Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Michelle Bertelkamp: Texas en Florida, wie heeft goede tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Michelle Bertelkamp
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Michelle Bertelkamp: Texas en Florida, wie heeft goede tips?

Bericht door Michelle Bertelkamp »

De Route van de rondreis van Leon en Michelle

Het is al bijna zover!
Want in juli gaan wij voor 4 weken onverwachts naar Amerika!
Nu is dit onze eerste keer naar Amerika en hebben dus geen ervaring met Amerika dus zijn alle tips en goede ideeën meer dan welkom!!
Echt van elke stad zijn alle tips m.b.t hotel, restaurant, things to do, waar je het het beste kan boeken en of kopen, etc etc allemaal meer dan welkom!!
Onze reis zal voornamelijk bestaan uit veel kennis op doen van het wilde westen, western riding, de hoogtepunten van Amerika bekijken, mooie stranden, wilde dieren, mooie/leuke hotspots. Ik ben zelf een echte paardenmeid dus wil ook graag die dingen van Amerika bekijken om daar me kennis ook in te verbreden. Dus ook op dat gebied zijn alle tips welkom

-Onze reis begint in Houston daar komen wij aan op het vliegveld en zulllen we die dag gelijk een auto willen huren, of kunnen we dit beter van te voren al regelen en waar?
Dan lekker naar het hotel wat we van te voren al willen boeken in Houston city. iemand nog tips?

- Dan willen we nog 1 dag doorbrengen in Houston en onder andere een honkbalwedstrijd bekijken en naar het space centrum.
Hebben er nog mensen tips voor andere dingen die je daar gezien moet hebben?

-Door naar Galveston hier hebben we een dag voor uitgestrokken.
Even bijkomen van de hoogstwaarschijnlijke jettlag :P En kijken of we nog dolfijnen kunnen spotten.

- San Antonio 2 dagen
waar we in ieder geval naar de San Antonio's rivier willen omdat dit zo super gezellig schijnt te zijn.
En we willen daar graag naar de Buckhorn saloon en musea ( de geschiedenis van het wilde westen.)
We hadden ook naar see world gewild maar op internet schijnt die in orlando mooier te zijn? iemand hier ervaring mee?

- New Braunfels 1 dag
Hier willen we van de Gruene afgaan met de banden... iemand een tip waar we deze het beste kunnen huren en iemand een idee hoeveel dit kost?
en zijn er nog meer leuke dingen daar in de buurt te doen?
of kunnen we beter na die bandentocht gelijk door naar Austin rijden?

- Austin 2 dagen
Daar willen we natuurlijk naar de Ann Wo Congress Avenue Bridge om de vleermuizen te bekijken.
En eigenlijk hopen we daar in het weekend te zijn zodat we naar die weg kunnen die savonds wordt afgesloten en dan een lange straat met kroegen is.
Geen idee hoe dat heet? iemand wel?
Daarnaast komen we hier ook om te zien hoe ze daar dan ook echt nog een beetje als cowboys leven lijkt me erg gaaf.
Misschien kunnen we hier in de buurt dan ook wel ergens paardrijden?

-Forth Worth 2 dagen
Hier willlen we heel graag een echte rodeo show bekijken. Iemand een tip waar we dit het beste kunnen doen? En de kaarten gewoon aan de kassa daar kopen?
En we willen natuurlijk de Stockyards Longhorn kudde door de stad zien gaan.
En vanaf daar willen we naar de range van Matt Gaines, Weatherford, gaan om daar de cutting paarden te bekijken. Heeft misschien iemand anders ook nog andere tips voor ranges?
Of andere tips van dingen die we in Forth Worth gedaan of gezien moeten hebben??

-Dallas 2 dagen
Hier hebben we nog niet echt een idee wat we gezien moeten hebben in de stad zelf.. misschien een dinnershow?
maar wel gaan we hier naar de Green Valley Range en naar de Skyline Range voor de reining sport.

- Dan gaan we een heel stukje verder namelijk naar Pensacola, of iemand moet in de tussen ruimte nog ideeën hebben wat we kunnen kunnen bekijken?
Hier schijnen ongeveer de mooiste stranden te zijn dus ja we will see :D
En verder nog geen idee :lol: maar we blijven hier waarschijnlijk 2 dagen

- Panama 1 dag
Nog niks gepland??????????????

- Tallahassee 1 dag
ook nog niks gepland???

En dan zijn we alweer in florida en zal ik de rest bij florida neerzetten..
Natuurlijk zijn jullie nog steeds meer dan welkom voor tips en dergelijke ook bij het stukje florida want zoals jullie zien kunnen wij deze nog meer dan goed gebruiken :thumbup:

In ieder geval alvast super bedankt voor alle tips over texas!!
Hopelijk kan ik jullie na mijn Amrika Trip ook goede tips geven :wink:

Groetjes,
Michelle
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Michelle Bertelkamp: Texas en Florida, wie heeft goede tips?

Bericht door Marcopstal »

Vergeet in San Antonio "The Alamo" niet.

In Austin moet je op 6th street zijn.

Forthworth: De kudde loopt niet door de stad, deze lopen enkel aan de Stockyards en dit ligt vrij ver van het downtown gedeelte af, is eigenlijk een oude wijk. De rodeo is normaal op vrijdag en zaterdag.

Dallas: "sixt floor museum" over Kennedy en de moord op Kennedy

Tussen Texas en Florida moet je toch wel een stop maken in New Orléans, dat mag je volgens mij niet missen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

In San Antonio MOET je naar de Alamo, dat is zo'n ontzettend belangrijk stukje Texas History. En ja, de River Walk is de moeite waard, al is het errug toeristisch.

Tussen Galveston en San Anton misschien langs Aransas National Wildlife Refuge?

New Braunfels is een leuk klein stadje, al is het erg nieuw. Kan leuk zijn om daar nog wat meer rond te kijken. Zeker omdat je van de ene grote stad naar de volgende rijdt. Als je een wat 'echter' klein stadje wil zien, rij dan eens door naar Lockhart voor BBQ! En dan ook een paar minuten nemen om het stadscentrum te bekijken. Voor mij is Lockhart echt een mooi voorbeeld van Smalltown, TX, ondanks dat ze nu een Super Walmart hebben.

Maar eh...echte cowboys in Austin? Binnen de city limits van een grote stad kom je geen echte cowboys tegen! Nou ja, tenzij ze aan het winkelen zijn of op kroegentocht ofzo. Maar het echte cowboy leven is natuurlijk op een ranch. Al is het ontzettend leuk om de cowboys te bekijken als ze naar de stad gaan, met hun goede laarzen aan, beste hoed op enz :thumbup:
Al weet ik eigenlijk niet zeker hoe ik m'n man liever zie, onder de modder na een lange dag met de koeien, of met z'n goede hoed en al z'n versiersels....heeft allebei toch wel iets eh?
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Huh? Van Texas naar Florida en geen stop in New Orleans? Dat kan echt niet hoor haha! Dat is zo'n geweldige en unieke stad, waar ook veel meer te beleven valt dan sommige plaatsen die je nu aandoet.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

New Orleans, ja, dat is eigenlijk wel 'verplicht' in deze opzet. Vond het zo jammer dat wij steeds geen tijd hadden om er tenminste doorheen te rijden. Manlief is er al vaak genoeg geweest dus het staat niet hoog op z'n lijstje maar ik hoop dat we de volgende reis eindelijk eens tijd kunnen maken om een beetje rond te kijken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

En als je niet naar Nola wil zou ik toch zeker aanraden om Vicksburg en Natchez te bezoeken.
LindaUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door LindaUSA »

leuk!
Misschien heb je iets aan onze route janenlinda.reismee.nl
Wij zijn in 2011 van las vegas naar miami gereden, ook San Antonio en de The Natchez Trace Parkway gereden, weg mooi!
tussendoor naar vicksburg, wij zijn ook in Memphis geweest en Great Smokey Mountain National Park ( aanrader ) maar misschien iets uit de richting wat jullie planning is.

In Florida moet je naar Crystal River gaan, hier hebben wij afgelopen December een kayak gehuurd en gesnorkeld met manatees ( zeekoeien ) hele leuke ervaring!
reis 2009 LA-LA
reis 2011 Las Vegas - Miami
reis 2013 Florida
reis 2014 Las Vegas - Las Vegas
http://www.janenlinda.reismee.nl USA 2009/2011
http://janenlindaopreis.blogspot.nl USA 2014
Michelle Bertelkamp
Amerika-newbie

Wouw wat een leuke reacties!!
Ik heb helaas even geen tijd gehad om eerder te reageren *schaam schaam*
Maar we gaan zeker veel doen met al jullie tips!
Ik kan jullie in ieder geval alvast meegeven dat we New orleans hebben toegevoegt aan onze reis! :D
Ik ga ook zeker dingen meepakken van jullie reis Linda USA! Super leuk om te lezen jullie hebben een hoop gedaan :)
En de Cristal River pakken we zeker mee ik ben een nogal dierengek dus alles met dieren wil ik toch proberen mee te pakken. En ja helaas gaat alles niet maar ik hoop dan toch een hele hoop te kunnen doen :D

We zijn echt heel blij met alle lieve tips!
We moeten wel even een kleine aanpassing maken in onze reis want wij vliegen als grooms met het paardentransport naar Amerika en we zouden eerst op Houston vliegen maar nu vliegen we op New York dus daar gaan we ook heel even de stad bekijken en dan nemen we een binnenlandse vlucht en gaan we zo aan de rondreis beginnen eindigend in Miami en hopelijk kunnen we Key West ook nog even meepakken. En dan vliegen we weer terug vanuit New York naar huis.
Of weet toevallig iemand of je met een open ticket ook vanaf een andere luchthaven terug kan vliegen naar NL?

Dus nogmaals super bedankt voor alles tot nu toe en wat er misschien nog gaat komen!
Wij vliegen 5 Juli die kant op en hebben er mega zin in!!

Vele groetjes,
Michelle en Leon
Chelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Chelle »

Wat een leuke reis gaan jullie maken. Gaan jullie een blog bijhouden? Lijkt me leuk over je reis te lezen!
Ik wens jullie alvast een goede reis!
Michelle Bertelkamp
Amerika-newbie

Bedankt Chelle! we hebben er ook mega zin in!
Ik zat er inderdaad wel aan te denken maar moet nog even uitvogelen hoe het werkt :P
heb jij er ervaring mee? :)
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Leuk vooruitzicht! vorig jaar zijn wij o.a. in New York geweest en de twee jaren daarvoor in Florida. Dit jaar staat Texas op de planning. Ik zou zeggen lees vooral veel reisverslagen, daar vind je de beste tips.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Michelle Bertelkamp
Amerika-newbie

ahw gaaf! chippie777
heb jij ook verslagen gemaakt?
Chelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Chelle »

Hallo Michelle
(ik heet ook Michelle btw)
Ik heb geen ervaring met een blog schrijven maar vind het erg leuk en leerzaam ze te lezen, vooral dus de reisblogs van mensen van dit forum. Als wij op reis gaan ben ik ook van plan er 1 bij te houden, leuk voor jezelf om later terug te lezen en leuk voor de thuisblijvers als je een liveblog bijhoudt!
Jouw reis klinkt erg tof dus vandaar dat ik vroeg naar je blog, mocht je er 1 gaan bijhouden zou ik hem graag lezen.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Michelle Bertelkamp schreef:ahw gaaf! chippie777
heb jij ook verslagen gemaakt?
Ja dat heb ik :-)
Onder elk bericht van mij staan linkjes naar het blog, dus ook onder dit bericht.

Zelf een blog schrijven is niet moeilijk, met blogspot kom je een heel eind. Wordpress is iets lastiger maar ook nog goed te doen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Michelle Bertelkamp
Amerika-newbie

Hallo..

Ik zou voor een aantal die daar geintresseerd in waren ook ons reisverslag hier melden zodat zij ons konden volgen.
Dus bij deze onze blog is:
MiLeeRoadtripUSA.reisverslag.net

Ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden!
Groetjes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer