1 naar Topock en dan zo verder naar Kingman)
Voor beiden zal geen tijd zijn.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Stefanm
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefanm »

Bedankt voor de tip! Denk dat we route 66 pakken, toch leuk om daar dan ook een keer geweest te zijn!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als je echt de hele dag uittrekt is er wel ruimte voor de twee.

6 uur rijtijd
Topock - Oatman - Kingman: reken op 1 uur extra rijtijd

Er blijft dan nog wel wat tijd over om in Joshua Tree te spenderen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dominiquedg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Dominiquedg »

Mooie reis en met alle tips die je al hebt gekregen, heb ik daar vrij weinig aan toe te voegen. Behalve 1 ding; kijk de documentaire Blackfish eens en geloof me, je wilt niet meer naar Seaworld.

Fijne reis en geniet ervan!
Dominiquedg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Dominiquedg »

Ik zie dat je nog zoekende bent naar een accommodatie in Zion, wij verblijven dit jaar in La Quinta Inn&Suites, ziet er mooi,schoon en comfortabel uit. Dat vinden wij heerlijk 'thuiskomen' na een lange dag hiken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer