Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

B-visum geweigerd, onvoldoende band met Nederland

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
NickO
Amerika-ontdekker

Re: B-visum geweigerd, onvoldoende band met Nederland

Bericht door NickO »

Op het consulaat heb ik het helemaal niet over werk gehad. Er werd alleen even snel gevraagd wat voor werk ik deed en dat was het. Niet of ik in Amerika heb gewerkt of van plan was te gaan werken.

De keer dat ik door de Immigration werd tegengehouden, werd ook uitvoerig naar mijn werk gevraagd. Toen heb ik uitgelegd dat ik freelance werk doe, dat dat allemaal via het Internet gaat, en toen lieten ze me -- uiteindelijk -- toch door.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Maar als je in een jaar 9 maanden in de VS bent, en je doet werk waarmee dat kan, dan ligt het wel erg voor de hand dat je dus in de VS hebt gewerkt.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je hebt gewoon 9 maanden in de VS gewerkt en gewoond op een esta, daar komt het op neer.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

NickO: het probleem is dat ze je een keer geweigerd hebben. Als je over een half jaar weer een aanvraag doet, zullen ze die nieuwe aanvraag vergelijken met de oude om te zien of er dingen significant zijn veranderd. Als dit niet het geval is, zal de person die de zaak bekijkt geen reden zien om de eerder genomen beslissing aan te passen: als de eerste reviewer een reden zag om de aanvraag af te wijzen, waarom zou de 2e persoon dan het risico nemen om tegen die beslissing in te gaan, zeker als er niet aantoonbaar dingen zijn veranderd?

Zo werken ze continu bij de immigration dienst: zelfs als een ondergeschikte officier een 'onjuiste' beslissing neemt, zal de ranking officer die beslissing niet zomaar aanpassen, ze kiezen gewoon 9 van de 10 keer de kant van hun personeel vs. de 'klant'.

In een ander topic kreeg iemand na interventie van een senator uit New York (of tenminste de staff van die senator) alsnog een visum. Reden daarachter: tenzij er ECHT disqualifying reasons waren voor de aanvraag, zal de consul niet snel een beslissing nemen tegen de senator in, want dat levert hem een hele berg extra werk op (meer correspondentie met het senator kantoor etc).

Ik weet dat je er niet veel aan hebt, maar zonder duidelijke wijzigingen in je situatie zou ik het voorlopig vergeten een aanvraag te doen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
NickO
Amerika-ontdekker

Bericht door NickO »

Daar heb ik wel wat aan, want ik ging er vanuit dat de volgende keer gewoon weer op dezelfde wijze naar mijn aanvraag wordt gekeken. Als dat afgezet wordt tegen mijn eerdere aanvraag, en de weigering daarvan, is het idd van extra belang dat ik kan aantonen dat er iets in mijn situatie is veranderd.

Dank!
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Andere vraag: je vriend komt na zijn studie naar Nederland, maar hoe gaan jullie het daar aanpakken dan? Trouwen, of een samenlevingscontract, en dan een verblijfsvergunning aanvragen?
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
NickO
Amerika-ontdekker

Bericht door NickO »

Hij kan dan als het goed is als "high-skilled migrant" voor een jaar een verblijfsvergunning krijgen en ook werken.

Vervolgens inderdaad samenlevingscontract of trouwen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer