Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV 2015 winnaar : Chris_H
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: DV 2015 winnaar : Chris_H
Dus dat zou wel betekenen dat ik ervoor moet kiezen om toch nu zo snel als mogelijk naar de VS te gaan. En als ik dan later naar Nederland wil raak ik na een jaar mijn green card kwijt?
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zo snel mogelijk is relatief. Als je nu een paar maanden wacht voor je je papieren terugstuurt, kan het zijn dat je pas volgend jaar aan de beurt bent voor een interview. Je hebt dan 6 maanden om je GC te activeren en dan nog eens max 1 jaar voor je je GC kwijt zou raken.
Ter vergelijking: ik won de DV2012, ben eerst getrouwd in November 2011 en heb dan de papieren teruggestuurd. Interview Februari 2012 - Activatie GC September 2012 - Verhuis naar de VS Juli 2013. Ik heb het dus 2 jaar kunnen 'rekken' sinds het winnen van de GC lottery.
Mijn zonen zijn hebben hun GC geactiveerd samen met ons in September 2012. Vakantie van 2 weken in Augustus 2013 en vakantie van 2 weken in April 2014. Voorlopig zijn ze hun GC nog niet kwijt. Maar dit is geen garantie natuurlijk. Ze studeren nog in Belgie en kunnen/willen zich voorlopig dus niet vestigen in de VS. Ze zijn zich wel bewust van het risico dat er een immigration officer kan zijn die het hen moeilijk maakt indien ze na bijna een jaar het land weer in willen.
Maar inderdaad als je terugkeert naar Nederland en langer dan een jaar weg blijft dan ben je je GC kwijt.
Ter vergelijking: ik won de DV2012, ben eerst getrouwd in November 2011 en heb dan de papieren teruggestuurd. Interview Februari 2012 - Activatie GC September 2012 - Verhuis naar de VS Juli 2013. Ik heb het dus 2 jaar kunnen 'rekken' sinds het winnen van de GC lottery.
Mijn zonen zijn hebben hun GC geactiveerd samen met ons in September 2012. Vakantie van 2 weken in Augustus 2013 en vakantie van 2 weken in April 2014. Voorlopig zijn ze hun GC nog niet kwijt. Maar dit is geen garantie natuurlijk. Ze studeren nog in Belgie en kunnen/willen zich voorlopig dus niet vestigen in de VS. Ze zijn zich wel bewust van het risico dat er een immigration officer kan zijn die het hen moeilijk maakt indien ze na bijna een jaar het land weer in willen.
Maar inderdaad als je terugkeert naar Nederland en langer dan een jaar weg blijft dan ben je je GC kwijt.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan altijd proberen om een re-entry permit aan te vragen vooraleer (!!!) je de US voor meer dan een jaar wenst te verlaten:
http://www.uscis.gov/green-card/after-g ... -residence
http://www.uscis.gov/green-card/after-g ... -residence
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je minimaal 6 maanden per jaar in de VS moet verblijven, maar dat klopt dus niet?
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Dat is niet correct, een green card is ook geen reis visum maar een verblijfs visum.
Ze willen dat je binnen een jaar na ontvangst je permanent vestigt in Amerika, dus huisje, boompje, beestje en belasting..
Ze willen dat je binnen een jaar na ontvangst je permanent vestigt in Amerika, dus huisje, boompje, beestje en belasting..
Never give up!
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat klopt er niet Dbacks? Ik heb ook nergens gezegd dat een GC een inreisvisum is.Dbacks schreef:Dat is niet correct, een green card is ook geen reis visum maar een verblijfs visum.
En ja er wordt verwacht dat je minstens 6 maanden per jaar in het land verblijft, maar er staat nergens dat je na 6 maanden wordt buitengeknikkerd.
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Inge,
Ik reageerde ook niet op jouw bericht, maar op dat van clp90, net boven mijn reactie
Er is geen regel dat je 'maar' 180 dagen per jaar in Amerika hoeft te zijn om je green card te houden..
Ik reageerde ook niet op jouw bericht, maar op dat van clp90, net boven mijn reactie

Er is geen regel dat je 'maar' 180 dagen per jaar in Amerika hoeft te zijn om je green card te houden..
Never give up!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Duidelijk. Voor mij ook niet zo'n groot probleem. Alleen nu nog een manier vinden waarop mijn verloofde en ik zo veel als mogelijk bij elkaar kunnen zijn in het komende jaar. We zijn al een paar maanden bezig met haar aanmelden bij 3 Nederlandse HBO opleidingen, dat zou nu ongeveer rond moeten zijn en dan kan ze als het goed is in September aan een van deze opleidingen beginnen (waarschijnlijk in een 2-3 jarig traject). Dat zal dan waarschijnlijk ook de enige manier zijn voor ons om een jaar lang bij elkaar te zijn in Nederland, want anders komt ze alleen met een 90 dagen Schengen visum binnen, voor zover ik weet.
Dan zou dat jaar HBO dat ze volgt in Nederland waarschijnlijk "voor niets" zijn, maar aangezien ze deze zomer in Amerika haar Associates Degree haalt, zou ze dus als we naar de VS gaan daar verder kunnen studeren aan haar Bachelor's Degree. Waarschijnlijk is dat jaar "voor niets" in Nederland dan de enige manier om in die tijd bij elkaar te zijn.
Dan zou dat jaar HBO dat ze volgt in Nederland waarschijnlijk "voor niets" zijn, maar aangezien ze deze zomer in Amerika haar Associates Degree haalt, zou ze dus als we naar de VS gaan daar verder kunnen studeren aan haar Bachelor's Degree. Waarschijnlijk is dat jaar "voor niets" in Nederland dan de enige manier om in die tijd bij elkaar te zijn.
Hier is een uitgebreide uitleg over hoe lang je weg "mag" blijven uit de VS als je een groene kaart hebt:
http://immigrationworkvisa.wordpress.co ... s-at-risk/
http://immigrationworkvisa.wordpress.co ... s-at-risk/
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Chris, hoe is de stand van zaken nu bij jou? Je case number gaat er stilaan aankomen!
Elke