Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over actrice worden in Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
mtl
Amerika-expert

Re: Vragen over actrice worden in Amerika

Bericht door mtl »

Het kan iedereen overkomen die een beetje goed kan acteren. Hoe weet je eigenlijk dat hij zonder visum auditie deed?
MaaikevE1994
Amerika-ontdekker

Bericht door MaaikevE1994 »

@mtl

Heeft die verteld tijdens een interview en ook de makers van de serie vertelden het in een interview
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Lees dit blog eens door van een dame die dezelfde droom heeft/had als jij nu hebt en wie nu volgens mij deels ook in LA leeft. Let wel, dit betekent niet dat het iedereen zo afgaat. De meeste zien helaas hun droom in duigen vallen. Zij heeft inmiddels in Nederland in al wat producties gespeelt, maar heeft een werkvisum voor de USA en gaat het daar proberen te maken.

Ik heb haar site even op de faq hier neergezet, dan heb je gelijk een kopje met agents, visa-regelingen ed.
http://www.starsintheeyesblog.com/f-a-q/
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Een visum in 1 dag lijkt me hoe dan ook onwaarschijnlijk, wat er uiteindelijk in interviews gedrukt of uitgezonden wordt is niet altijd de volledige waarheid.

Aanvulling, even googlen leert me dat het visum uiteindelijk op de laatst mogelijke dag (voordat hij zijn rol kwijtraakte) rond kwam, geen idee hoe lang de procedure heeft geduurd, zal vast een paar maanden zijn geweest. M.a.w., het was helemaal niet zo'n makkelijk proces, eerder een dubbeltje op zijn kant dat in zijn geval uiteindelijk de goede kant op viel.

Overigens, ik stuitte ook op een mooie blog van dezelfde weblog als hierboven. Deze maakt heel duidelijk dat het zo makkelijk nog niet is!
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Shanice is een intelligente jonge vrouw en een echte doorzetter! Ik volg haar nu al enkele jaren en heb echt bewondering voor hoe ze het aanpakt. Ze heeft er ontzettend veel voor opgeofferd en hard voor gewerkt. Maar... tot nu toe heeft ze nog geen enkele echte betalende rol te pakken (zelfs niet in een commercial). Dus zelfs al geraak je dan na keihard werken aan een agent en een visum, dat wil nog niet zeggen dat je een job hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
MaaikevE1994
Amerika-ontdekker

Maar is het ook zo dat Ed Westwick na de serie, terug moest naar Londen? Of krijgt die gewoon een Green Card.
Ook vroeg ik aan mijn vader, waarom zijn beste vriend (een Engelse) niet meedeed aan de Loterij. Hij zei toen dat Engelsen niet mee konden doen aan de Loterij? Omdat daar er al veel van zijn of omdat ze het niet zo hebben met Engelsen?

Maar als ik het stap voor stap net als Ed Westwick aanpak, wonen in Engeland en gastrollen aannemen in Engels talige films, en zo een kans krijg op een rol in Amerika, moet ik daarna dan ook weer terug naar Engeland en maak ik dan ook geen kans meer omdat ik in Engeland woon, of is het alleen voor de mensen die van oorsprong Engels zijn.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Lijkt me allemaal voorlopig heel theoretisch. ALS je naar het VK zou gaan, ALS je rolletjes zou krijgen in Engelstalige films, ALS je dan ooit gevraagd zou worden voor een rolletje in de VS, ALS je de groene kaart loterij zou winnen, ALS, ALS....

Ik zou gewoon in Nederland beginnen en dan kijken hoe ver je komt. En vooral een ander vak erbij leren voor het geval het met het acteren niet gaat zoals je zou willen. Immers: voor het toneel/de flim worden velen geroepen en maar weinigen uitverkoren.

Dromen is mooi, maar realistisch zijn is beter.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Acteren in een Amerikaanse serie geeft je geen recht op een greencard. Volgens mij mogen Britten ook meedoen aan de greencard verloting.
Vooor jezelf: werk eerst aan je loopbaan als actrice. Met slechts een jaar toneelschool kom je niet ver.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Britten mogen idd niet meedoen (tenminste, bij DV-2015 mocht dat niet, over DV-2016 is nog niks bekend) omdat er al teveel britten geemigreerd zijn de afgelopen 5 jaar.
For DV-2015, natives of the following countries are not eligible to apply, because more than 50,000
natives of these countries immigrated to the United States in the previous five years:

Bangladesh, Brazil, Canada, China (mainland-born), Colombia, Dominican Republic, Ecuador,
El Salvador, Haiti, India, Jamaica, Mexico, Nigeria, Pakistan, Peru, Philippines, South Korea,
United Kingdom (except Northern Ireland) and its dependent territories, and Vietnam.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ah, dat wist ik niet. Britten mogen dus inderdaad niet meedoen.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Maar kan ook best zijn dat ze de Britten niet mogen ;) :lol:
movingon
Amerika-ontdekker

Bericht door movingon »

Off topic: :twisted: ik denk ook dat ze gewoon niet mogen, iets met een uit de handgelopen "tea party"in Boston??? :lol:
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

MaaikevE1994 schreef:mijn droom is om een actrice te worden in Amerika. niet om de fame of iets dergelijks, maar puur vanwege de cultuur, de sfeer, de omgeving en vooral ook de manier waarop er daar word geacteerd. Er word daar veel meer voor gedaan om het zo echt mogelijk te doen lijken en dat vind ik gaaf.
Ook wil ik heeeeeeel graag in Amerika wonen ivm een paar van de boven genoemde redenen.
Hi Maaike, leuk al die ambities :) Wat weet je al van acteren in Amerika of zelfs van het wonen daar? Ik ben getrouwd met een professionele kindacteur (film/theater) die er op z'n 22'ste voorgoed uitstapte - we hebben het over heeeeeeeellll erruuuugggg lang geleden - en die zou voor alle thee uit China die wereld niet meer in willen... je het het over de cultuur en sfeer en "zo echt mogelijk" maar naar mijn (eigenlijk zijn) ervaring is dat juist 100% "fake".
Van de Nederlandse theater/film wereld weet ik veel minder (zeg maar niets), maar daar is men naar mijn idee toch wel wat nuchterder.

Wat Benno zegt dromen is mooi maar je wil wel met twee beentjes op de grond blijven toch :mrgreen:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

MaaikevE1994 schreef: Maar dat gebeurt toch eigenlijk heel weinig in Nederland? Carice van Houten en Jeroen Krabbe werden door iemand in Amerika opgemerkt en niet door een agent.
Dus heeft zo een agent in Nederland wel veel te betekenen?
ik vermoed dat die Amerikaanse agents echt niet de tijd nemen om op hun gemak naar series en films uit alle hoeken van de wereld te zitten kijken om een acteur te selecteren. Volgens mij contacteren die agents gewoon andere agents/agencies/bureaus, zeggen ze waar ze naar op zoek zijn (Man/vrouw, leeftijd, uiterlijk, ...) en stellen die dan een paar mensen voor. Dus daarom moet je zorgen dat je eerst hier ervaring opdoet, goeie contacten opbouwt, etc.

kijk intussen eens naar de geweldige serie "Episodes" om een hilarisch maar niet-geromantiseerd beeld van Hollywood te krijgen. Ik sluit mij aan bij wat hierboven iemand zei: ik vrees dat het een heel fake wereldje is, met heel veel jaloezie en afgunst en mensen die over lijken gaan voor een rolletje. Ik denk niet dat je het ginder kan maken of volhouden als je naief bent. Onderschat de concurrentie ook niet, elke waitress in LA hoopt om de next big star te worden....

ben je al eens in de States geweest? Misschien moet je eerst eens sparen zodat je er op vakantie kan en als eens kan zien hoe het er aan toegaat.
MaaikevE1994
Amerika-ontdekker

@mtl,

Dus een Engelse moet na de Amerikaanse serie gewoon weer terug naar Engeland?
Ik had namelijk gehoord, dat als het een acteur is van een andere afkomst, maar dik heeft verdiend, ook gewoon in Amerika mag blijven. Want Amerika wil toch juist mensen met veel geld?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Met veel geld kan alles.. http://www.uscis.gov/green-card/green-c ... investment

Maar wat heeft dat met je eigen ambitie te maken? Probeer eerst eens realistische doelen te stellen.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Broodje aap verhalen daar heb je niets aan. De amerikaanse overheid is heel erg op regels gesteld, en die moeten gevolgd worden, ook door bekende acteurs en andere beroemdheden. Een 'gewone' acteur (lees:niet bekend), daar heeft de amerikaanse gemeenschap er letterlijk tienduizenden van, en dus zul je op die grond echt geen visa krijgen.

Ga eerst zelf eens structureel te werk door te bepalen wat voor jou een mogelijke visa route zou kunnen zijn, gebaseerd op je verwachte succesvolle carriere als actrice:

- wat voor visa zijn bedoeld voor mensen zoals ik
- wat zijn de requirements van dat visa
- hoe zorg ik ervoor dat ik voldoe aan de eisen van dat visa
- hoe doe ik de applicatie van dat visa (kan ik zelf indienen vs. door een werkgever).

Dit zijn allemaal vragen die je zelf redelijk makkelijk met behulp van het internet zou moeten kunnen beantwoorden, maar zorg dat je bij de bron zoekt: websites van de de amerikaanse overheid (die eindigen bijna allemaal op .gov). Ga niet af op verhalen en interviews op entertainment sites en dergelijke.

Je ambities zijn goed om te hebben, maar als je denkt dat je alles zomaar even op een presenteerblaadje krijgt aangereikt dan heb je het mis. Iedere reis begint met de eerste stap, maar zoals jij alles presenteert denk je al halverwege de atlantische oceaan te zijn, terwijl je nog niet eens halverwege je studie bent en nog niet 1 betaalde rol op je naam hebt staan (of wel?).

Het krijgen van een visa om in Amerika te mogen wonen is een privilege, geen recht. Jij moet bewijzen waarom jij toegevoegde waarde aan Amerika als land geeft. Als je dat niet (of niet voldoende) kunt, dan is het 'vette pech voor de kabouters'.
Laatst gewijzigd door Jrabakker op 05 jun 2014, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

En ik geloof niet dat dit plaatje al gepresenteerd was in dit topic: http://reason.com/assets/db/07cf533ddb1 ... 2ef5ad.jpg
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Jrabakker schreef:websites van de de amerikaanse overheid (die eindigen bijna allemaal op .org)
Bedoel je .gov?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Oops! Het is nog vroeg hier, maar nu aangepast. :oops:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer