Inmiddels vanaf Brussel Zaventem naar Porto gevlogen, en weer terug. Alle horror-stories van vrienden, die ik vooraf te horen kreeg, klopten in ieder geval niet met mijn ervaring. Relaxt hoor, best veel beenruimte (met Transavia bijvoorbeeld is het aanzienlijk minder en zit zelfs mijn vriend met z'n 1,76 m met z'n knieeen tegen de volgende stoel), boarden gaat hartstikke vlot, inchecken van tevoren ging heel gemakkelijk en ondanks dat we geen stoelen (tegen betaling) gereserveerd hadden zaten we op beide vluchten naast elkaar. Onze handbagage werd niet gewogen of gemeten. Ik zag zelfs mensen met trolley's die toch echt groter leken dan de toegestane afmetingen.
Enige minpuntje wat ik zou kunnen noemen is dat ze voor het boarden gele stickers uit gingen delen die om de handbagage heen moest. Dit leek volledig willekeurig te gebeuren - de één wel, de ander niet- en onderweg naar het vliegtuig bleken de mensen met de gele stickers hun handbagage af te moeten leveren. Die bagage ging dan in het laadruim. Dit heb ik geweigerd omdat ik medicijnen in mijn tas had. Daar deden ze dan weer niet moeilijk over.
En onderweg probereren ze vanalles te verkopen, van parfum tot krasloten. Niemand die dat koopt