Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Campingplek San Francisco: Marin Park of Candlestick?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Campingplek San Francisco: Marin Park of Candlestick?

Bericht door Marenko »

Op bovenstaande website dit volgen: Home / Getting Around / Muni Transit / Fares & Passes / Cable Car Tickets and Visitor Day Passes, dan kom je er ook :)
Brandjes
Amerikafan

Bericht door Brandjes »

Wij hebben vorig jaar ook op Marin Park gestaan en dat is ons prima bevallen. Plek stelt niets voor, maar het toiletgebouw, waar je met een code in moet, was super netjes. Wandeling naar de ferry is goed te doen en wij hebben bij aankomst meteen de tram naar Alcatraz gepakt. De ferry vaart ontzettend snel, en dat vonden de kinderen die buiten stonden super gaaf!

Veel plezier!
Groetjes,
Annette

Living the life in Raleigh, NC
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

We hadden besloten om op Marin Park te gaan staan, maar nu twijfel ik weer. We staan er in het weekend, en op zondag vaart de ferry maar 2 keer in de ochtend. Terug is ook al vrij vroeg. Pff lastig die keuze.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Je kunt ook op de heenreis met de ferry gaan en op de terugreis met de bus! Ik weet niet zo uit mijn hoofd wat te tijden zijn, maar misschien is het dan gunstiger.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

OKe dat zou ik inerdaad even kunnen uitzoeken. Eerst een kijken welke bus daar komt. Komt de bus ook bij de ferry stop?
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

De Bakkertjes@ schreven dat het 10 minuten lopen was naar de bus en dat zij uitgestapt zijn bij de Lombartstreet/Van Ness Ave, maar je kunt ook de camping mailen, want ze zegt dat ze meer informatie op het kantoor hebben.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Je kan de camping niet mailen om te reserveren, dan zal informatie per mail ook niet lukken denk ik. Ik ga me er van het weekend maar eens in verdiepen.
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Wij hebben gefaxt.
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

Op de site van Marin RV Park staat:
Bus Route #70, #71 or #80 - from San Francisco to Lucky Drive(Marin Park) :
Route: Main to Mission to 8th Street to Hyde Street to Golden Gate Avenue to Van Ness to Lombard to 101 North to Lucky Drive.
From Lucky Drive Bus Stop to Park: Exit the bus and turn left, follow Redwood Highway north back to Park.
Time schedule: Leaving from San Francisco: Check in the Park Office for time schedules.

De bushalte heet dus Lucky Drive, iets ten zuiden van het RV park, op de hoogte van de Trader Joe's supermarkt(zie Google maps)

Hier het tijdschema van de bus:
http://goldengatetransit.org/schedules/ ... ute_70.php
De terugweg is Northbound. :wink:

Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

:thumbup: dank je wel.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

We hebben toch ook Marin Park gereserveerd.

Nog een vraagje: we zitten er op zondag en nemen de ferry, en willen dan als eerste Alcatraz aan doen. De ferry komt om 10.30 aan, halen we het dan om kaartjes voor Alcatraz om 11.00 te reserveren?

Oftwel: vaart de boot redelijk op tijd, en kun je in een half uur bij de pier van Alcatraz komen? Ik ben niet zo'n snelle loper dus waarschijnlijk nemen we een Hop-on-Hop-off bus dus kunnen dan 1 halte meerijden. Ik weet alleen niet hoe vaak die bussen gaan.
flensje
Amerikafan

Bericht door flensje »

Als jullie het niet erg vinden breek ik ook even in op dit topic. Ook wij zijn nog bezig met onze camping voor SF te bepalen. We hebben 2 nachten in onze camper en daarna nog 1 nacht in een hotel omdat we de volgende ochtend vroeg vliegen.

We hadden eerst overwogen om SF Bay Area RV campground, maar ik kan niet veel info vinden over deze camping, behalve vanaf de website zelf.
Nu hebben jullie het over Marin Park en dat je dan met de ferry over kan. Is dit een hele dure camping en wat zijn eigenlijk de kosten van de ferry?
Is het nog steeds zo, dat als je wilt reserveren, je dit via de fax (dat het nog bestaat) moet doen?
Afbeelding
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

gondelier schreef:We hebben toch ook Marin Park gereserveerd.

Nog een vraagje: we zitten er op zondag en nemen de ferry, en willen dan als eerste Alcatraz aan doen. De ferry komt om 10.30 aan, halen we het dan om kaartjes voor Alcatraz om 11.00 te reserveren?

Oftwel: vaart de boot redelijk op tijd, en kun je in een half uur bij de pier van Alcatraz komen? Ik ben niet zo'n snelle loper dus waarschijnlijk nemen we een Hop-on-Hop-off bus dus kunnen dan 1 halte meerijden. Ik weet alleen niet hoe vaak die bussen gaan.
Lijkt me veels te strak gepland. Vraag me af of dit zou kunnen. Dacht in mijn herinnering dat het wel een stukje lopen was. Je hebt vakantie, doe het wat rustiger aan, en neem de laatste tour van Alcatraz van de dag. Beter! :thumbup:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

@Gondelier; Ik mijn herinnering was het ook best wel een stukje lopen maar google maps geeft aan dat het een halve mile is van pier 39 naar pier 33. Dat zou volgens google 9 minuten lopen zijn, maar ik meen mij ook te herinneren dat je een half uur voor vertrek aanwezig moet zijn en dan ga je het dus niet redden. En dan ga ik met Erwin mee, je hebt vakantie, waarom haasten?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

flensje schreef: Nu hebben jullie het over Marin Park en dat je dan met de ferry over kan. Is dit een hele dure camping en wat zijn eigenlijk de kosten van de ferry?
Is het nog steeds zo, dat als je wilt reserveren, je dit via de fax (dat het nog bestaat) moet doen?
Je kunt ook bellen.
De tarieven staan onder het tabblad rates op hun site. Onder tourist info staan de tarieven voor de ferry en ander OV.

Marianne
flensje
Amerikafan

Bericht door flensje »

We hebben net gebeld naar Marin Park. Perfecte service qua info en hij gaf aan dat het verstandig was dat we belde in verband met het aantal plaatsen. Heerlijk, weer een stap dichter na een geweldige vakantie!!
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer