Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel II)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jolanda68
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)

Bericht door Jolanda68 »

Ik heb zonet voor ons tweeen een groeps Esta aangevraagd. Toen ik op het knopje betalen klikte kreeg ik een scherm net alsof er geen internetverbinding meer was. Dat was echter wel zo. Nog een paar keer ingelogd met het groepsnummer, erboven staat dan betaalstatus nog niet bekend is (iets in die trant). Moet ik me zorgen maken, want ik wil gewoon betalen maar de betaalknop is er nu ook niet meer :o. Wil het gewoon zo snel mogelijk geregeld hebben :wink:
Jolanda68
Amerikafan

Bericht door Jolanda68 »

Ik heb vanavond weer geprobeerd om te betalen, nu is het gelukt. Gisteren kreeg ik de melding niet dat ik kon betalen. Nu 72 uur wachten op de bevestiging. Ik weet dat het de vorige keer voor mij meteen in orde was maar voor Frans moesten we wat langer wachten, waarom? Geen idee, maar ik ben nu gerust gesteld voor wat betreft het betalen :)
sonpas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door sonpas »

vandaag de aanvraag voor mezelf en mijn gezinsleden ingediend.
Alle gegevens ogenschijnlijk correct ingevuld en betaald met de Visakaart ( wat blijkbaar direct mogelijk was)
Daarna de aanvraag afgesloten en terug ingelogd.
Wat blijkt? .......... Bij "status" stond al "Toestemming verleend" en onderaan " welkom in de Verenigde Staten"
Ik dacht dat de toelating niet onmiddelijk gebeurde maar 72 uur in beslag nam? :o

Is die laatste pagina waar de toelating opstaat met het betalingsbewijs nu ook de pagina die moet worden afgedrukt en meegenomen?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Toestemming wordt meestal direct verleend. Je hoeft niks af te drukken en mee te nemen.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Als je iets afprint dan best de volledige ESTA, met alle info en antwoorden op de vragen. Ik vind het meer geruststellend toch een kopie mee te nemen, is maar een papiertje per persoon.
IVM de 72 uur, zo lang kan het duren, maar zoals hierboven reeds gezegd, het is meestal onmiddelijk. Zelfs als er pending staat, kan het een paar minuten later reeds toegekend zijn.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Hallo,

2 jaar geleden ben ik in Florida geweest en heb toen destijds een ESTA aangevraagd. Nu ga ik dit jaar weer naar Amerika en loopt mijn Esta 19 juli 2014 af. Mijn reis is vanaf 6 juni tot 17 juni 2014.

Mijn vraag is of ik inderdaad nog op de zelfde ESTA kan reizen en of ik nog dingen moet doorgeven m.b.t de reis.

Alvast bedankt
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je esta toestemming is nog geldig, behalve als je in die tijd een nieuw paspoort hebt gekregen.

Op de esta site kun je zien welke gegevens je aan kunt passen. Ik pas altijd de drie laatstgenoemde velden aan.
Welke informatie kan ik wijzigen?

Voorafgaand aan het indienen van een aanvraag voor een elektronische reistoestemming met de vereiste betalingsinformatie kunt u alle gegevensvelden van de aanvraag wijzigen, behalve het paspoortnummer en land van paspoortafgifte. Wanneer een aanvraag eenmaal ingevuld is en met alle vereiste betalingsinformatie is ingediend, kunt u nog steeds een van de volgende velden veranderen:

E-mailadres
Telefoonnummer
Informatie over de vervoersmaatschappij
Plaats waar u aan boord gaat
Verblijfsadres in de Verenigde Staten
Fijne reis.
Groet,

Old Faithful
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor de reactie. Is het nodig om het verblijf en de aankomst in amerika te vermelden in de ESTA?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Nee het is een optie geen verplicht in te vullen veld
henriette
Amerikafan

Bericht door henriette »

Wat moet er onderaan aangevinkt worden in verband met onze minderjarige dochter

gewoon bij het rode sterretje verklaar Ik, aanvrager, verklaar hierbij dat ik alle hierin gestelde vragen en verklaringen heb gelezen, of dat deze mij zijn voorgelezen, en dat enz...

Of
Ten aanzien van derden die de aanvraag indienen namens de aanvrager, verklaar ik hierbij dat ik alle vragen en verklaringen heb voorgelezen aan de persoon wien/wier naam in deze aanvraag enz....

of allebei
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Rob schreef:Nee het is een optie geen verplicht in te vullen veld
Een komma helpt je zin enorm:

Nee het is een optie, geen verplicht in te vullen veld.
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

dimona schreef:
Rob schreef:Nee het is een optie geen verplicht in te vullen veld
Een komma helpt je zin enorm:

Nee het is een optie, geen verplicht in te vullen veld.
Als we dan toch bezig zijn:

Nee, het is een optie, geen verplicht in te vullen veld
Chay
Amerika-newbie

Bericht door Chay »

Vraagje, mijn document nr is ****22Lo moet ik de o (kleine oh) als o invullen of als 0?

Ook wil ik graag weten: voor mijn moeder had ik de Esta al aangevraagd, ik had bij voornamen 2 namen ingevuld (staat ook zo op de ticket) maar achteraf ben ik erachter gekomen dat alleen de 1e voornaam ingevuld moest worden. Moet ik een nieuwe aanvraag indienen?
Alwayshappy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Alwayshappy »

Hoi!

Ik ben nieuw op het forum, dus het spijt me als het een rare vraag is!

Mijn vriend en ik zijn nog nooit buiten de EU geweest ( en we naderen de 30 al! ) en volgende maand gaat het toch eindelijk gebeuren. Mijn grote droom komt uit en we gaan een maand naar Amerika. 8 dagen NY ( waaronder 2 dagtripjes naar Boston & Washington ), 2.5 week LA ongeveer ( waar we vooral veel TV studio tours gaan doen, en ook 2 3daagse excursies gaan doen naar oa Grand Canyon ). Ook nog paar dagen San Francisco ( vanaf LA met de trein ) en Yosemite Park.

We hebben eigenlijk alles al wel geregeld...heel schema en nu is het alleen nog paar dagen wachten op aankomst van CC. Maar nu mijn vraag:

We hadden allebei nog geen paspoort. De eerst komende datum van het aanvragen is 27 juni, dus die heb ik meteen vastgezet voor 2 personen. Die aanvraag duurt 5 werkdagen ( al kan ik er best spoed achter zetten indien mogelijk ). Uitgerekend, heb ik dan 4 juli het paspoort in huis. Ik wil dan meteen een ESTA aanvragen. Zit er dan genoeg tijd tussen 4 juli en 14 juli ( mijn vertrekdatum )?

Daarnaast ben ik bang dat ik geweigerd wordt op de een of andere manier. Ik heb de vragen bekeken die je moet beantwoorden op de ESTA, en ik kan overal nee op antwoorden. Nooit gearresteerd geweest, of iets dergelijks en altijd vrij braaf geweest. Hoe groot is de kans dat zoiets nog een vakantie kan verpesten? Een weigering bedoel ik dan.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Je bent nog op tijd voor je ESTA aanvraag. Persoonlijk zou ik het nieuw paspoort aanvragen en registreren op ESTA wat vroeger gedaan hebben, "you never know", maar normaal krijg je onmiddellijk (na je betaling) bevestiging. In het slechtste geval duurt het tot 3 dagen.

Als je overal "nee" op antwoord, is er 99.9% kans dat je gewoon door mag :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Alwayshappy
Amerika-ontdekker

Q-BiC schreef:Je bent nog op tijd voor je ESTA aanvraag. Persoonlijk zou ik het nieuw paspoort aanvragen en registreren op ESTA wat vroeger gedaan hebben, "you never know", maar normaal krijg je onmiddellijk (na je betaling) bevestiging. In het slechtste geval duurt het tot 3 dagen.

Als je overal "nee" op antwoord, is er 99.9% kans dat je gewoon door mag :)
We hadden oorspronkelijk gepland om volgende zomer een grote vakantie te doen gezien m'n vriend dan afstudeert aan de universiteit, maar door gebeurtenissen in ons familie prive-leven hebben we besloten het een jaar eerder te doen....en dat was vorige week. Dus vandaar dat we nog geen paspoort hadden. Meteen afspraak gemaakt voor aanvraag, maarja..drukte :)
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Geeft wat extra stress, zeker bij een eerste reis niet onbelangrijk :wink:
Maar ga er maar van uit dat alles nog tijdig in orde komt
Alwayshappy
Amerika-ontdekker

Als we volgende week ons paspoort ophalen kunnen we dan meteen de esta aanvragen of is er dan een grote kans dat hij nog afgewezen wordt omdat het paspoort te nieuw is? Verschillende verhalen voorbij zien komen ( oa op dit forum ), waarbij vaak benoemd wordt dat hij eerst afgewezen wordt en 24 uur later opeens goedgekeurd. Zit er aan te denken wel spoed achter te zetten. Vertrekken 14 juli pas ( Amerika is mijn grote droom, helemaal zon lange rondreis, dus het wachten lijkt heel lang te duren, haha! ) maar wil zsm weten of esta wordt goedgekeurd.

Als de ESTA is goedgekeurd, hoe groot is de kans dat je dan alsnog wordt afgewezen in Amerika? We nemen niks raars mee. Ieder een koffer en een stuk handbagage met de standaard spulletjes. Koffer zal eigenlijk alleen maar kleren bevatten en misschien een scheerapparaat ofzo.

Je hoort zoveel over de strenge controle daar..dus vandaar..
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je esta wordt niet afgewezen omdat jouw paspoort te nieuw is.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Gaat wel over Belgisch paspoort, maar vorige week ESTA aangevraagd met paspoort dat ik diezelfde dag gekregen heb en onmiddelijk positief antwoord.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer