Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Samenvatting Credit history
Re: Samenvatting Credit history
AMEX deelt niet je hele historie (de maandelijkse rapporten) met de creditbureaus, alleen sinds wanneer je 'member' bent. Dit helpt je dus met je Average Age of Accounts (een factor in de bepaling van je creditscore). Ik ben officieel member sinds 2005, en ik heb nu 3 amex kaarten in de USA, allemaal geregistreerd met een startdatum van 2005, ondanks dat ik die kaarten pas sinds 2013 heb.
AMEX in de USA kan als je je nederlandse AMEX nummer opgeeft, zien hoe lang je daar een kaart hebt/had, en of je een goede betaler bent/was. Gebaseerd op die gegevens verstrekken ze je vervolgens een amerikaanse AMEX, die dan gelinkt wordt aan je SSN en adres in de USA.
AMEX in de USA kan als je je nederlandse AMEX nummer opgeeft, zien hoe lang je daar een kaart hebt/had, en of je een goede betaler bent/was. Gebaseerd op die gegevens verstrekken ze je vervolgens een amerikaanse AMEX, die dan gelinkt wordt aan je SSN en adres in de USA.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Heb je wel es gehad dat de Amex kaart ergens werd geweigerd? Mijn indruk is dat kleine winkeliers liever geen Amex hebben. Bovendien, bieden de VISA kaarten van bijvoorbeeld CapitalOne etc betere cash back deals.
o ja hoor, genoeg plaatsen. maar daarvoor heb ik 2x een visa, en een discovery card. Met al die kaarten komt het altijd wel goed terecht. Ik had ook een Capital ONe secured card, maar die heb ik weggedaan net voordat de annual fee due was. Het was een prima kaart om historie mee op te bouwen, maar hij had maar een limiet van 850$ en nu dat ik kaarten met veel hogere limieten heb heb ik niet zoveel meer aan die kaart.
Qua rewards/cashback is het maar net waar je naar op zoek bent, gewoon geld terug, of wil je punten oid. Ik gebruik mn delta amex veel omdat ik toch al veel met ze vlieg en ik die mijlen altijd kan gebruiken.
Qua rewards/cashback is het maar net waar je naar op zoek bent, gewoon geld terug, of wil je punten oid. Ik gebruik mn delta amex veel omdat ik toch al veel met ze vlieg en ik die mijlen altijd kan gebruiken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Kan je zo'n secured card niet laten "upgraden" naar een gewone credit card, eigenlijk?Jrabakker schreef:o ja hoor, genoeg plaatsen. maar daarvoor heb ik 2x een visa, en een discovery card. Met al die kaarten komt het altijd wel goed terecht. Ik had ook een Capital ONe secured card, maar die heb ik weggedaan net voordat de annual fee due was. Het was een prima kaart om historie mee op te bouwen, maar hij had maar een limiet van 850$ en nu dat ik kaarten met veel hogere limieten heb heb ik niet zoveel meer aan die kaart.
CR-1 Visum in aanvraag
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Na een tijdje, als de bank je betrouwbaar vindt, krijg je dat aanbod. 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Sommige wel ja, andere niet. Die van Capital One dus niet, vandaar dat ik 'm heb opgezegd...
Wat is het voordeel van zoveel credit cards - in totaal 5 dacht ik - ?
Ik heb er momenteel alleen 2; Bank of Amerika en een recente van CapitalOne. Die laatste ben ik best blij mee omdat ze recent aan hun mobile app een Credit Tracker functie hebben toegevoegd. De Tracker logt bij TransUnion in en haalt maandelijks je credit report op met een score... maar wat ik fijn vind is dat ze maandelijks een mailtje sturen met je score, of er een nieuwe credit card op je naam geopend is en of er een aanvraag is gedaan naar je report door derden.
Ik heb er momenteel alleen 2; Bank of Amerika en een recente van CapitalOne. Die laatste ben ik best blij mee omdat ze recent aan hun mobile app een Credit Tracker functie hebben toegevoegd. De Tracker logt bij TransUnion in en haalt maandelijks je credit report op met een score... maar wat ik fijn vind is dat ze maandelijks een mailtje sturen met je score, of er een nieuwe credit card op je naam geopend is en of er een aanvraag is gedaan naar je report door derden.
Jrabakker schreef:Sommige wel ja, andere niet. Die van Capital One dus niet, vandaar dat ik 'm heb opgezegd...
Ik was verbaasd toen Bank of Amerika - zonder aanvraag daartoe na 9 maanden - mijn VISA secured credit card van max $500 had geupgrade naar een unsecured met een max $2000.
Het 'voordeel' van meer kaarten is dat je creditreport niet zo 'dun' is. Zeker als nieuwkomer heb je maar heel weinig historie (zoals accounts van vroeger).
De creditscore is belangrijk, maar uiteindelijk is het alleen maar een indicator van je credithistorie. Voor een bank je credit geeft, kijken ze naar alle gegevens en passen hun eigen selectie criteria toe. En hoe dunner je rapport, hoe lastiger het is voor een bank om een goede beslissing te nemen.
Je kunt met 1 credit card met een limiet van 200$ een hele hoge score hebben, maar dat zal echt niet voldoende zijn om een hypotheek van een paar ton tegen de beste voorwaarden te krijgen.
Edit: mijn discovery card geeft me ook maandelijks mijn score.
En via Target (na hun schandaal met gestolen cc gegevens) heb ik een jaar gratis credit monitoring.
De creditscore is belangrijk, maar uiteindelijk is het alleen maar een indicator van je credithistorie. Voor een bank je credit geeft, kijken ze naar alle gegevens en passen hun eigen selectie criteria toe. En hoe dunner je rapport, hoe lastiger het is voor een bank om een goede beslissing te nemen.
Je kunt met 1 credit card met een limiet van 200$ een hele hoge score hebben, maar dat zal echt niet voldoende zijn om een hypotheek van een paar ton tegen de beste voorwaarden te krijgen.
Edit: mijn discovery card geeft me ook maandelijks mijn score.
En via Target (na hun schandaal met gestolen cc gegevens) heb ik een jaar gratis credit monitoring.
Ik woonde een jaar in Amerika toen ik een auto wilde kopen. Ik had genoeg op de bank staan om em cash te betalen maar vroeg bij diezelfde bank een lening aan om nog enige buffer te houden (lening voor 50% en ik kocht van een particulier). geweigerd! Ik had nog geen credit score. Bij een andere bank gaven ze wel een lening (tegen een achterlijk hoog rente percentage) en toen ben ik dus van bank veranderd.
Ik heb nooit teveel op het opbouwen van mijn credit score gelet, wel altijd mijn rekeningen op tijd betaald maar b.v. mijn credit utilisation was in het begin meer iets van 75% ipv de ideale 20%. Toch kon ik 4 jaar later (vorig jaar) een prima hypotheek krijgen.
Credit Cards hebben hele leuke benefits. Mijn REI (buitensportzaak) cc geeft 10% refund op de spullen daar en 1% op alle andere aankopen. Aangezien je je oudste CC moet aanhouden (en dus gebruiken) voor een goede credit score, kan het lonen om te kijken welke benefits het meest aantrekkelijk zijn.
Ik heb nooit teveel op het opbouwen van mijn credit score gelet, wel altijd mijn rekeningen op tijd betaald maar b.v. mijn credit utilisation was in het begin meer iets van 75% ipv de ideale 20%. Toch kon ik 4 jaar later (vorig jaar) een prima hypotheek krijgen.
Credit Cards hebben hele leuke benefits. Mijn REI (buitensportzaak) cc geeft 10% refund op de spullen daar en 1% op alle andere aankopen. Aangezien je je oudste CC moet aanhouden (en dus gebruiken) voor een goede credit score, kan het lonen om te kijken welke benefits het meest aantrekkelijk zijn.
Ja utilization is niet iets waar een lange historie van wordt bijgehouden. Het baart een bank pas zorgen als je in het recente verleden (<1 jaar) continu een hoge utilization had, of als je utilization ineens drastisch toeneemt (een indicatie dat je je rekeningen niet meer kunt betalen).Ik heb nooit teveel op het opbouwen van mijn credit score gelet, wel altijd mijn rekeningen op tijd betaald maar b.v. mijn credit utilisation was in het begin meer iets van 75% ipv de ideale 20%. Toch kon ik 4 jaar later (vorig jaar) een prima hypotheek krijgen.
In jouw geval was je hoge util in een ver verleden en deed niet ter zake voor je hypotheekaanvraag.

Ik heb geprobeerd een nederlandse american express aan te vragen maar ondanks mijn vast contract en geen negatieve brk noteringen (heb mijn overzicht nog opgevraagd, alleen mijn mogelijke roodstand van 1000 euro en doorlopend krediet staan erop, creditcard niet want die betaal ik iedere maand 100%) ben ik geweigerd ?
Enig idee waarom ? En hoe ik alsnog zou kunnen kwalificieren
Enig idee waarom ? En hoe ik alsnog zou kunnen kwalificieren

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je staat 1000 euro in 't rood?
Elke
Nee ik heb de mogelijkheid om 1000 euro in het rood te staan, ik sta ruim in het zwart
Ik heb dus volgens het bkr raport de mogelijkheid om morgen in zijn totaliteit 7000 euro schuld te hebben (als ik ineens besluit mijn kredieten de maxen en alles op rood te zetten), dit bij een inkomen van 2300 in de maand.
Ik heb een mastercard van de bank (rabobank) die ik netjes iedere maand volledig betaal (expres niet voor de mogelijkheid voor gespreid betalen gekozen hoewel dat wel werd 'aangeboden') en dus staat die niet op het bkr overzicht.
Schijnbaar is dit dus niet goed genoeg voor American Express.

Ik heb dus volgens het bkr raport de mogelijkheid om morgen in zijn totaliteit 7000 euro schuld te hebben (als ik ineens besluit mijn kredieten de maxen en alles op rood te zetten), dit bij een inkomen van 2300 in de maand.
Ik heb een mastercard van de bank (rabobank) die ik netjes iedere maand volledig betaal (expres niet voor de mogelijkheid voor gespreid betalen gekozen hoewel dat wel werd 'aangeboden') en dus staat die niet op het bkr overzicht.
Schijnbaar is dit dus niet goed genoeg voor American Express.
Voor een American Express card moet je minimum bruto inkomen van 30.000 hebben, met 2300*12=27600 kom je daar dus niet aan.
Als dat de reden is, probeer dan deze: https://www.americanexpress.com/nl/cont ... ntry-card/
Voor die kaart is de inkomenseis 25.000.
Ik zou gewoon AMEX even bellen, die kunnen je vast vertellen wat de exacte reden is/was...
Voor die kaart is de inkomenseis 25.000.
Ik zou gewoon AMEX even bellen, die kunnen je vast vertellen wat de exacte reden is/was...
@domincr: Ik heb precies hetzelfde voor. Ik betaal altijd netjes mijn kredietkaart in één keer af, nog nooit problemen gehad en mijn aanvraag is ook geweigerd. Ik ga morgen eens bellen om te horen wat de reden daartoe kan zijn.
Ik zal die fly blue dan eens proberen, maar door een eerdere weigering heb ik er een hard hoofd in.
-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: millie
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik woon intussen 6 maanden in de States met vrouw en kind en wil hier even twee handige tips meegeven aan de mensen die krediethistorie willen opbouwen, en/of financiering zoeken.
Tip 1: ga langs bij credit unions, niet enkel bij banken.
Credit unions zijn kleine, lokale cooperatieve banken die veel menselijker omgaan met hun clienten, veel minder kosten aanrekenen, en veel flexibeler zijn in omgaan met specifieke situaties, bvb van expats.
Voorbeeld: onmogelijk om bij Bank of America een kredietkaart te krijgen bij aankomst tenzij 'secured', i.e. je geeft het volledig bedrag van de maandelijkse limiet zonder interest voor een jaar in pand. Na zes maanden, met een credit score van intussen 636 punten (Equifax), bij hen nog steeds niet mogelijk om vervroegd security deposit terug te krijgen en te switchen naar gewone kredietkaart. Daarentegen, bij de plaatselijke credit union (DCU.org) zonder problemen een kaart met indrukwekkend hoge limiet en een autolening te pakken met deze slechte credit score.
Tip 2: overweeg gebruik Credit Karma. Dit is een gratis dienst die je helpt bij het opbouwen van je credit history. Het lijkt aanvankelijk beangstigend om al je gegevens (social, bank account logins, ...) aan deze dienst toe te vertrouwen, maar ze zijn legit, en echt gratis, niet "gratis, maar...". Hun business case is gebaseerd op het gericht aanprijzen van diensten van partners volgens jouw profiel. De site helpt je kredietgebruik te traceren en voorspelt (bij benadering - ze zitten er bij mij op dit moment wel tientallen punten naast) je credit history evolutie. Vooral nuttig omdat de web site je concrete tips geeft om je history te verbeteren (overweeg x, let op y, ...).
My 0.02$.
Tip 1: ga langs bij credit unions, niet enkel bij banken.
Credit unions zijn kleine, lokale cooperatieve banken die veel menselijker omgaan met hun clienten, veel minder kosten aanrekenen, en veel flexibeler zijn in omgaan met specifieke situaties, bvb van expats.
Voorbeeld: onmogelijk om bij Bank of America een kredietkaart te krijgen bij aankomst tenzij 'secured', i.e. je geeft het volledig bedrag van de maandelijkse limiet zonder interest voor een jaar in pand. Na zes maanden, met een credit score van intussen 636 punten (Equifax), bij hen nog steeds niet mogelijk om vervroegd security deposit terug te krijgen en te switchen naar gewone kredietkaart. Daarentegen, bij de plaatselijke credit union (DCU.org) zonder problemen een kaart met indrukwekkend hoge limiet en een autolening te pakken met deze slechte credit score.
Tip 2: overweeg gebruik Credit Karma. Dit is een gratis dienst die je helpt bij het opbouwen van je credit history. Het lijkt aanvankelijk beangstigend om al je gegevens (social, bank account logins, ...) aan deze dienst toe te vertrouwen, maar ze zijn legit, en echt gratis, niet "gratis, maar...". Hun business case is gebaseerd op het gericht aanprijzen van diensten van partners volgens jouw profiel. De site helpt je kredietgebruik te traceren en voorspelt (bij benadering - ze zitten er bij mij op dit moment wel tientallen punten naast) je credit history evolutie. Vooral nuttig omdat de web site je concrete tips geeft om je history te verbeteren (overweeg x, let op y, ...).
My 0.02$.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
MIjn verhaal in het kort....
In een jaar en 6 Maande naar een creditscore van rond de 720+:
Wat ik heb gedaan om een Credit Score van 720+ te krijgen is het volgende,
Stap 1: credit score 480 Bij Bank of America een secured credit card van $300 aangevraagd en gekregen (platinum cash rewards) December 2012
Na 12 maande van gemiddeld gebruik van $50 to $100 per maand en gelijk aan het einde van de maand betalen werd mijn kaart zonder vragen omgezet naar een unsecured card en de $300 weer op mijn rekening gestort.
Stap 2: credit score 620 Bij BOA (bank of America) direct naar omzetting naar unsecured een credit increase naar $1000 gedaan en goedgekeurd.
Stap 3: Na 6 Maande van gebruik van ongeveer $300 - $500 per maand en SOMS alles en Soms het minimum te betalen mijn credit score gecheckt was toen 680.
Stap 4: Online gaan kijken welke CC ik graag zou willen hebben, rewards, miles, cash back, airline etc etc en welke de beste voorwaarden hebben zoals geen jaarlijkse kosten en een goede APR (rente %).Ook de benodigde gemiddelde credit score die nodig is om in aanmerking te komen voor een kaart.
Stap 5: "CC app spree" het aanvraagen van meerdere CC die je graag wil hebben op de zelfde dag. Dit heb ik gedaan bij 3 banken waarvan ik de credit cards graag wou hebben. Amex, Discover en Capital One bank. Waarom allemaal op 1 dag? dat heeft er mee te maken dat er word gekeken op je credit report hoe vaak je credit aanvraagt per jaar omdat het wat tijd kost om een aanvraag te verwerken op je credit report zien de verschillende banken dat niet direct van elkaar op die dag
alle drie de CC goedgekeurd en binnen 10 dagen in huis.
Stap 5: alle kaarten gebruiken maar gezamenlijk nooit meer dan 30%-45% van wat je maximaal kan gebruiken op al je CC gezamenlijk BVB 3 CC met gezamenlijk $5000 dan maar $1500 per maand ongeveer gebruiken. Credit score nu: 724
Na 19 Maande is mijn credit score boven de 700 uitgegaan en stijgt nog steeds
Wat is het voordeel van een hoge credit score..... well..... dat als je een huis wil kopen of een auto je A: minder rente betaald op je lening en B: je makkelijker een lening krijgt.
Het belangrijkste voor je credit score is dat je altijd op tijd betaald! ook al is het maar het minimum bedrag als het een keer niet uitkomt.
Groetjes
USJunky
In een jaar en 6 Maande naar een creditscore van rond de 720+:
Wat ik heb gedaan om een Credit Score van 720+ te krijgen is het volgende,
Stap 1: credit score 480 Bij Bank of America een secured credit card van $300 aangevraagd en gekregen (platinum cash rewards) December 2012
Na 12 maande van gemiddeld gebruik van $50 to $100 per maand en gelijk aan het einde van de maand betalen werd mijn kaart zonder vragen omgezet naar een unsecured card en de $300 weer op mijn rekening gestort.
Stap 2: credit score 620 Bij BOA (bank of America) direct naar omzetting naar unsecured een credit increase naar $1000 gedaan en goedgekeurd.
Stap 3: Na 6 Maande van gebruik van ongeveer $300 - $500 per maand en SOMS alles en Soms het minimum te betalen mijn credit score gecheckt was toen 680.
Stap 4: Online gaan kijken welke CC ik graag zou willen hebben, rewards, miles, cash back, airline etc etc en welke de beste voorwaarden hebben zoals geen jaarlijkse kosten en een goede APR (rente %).Ook de benodigde gemiddelde credit score die nodig is om in aanmerking te komen voor een kaart.
Stap 5: "CC app spree" het aanvraagen van meerdere CC die je graag wil hebben op de zelfde dag. Dit heb ik gedaan bij 3 banken waarvan ik de credit cards graag wou hebben. Amex, Discover en Capital One bank. Waarom allemaal op 1 dag? dat heeft er mee te maken dat er word gekeken op je credit report hoe vaak je credit aanvraagt per jaar omdat het wat tijd kost om een aanvraag te verwerken op je credit report zien de verschillende banken dat niet direct van elkaar op die dag

Stap 5: alle kaarten gebruiken maar gezamenlijk nooit meer dan 30%-45% van wat je maximaal kan gebruiken op al je CC gezamenlijk BVB 3 CC met gezamenlijk $5000 dan maar $1500 per maand ongeveer gebruiken. Credit score nu: 724
Na 19 Maande is mijn credit score boven de 700 uitgegaan en stijgt nog steeds

Het belangrijkste voor je credit score is dat je altijd op tijd betaald! ook al is het maar het minimum bedrag als het een keer niet uitkomt.
Groetjes
USJunky
- Bijlagen
-
- credit-score-bar-graph.png (11.07 KiB) 2549 keer bekeken
I love cruise vacations !!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-