Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis zonder hotels te boeken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Haroldgzb
Amerika-ontdekker

Rondreis zonder hotels te boeken

Bericht door Haroldgzb »

Wij gaan 19 juli richting LA en daarna rondrijden, eerste avond hotel geboekt.
Is het reëel om de rest van de dagen geen hotel te boeken en elke dag te bekijken waar je slaapt?
Of moet je echt alles vooraf boeken?

Groet,

Harold
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Rondreis zonder hotels te boeken

Bericht door Marcopstal »

Dat is een optie, maar soms kan dat natuurlijk ook wel wat tegenvallen. Op sommige plaatsen kan alles volzitten, zeker op top locaties en dan moet je al snel vele kilometers rijden om nog iets te vinden, of je soms tevreden stellen met iets waar je eigenlijk liever niet zou logeren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Die vraag wordt hier regelmatig gesteld, zoek maar eens (rechts bovenin) op 'reserveren of niet' 'vooraf reserveren' 'bonnefooi', dan vind je recente onderwerpen als deze en deze.

In zijn algemeenheid, zie @Marcopstal: plek is er altijd wel, met uitzondering van de belangrijke NP's op je route. Als je in bijvoorbeeld Yosemite zelf wil overnachten ben je al te laat. Op andere plekken is 's ochtends in je hotel een plek reserveren voor 's avonds (of een gok nemen via hotwire/priceline), of zelfs 's middags op de parkeerplaats van je beoogde hotel even via bookings.com reserveren waarschijnlijk best te doen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Yoshi »

Wij hebben vorige keer de hotels in de steden niet geboekt. Hotels bij de parken en op plaatsen waar niet veel keus is wel vooraf vastgelegd.
Op de dag zelf zijn we gaan rijden en dingen bekijken. Rond 5 a 6 uur besloten we hoever wel nog wilde rijden die dag. Tijdens het rijden keek een van ons via de smartphone op internet wat er nog vrij en betaalbaar was (we hebben vaak booking.com gebruikt voor een indicatie, soms was rechtstreeks bij hotel/motel boeken goedkoper, maar vaak ook niet) Met je smartphone maak je online een reservering, tegen de tijd dat je 2 uurtjes later bij je hotel bent had je de bevestiging wel in je mailbox. Is overal zo goed gegaan.
Nieka
Amerikafan

Bericht door Nieka »

Yoshi schreef:Tijdens het rijden keek een van ons via de smartphone op internet wat er nog vrij en betaalbaar was (we hebben vaak booking.com gebruikt voor een indicatie, soms was rechtstreeks bij hotel/motel boeken goedkoper, maar vaak ook niet)
Geef je dan niet alles wat je bespaart door het goedkoopste hotel te zoeken uit aan mobile internet? :blink:
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Wij hebben veel hotels pas een paar dagen vantevoren geboekt via Priceline. Je zit dan vlak tegen de aankomstdatum aan en dus heb je grote kans om voor een prikkie (40 a 50 dollar) in een 4- of zelfs 5-sterren hotel te zitten.
Ik zou in ieder geval nooit alles vantevoren boeken, maar daar ter plekke pas. Alleen als je naar Moab en Page gaat zou ik wel vantevoren boeken, ik heb hier in het verleden wel eens een flink aantal km's moeten rijden om een slaapplek te krijgen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al een route bedacht? Misschien goed om die eens voor te leggen en om te kijken of daar ruimte in zit. Met veel tijd is het niet zo erg om eens wat langer te moeten zoeken naar een hotel, en dan wil je misschien ook wat flexibiliteit. Met maar weinig itjd en een vol schema lijkt het me - zeker in juli - wel zo verstandig om zo hier en daar iets vast te leggen. Maar zonder je route te kennen wordt het wat giswerk.
Ik zag dat je ook al een vraag over de Grand Canyon had gesteld. Jammer dat je daar niet meer ingegeaan bent op de reacties. Ga je nu naar de North of South Rim? Voor de North Rim zal het niet meer mogelijk zijn om iets in het park te vinden, er is maar 1 lodge in het park. Voor de South Rim heb je meer mogelijkheden.
Welke parken en steden ga je nog meer bezoeken?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nieka schreef:
Geef je dan niet alles wat je bespaart door het goedkoopste hotel te zoeken uit aan mobile internet? :blink:
In de meeste fastfoodketens, Starbucks en zelfs in veel supermarkten heb je gratis WiFi. Vaak even aanmelden en een reclameboodschap wegklikken en je kunt op internet.
Ik boek meestal een deel van de overnachtingen vooraf en een deel onderweg. Ons hotel in Pismo Beach hebben we tijdens ons avondeten in Santa Barbara geboekt. Meestal boek ik de avond ervoor het hotel voor een volgende dag of kijk ik of er aanbiedingen zijn in plaatsen waar ik evt een aantal dagen later kom.

Tijden mijn vorige reis heb ik de eerste week en 2 vd 3 nachten Yellowstone geboekt. Moab, Grand Junction, Vernal, Jackson (deze ook vooraf doen, want je betaald de hoofdprijs) , Gardiner, Cody, Spearfish, Keystone, Wall, Scottsbluff en Denver allemaal een dag van te voren geboekt.
Nieka
Amerikafan

Bericht door Nieka »

PSVwally schreef:
In de meeste fastfoodketens, Starbucks en zelfs in veel supermarkten heb je gratis WiFi.
UIteraard, maar daar heb je niets aan tijdens het rijden...
Tijdens het rijden keek een van ons via de smartphone op internet wat er nog vrij en betaalbaar was
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het zijn natuurlijk persoonlijke keuzes. Ik houd er meer van om alles netjes vooraf geboekt te hebben. De dag ervoor nog een hotel moeten zoeken lijkt me een bijkomende stressfactor.

Soms kan je ook moeilijk anders natuurlijk. Zo reis ik in september met een groep en dan hebben we 5 kamers nodig. Dat kan je moeilijk van een last minute laten afhangen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De dag ervoor nog een hotel moeten zoeken lijkt me een bijkomende stressfactor.
Dat zou voor sommige mensen idd zo kunnen zijn. Ik heb er weinig problemen mee moet ik zeggen. Vaak even 10/15min kijken en t is geboekt. Let wel, dat het in het hoogseizoen misschien andere koek is. Voor bv een plaats als Page bv. zitten de goedkopere hotels vaak al snel vol.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Of je gaat gewoon naar het hotel en boekt helemaal niets. Mijn ervaring, ook al zegt een boeking site dat er nog meer een kamer vrij is dat als je gewoon naar het hotel/motel nog voldoende kamers vrij zijn. De prijs is precies hetzelfde en als je twijfelt bij de balie dat je ook zo 10% korting krijgt.

In canada meegemaakt op de boekingsite bleek er nog 1 kamer vrij te zijn. Toch niet geboekt (ondertussen waren we er al achtergekomen dat je daar niets van aan moest trekken) aangekomen bij het motel was er nog een kamer bezet en een huisje. Voor de rest was het leeg.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
newbie82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door newbie82 »

PSVwally schreef:
Nieka schreef:
In de meeste fastfoodketens, Starbucks en zelfs in veel supermarkten heb je gratis WiFi. Vaak even aanmelden en een reclameboodschap wegklikken en je kunt op internet.
Ik boek meestal een deel van de overnachtingen vooraf en een deel onderweg. Ons hotel in Pismo Beach hebben we tijdens ons avondeten in Santa Barbara geboekt. Meestal boek ik de avond ervoor het hotel voor een volgende dag of kijk ik of er aanbiedingen zijn in plaatsen waar ik evt een aantal dagen later kom.

Tijden mijn vorige reis heb ik de eerste week en 2 vd 3 nachten Yellowstone geboekt. Moab, Grand Junction, Vernal, Jackson (deze ook vooraf doen, want je betaald de hoofdprijs) , Gardiner, Cody, Spearfish, Keystone, Wall, Scottsbluff en Denver allemaal een dag van te voren geboekt.

dat zijn wij ook van plan te doen als we daar zijn, een 5tal overnachtingen zijn al wel geboekt, op plekken waar we zeker weten te willen overnachten, en in de tussentijd zien we het wel. Als er maar iets van een schoon bed is en een douche (en in een niet al te pauper buurt aub) dan zijn wij al tevreden :)
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

Wij boeken tijdens de reis nooit vooraf een hotel want soms blijven we op een plaats wat langer omdat we horen dat er nog moois te bekijken valt en ook omdat we, motorrijders, rekening moeten houden met het weer. En om de vrijheid. We bedenken soms een route maar dat draait heel dikwijls heel anders uit. We hebben nog nooit problemen gehad. Wat ik wel bijheb is een lijst van hotels met telefoonnummers, die ik opgezocht heb op internet. Als het echt nodig is, vlak voor een weekend en in een zeer toeristische streek, dan kan ik telefonisch reserveren.
Rita
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

Nieka schreef:
Yoshi schreef:Tijdens het rijden keek een van ons via de smartphone op internet wat er nog vrij en betaalbaar was (we hebben vaak booking.com gebruikt voor een indicatie, soms was rechtstreeks bij hotel/motel boeken goedkoper, maar vaak ook niet)
Wij hebben sowieso een amerikaanse sim met onbeperkt internet afgesloten voor onze reistijd. De kosten vallen wel mee. De telefoon waar de sim inzit gebruik je als hotspot, dus onze andere smartphone, tablet en laptop konden allemaal via dat simkaartje op internet. Verbinding was echt supersnel.
In de auto zit de bijrijder soms toch maar een uur om zich heen te kijken, tijd genoeg om dan dus even rustig online te gaan kijken wat de opties zijn. Stoppen bij een McD of andere keten vonden we zonde van onze tijd, plus dat het bereik op de parkeerplaats niet altijd super is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer