Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis LA, SF enz zonder auto?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Cheryl26
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Rondreis LA, SF enz zonder auto?

Bericht door Cheryl26 »

Hallo allemaal! Ik wil misschien in September/Oktober in m'n eentje naar SF en LA. Ik heb m'n rijbewijs maar ben in NL al geen held in de auto dus durf het in Amerika ook niet echt aan. Ligt het allemaal te uitgestrekt om met het OV te doen of evt te voet?

Ik dacht eerst naar SF een dag of 8, in een hostel, en dan erna met het vliegtuig naar LA voor daar nog wat dagen. Misschien nog een andere stad aandoen maar daar moet ik nog even naar kijken.

Maar wat is jullie idee van alleen reizen zonder auto? Heb wel eens eerder alleen gereisd naar London en Hawaii dus dat is het probleem niet ;)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Rondreis LA, SF enz zonder auto?

Bericht door Marcopstal »

Als je in SF zit kan je dat best te voet doen en met het OV. Alleen weet ik niet wat je daar 8 dagen lang zou doen. Op een dag of drie heb je het volgens mij wel gehad.

LA met het OV is een nachtmerrie op zich.

Als je je alleen tot de steden beperkt mis je natuurlijk al die mooie natuur die deze streek rijk is, zonde !!!!

Rondrijden in Amerika is doorgaans veel relaxter en beter haalbaar dan bij ons.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bever
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door bever »

Heb je al eens gedacht aan de amtraktrein ? Op de website amtrak.com staan diverse routes

Veel plezier met het uitstippelen van de reis.

Gr. Hetty
Cheryl26
Amerika-ontdekker

Bericht door Cheryl26 »

O jammer, dan kan ik misschien beter wachten tot ik iemand vind die mee wil met een rijbewijs....
Dat amtrak is ook wel grappig om naar te kijken inderdaad, bedankt!
Rafc01
Amerika-ontdekker

Bericht door Rafc01 »

Of een georganiseerde bustour?
Cheryl26
Amerika-ontdekker

Bericht door Cheryl26 »

Naar groepsreizen ook wel eens gekeken maar is gelijk 2x zo duur dan dat je zelf je hostels boekt, tripjes en tickets.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

SF zonder auto kan prima. LA kan ook wel, maar je moet dan rekenen op flink wat extra reistijd en soms behoorlijke stukken lopen. Eventueel zou je een tripje SF - via Amtrak naar LA (eventueel onderweg een keer uitstappen) - LA - San Diego kunnen doen.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

En mbt tot LA, ik doe zelf alles liever per auto, maar ook met het OV kun je best een eind komen. Bedenk van te voren wat je wil zien, en kijk even welke lijnen daar in de buurt komen.
Ik zou dan denk ik een hotel vlak bij de metro nemen. Of eventueel in Santa Monica of Venice, maar dan zul je altijd een flink stuk met de bus moeten, maar kan je misschien wel lopend naar het strand als je dat belangrijk vind.

En San Diego zonder auto, hoe is dat? Voor de volgende keer heb ik voor de laatste paar nachten een hotel in downtown San Diego, en aangezien huur en parkeren samen al snel 50 euro per dag is, dacht ik de auto maar bij aankomst in SD direct in te leveren. Volgens mij moet het daar met de metro/tram en lopend (en eventueel een keer een taxi) toch wel goed te doen zijn, correct?
(We gaan niet naar Point Loma.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Autorijden in de States (behalve in de steden misschien) is een stuk aangenamer dan hier bij ons, dus zo'n held hoef je niet te zijn.
Ik zou toch een auto huren voor de verplaatsingen en dan in het centrum eventueel met metro of bus doen (in SF is dit toch heel goed te doen zo)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer