Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

de ideale reiskoffer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: de ideale reiskoffer

Bericht door Martin & Marianne »

JetteNL schreef: Ik vraag me wel heel erg af hoe je bagage aankomt als je een zachte koffer of tas meeneemt??? Er wordt echt heel hardhandig omgegaan met je bagage op het vliegveld. Ik zag op tv een ex-medewerker van een vliegveld en die vertelde dat alle bagage zo snel mogelijk met zn alleen door een tunnel heen geduwd moeten worden, gevolg is dat het personeel letterlijk op de koffers staan te duwen en te trappen. Ik geloof het wel want mijn koffer kwam ook zwaar beschadigd op de bagageband aan. Dus als je een stoffen koffer hebt lijkt me de kans best groot dat je kapotte make up doosjes hebt en dat de shampoo niet meer in de fles zit :P
Geen breekbare spullen in je tas stoppen, dan is er niets aan de hand. Zie ons 2006-verslag voor een foto onze tassen en koffers; die gaan nog steeds mee (het lijkt veel, maar we hadden kampeerspullen bij ons). En wij nemen geen shampoo mee. :wink:

Marianne
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij gebruiken al jaaaren stoffen reistassen en nog nooit iets gebroken gehad. We nemen altijd mokken mee terug.
Je moet wel degelijke kwaliteit kopen.
Voor de rest zit alles er nog even netjes in als bij vertrek.
Groetjes,
Carine
FrankW

Bericht door FrankW »

Ik moest even opzoeken wat nou een reistas was. Als ik aan een tas denk dan zie ik een handtas of plastic tas voor ogen. Maar het blijken gewoon duffel bags te zijn, toch?

Na vele jaren hardshell Samsonite koffers te hebben gebruikt ben ik een aantal jaren geleden overgestapt naar een rolling duffel (Eagle Creek ORV TRunk 30). Heel goede kwaliteit, levenslange garantie (ook als er schade is ontstaan tijdens het reizen) en een duffel is gemakkelijker voor mij dan een harde koffer. Wel iets duurder dan de gemiddelde koffer maar dan heb je ook een betere kwaliteit.
http://shop.eaglecreek.com/orv-trunk-30/d/1279

Afbeelding
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik weet niet of het woord reistas in Nederland gebruikt wordt.
Soms is het even zoeken. Wij zeggen bv tas. Dan moet ik het even omzetten: kopje. Nee, dat is het net niet. Mok dan maar :-)

Ik bedoel in ieder geval dezelfde als in jouw link.:-)
Groetjes,
Carine
FrankW

Bericht door FrankW »

Een duffel 'bag' is natuurlijk ook een tas en travel bag = reistas. Maar vindt het nog steeds een gekke vertaling. :wink: Google vertaalt 'duffel bag' naar plunjezak.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tas_(voorwerp" onclick="window.open(this.href);return false;)
Een tas is een voorwerp van een flexibel materiaal dat bestemd is om andere voorwerpen in mee te nemen.

Een tas heeft een handvat (of schouderband). Zonder handvat zal men spreken van een zak.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik kwam gisteren deze demo tegen. Dus dit jaar toch maar een "Hardshell" koffer met kofferband?

" onclick="window.open(this.href);return false;

Cijferslotjes zijn ook al niet veilig meer :roll:

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Oeps :oops: , zal pijn doen , zo met je eigen dure spullen, maar voordat we weer weggaan eerst maar s kijken of onze samsonite duffels ook zo open gaan...Mijn vertrouwen in een TSA slotje was al weg nav een eerdere post.. :?
Grote Amerika fan
FrankW

Bericht door FrankW »

Ik doe al een heel lange tijd mijn koffers/duffels niet meer op slot. Als er iemand in wil komen lukt dat toch wel, alhoewel een slot natuurlijk iets meer tijd vraagt of sporen achter laat.

Ik heb ook alleen maar kleding in mijn ruimbagage en dat is toch niets waard voor iemand anders. Af en toe doe ik er ook boeken, scheerapparaat, opladers en zo in maar dat heeft ook niet veel waarde. In in ieder geval niet genoeg om me druk over te maken.
Angimoonen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Angimoonen »

Yes, vandaag 2 mooie dufflebags gescoord: Kipling Teagan L (90 liter) en maatje M (75 liter).
Eens kijken wat we daarin krijgen en de rest maar aanvullen met klein koffer en/of handbagage.

In de aanbieding: 50% korting op de outletprijs: samen voor net E 100 :clap:
Tsa slot zit erbij voor grote vak, rest volgens tips op forum :thumbup: met tie raps.

Angeline

Nog steeds geen idee wat ik nodig heb voor 2 volwassenen en 2 (tiener)kids.
Volgens mij weinig meenemen en veel kopen :lol:
Bitje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Bitje »

En je spullen veilig in de kluis van het hotel leggen, heeft ook niet zoveel zin:

Bianca
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

Is er een kwaliteitsverschil tussen Eastpak en Dakine? Wat wieltjes en trekstang betreft dan vooral.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Volgens mij geeft Eastpak dertig jaar garantie op stiksels en Dakine korter.
Angimoonen
Amerika-ontdekker

Bericht door Angimoonen »

Wij hebben op vakantie 2 Kipling duffle bags meegenomen (een L en een M) met 2 volwassenen en 2 kids. Hadden verder allemaal onze persoonlijke bagage (rugzak enz. voor elektronisch spul, camera's en tijdverdrijf vliegtuig) + 2 rugzakjes met diverse spulletjes. Ter plekke nog een kleine reistas gekocht om de aankopen mee naar huis te kunnen nemen :wink:

Voor ons was dit ruim voldoende: hebben nog de helft van de kleren niet aangehad. Tussendoor 2x wasje gedraaid in hotel.
Voordeel van de duffle bags was dat deze makkelijk in bagageruim van auto passen (fullsize 4D). Harde koffers hadden niet gepast.
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Haha de koffer keuze... daar heb ik ook een hele tijd over nagedacht toen ik begon met reizen.

Ik gebruik geen hardcase koffers, ik vind dat deze minder prettig te hanteren zijn als je ze bijvoorbeeld in de kofferbak ofzo kwijt wilt.
Er is bij mij nog nooit iets gebroken in de tas. Het is wel wat bewuster inpakken. "Breekbare dingen" stop ik altijd in het midden. Maar wat is tegenwoordig nog echt breekbaar??

Heb 2 reistassen:
samsonite paradiver 65 Black
The North Face Rolling Thunder

Beiden zijn "waterdicht".
Een aanrader om naar te kijken is of ze blijven staan!! Bij de North Face zit een betere "voet/handvat" onder zodat deze rechtop blijft staan.
Bij de Samsonite is deze te klein, en valt daarom vaak om.

Ook, als je reist met meerdere tassen, is het handig om een handgreep te hebben met dubbele greep zoals bij de North Face. Een (laptop)tas kun je hier goed omheen laten glijden en valt er, door de dubbele steun, minder snel van af. Bij de Samsonite gebeurd dit wel.

Voordeel van de samsonite zijn de extra vakjes aan de zijkant. Heel handig voor allerlei dingen die je bij de hand wilt hebben. Bij de North Face zit er maar 1.

Daarom, als ik moet kiezen, neem ik altijd de North Face mee.
FrankW schreef:Ik doe al een heel lange tijd mijn koffers/duffels niet meer op slot. Als er iemand in wil komen lukt dat toch wel, alhoewel een slot natuurlijk iets meer tijd vraagt of sporen achter laat.
Ik doe ook niks meer op slot. ALS ze jou op het oog hebben lukt het ze toch wel. Ik denk meer dat het te maken heeft met je lichaamshouding en onoplettendheid dan ergens anders mee.
Met een mes of schroevendraaier kom je een heel eind. Kun je beter je tas gewoon open hebben, dan maken ze (ook de duane) minder snel iets kapot.

Ik ben benieuwd naar de ervaring van de anderen!
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Ook wij reizen met reistassen. Ik durf het bijna niet te zeggen: twee hele goedkope van de ALDI, iets van 25 euro of zo. Ze hebben er al diverse reizen naar Amerika opzitten. We hebben het ooit gemeten maar er gaat in hoofdvakken en alle zijvakken samen meer in dan in onze Samsonitekoffers. Er gaat altijd een riem om en de diverse vakken sluiten we af met een paperclip. Maar de volgende keer (over drie weken een weekje Florida) veranderen we dat in een tierap. Alles is altijd heel over gekomen. We kozen ooit voor de tassen, omdat in de camper geen plaats zou zijn voor harde koffers. Dat viel overigens wel mee maar de lege tassen waren in de camper wel heel gemakkelijk op te bergen. Volle tassen zijn in een gewone auto handiger dan koffers.
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Ik heb zelf een koffer van Roncato. Heeft vier wieltjes, een TSA slot en volgens mij zo ongeveer de maximaal toegestane afmeting. Bovendien heb ik 'm in een super opvallende (lelijke, haha) kleurencombinatie (turquoise met paars) zodat ik hem altijd direct zie liggen op de band en er niet echt een grote kans is dat iemand anders 'm meeneemt. Ik zou daarom ook nooit van mijn leven een zwarte koffer kopen.

http://www.travelbags.nl/roncato-light- ... 72178.html
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Ik heb 2 samsonitekoffers van 76cm, met TSA slot. Grote harde koffers, zonder ritssluiting, 4 wieltjes en mn eerste gaat al 10 jaar mee topkoffers! Heb gewoon de betaalbara variant deze is meestal rond de 150/180 euro en beschikbaar in leuke kleurtjes :thumbup:
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Wij reizen al tientallen jaren met hardshell samsonites, nooit iets aan stuk gegaan. Ga inderdaad niet te groot, want qua gewicht zit je meestal eerder aan de limiet dan aan ruimte.

In jullie geval zou ik 2 koffers meenemen en 1 of 2 carry-on's (mocht je trouwens in de VS in koffernood raken... ga naar Ross... daar hebben ze altijd goedkope koffers van de A-merken!!)

Verder zou ik in de VS een grote duffel kopen, want je neemt zeker weten veel kleding mee terug! (ik kocht gister nog 4 korte broeken voor onze zoon (10) voor wel 12 dollar (NIET per stuk!))
Dus niet te veel meenemen...je loopt er alleen maar mee te sjouwen.
renaatenmaus
Amerika-newbie

Bericht door renaatenmaus »

Afgelopen juli/augustus zijn we naar Florida geweest met 2 standaard kunststof koffers met daarin op de heenreis een extra tas voor de vele spullen die we daar zouden gaan kopen.
En ja ook wij met 20 KG en 17 KG heen en met 3 keer 20 KG terug gekomen. :clap: :clap: :clap:
Dank je TJMAX en Burlingtons... :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer