Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Slangen en ander gespuis tussen vegas en yellowstone?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
eponine
Amerika-ontdekker

Slangen en ander gespuis tussen vegas en yellowstone?

Bericht door eponine »

Hoi allemaal,

Tot mijn grote spijt heb ik zojuist de zoekfunctie gebruikt op zoekwoord slangen... :blink:

Enneh..over anderhalve week gaan we kamperen tussen vegas en denver. Nu ben ik voor beren, wasberen wolven, bizons enz enz niet zo bang, maar wel voor dingen die in mijn schoen passen en ook nog eens giftig zijn! Een wurgslangetje gaat nog wel, maar ik zit persoonlijk niet zo te wachten op ratelslangen, schorpioenen of spinnen met het formaat van een tennisbal. Moeten we hierop heeeel erg bedacht zijn onderweg?

We doen de gc aan, zion, bryce, arches, maar ik lees zelfs al verhalen van vogelspinnen? Hoe groot is de kans dat wij als tentkampeerders hiermee te maken krijgen, en hoe is het te voorkomen?

Pfff volgende keer maar weer naar vancouver island LOL... :mrgreen:
goldenhills
Amerika-expert

Re: Slangen en ander gespuis tussen vegas en yellowstone?

Bericht door goldenhills »

Wel bedacht op zijn, maar de kans dat je iets tegenkomt is niet erg groot. We hebben meerdere keren in de VS gekampeerd, waaronder diverse keren in de woestijn, en we zijn nog nooit een giftig beest tegengekomen. Wel twee keer een ratelslang tijdens het wandelen hier in de buurt, maar die laten duidelijk weten dat je niet dichterbij moet komen. Als je dat dan ook niet doet is er geen probleem... We zijn ook een keer een mountain lion (poema) hier tegengekomen, maar die valt ook geen volwassenen aan. Ik vond het juist supergaaf om er eentje tegen te komen, want ze zijn heel erg schuw.

Voor beren en bizons moet je trouwens net zo op je hoede zijn als voor slangen etc. Een zacht lief vachtje betekent nog niet dat ze je niet aanvallen als ze vinden dat je te dichtbij komt.

Gewoon opletten waar je loopt met wandelen, je schoenen uitschudden voor je er in stapt, en nooit je hand ergens steken waar je geen zicht op hebt. En dieren de ruimte geven als je ze tegenkomt. Geen van dieren in Noord-Amerika zien een (volwassen) mens als voedsel, met uitzondering van de ijsbeer, of echt hele bijzondere omstandigheden.
eponine
Amerika-ontdekker

Bericht door eponine »

Mountain lion staat heeeel hoog op onze wish list, maar de kans dat we die ooit zien..... Maar dat is het m nou net, de grotere dieren zie je meestal wel, het gaat mij juist om de creepy crawlies.... Een slang is mooi, maar wel op veilige afstand. Spinnen en schorpioenen sla ik liever over.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Wij zijn op onze kampeerreizen door de VS ook nog nooit enge beesten bij de tent tegen gekomen. Tent (met gesloten grondzeil) goed dichtritsen. Op de kampeerplekken staat het gras niet hoog ( nog nooit meegemaakt in ieder geval) dat scheelt ook. Inderdaad opletten......
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Wij zijn in Texas heel erg veel vogelspinnen tegen gekomen.
een van de eerste dingen die ik deed toen ik ze zag was google opduiken...
Die zijn in Noord Amerika niet giftig.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Het ergste dat ik ooit zag waren megakakkerlakken op een RV-kampeerplaats bij de Grand Canyon (maar zelfs dat is alweer tien jaar geleden). Verder echt niets indrukwekkenders dan de huis-tuin-en-keukenspinnetjes en -mieren die je ook in NL rond huis en tuin tegenkomt.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wij kwamen deze jongen (of dame) tegen in Zion NP. Maar dat was gewoon 'geluk'. Heb ze verder nergens gezien.
Groetjes,
Daniel
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

3 kampeerreizen door USA en Canada achter de rug en nog nooit 'creepy crawlers' tegen gekomen om of nabij onze kampeerplek.
Wel ooit een mega kakkerlak in een hotelkamer, en mieren in het bed in een ander hotel... :roll:
Maak je er niet al te druk over, maar hou een paar regels in acht. Dus tent goed gesloten houden, je schoenen uitschudden voordat je ze aandoet, dat soort dingen.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Tja, slangen en schorpioenen kan je natuurlijk altijd tegenkomen. Ik ben met m'n blote voeten op een slang gestapt toen ik van het atrium de woonkamer binnenliep. Was jaren geleden, m'n oudste was een peuter. Lol, en gelukkig maakte mijn gil niet echt veel indruk op haar. In haar herinnering ging de slang naar de Walmart en konden we hem niet meer vinden :lol:
Moest een 'pooper-scooper' van de front porch halen, en toen we terugkwamen heb ik m'n meiske op de eettafel geparkeerd terwijl ik op zoek ging naar de slang. Beest was nergens te vinden, dus ik vertelde m'n dochter dat ie vast al ver weg was omdat ik hem zo had laten schrikken. 'Ver weg' voor haar was helemaal naar de Walmart.

En heb al zo vaak schorpioenen in de badkamer gevonden, slangen in de keuken, schorpioenen onder de bank, enz enz enz enz. Maar dat is vooral in Texas. In Utah hadden we slangen in de tuin, maar dat waren bijna altijd grass snakes. Wel een keer een gigantische ratelslang op de straat voor ons huis. En een keer een andere gevaarlijke slang (weet niet meer welk soort) toen ik de auto langs de weg had geparkeerd omdat ik de baby een speeltje moest geven of zoiets. Wilde uitstappen en zag een boze slang zodra ik m'n deur opendeed.

En ben in Utah door een spin gebeten, waarschijnlijk een Black Widow, maar heb ontzettend veel geluk gehad. Flink ziek van geweest en nog maanden pijn in m'n arm, maar geen blijvende schade.

Hier in Florida zie je soms slangen in het water en dat is toch wel erg mooi. Minder leuk is dat ze ook redelijk vaak in zwembaden gevonden worden.

Al met al zou ik zeggen dat je overal slangen, schorpioenen, of andere enge beestjes kan tegenkomen. Gewoon je gezond verstand gebruiken en goed opletten.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Een keer in een bergmeer in zwitserland een waterslang tegengekomen. Ik had het zelf eigenlijk niet echt door hoe gevaarlijk dat het evt zou kunnen zijn en ben met mn snorkel onder water erachteraan gegaan. Tot een grote meneer me ineens vrij hardhandig het water uit gooide haha.

Mijn zus was op een camping in Yosemite met wat andere mensen aan het picknicken toen een beer mee wilde feesten. Naar haar woorden heeft ze nog nooit zo snel haar kind opgepakt en de camper ingegooid.

Volgens mij ging TS niet naar Yellowstone, maar ik zou die bizons toch niet onderschatten en denk ook niet dat Elks en Moose je niets aan zouden kunnen doen. In elk visitor center zie je wel waarschuwingen voor wat je in een park kunt tegenkomen en wat je vooral niet moet doen.
eponine
Amerika-ontdekker

Bericht door eponine »

We gaan absoluut wel naar yellowstone, juist vanwege het wild. En dat onderschatten we zeker niet, we gaan al jaren naar canada, ook vanwege het wild, en ik ben me ook zeer bewust van de te respecterende afstand, echter met het soort wild waar ik op doel, is de verrassingsfactor iets hoger en minder gewenst.. En aangezien we idd ook de canyons aan willen doen en verwacht dat er hier en daar wel een of ander reptiel zijn vitamine d niveau of lichaamstemperatuur aan het opkrikken zal zijn... Ik neem de schoenen maar mee de tent in en de geur ervan voor lief :wink:
Hawkery
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Hawkery »

Ik geloof dat het in Sequoia NP was dat de ranger tegen ons zei toen we binnen reden:
Read all alerts and how to behave when encountering animals, If you get attacked: Fight back!
:lol: Ik ga niet in de box ring springen met een beer hoor :lol:

Wij hebben geen 1 "gevaarlijk" dier tegen gekomen helaas.
Ik wilde dolgraag een ratelslang of een beer zien, maar buiten de vele reeen en kleine knaagdieren zijn we niets tegen gekomen :cry:
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Wij zijn ooit in Yosemite een beer tegengekomen.
Hij (of zij) keek naar ons en wij keken, stokstijf stilstaand, naar hem (of haar).
Naar mijn gevoel duurde dat een eeuwigheid, maar hoogstwaarschijnlijk was het maar een paar seconden.
De beer vond ons niet interessant genoeg, vervolgde zijn (of haar) weg en verdween weer in het bos.
Wij ervoeren het als zeer beangstigend, maar hadden het voor geen goud willen missen.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer