Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kimb16: SF - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kimb16
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis kimb16: SF - LA

Bericht door kimb16 »

Hallo allemaal!

Ook mijn vriend en ik gaan ons dit jaar wagen aan de Westkust. Inmiddels zijn we druk bezig met de voorbereidingen en begint het steeds meer te kriebelen. We gaan eerst enkele dagen naar NYC vanwaar we verder vliegen naar SF. Het idee is vooralsnog te gaan kamperen in een tent. Hoewel we gecharmeerd zijn van het kamperen in de natuurgebieden ben ik er nog niet helemaal van overtuigd of dit wel het meest handig is gezien de temperaturen in sommige delen. In de Steden zijn we van plan om in hotels/motels of via airbnb te overnachten. Graag ontvangen we over het kamperen in een tent ook ideeen en tips van jullie.

Dan het reisschema wat ik voor nu in elkaar gefreubelt heb. Aanpassingen zijn mogelijk, enkel de vluchten liggen vast.

10 t/m 13 sept NYC
Zo 14 sept: NYC - SF
Ma 15 sept: SF
Di 16 sept: SF - Yosemite (auto ophalen + inkopen begin reis doen)
Wo 17 sept: Yosemite
Do 18 sept: Yosemite - Mammoth Lakes
Vr 19 sept: Mammoth Lakes - Las Vegas (via Death Valley)

Za 20 sept: Las Vegas
Zo 21 sept: Las Vegas - Zion
Ma 22 sept: Zion
Di 23 sept: Zion - Bryce Canyon
Wo 24 sept: Bryce Canyon - Page
Do 25 sept: Page - Monument Valley
Vr 26 sept: Monument Valley

Za 27 sept:Monument Valley - Grand Canyon
Zo 28 sept: Grand Canyon
Ma 29 sept: Grand Canyon - Kingman
Di 30 sept: Kingman - LA
Wo 1 okt: LA
Do 2 okt: LA (Universal Studios)
Vr 3 okt: LA
Za 4 okt: LA - Dusseldorf

Graag ontvang ik tips van jullie om deze route te verbeteren. Ik twijfel of Monument Valley het park is om een dag te blijven of dat we dat beter in een ander park kunnen doen. En wat is de leukste plek om te overnachten in LA? Ik denk zelf in de buurt van Santa Monica of Venice Beach. Alvast super bedankt!

Groetjes Kim
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: SF - LA

Bericht door Mrvanilla »

Hoi en welkom, leuk vooruitzicht! Ik ben er zelf nog niet geweest, maar naar wat ik begrepen heb is Monument Valley niet echt een plek waar je een volle dag nodig hebt. Misschien kun je die dag schrappen en inzetten tussen Mammoth Lakes en Las Vegas en een nacht Death Valley inplannen. Dit is een schitterend gebied waar best een hoop te zien is. Verder heb je in verhouding best veel tijd voor LA uitgetrokken. Persoonlijk vind ik LA een fantastisch stad maar je zou hier nog een nachtje kunnen schrappen en bijvoorbeeld bij Page inzetten. Daar is ook een hoop te zien en doen. Succes! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, in dit schema is een overnachting in DV een aanrader. Of overnacht in Lone Pine ipv in Mammoth Lakes want nu is de afstand Yosemite-Las Vegas het niet goed verdeeld. Ik zou hier de tweede nacht MV voor gebruiken. En ja, een extra dag PAge (je kunt vandaag nog meeloten voor een permit voor de wave dacht ik) is ook nooit weg. Zie voor DV - en andere parken in september - mijn 2011-verslag.
Het is moeilijk te voorspellen hoe het weer zal zin in september maar kamperen met een tent is echt goed te doen in die periode (zie daarvoor ons 1088-verslag).
Als je de zoekfunctie op het forum gebruikt kun je heel veel vinden over tentkamperen. Voor ene plek in Yosemite ben je eignelijk te laat maar misschien is of komt er nog iets vrij op een van de campings in het park (bij voorkeur een van de Pines-campings). Zie voor meer informatie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.

Voor de Wave (Coyote Buttes North) zie http://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/ ... rmits.html en kijk bijvoorbeeld eens op http://www.ontdek-amerika.nl onder bezienswaardigheden Arizona.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Inderdaad, volle dag MV schrappen en een overnachting Death Valley toevoegen. Voor LA kan je met een dag minder, maar misschien wil je gewoon eens een dagje strand. Alhoewel je in Page aan Lake Powell ook wel kan genieten.
(zie daarvoor ons 1088-verslag).
Ik wist niet dat jullie al zo lang meegingen :lol:
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ha ha, en ik vind 1988 al zo heel erg lang geleden. :lol:

Marianne
Eva_A
Amerika-ontdekker

Re: Reis kimb16: SF - LA

Bericht door Eva_A »

Dat lijkt heel erg op onze route en dan ook nog eens in dezelfde periode (ook kamperen..), ik denk zelfs hier en daar tegelijk op dezelfde plaats (en iemand die in mijn topic reageerde ook al, haha!). Misschien heb je er wat aan: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=54299
kimb16
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis kimb16: SF - LA

Bericht door kimb16 »

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties! Ik ben met jullie tips aan de slag gegaan en heb aanpassingen gedaan in het reisschema. Er komt een nachtje bij in Death Valley en Monument Valley wordt een dagje korter. Het begint steeds iets meer vorm te krijgen.

Marianne, ik had jullie reisverslag al stiekem een keer gelezen en gebruikt ter inspiratie. Ik vond het echt leuk om te lezen :D

Eva, grappig dat we ongeveer dezelfde periode gaan. Ben wel heel benieuwd hoe jullie voorbereidingen lopen. We wouden eigenlijk nog niet al te veel vastleggen, omdat we flexibel willen blijven en bij ons weet je nooit hoe het loopt ;) Nu toch maar de camping op Yosemite vastgelegd, en dat is maar goed ook. Er waren nog maar drie plekjes. Hebben jullie al een auto gehuurd? Moeten wij nog doen. En kopen jullie je kampeerspullen in de VS? Wij wel denken we. Zou niet weten hoe we dat allemaal mee zouden moeten krijgen en ben ook niet zo van het slepen :D

Groetjes Kim
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer