Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
1 dag in Yosemite : wat doen
1 dag in Yosemite : wat doen
We hebben één volledige dag in Yosemite.
14/07: 's avonds aankomst in Yosemite
15/07: Yosemite
16/07: Yosemite --> Death Valley
Er is zoveel te doen en te zien, wat raden jullie ons aan ? Ik dacht 1/2 dag naar Mariposa Grove en 1/2 dag een wandeling.
Wie kan ons tips geven ? Alvast bedankt
14/07: 's avonds aankomst in Yosemite
16/07: Yosemite --> Death Valley
Er is zoveel te doen en te zien, wat raden jullie ons aan ? Ik dacht 1/2 dag naar Mariposa Grove en 1/2 dag een wandeling.
Wie kan ons tips geven ? Alvast bedankt
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: 1 dag in Yosemite : wat doen
Er zijn een aantal topics geweest met ideeën, misschien heb je daar ook iets aan. Zie bijvoorbeeld http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=53319
Waar overnachten jullie? En komen jullie pas heel laat in het park aan of zou de Mariposa Grove ook nog op de 14e kunnen? Ik zie in je routetopic dat jullie 2 nachten Monterey hebben, dus je zou toch op tijd naar Yosemite kunnen rijden. Of een nacht Monterey minder kunnen doen.
Voor wandelingen kun je op mijn wandelsite kijken of op http://www.yosemitehikes.com. Ik zou ook zeker proberen op de 16e nog iets te ondernemen in het park, bijvoorbeeld een wandeling bij Tuolumne Meadows, rond Tenaya Leke, en naar het view point bij Olmsted Point.
Marianne
Waar overnachten jullie? En komen jullie pas heel laat in het park aan of zou de Mariposa Grove ook nog op de 14e kunnen? Ik zie in je routetopic dat jullie 2 nachten Monterey hebben, dus je zou toch op tijd naar Yosemite kunnen rijden. Of een nacht Monterey minder kunnen doen.
Voor wandelingen kun je op mijn wandelsite kijken of op http://www.yosemitehikes.com. Ik zou ook zeker proberen op de 16e nog iets te ondernemen in het park, bijvoorbeeld een wandeling bij Tuolumne Meadows, rond Tenaya Leke, en naar het view point bij Olmsted Point.
Marianne
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zie in je andere topic dat je na twee overnachtingen in Monterey op weg gaat naar yosemite? Dan zou je dus nog tijd hebben op de dag van aankomst. Wellicht handig om die dag al de Mariposa Grove te doen?
Dan heb je op je volle dag Yosemite tijd om een halve dag te besteden aan de hoogtepunten in de Valley (per shuttle of per fiets) en een halve dag voor de Glacier Road (bijv. Sentinel Trail)
Edit: ah, Marianne was me voor
Dan heb je op je volle dag Yosemite tijd om een halve dag te besteden aan de hoogtepunten in de Valley (per shuttle of per fiets) en een halve dag voor de Glacier Road (bijv. Sentinel Trail)
Edit: ah, Marianne was me voor

Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Glacier Point is voor mij altijd letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt van Yosemite, en als je vanuit Monterey naar Yosemite gaat, is het best een optie om direct de Mariposa Grove mee te pakken, en daarna Glacier Point, heb je de volgende dag voor de valley.
Afhankelijk natuurlijk van waar je overnacht,maar Oakhurst zou in dit geval best handig zijn.
Afhankelijk natuurlijk van waar je overnacht,maar Oakhurst zou in dit geval best handig zijn.
Alvast bedankt voor jullie reactie, vind het terug super (net zoals bij mijn reis naar Canada) om een forum te kunnen raadplegen waar er zo enthousiast wordt gereageerd
Onze planning van de eerste dagen ziet er uit als volgt:
09/07: San Francisco : aankomst 12u40 + verkennende wandeling
10/07: San Francisco : voormiddag: stadsbezoek
San Francisco : namiddag: fietstocht (over de Golden Gate bridge tot Sausalito en met de ferry terug)
11/07: San Francisco : Alcatraz in de voormiddag + verder stadsbezoek in de namiddag
12/07 : San Francisco : auto ophalen op de luchthaven, vertrek richting Monterey via Highway 1 met tussenstop en kort bezoek aan verre vrienden, aankomst in de late namiddag/vroege avond in MOnterey. (Wij hebben kennissen welke hun zoon woont op 50 km van SF richting Monterey, we zouden een korte stop houden om nog wat informatie op te halen en allicht wat bij te babbelen), vandaar dat we maar 's avonds in Monterey zullen aankomen.
13/07: Monterey : Dagverkenning nl; 17 Mile Drive, Point Lobos, Big Sur
14/07: Monterey : Walvistoer en rond 15u00 vertrek naar Yosemite, aankomst ‘s avonds. (We overnachten in Tenaya lodge : Fish Camp/Oakhurst ?)
16/07 : Yosemite --> Death Valley (7 uur rijden) dus hier geen tijd meer om iets te doen in Yosemite alvorens te vertrekken
Eventueel laten we de walvistoer weg of doen we de walvistoer op 13/07 in de voormiddag en de verkenning (17 Mile Drive, Point Lobos, Big Sur) in de namiddag of is dit te veel ?
Wat denken jullie ? We hadden nochtans de walvistoer graag gedaan, omdat we dit in Canada ook hebben gedaan maar dan geen walvissen hebben gespot.
Indien we op 14/07 's ochtends zouden kunnen vertrekken kunnen we reeds de Mariposa Grove doen.
Alvast bedankt voor jullie mening en antwoord.

Onze planning van de eerste dagen ziet er uit als volgt:
09/07: San Francisco : aankomst 12u40 + verkennende wandeling
10/07: San Francisco : voormiddag: stadsbezoek
San Francisco : namiddag: fietstocht (over de Golden Gate bridge tot Sausalito en met de ferry terug)
11/07: San Francisco : Alcatraz in de voormiddag + verder stadsbezoek in de namiddag
12/07 : San Francisco : auto ophalen op de luchthaven, vertrek richting Monterey via Highway 1 met tussenstop en kort bezoek aan verre vrienden, aankomst in de late namiddag/vroege avond in MOnterey. (Wij hebben kennissen welke hun zoon woont op 50 km van SF richting Monterey, we zouden een korte stop houden om nog wat informatie op te halen en allicht wat bij te babbelen), vandaar dat we maar 's avonds in Monterey zullen aankomen.
13/07: Monterey : Dagverkenning nl; 17 Mile Drive, Point Lobos, Big Sur
14/07: Monterey : Walvistoer en rond 15u00 vertrek naar Yosemite, aankomst ‘s avonds. (We overnachten in Tenaya lodge : Fish Camp/Oakhurst ?)
16/07 : Yosemite --> Death Valley (7 uur rijden) dus hier geen tijd meer om iets te doen in Yosemite alvorens te vertrekken
Eventueel laten we de walvistoer weg of doen we de walvistoer op 13/07 in de voormiddag en de verkenning (17 Mile Drive, Point Lobos, Big Sur) in de namiddag of is dit te veel ?
Wat denken jullie ? We hadden nochtans de walvistoer graag gedaan, omdat we dit in Canada ook hebben gedaan maar dan geen walvissen hebben gespot.
Indien we op 14/07 's ochtends zouden kunnen vertrekken kunnen we reeds de Mariposa Grove doen.
Alvast bedankt voor jullie mening en antwoord.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt op de 16e ook nog wat uren in Yosemite want de route loopt door het park. Het oostelijke deel van het park is zeer de moeite waard, dus daar zou ik zeker wat tijd voor uittrekken.
Als je de 13e naar Big Sur wilt én een walvistocht wilt doen wordt het wel krap denk ik. Als je de 14e om 3 uur uit Monterey vertrekt zou je eventueel nog wel naar de Mariposa grove kunnen gaan.
Marianne
Als je de 13e naar Big Sur wilt én een walvistocht wilt doen wordt het wel krap denk ik. Als je de 14e om 3 uur uit Monterey vertrekt zou je eventueel nog wel naar de Mariposa grove kunnen gaan.
Marianne
Marianne,Martin & Marianne schreef:Er zijn een aantal topics geweest met ideeën, misschien heb je daar ook iets aan. Zie bijvoorbeeld http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=53319
Marianne
Zouden we de 16de (de dag dat we vanuit Yosemite naar Death Valley rijden) nog tijd hebben om een wandeling te doen ? We willen beslist vroeg opstaan om op tijd te vertrekken, maar het lijkt me al een lange rijdag.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is 7 uur rijden. Dus als je vroeg vertrekt kun je nog wel iets doen. Kijk eens hoe laat de zon onder gaat, en reken eens terug hoe laat je dan overal moet zijn om (ruim) voor zonsondergang in DV te zijn.
Voor Tenaya Lodge en Furnace creek in in googlemaps en sleep eens om te zien hoe lang je over de verschillende stukken doet.
Om een idee te krijgen kun je eens naar onze 2004- en 2006-verslagen kijken. Wij hadden wel een tussenstop, maar je kunt eens zien wat we allemaal deden.
Marianne
Voor Tenaya Lodge en Furnace creek in in googlemaps en sleep eens om te zien hoe lang je over de verschillende stukken doet.
Om een idee te krijgen kun je eens naar onze 2004- en 2006-verslagen kijken. Wij hadden wel een tussenstop, maar je kunt eens zien wat we allemaal deden.
Marianne
- Hawkery
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Paar weken geleden in yosemite geweest: http://truijen-neeckx.blogspot.com/2014 ... 52014.html
Jullie zijn er van 's ochtends tot 's avonds, dus de mist trail kunnen jullie er zeker bijnemen!
Wel vroeg opstaan, want wij hadden echt spijt dat we geen 2 volle dagen hadden voor yosemite, echt zoooo veel te zien!
Jullie zijn er van 's ochtends tot 's avonds, dus de mist trail kunnen jullie er zeker bijnemen!
Wel vroeg opstaan, want wij hadden echt spijt dat we geen 2 volle dagen hadden voor yosemite, echt zoooo veel te zien!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leerpunt uit het verslag van Hawkery: Wat je ook doet: koop een goede kaart en let op de borden onderweg.
Marianne

Marianne
- Hawkery
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
of ga er niet blindelings vanuit dat je gps je stuurt hoe je wil gaan 
Ik gebruikte Sygic for Android en die stuurde mij af en toe net iets anders als Google Maps.
Uiteraard was het gemakkelijk om alternatieve routes aan te duiden, die dan wel de weg namen van GMaps, maar je moet het uiteraard wel weten

Ik gebruikte Sygic for Android en die stuurde mij af en toe net iets anders als Google Maps.
Uiteraard was het gemakkelijk om alternatieve routes aan te duiden, die dan wel de weg namen van GMaps, maar je moet het uiteraard wel weten

Ik heb hier zitten kijken op een kaart van Yosemite en de weg van Tenaya Lodge naar de Visitor Parking voor de shuttle naar Glacier Point, lijkt me eenvoudig nl.via 41 Wawona Road. Of is het ingewikkelder dan het op de kaart lijkt ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan echt niet misgaan hoor. Je rijdt inderdaad via de 41 naar de vallei. In de vallei staat het allemaal goed aangegeven. Bedenk van te voren of je naar de Lodge wilt rijden of dat je de auto op de grote parking neerzet. Bij de lodge kan het vol staan, dus dat is een risico. Vanfaf de parking kun je de shuttlebus nemen naar de Lodge. Ik raad altijd ana om bij de Ldoge te ontbijten, daar zit je vlak bij de bushalte.
Zie hier de kaart van de vallei. Je ziet de Wawona Road links onderaan. Die volg je dus, en dan gaat de weg over in de South Side Drive.
Marianne
Zie hier de kaart van de vallei. Je ziet de Wawona Road links onderaan. Die volg je dus, en dan gaat de weg over in de South Side Drive.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1853 Weergaves
-
Laatste bericht door Zarphil
-