Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het mooie van Amerika (Ik moet huilen)
-
- Amerika-ontdekker
Het mooie van Amerika (Ik moet huilen)
Mensen, kijk even naar dit filmpje
vanaf de 18de tot en met de 59ste seconde. Je ziet het paradijs. Een film van een residential area in Atlanta. Mooi gras, grooooote bomen, groooote percelen, grooooote auto's (die SUV is echt mooi, die lange auto die je op de 25ste seconde ziet damnnn precies de stijl waar k van houd), helemaal OK. Dit is echt het type wijk waar ik zou willen wonen.
Als ik dit zie, dan vraag ik mezelf af waar we mee bezig zijn in NL. Ook al betaalje in NL 1 miljoen EUR, zulke mooie wijken hebben we niet in NL met zulke stijl woningen, zulk mooi gras, zulke mooie Amerikaanse wagens.
Ik moest het ff kwijt.
vanaf de 18de tot en met de 59ste seconde. Je ziet het paradijs. Een film van een residential area in Atlanta. Mooi gras, grooooote bomen, groooote percelen, grooooote auto's (die SUV is echt mooi, die lange auto die je op de 25ste seconde ziet damnnn precies de stijl waar k van houd), helemaal OK. Dit is echt het type wijk waar ik zou willen wonen.
Als ik dit zie, dan vraag ik mezelf af waar we mee bezig zijn in NL. Ook al betaalje in NL 1 miljoen EUR, zulke mooie wijken hebben we niet in NL met zulke stijl woningen, zulk mooi gras, zulke mooie Amerikaanse wagens.
Ik moest het ff kwijt.
Ik vind dat dit weniig te maken heeft met "waar we mee bezig zijn in NL".
Ten eerste is er in de VS gewoon veel meer ruimte en dat zie je terug in de bouwstijl en inrichting van de wijken (vrijstaande huizen, ruime tuinen, etc.).
Ik woon nu zelf in een huis waarvoor je in Nederland in de top van een klein bedrijfje zou moeten zitten. Het ligt nou eenmaal anders.
Ik ben wel met je eens dat je als je het allemaal voor het eerst je ogen een beetje uitkijkt...vooral naar de grote tuinen.
Verder: ik vind dat Nederlanders veel meer aandacht besteden aan de inrichting van hun huis en ik vind oudere rijtjeshuizen (jaren 20/30/40) vaak heel veel stijl en nostalgie hebben. Amerikaanse huizen zijn over het algemeen vrij saai, vind ik (tenzij je het gaat hebben over mensen die echt veel geld hebben).
Misschien is het gras aan de andere kant wel groener
Ten eerste is er in de VS gewoon veel meer ruimte en dat zie je terug in de bouwstijl en inrichting van de wijken (vrijstaande huizen, ruime tuinen, etc.).
Ik woon nu zelf in een huis waarvoor je in Nederland in de top van een klein bedrijfje zou moeten zitten. Het ligt nou eenmaal anders.
Ik ben wel met je eens dat je als je het allemaal voor het eerst je ogen een beetje uitkijkt...vooral naar de grote tuinen.
Verder: ik vind dat Nederlanders veel meer aandacht besteden aan de inrichting van hun huis en ik vind oudere rijtjeshuizen (jaren 20/30/40) vaak heel veel stijl en nostalgie hebben. Amerikaanse huizen zijn over het algemeen vrij saai, vind ik (tenzij je het gaat hebben over mensen die echt veel geld hebben).
Misschien is het gras aan de andere kant wel groener

Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
In Michigan sinds 2000
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Kijk eens naar de kaart van Amerika, zoek dan Minnesota op (In het midden noorden) Gevonden?
Nederland is 1/4 van de oppervlakte en wij leven hier met 4 miljoen mensen i.p.v 16 miljoen. Oftewel 4x zo groot en slechts een kwart van het aantal mensen.
Geen wonder dat we ruim wonen.
Ik rij trouwens in een Nissan Maxima maar deze is wel in Amerika gemaakt.
Nederland is 1/4 van de oppervlakte en wij leven hier met 4 miljoen mensen i.p.v 16 miljoen. Oftewel 4x zo groot en slechts een kwart van het aantal mensen.
Geen wonder dat we ruim wonen.
Ik rij trouwens in een Nissan Maxima maar deze is wel in Amerika gemaakt.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Objection!!! Ford is ook weer goed bezig tegenwoordig!!!w8in schreef:Oh, en Amerikaanse auto's? Afgezien van Chrysler en Dodge zijn die doodsaai. Die General Motors en Ford prak is zo 'bland'...ongelooflijk. Ik weet niet wat er gebeurd is sinds de jaren 50 en 60.
Ik rijd zelf helaas ook in zo'n saaie auto.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Gaan ze in Nederland Dodge's verkopen... nemen ze de Caliber
Leuke auto.... maar laten ze dan met de Charger komen, die is pas echt leuk.
Prijs Dodge Caliber SE 1.8 in Nederland € 21.500 = $ 27.300
Prijs Dodge Caliber SE 1.8 in de VS $14.135 (upgrade naar 2.0 voor $100)
Volgens mij hebben ze daar een 2 voor de prijs van 1 actie

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik neem aan dat je doelt op de "Europese" Fords?Mack schreef:w8in schreef:
Objection!!! Ford is ook weer goed bezig tegenwoordig!!!
In Amerika zie je hoegenaamd geen Europese Ford modellen. In Nederland vind ik Fords ook beter te pruimen. Hier zijn het saaie auto's.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
In Michigan sinds 2000
Ik heb vaak gehuild
. Iedere keer als ik (in canada) weer een pick-up truck zie met een luxe gooseneck paardentrailer erachter. (tja, ik ben een paardenbezitter) zooo moooi en zo waanzinnig goedkoop daar. Ik heb eens in een ford F350 turbodiesel gereden. 325 pk's wat een beest van een wagen. Thuis moet ik het weer met mijn mazda'tje doen met 115 pktjes... zo zielig.. snif..kan wel een trailer trekken,... maar...tja... ach.. jullie snappen het vast wel.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Speak for yourself!
De nieuwe Mustang staat hoog op mijn verlanglijstje.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Die Mustangs vind ik ook weinig aan, maar het is in ieder geval beter dan veel andere Ford-modellen. Wat ik wel weer mooi vond was die 50 year anniversary Thunderbird die een paar jaar geleden uitkwam.Petra/VS schreef:Speak for yourself!De nieuwe Mustang staat hoog op mijn verlanglijstje.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
In Michigan sinds 2000
Haha...nee, dat ding zal best lekker rijden, maar ik vind het echt een jaren 80 uiterlijk hebben.Coyote schreef:Heb je er al eens in gereden?w8in schreef:Die Mustangs vind ik ook weinig aan,![]()
Ik heb hem nu 2x gehuurd en ik heb er zo al heel wat mijlen in gereden. Ik vond het een geweldige auto! Zowel qua uiterlijk als het rijden erin.
Roland
Geef mij maar een Chrysler 300c of een Chrysler Crossfire. Of voor de Dodge een Magnum, Charger of zelfs Caliber. Die auto's hebben tenminste stijl en uitstraling.*
* Your results may vary
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
In Michigan sinds 2000
- Color01
- Amerika-expert
ik vind de Crossfire eigenlijk te duur voor wat die levert. .. en er zijn mooiere auto's in die prijs klasse...Chrysler 300c vind een heel mooi model ...Dodge magnum is okay en de Dodge charger is toch een van de betere in deze gezelschap ... en de Caliber... mag je van mij hebben... lelijke auto.w8in schreef: Geef mij maar een Chrysler 300c of een Chrysler Crossfire. Of voor de Dodge een Magnum, Charger of zelfs Caliber. Die auto's hebben tenminste stijl en uitstraling.*
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ja, de Solstice is inderdaad mooi (ik vind Pontiac sowieso een van de interessantere GM-merken). De Saturn Sky is volgens mij ongeveer dezelfde auto. Eindelijk een Saturn die er niet uitziet als een SaturnLoek schreef:Zo nu en dan komen er ook wel leuke autos uit andere amerikaanse stallen. Zo ben ik wel gecharmeerd van de nieuwe Pontiac Solstice. En niet eens echt duur. De prijs hier begint bij $22000 tot $28000 voor een echt hele complete met alle toeters en bellen.

Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
In Michigan sinds 2000
Nee, in NL zijn de belastingen gewoon absurd hoog.Bertorelli schreef:Gaan ze in Nederland Dodge's verkopen... nemen ze de Caliber![]()
Het geld dat de dealer daadwerkelijk aan de auto verdient is in Nederland volgens mij lager dan hier in de US.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1367 Weergaves
-