Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis johnvb: California 20 jaar later

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
johnvb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Reis johnvb: California 20 jaar later

Bericht door johnvb »

Mijn vrouw en ik hebben 20 jaar geleden 2 x The Best of the West in California gedaan (op eigen gelegenheid). Nu gaan we in augustus met 2 jongens van 15 en 18 jaar.

Er is echter inmiddels veel veranderd. Daarom svp jullie hulp voor onderstaande route. Er zijn nog vele vragen. Vooral over hotels. Iedere tip is welkom. Alvast bedankt.

1 Brussel- Las Vegas auto ophalen
Hotel: Circus- Circus
2 Las Vegas uitslapen, zwemmen shoppen
3 Las Veg.- June lake Death Valley NP (Badwater Basin en Devils Golfcourse)
Hotel: Lee Vining?
4 June Lake-Yosemite Tiogo pass en diverse stops
Hotel: Yur?
5 Yosemite diverse uitzichten en hiking
6 Yosemite - San Fr. Columbia State Park - goldpanning
7 San Fran. Alcatraz Gg. Bridge, pier 39 fietsen sportwedstrijd???
8 San Fran. Chinatown
Hotel/AIr BnB ????
9 SF- Santa Cruz whale tocht? boardwalk kermis
Santa Cruz- LA ?? Pismo beach?
Hotel: ????
10 LA Knotts Berry Farm Six Flags???
11 LA Hollywood, - Sign, Griffth Obs. Beverly Hills Rodeo Drive
12 LA Venice Beach, fietsen en shoppen, Chines Theatre Beverly hills
13 LA WB Studio en NBC studio
Hotel of BnB???
14 LA- Lake Havasu ?
15 Lake Havasu relaxen zwemmen
16 Lake hav.- Kingman via Needles - Oatman - Kingman- Williams
route 66 Calico Ghost town, Eds camp
17 Kingman - Grand C. Flinstone park???
18 Grand Canyon raften wandeltocht
19 GC - Page Lower Antelope Canyon tour, Lake Powell
20 page -las vegas via Zion Park
21 LV Hoover Dam Shoppen
Hotel: Stratosphere
22 LV - Brussel
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
Hockey
Amerika-expert

Re: California 20 jaar later

Bericht door Hockey »

Als ik het goed begrijp wil je op dag 9 in 1 dag van SF naar LA. Dat kan, maar sla dan de kustroute over en pak de 5 (snelweg door het binnenland).
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Er zijn toch betere hotels te vinden in vegas dan Circus Circus, zeker met jongeren van 15 en 18.

Las Vegas - Death valley - June Lake - Lee Vining is een hele trip, maar niet onmogelijk.

Yur ? Mij niet direct gekend. Info ???

Van Santa Cruz naar LA op één dag: dan heb je geen tijd voor de kustroute !!! Beter in twee etappes: tot Pismo Beach en de volgende dag verder.

Six Flags ligt een eind boven LA, Knott's berry Farm tegen Anaheim aan (Buena Park) Met de andere plannen komt Six Flags beter uit. Vanuit Pismo Beach is het ongeveer 2,5 uur. Vanuit LA moet je ook minstens op een half uur, soms tot een uur rekenen.

Calico Ghost town ligt niet aan de route 66 en al helemaal niet dichtbij de plaatsen die jullie passeren. Als je dit wil doen moet je dat op dag 14 doen, doch ik zou hier geen tijd aanbesteden.

Op dag 16 kan je best direct tot in GC rijden, Williams heeft hier absoluut geen meerwaarde. Ook Flintstone niet.

Ik ben niet gehele op de hoogte van rafting in de GC, maar voor zover ik weet kan je dit niet doen vanuit GC village of Tusayan en is dit eigenlijk op één dag niet realiseerbaar.

Zion doe je niet even onderweg van Page naar Las Vegas. Men raadt eigenlijk twee nachten ter plaatse aan.

Hoover Dam: ezn bezoekje vanuit Las Vegas kost je in het geheel snel 3 uur. Vanuit Page rijdt je over de Glen Canyon Dam, weliswaar kleiner, maar toch. Is dat dan de rit naar de Hooverdam waard ? Volgens mij niet.

Stratosphere: voor de strip niet ideaal gelegen, enig voordeel is dat je gratis de toren op mag. Idem als bij Circus Circus, er zijn veel betere hotels in Vegas.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Relatief veel tijd voor de steden en weinig voor de parken. Een bewuste keuze, lijkt me?
I.p.v. Calico kan je ook overwegen naar Bodie (een eindje ten noorden van Lee Vining) te gaan. Wat meer tijd tussen Las Vegas en Yosemite zou dan wel aan te raden zijn. Bodie schijnt wel mooier te zijn dan Calico (touristtrap?).

Zion is een prachtig park waar je zeker met tieners avontuurlijke wandelingen kan maken (bijv. Narrows of Angels Landing). Twee nachten in Springdale zijn dan aan te raden.

Ik vond de Hooverdam zeker leuk om eens gezien te hebben, maar wij reden er langs. Ik zou er persoonlijk geen halve dagtocht voor uit trekken.

Jullie gaan niet naar Bryce?

Veel succes en plezier met plannen!
petra_ellen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door petra_ellen »

Ik vraag me af of je dag 2 al niet beter kan gaan rijden. Van uitslapen zal niet veel in huis komen met de jetlag en misschien kunnen jullie beter op het einde van de reis wat gaan zwemmen, relaxen en shoppen?

In Las Vegas zijn inderdaad veel leukere hotels dan het Circus Circus... misschien kan je gewoon naar de 'oude stad' om er Fremont Street te zien, maar verder gebeurt alles meer zuidelijk op The Strip.

Als je Bodie zou bezoeken, dan kan je naar mijn mening Calico Ghost Town overslaan(hoewel Calico voor mij ook meer dan 20 jaar geleden is, maar ik kan me niet inbeelden dat er veel veranderd is). Bodie is wel pakkend, vond ik.

Bedoel je dat je in Yosemite in yurts zou verblijven? Daar heb ik geen ervaring mee, maar het kan leuk zijn. Ik zou wel al gaan boeken want accomodaties in Yosemite zijn soms reeds tot meer dan een jaar tervoren volboekt.

Op 1 dag van SF naar LA rijden via Santa Cruz (met dan nog een whale watching boottocht erbij) lijkt mij onmogelijk. Tenzij je dan inderdaad langs de I-5 gaat zoals Hockey aangeeft. De US-1 is een prachtige kustweg die je toch niet mag overslaan, maar reken hier dan een extra (of beter twee) overnachting bij.

Zoals Marc aangeeft bezoek je niet zomaar eventjes Zion onderweg van Page naar Las Vegas. Ook in Page zou ik tijd nemen om een boottocht te nemen naar de Rainbow Bridge, dat is echt prachtig. Misschien even overwegen of de rustdag in Lake Havasu vervangen kan worden door een extra dag in deze omgeving om zo Zion ook te bezoeken of een boottocht te maken. En als het kan, zeker ook Bryce meenemen... het is zo anders dan Zion en de GC, dat mag je zeker niet missen. Ook zou ik direct naar de Grand Canyon doorrijden... zo ben je op tijd voor een mooie zonsopgang de volgende ochtend.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

In grote lijnen kan jullie route wel maar hier en daar zou ik het toch anders verdelen.

Flintstones is voor met kleine kinderen wel mooi maar met jongens van 15 en 18 zou ik dit niet doen.

Tussen Yosemite en SF hebben jullie nu Columbia State Park staan.
Een alternatief zou kunnen zijn om het park via de zuidkant te verlaten. Bij Mariposa Grove naar de sequoia's gaan kijken.
Dan verder via Oakhurst naar Atwater. Daar is Castle Air Museum (vliegtuigen).

1 Brussel- Las Vegas auto ophalen
2 Las Vegas - Death Valley NP (Badwater Basin en Devils Golfcourse)
3 Death Valley - Mammoth Lakes of June Lake of Lee Vining (bezoek aan Mono Lake en Bodie ghosttown)
4 Mammoth Lakes of June Lake of Lee Vining - Yosemite (via Tioga Pass) (overnachten in de vallei vb Curry Village of anders El Portal)
5 Yosemite - diverse uitzichten en hiking
6 Yosemite - Columbia State Park - goldpanning - SF
7 SF
8 SF
9 SF - Santa Cruz - Monterey (voormiddag Beach Boardwalk en namiddag whale watch tour)
10 Monterey - Morro Bay of Pismo Beach
11 Morro Bay of Pismo Beach - bezoek Six Flags (mijn zoon had Knotts en Six Flags helemaal geanalyseerd, wij zijn naar six flags gegaan, grond van beslissing: er zijn daar veel meer thrill rollercoasters) - overnachten in vb Sherman Oaks
12 Sherman Oaks - via Hollywood sign/Griffith Observatory, Walk of Fame, Beverly Hills - LA (vb Santa Monica - is heel fijn voor 's avonds)
13 Santa Monica (surfen of wandelen/fietsen naar Venice en terug)
14 Santa Monica (WB studio / NBC studio)
15 Santa Monica - Joshua Tree NP - 29Palms
16 29Palms - Grand Canyon
17 Grand Canyon (raften is moeilijk: je vertrekt ofwel bij Page, Lees Ferry of Diamond Creek)
18 GC - Page
19 Page - Zion
20 Zion
21 Zion - LV
22 LV - Brussel

De laatste 5 jaren ben ik ook altijd met met zoon op reis geweest (wordt nu 18).
Misschien hebben jullie iets aan mijn reisverslagen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis johnvb: California 20 jaar later

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn in 2006 met onze dochters naar Columbia SHP geweest (zie daarvoor ons reisverslag), maar met 2 oudere jongens zou ik dat toch niet zo gauw doen. Wat meer tijd voor Yosemite zou wel mooi zijn. Het zal te laat zijn om te raften maar er zijn meer dan genoeg activiteiten in het park zoals fietsen, paardrijden, hiken etc. Leg zo snel mogelijk accommodatie vast als je in het park wilt overnachten. Onze kinderen vinden Housekeeping camp erg leuk. Zie daarvoor de tweede keer Yosemite in ons 2006-verslag.

Het voorstel van Ingrid is mooi. Je zou eventueel ook nog dag 13 en 14 kunnen combineren en dan eventueel Bryce toevoegen, of een extra dag Page of GC.

Er is echt niet veel veranderd in die 20 jaar denk ik, zeker niet in de parken.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Eds camp is prive. Je kan het van de weg zien. Even verder is Cool Springs waar je wel bij kan.
johnvb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door johnvb »

Bedankt voor de reacties!

Ik zie dat ik mij idd. wat vergist heb in de route. We zijn erg van de grote steden dus daar zal het accent op blijven liggen. Maar een paar wijzigingen ga ik zeker doorvoeren.
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
Sazzo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sazzo »

Drie weken geleden wilden wij ook via GC naar Page maar de 89 tussen Bitter Springs en Page was nog afgesloten (is 1 1/2 jaar geleden ingestort). Wij konden een omweg maken van ruim 3 uur langs Fredonia maar dat hebben we niet gedaan, dus toen maar geen Page. Misschien dat je vanaf The Gap over de 89T kan maar dat zou ik voor de zekerheid even nakijken dan.

Mochten jullie in Yosemite Village niets meer kunnen vinden is misschien http://www.yosemiteresorts.us/yosemite-cedar-lodge.htm een goed alternatief. Vlak naast de camping die naast Cedar Lodge zit is een raft bedrijfje mocht daar in de GC niets van zijn gekomen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@Sazzo: Van de South RIm naar Page is via de 89T geen probleem dus ik begrijp je opmerking niet helemaal.

Marianne
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Hallo Johnvb,

Wanneer je besluit om naar een sportwedstrijd in San Francisco te gaan, dan kan ik je een bezoek aan de San Francisco Giants aanraden.
Ik heb ook een wedstrijd bezocht, tegen de Dodgers en er over geschreven op mijn blog.
Zie hier: http://miquellisamerikablog.blogspot.nl ... l-san.html

Ook zie ik Warner Bros. Studio tour en de Stratosphere Tower op je planning staan, ook daar heb ik over geschreven:
http://miquellisamerikablog.blogspot.nl ... -tour.html

en

http://miquellisamerikablog.blogspot.nl ... vegas.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer