Het is ons de afgelopen jaren nog nooit gelukt om gemiddeld 100 km/uur te rijden. Misschien dat het zou lukken als je alleen op freeways rijdt.De meeste highways die we hebben gereden zijn niet meer dan veredelde provinciale wegen waar je, afhankelijk van de staat van de weg of het gebied waar de weg doorheen loopt, tussen de 35 en 65 mph mag rijdenHockey schreef:Ik ben het met de anderen niet eens, deze reis is wel degelijk te doen. Even rekenen, 9.000 kilometer in 3 weken is 3.000 kilometer per week, dat is iets meer dan 425 kilometer per dag. (7 * 425 = 2975) Reken op gemiddeld 100 kilometer per uur rijden, dan is het iets meer dan 4 uur rijden per dag, exclusief stops. Let wel, ik ben uitgegaan van gemiddeldes.
Het kan dus, maar wil je dit ook? Want een heel groot deel van de dag is in de auto zitten en minder tot weinig tijd hebben om iets te zien.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Crazy trip
Re: Crazy trip
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
100km/h gemiddeld is wel mogelijk. Ik heb dat wel eens gered van Springfield MO naar Tucson AZ, maar dat is alleen interstate en wel met een overnachting ertussen. Je hebt dan wel de teller op 140 km/h staan.
Daarbij bleef ik dan een week in Tucson en dan weer terug naar Missouri.
Jullie rijden bijna elke dag vrij grote afstanden Dat drie weken lang doen is zonde want bijna alle ritten gaan interstate en de grote oost west verbindingen zijn saai. Ik heb de meeste gedaan. "s nachts rijden in de zomer door S dakota, nebraska, kansas etc is geen optie. Nog niet eens vanwege het grote wildlife maar vanwege het kleine grut. Paar jaar geleden door Nebraska heengereden en dat was toen het donker werd van benzinepomp naar benzine pomp om lijken te wassen van de duizenden insecten die op je voorruit knallen. In 15 minuten was het een grote drab. Daar wordt je knetter gek van.
Daarbij rijd je nog eens langs zoveel mooie dingen die meer de moeite waard zijn dan stom uit het raam te staren naar de volgend semi truck die je inhaalt
Daarbij bleef ik dan een week in Tucson en dan weer terug naar Missouri.
Jullie rijden bijna elke dag vrij grote afstanden Dat drie weken lang doen is zonde want bijna alle ritten gaan interstate en de grote oost west verbindingen zijn saai. Ik heb de meeste gedaan. "s nachts rijden in de zomer door S dakota, nebraska, kansas etc is geen optie. Nog niet eens vanwege het grote wildlife maar vanwege het kleine grut. Paar jaar geleden door Nebraska heengereden en dat was toen het donker werd van benzinepomp naar benzine pomp om lijken te wassen van de duizenden insecten die op je voorruit knallen. In 15 minuten was het een grote drab. Daar wordt je knetter gek van.
Daarbij rijd je nog eens langs zoveel mooie dingen die meer de moeite waard zijn dan stom uit het raam te staren naar de volgend semi truck die je inhaalt
^ Laten we er ook even bij bedenken dat de TS geen 3 weken heeft ingepland voor de reis, maar 17 dagen (incl dag van aankomst) voor deze trip.
Ik zou - ook al houd je van rijden - een keuze maken tussen oost OF west en daar meer tijd besteden.
Maar om nog ff feedback te geven - waarom een HELE dag voor de Grand Canyon NR en ook een hele dag voor Yellowstone? Bij Yellowstone is zoveel meer te zien en doen dan bij de NR. Als je alleen de GC in je route eruit haalt scheelt dit al zoveel kilometers...
Ik zou - ook al houd je van rijden - een keuze maken tussen oost OF west en daar meer tijd besteden.
Maar om nog ff feedback te geven - waarom een HELE dag voor de Grand Canyon NR en ook een hele dag voor Yellowstone? Bij Yellowstone is zoveel meer te zien en doen dan bij de NR. Als je alleen de GC in je route eruit haalt scheelt dit al zoveel kilometers...
Ach, topicstarter heet niet voor niks kilometervretert en zijn reis heet dan ook crazy trip. Het is in elk geval wat anders dan al die saaie voorspelbare reisplannen die je vaak ziet. Als iemand zo'n reis wil ondernemen, waarom niet?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van kilometervreten in Amerika wordt je niet gelukkig Behalve als je misschien door de rockies rijdt maar ook dat wordt berg na berg. Kan je beter kilometervreten in DLD. Daar mag het dan gewoon boven de 200 kmh
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor de stukken ellenlang rechttoe rechtaan zijn soms erg saai. Ik kan me nog een lange rit van Badlands door Nebraska naar Colorado herinneren waar onderweg behalve wat verdwaalde indianen en een hoop gras weinig te zien/doen was.
Afhankelijk van jullie voertuig kan dit een pak kosten aan gass-money (de auto's verbruiken daar een stuk meer). Goed incalculeren.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ze verbruiken misschien wel meer, maar het kost een stuk minder. 

Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-