Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Janvdc4 - Death Valley huurauto

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
janvdc4
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Reis Janvdc4 - Death Valley huurauto

Bericht door janvdc4 »

Ik voorzie in juli een reis van Las Vegas via Death Valley naar LA, en dan via de kust naar SF.

We logeren 1 nacht in Furnace Creek.

In DV wil ik onder andere het volgende zien : Zabriskie Point, Dante's view, badwater. Kan dat met een gewone auto ?
Daarnaast begrijp ik dat Racetrack, Titus Canyon, Teakettle junction moeilijk bereikbaar zijn met een gewone auto.

Het huren van een 4WD voor de hele rit lijkt me duur en overbodig. Ik overweeg daarom om een gewone gezinsauto te huren, en dan voor het stuk in Death Valley zelf een 4WD ter plaatse voor één dag.
Is dat een goede keuze ? Ik hoor graag jullie ervaring en adviezen. Heeft iemand daar ervaring mee ?

Moet ik ook tijd voorzien voor Artist Palette, Ubehebe crater, Mesquite Flat Sand Dunes of andere plekken ?

Alvast bedankt !
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Janvdc4 - Death Valley huurauto

Bericht door Yeehaw »

Zabriskie, Dante, Badwater, Artist drive, Ubehebe Crater, Mesquite sanddunes overlook allemaal te doen met een gewone auto. Een gewone awd is niet genoeg voor racetrack. Farabee verhuurt speciale jeeps daarvoor maar niet in juli IIRC. Met slechts 1 overnachting heb je daar ook helemaal de tijd niet voor. Zelfs Ubehebe Crater en Scotty's Castle zullen vermoedelijk al te veel zijn.
janvdc4
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door janvdc4 »

Da's kort en duidelijk.
Dan onthouden we meteen het bezoek aan de racetrack voor een volgende vakantie.

Bedankt voor je deskundig advies,

Jan

:thumbup:
JK_USA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JK_USA »

Hallo,
De Mesquite sanddunes, kan je die goed zien liggen vanaf de weg, of is er een stevig wandeling voor nodig?
thanks
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij bezochten de racetrack en titus in 2011 (zie link hieronder bij onze noord-amerika reisverslagen voor een indruk), dus ook met een speciale 4WD huurauto.
Dit was heel duur maar absoluut de moeite waard! Maar je hebt dan inderdaad twee overnachtingen in death valley nodig. Wij deden dit trouwens in maart en toen was het al heet.
Maar ook zonder deze blijft death valley meer dan de moeite waard! Het is ons favoriete National Park en ik hoop er volgend jaar voor de derde keer naar toe te gaan. :thumbup:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ja je kan die zien vanaf de nieuwe ruime parkeerplek, maar je kan er zo naartoe wandelen. Het is niet zo ver maar natuurlijk erg heet in de zomermaanden.

Farabees jeepverhuur is niet alleen gesloten in juli maar vanaf Memorial Day (eind mei) tot Labor Day (begin september)
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Tipsy_1 schreef:Wij bezochten de racetrack en titus in 2011 (zie link hieronder bij onze noord-amerika reisverslagen voor een indruk), dus ook met een speciale 4WD huurauto.
Dit was heel duur maar absoluut de moeite waard! Maar je hebt dan inderdaad twee overnachtingen in death valley nodig. Wij deden dit trouwens in maart en toen was het al heet.
Maar ook zonder deze blijft death valley meer dan de moeite waard! Het is ons favoriete National Park en ik hoop er volgend jaar voor de derde keer naar toe te gaan. :thumbup:
Hoe hebben jullie de verzekering opgelost?
Dit lees ik in de voorwaarden van Farabees:

Valid driver's license (25 years or older)
Credit card
Proof of Full Coverage automobile Insurance that covers rental cars

Dat is voor ' ons' Europeanen toch niet mogelijk?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

jawel hoor, je kan dat bij hun "kopen"! Mail ze maar eens.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je naar de sanddunes gaat lopen dan niet op slippers en al helemaal niet op blote voeten. Er zijn mensen die 's morgens vroeg lekker naar de sanddunes liepen op hun blote voeten en vervolgens niet meer terug konden omdat het zand te heet was geworden ;-) Vroeg in de ochtend kan je de sporen van de dieren in het zand zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer