Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bekeuring kwijt
-
- Amerika-expert
Re: Bekeuring kwijt
Buitenwijk van Miami.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Persoonlijk vindt ik 90 mph niet zo hard op de snel- en tolwegen in Florida. Het grootste deel van het verkeer rijdt er uberhaupt sneller dan staat aangegeven..
Maargoed, de meningen hierover verschillen behoorlijk lees ik al
Maargoed, de meningen hierover verschillen behoorlijk lees ik al

-
- Amerika-expert
Tja, ik vind 25 over de max snelheid toch wel aso. En ja, ik weet dat de helft van het verkeer hier dat doet. En de andere helft rijdt veel te langzaam. Gemiddeld rijdt met in Florida dus prima
Grootste probleem vind ik trouwens niet eens dat zoveel mensen te snel rijden, een veel groter probleem is dat zo ontzettend veel mensen heel slecht rijden.

Grootste probleem vind ik trouwens niet eens dat zoveel mensen te snel rijden, een veel groter probleem is dat zo ontzettend veel mensen heel slecht rijden.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Daar ben ik het volkomen mee eens! Heb de afgelopen weken op vakantie weer de nodige stumperts gezien in het verkeer.. 

- girliecathy
- Amerikakenner
Een beetje off topic maar ik zie ze ook veel rijden met de hond op schoot 

-
- Amerika-expert
Ja, maar dat zie je volgens mij overal in Amerika. Al zie je in de cowboy staten de honden meestal achterin de pick up truck, maar zelfs dan zie je soms de grote honden achterin en een schoothondje op schoot.
Mijn excuses voor de highjack van dit topicLittlePhoenix schreef:Grootste probleem vind ik trouwens niet eens dat zoveel mensen te snel rijden, een veel groter probleem is dat zo ontzettend veel mensen heel slecht rijden.

Zelfs hier in Illinois vind ik dat mensen bagger slecht rijden. Soms heb ik beetje het idee dat het komt omdat iedereen met een automaat rond rijd. Je hoeft niet op te letten wanneer je moet terug schakelen, of naar de volgende versnelling moet gaan. Zelf merk ik het ook dat mijn consentratie soms een beetje verminderd omdat ik alleen maar gas hoef te geven en te remmen.
Daar komt ook nog eens boven op dat de meeste mensen tijdens het rijden met hun telefoon bezig zijn. Oef en sommige mensen die het besef niet hebben dat ze met groot licht continue aan rijden en dan ook nog bumper kleven!
Genoeg ranting!

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
OW mag ik ook ff? Die gasten die met een sukkeldrafje de snelweg opkomen, come on mensen gas geven!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zelf maken natuurlijk nooit een fout, en daarom vallen al die andere slechte chaffeurs zo op ...
Toch zijn er veel meer mensen op de weg waar ik me in het geheel niet aan erger, dan mensen die "slecht" rijden. Ik denk dat de laatste categorie meer opvalt als het een keer gebeurt. Niet telang bij stil staan, zonde van je hart en je tijd.

Toch zijn er veel meer mensen op de weg waar ik me in het geheel niet aan erger, dan mensen die "slecht" rijden. Ik denk dat de laatste categorie meer opvalt als het een keer gebeurt. Niet telang bij stil staan, zonde van je hart en je tijd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Ja zegt de spookrijder: toch raar al die mensen die tegen het verkeer inrijden
Ik wil ze hier ook niet de kost geven die slecht rijden, en ik vrees dat ik vast ook wel eens minder briljante acties uithaal
Maar ti's leuk mopperen

Ik wil ze hier ook niet de kost geven die slecht rijden, en ik vrees dat ik vast ook wel eens minder briljante acties uithaal
Maar ti's leuk mopperen

89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
-
- Amerika-expert
Yep, ik rij zelf perfect...
Nee, ik weet dat ik ook fouten maak, maar ik weet ook dat ik zo veilig mogelijk probeer te zijn. Ik hou m'n mobiel in m'n zak of in de oplader als ik rij, doe m'n make-up thuis of na aankomst, lees geen boek of tijdschrift onder het rijden, kijk geen tv/film op m'n tablet, hang niet achterstevoren om iets op de achterbank te doen, kleed me niet om onder het rijden, en neem geen babies op schoot om ze de fles te geven. En ja, dat zijn allemaal dingen die ik hier in het echt heb gezien.
En begin niet over spookrijden! Hier langs de snelweg is een weg waar je 55 mph mag (waar mensen dus of 70 of 35 doen), en het is eenrichtings verkeer. Aan de ene kant van de snelweg ga je richting stad, aan de andere kant ga je richting Everglades. Niet te geloven hoeveel mensen daar tegen het verkeer in rijden! Paar weken gelden was echt bizar, elke keer dat ik naar de preschool reed (6 keer totaal, 3 keer brengen en 3 keer ophalen) was er een spookrijder.
Lol, misschien tijd om een topic te openen over bizar rijgedrag?

Nee, ik weet dat ik ook fouten maak, maar ik weet ook dat ik zo veilig mogelijk probeer te zijn. Ik hou m'n mobiel in m'n zak of in de oplader als ik rij, doe m'n make-up thuis of na aankomst, lees geen boek of tijdschrift onder het rijden, kijk geen tv/film op m'n tablet, hang niet achterstevoren om iets op de achterbank te doen, kleed me niet om onder het rijden, en neem geen babies op schoot om ze de fles te geven. En ja, dat zijn allemaal dingen die ik hier in het echt heb gezien.
En begin niet over spookrijden! Hier langs de snelweg is een weg waar je 55 mph mag (waar mensen dus of 70 of 35 doen), en het is eenrichtings verkeer. Aan de ene kant van de snelweg ga je richting stad, aan de andere kant ga je richting Everglades. Niet te geloven hoeveel mensen daar tegen het verkeer in rijden! Paar weken gelden was echt bizar, elke keer dat ik naar de preschool reed (6 keer totaal, 3 keer brengen en 3 keer ophalen) was er een spookrijder.
Lol, misschien tijd om een topic te openen over bizar rijgedrag?
Wat mij opvalt, is dat het vaak gebeurt dat iemand op het laatste moment bedenkt dat hij de afrit wil nemen. Gebeurt ook bij mensen die op een driebaansweg in de linkerstrook rijden. Ik begrijp daar echt niks van. Ten eerste snap ik niet dat het zo vaak gebeurt (ik maak niet echt veel kilometers, maar ik zie het iedere week wel een keer) en ten tweede vraag ik me af hoeveel sekonden iemand op dat moment heeft gebruikt om te checken of te weg vrij is. Onbegrijpelijk rijgedrag...
-
- Amerikafan
- Partner van: RemcoUSA
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Oké nou ben ik echt blij... Wij zijn van de week aangehouden door 2 state troopers omdat we te hard reden.
We wisten niet hoe hard we mochten en reden 67. Mph (bultje af
) en je mocht er dus 50
. Ze hebben ons laten gaan met een waarschuwing
. Sindsdien letten we dubbel op!
Was overigens in Utah net na het onderste gedeelte van Canyonlands.
Wij vinden trouwens dat in het algemeen in Amerika veel betere chauffeurs rijden dan in Nederland.
We wisten niet hoe hard we mochten en reden 67. Mph (bultje af

Was overigens in Utah net na het onderste gedeelte van Canyonlands.
Wij vinden trouwens dat in het algemeen in Amerika veel betere chauffeurs rijden dan in Nederland.
Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Haha ieder z'n eigen mening, mooi. Maar bv in LA waar die 16 jarigen amper boven het dashboard van hun SUV kunnen kijken en ook in Miami rijden ze op sommige plekken echt debiel. Ik maak zelf zo'n 40000 km in het jaar en ja, ik rij ook wel eens te hard, maar dat gaat daar zonder richting van links naar rechts en toch maar weer naar links. Dan 35 en dan weer 60. En dan rij je de stad uit en wordt het ineens vrij rustig op de weg.....heerlijk.
Zoiets is mij ook gebeurd toen we hier pas woonden: ik reed 46 waar ik 30 mocht en kwam er ook met een waarschuwing vanaf. Ik had toen nog geen US drivers licence; misschien vond 'ie dat wel te lastig ofzo. Ik kreeg ook nog op mijn kop dat ik nog rond reed met mijn Europese rijbewijs, ook dat nog, maar ook daar geen bekeuring voor.LindaH schreef:Oké nou ben ik echt blij... Wij zijn van de week aangehouden door 2 state troopers omdat we te hard reden.
We wisten niet hoe hard we mochten en reden 67. Mph (bultje af) en je mocht er dus 50
. Ze hebben ons laten gaan met een waarschuwing
. Sindsdien letten we dubbel op!
Mijn man was een tijdje terug ook de klos, zelfde verhaal. Alleen was hij zo stom om zijn rijbewijs niet bij zich te hebben, en dáár kreeg hij toen wél een bekeuring voor.
Hier verbaas ik me ook wel over. Het komt te vaak voor dat het niet alleen maar mensen-van-elders kunnen zijn, en dus vraag ik me dan af hoe het kan dat je zo niet op zit te letten dat je niet in de gaten hebt dat je daar straks ergens af moet gaan slaan. Vooruitkijken en -denken (wat er in mijn rijlessen ingehamerd werd) ontbreekt soms weleens denk ik dan. Aan de andere kant is de rest van het verkeer dan weer veel hoffelijker in het opvangen van dat soort manoeuvres!dimona schreef:Wat mij opvalt, is dat het vaak gebeurt dat iemand op het laatste moment bedenkt dat hij de afrit wil nemen. Gebeurt ook bij mensen die op een driebaansweg in de linkerstrook rijden. Ik begrijp daar echt niks van. Ten eerste snap ik niet dat het zo vaak gebeurt (ik maak niet echt veel kilometers, maar ik zie het iedere week wel een keer) en ten tweede vraag ik me af hoeveel sekonden iemand op dat moment heeft gebruikt om te checken of te weg vrij is. Onbegrijpelijk rijgedrag...
@ Ingrid: Hopelijk is het je ondertussen gelukt om je bekeuring af te handelen!
Amikix schreef:Aan de andere kant is de rest van het verkeer dan weer veel hoffelijker in het opvangen van dat soort manoeuvres!
Inderdaad!
-
- Amerika-expert
Joh? Hoe vaak ben jij in Nederland achtervolgd door iemand met een pistool? Ken hier meerdere mensen die enge situaties hebben meegemaakt n.a.v. een foutje in het verkeer. Zo hoorde ik laatst een verhaal van een man die oorspronkelijk uit New York komt. Hij haalde iemand in die heel langzaam reed en die persoon werd woedend, achtervolgde hem, en liet een paar keer z'n pistool zien. Kan toch niet zeggen dat ik dat in Nederland of Duitsland vaak hoorde. En dat is niet het enige verhaal wat ik van mensen hier heb gehoord. Dat zijn dus hun eigen verhalen, niet over de broer van de melkman van de zus van de slager die het van de achterneef van de ex-vrouw van de directeur van de school van een buurjongen heeft gehoord.Amikix schreef: Aan de andere kant is de rest van het verkeer dan weer veel hoffelijker in het opvangen van dat soort manoeuvres!
En sinds we hier wonen (ruim anderhalf jaar) heb ik 3 keer in de krant gelezen over mensen die doodgeschoten zijn n.a.v. verkeersblunders.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Misschien dat het niet helemaal klopt, maar ik heb wel een vermoeden dat er veel meer mensen uberhaupt een wapen op zak hebben dan in Nederland of Duitsland. Maar gisteren in Veldhoven hier ook een vrouw die een mes trok naar een verkeersruzie..... Zelfs expres op de auto ingereden 

LittlePhoenix schreef:Joh? Hoe vaak ben jij in Nederland achtervolgd door iemand met een pistool? Ken hier meerdere mensen die enge situaties hebben meegemaakt n.a.v. een foutje in het verkeer. Zo hoorde ik laatst een verhaal van een man die oorspronkelijk uit New York komt. Hij haalde iemand in die heel langzaam reed en die persoon werd woedend, achtervolgde hem, en liet een paar keer z'n pistool zien. Kan toch niet zeggen dat ik dat in Nederland of Duitsland vaak hoorde. En dat is niet het enige verhaal wat ik van mensen hier heb gehoord. Dat zijn dus hun eigen verhalen, niet over de broer van de melkman van de zus van de slager die het van de achterneef van de ex-vrouw van de directeur van de school van een buurjongen heeft gehoord.Amikix schreef: Aan de andere kant is de rest van het verkeer dan weer veel hoffelijker in het opvangen van dat soort manoeuvres!
En sinds we hier wonen (ruim anderhalf jaar) heb ik 3 keer in de krant gelezen over mensen die doodgeschoten zijn n.a.v. verkeersblunders.