Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis beabert: voorlopige reisroute okt/ nov
Reis beabert: voorlopige reisroute okt/ nov
Jippie ,vakantiedagen zijn goedgekeurd dus het plannen kan beginnen .
Alleen we twijfelen wat het beste is . Nog geen vliegtickets ( al willen we dit wel snel doen) dus we kunnen nog alle kanten op. Reisperiode is 20 oktober tot 7 november - Ongeveer 18 dagen dus. Echtgenoot komt uit Seattle ( werk). Of we willen een traditioneel rondje San Francisco doen / kustweg /Yosemite /Grand Canyon enz .... Hij vliegt dan eerst vanuit Seattle naar San Francisco .
Of we vetrekken gelijk vanuit Seattle met auto en dan richting San Fransisco. Ik vraag me af aangezien we toch eind oktober ziten het Qua weer nog wel goed is en dit met name voor de natuurparken . Indeling is er nog niet gemaakt . Ik wil eerst weten of het qua periode nog wel gunstig is. Alle tips welkom dus .
Eigenlijk wilden we eerst vanuit Seattle richting Canada, maar de periode lijkt ons niet gunstig . Sneeuw en slecht weer willen we niet zo .
Alleen we twijfelen wat het beste is . Nog geen vliegtickets ( al willen we dit wel snel doen) dus we kunnen nog alle kanten op. Reisperiode is 20 oktober tot 7 november - Ongeveer 18 dagen dus. Echtgenoot komt uit Seattle ( werk). Of we willen een traditioneel rondje San Francisco doen / kustweg /Yosemite /Grand Canyon enz .... Hij vliegt dan eerst vanuit Seattle naar San Francisco .
Of we vetrekken gelijk vanuit Seattle met auto en dan richting San Fransisco. Ik vraag me af aangezien we toch eind oktober ziten het Qua weer nog wel goed is en dit met name voor de natuurparken . Indeling is er nog niet gemaakt . Ik wil eerst weten of het qua periode nog wel gunstig is. Alle tips welkom dus .
Eigenlijk wilden we eerst vanuit Seattle richting Canada, maar de periode lijkt ons niet gunstig . Sneeuw en slecht weer willen we niet zo .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis beabert: twijfel over route
In die periode lijkt een rondje Las Vegas of een one way LA-Phoenix/Las Vegas met parken zoals Zion, Bryce, Capitol reef, Arches, Canyonlands en de Grand Canyon mij wel erg mooi.
Misschien kun je wat inspiratie halen uit mijn 2011-verslag. Ik heb toen in september een route van LA naar Phoenix gedaan.
Zoiets is een mogelijkheid:
1 naar Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - Death Valley
4 Death Valley - Las Vegas
5 Las Vegas
6 Las Vegas - Zion
7 Zion
8 Zion - Bryce
9 Bryce - Capitol Reef
10 Capitol Reef - Moab
11 Moab
12 Moab
13 Moab - Monument Valley
14 Monument Valley - Page
15 Page
16 Page - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Phoenix
18 Phoenix
Marianne
Misschien kun je wat inspiratie halen uit mijn 2011-verslag. Ik heb toen in september een route van LA naar Phoenix gedaan.
Zoiets is een mogelijkheid:
1 naar Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - Death Valley
4 Death Valley - Las Vegas
5 Las Vegas
6 Las Vegas - Zion
7 Zion
8 Zion - Bryce
9 Bryce - Capitol Reef
10 Capitol Reef - Moab
11 Moab
12 Moab
13 Moab - Monument Valley
14 Monument Valley - Page
15 Page
16 Page - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Phoenix
18 Phoenix
Marianne
Bedankt voor de info Marianne . Heb net even een kijkje genomen in je reisverslagen. Je reisverslag van 2011 komt wel dicht in de buurt van wat wij willen . Ik ga eens alles rustig doornemen ,want ik meen dat ik uit je andere verslagen ook nog wat info kan halen . Misschien dat we het wat langer maken . Veel is ook wel afhankelijk van de vluchtprijzen . We wachten op een mooie aanbieding .
We kwamen er deze avond toch wel achter dat een rondje zuidwesten toch wel het beste is qua weersomstandigheden .
Indien ik nog vragen heb ,zal ik ze stellen aan jou .
We kwamen er deze avond toch wel achter dat een rondje zuidwesten toch wel het beste is qua weersomstandigheden .
Indien ik nog vragen heb ,zal ik ze stellen aan jou .
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Aan dat voorstel valt weinig te verbeteren denk ik.
Sneeuw is op zich geen reden om Canada te vermijden, integendeel. De rit van Vancouver naar Calgary doorheen Jasper & Banff NP is prachtig in de sneeuw.
Maar als je nog nooit de Amerikaanse Nationale Parken in de woestijn gezien hebt, moet je geen moment twijfelen !
Sneeuw is op zich geen reden om Canada te vermijden, integendeel. De rit van Vancouver naar Calgary doorheen Jasper & Banff NP is prachtig in de sneeuw.
Maar als je nog nooit de Amerikaanse Nationale Parken in de woestijn gezien hebt, moet je geen moment twijfelen !
Als je van veel regen houdt zijn Washington en Oregon goede keuzes die tijd van het jaar. Zo niet dan zou ik lekker vanaf SF gaan reizen.
voorlopige reisroute okt/ nov
we hebben de knoop doorgehakt ,en hebben een voorlopige reisroute gemaakt . weet wel niet of het kan ,aangezien we toch eind oktober /begin november reizen . Vluchten zijn nog niet geboekt ( we wachten op de werelddagen van KLM) dus daar kunnen we ook nog schuiven .
Dinsdag 21 okt Rond de middag aankomst in San Fransisco ( we proberen rechtstreeks te vliegen).
Woensdag 22/10 San Fransisco
Dond 23/10 San Fransisco
Vrijdag 24 /10 Op halen auto en naar Monterey overnachten
Zat 25 /10 Op weg naar Yosemite
Zondag 26/10 Yosemite
maandag 27/10 Yosemite
Dinsd 28/10 Via Tioga road naar Mammoth Lakes /overnachten
Woensdag 29/10 verder naar Las vegas/overnachten inLV
Donderdag 30/10 Las vegas
Vrijdag 31/10 Rijden naar ZION en dan verder naar Bryce Canyon /overnachten
Zaterdag 1/11 Bryce canyon
Zondag 2/11 Naar Page/overnachten
Maandag 3/11 rijden naar Grand Canyon
Dinsd 4/11 Grand Canyon
Woensd 5/11 Naar Palm Spring rijden
Dond 6/11 Naar Los Angeles rijden /misschien overnachten in Santa barbara
Vrijdag 7/11 Los Angeles
Zat 8/11 terugvliegen naar Amsterdam
Vragen : Is dit een beetje te doen . Yosemite lijkt me wondermooi , maar we vragen ons af of dit in deze periode nog kan . Tioga road (?) Afgelopen jaren was hij volgens overzicht op 1 jaar na open in deze periode ) Alternatief indien gesloten .
Los Angeles ; is niet echt een must voor ons /misschien een shopdagje. In Santa Barbara heeft onze dochter een jaar gezeten .
Hotels : moeten we dit in deze periode op voorhand boeken( vnl in de nabijheid van de parken) of kan dit ter plaatse .
Ik zou zeggen, alle info is welkom.
* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Tevens topictitel aangepast.
Dinsdag 21 okt Rond de middag aankomst in San Fransisco ( we proberen rechtstreeks te vliegen).
Woensdag 22/10 San Fransisco
Dond 23/10 San Fransisco
Vrijdag 24 /10 Op halen auto en naar Monterey overnachten
Zat 25 /10 Op weg naar Yosemite
Zondag 26/10 Yosemite
maandag 27/10 Yosemite
Dinsd 28/10 Via Tioga road naar Mammoth Lakes /overnachten
Woensdag 29/10 verder naar Las vegas/overnachten inLV
Donderdag 30/10 Las vegas
Vrijdag 31/10 Rijden naar ZION en dan verder naar Bryce Canyon /overnachten
Zaterdag 1/11 Bryce canyon
Zondag 2/11 Naar Page/overnachten
Maandag 3/11 rijden naar Grand Canyon
Dinsd 4/11 Grand Canyon
Woensd 5/11 Naar Palm Spring rijden
Dond 6/11 Naar Los Angeles rijden /misschien overnachten in Santa barbara
Vrijdag 7/11 Los Angeles
Zat 8/11 terugvliegen naar Amsterdam
Vragen : Is dit een beetje te doen . Yosemite lijkt me wondermooi , maar we vragen ons af of dit in deze periode nog kan . Tioga road (?) Afgelopen jaren was hij volgens overzicht op 1 jaar na open in deze periode ) Alternatief indien gesloten .
Los Angeles ; is niet echt een must voor ons /misschien een shopdagje. In Santa Barbara heeft onze dochter een jaar gezeten .
Hotels : moeten we dit in deze periode op voorhand boeken( vnl in de nabijheid van de parken) of kan dit ter plaatse .
Ik zou zeggen, alle info is welkom.
* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Tevens topictitel aangepast.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: voorlopige reisroute okt/ nov
Slaan jullie bewust Zion over? Ik zou daar 2 nachten plannen, zeker in die tijd van het jaar. En ik mis Death Valley, daar zou ik ook een overnachting plannen. Misschien ten kosten van Moterey en een nacht Yosemite?
Als de Tioga Pass dicht is zul je onderlangs via Bakersfield moeten rijden, of bovenlangs via de CA88. Of hopen dat de Sonora Pass (CA108) nog open is.
Het lijkt me niet nodig om iets te boeken, maar je kunt voor de zekerheid eens kijken wat nu de mogelijkheden zijn in de parken. Als er al veel weg is, is het wellicht toch handig om iets te boeken. Je kunt meestal wel gratis annuleren. In de weekenden kan het wel druk zijn in Zion of bij de Grand Canyon. zie voor die laatste http://www.grandcanyonlodges.com. Ook DV zou ik eens checken. Zie daarvoor http://www.furnacecreekresort.com. De goedkoopste opties (zoals de cabins in Furnace Creek) zullen als eerste volgeboekt zijn.
Marianne
Als de Tioga Pass dicht is zul je onderlangs via Bakersfield moeten rijden, of bovenlangs via de CA88. Of hopen dat de Sonora Pass (CA108) nog open is.
Het lijkt me niet nodig om iets te boeken, maar je kunt voor de zekerheid eens kijken wat nu de mogelijkheden zijn in de parken. Als er al veel weg is, is het wellicht toch handig om iets te boeken. Je kunt meestal wel gratis annuleren. In de weekenden kan het wel druk zijn in Zion of bij de Grand Canyon. zie voor die laatste http://www.grandcanyonlodges.com. Ook DV zou ik eens checken. Zie daarvoor http://www.furnacecreekresort.com. De goedkoopste opties (zoals de cabins in Furnace Creek) zullen als eerste volgeboekt zijn.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: voorlopige reisroute okt/ nov
Houdt er rekening mee dat vanuit Palm Springs Santa Barbara een goed 1,5 uur verder ligt dan Los Angeles !
Waarom ga je naar monterey ? Is daar een specifiek doel bij. Als het voor de PCH is heeft dat geen zin, want daar hebben jullie geen tijd voor.
De Tioga road is in die periode een groot risico. Men weet het evenwel niet bij de planning, dus moet je met een alternatief rekening houden en dit van dag tot dag opvolgen in de periode voor en tijdens de reis.
Voor Zion voorzie je te weinig tijd, voor Bryce dan weer veel, houdt er ook rekening mee dat Bryce hoog ligt en al flink koud kan zijn.
Waarom ga je naar monterey ? Is daar een specifiek doel bij. Als het voor de PCH is heeft dat geen zin, want daar hebben jullie geen tijd voor.
De Tioga road is in die periode een groot risico. Men weet het evenwel niet bij de planning, dus moet je met een alternatief rekening houden en dit van dag tot dag opvolgen in de periode voor en tijdens de reis.
Voor Zion voorzie je te weinig tijd, voor Bryce dan weer veel, houdt er ook rekening mee dat Bryce hoog ligt en al flink koud kan zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Re: Reis beabert: voorlopige reisroute okt/ nov
Nadat ik de reisroute had gepost ,begon de twijfel over Yosemite toe te slaan ( ik zag een reisroute van 777) . Is er in deze tijd van het jaar nog veel te zien of is het er totaal uitgestorven . neem daarbij de twijfel over de wegen . Dus misschien een stuk over de kustweg en dan naar Kings canyon en zo verder richting Death valley . We zullen keuzes moeten maken . Zion stond wel op mijn lijstje dus dat probeer ik erin te schuiven . Bruce Canyon... aan te raden in november of??? Santa barbara ... denk dat dit teveel wordt , maar dat zien we dan wel .
Verder lijkt San Diego me ook wel mooi... maar . Ik ben nog volop aan het brainstormen .
Verder lijkt San Diego me ook wel mooi... maar . Ik ben nog volop aan het brainstormen .
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ook in Sequoia/Kings Canyon kan het eind oktober - begin november al sneeuwen waardoor sneeuwkettingen op bepaalde wegen vereist zijn.
Verder is Yosemite in de herfst wel mooi.
In Bryce is het gemiddeld maximum begin november een graad of 14 en de gemiddelde minimum -5. ook daar kan het dus uiteraard al sneeuwen.
In San Diego zal het in ieder geval mooi weer zijn.
Verder is Yosemite in de herfst wel mooi.
In Bryce is het gemiddeld maximum begin november een graad of 14 en de gemiddelde minimum -5. ook daar kan het dus uiteraard al sneeuwen.
In San Diego zal het in ieder geval mooi weer zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Twijfel twijfel .....Ik wil eigenlijk op voorhand de route vastleggen . Als ik ter plekke nog allerlei tussenoplossingen moet bedenken omdat het sneeuwt /en of wegen niet open zijn . maar goed ..het weer laat zich niet voorspellen . Zion en Bruce neem ik wel in de route op . Evenals DV( zonde om dat in deze tijd over te slaan toch). Over Yosemite ,en Kings Canyon, twijfel ik dus omwille van het weer .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn eens in september in Yosemite geweest (zie ons 1988-verslag) maar nog nooit later in het jaar. Grote voordeel lijkt me dat het dan veel rustiger is. Je mist alleen de watervallen.
Waarom het niet open laten? Maak twee routes en hak vlak voor vertrek of ter plekke de knoop door. Ik zou in die tijd van het jaar echt wel enige flexibiliteit inbouwen. Ook bryce kan ene probleem worden. Als je neits vastlegt is het moi als je bijvoorbeeld eerder naar Page kunt gaan. Of naar Kanab om mee te loten voor de Wave.
Als je op SF vliegt en vertrekt vanuit Phoenix kun je twee routes maken.
Met Yosemite en open Tioga Pass:
21-okt naar SF
22-okt SF
23-okt SF
24-okt SF - Yosemite
25-okt Yosemite
26-okt Yosemite
27-okt Yosemite - Mammoth Lakes
28-okt Mammoth Lakes - Death Valley
29-okt Death Valley - Las Vegas
30-okt Las Vegas
31-okt Las Vegas - Zion
1-nov Zion
2-nov Zion - Bryce Canyon
3-nov Bryce Canyon - Page
4-nov Page
5-nov Page - Grand Canyon
6-nov Grand Canyon
7-nov Grand Canyon - Phoenix
8-nov Phoenix
Zonder Yosemite en met San Diego:
21-okt naar SF
22-okt SF
23-okt SF
24-okt SF - Monterey
25-okt Monterey - Santa Barbara
26-okt Santa Barbara - San Diego
27-okt San Diego
28-okt San Diego
29-okt San Diego - Joshua Tree
30-okt Joshua Tree - Las Vegas
31-okt Las Vegas
1-nov Las Vegas - Zion
2-nov Zion
3-nov Zion - Bryce Canyon
4-nov Bryce Canyon - Page
5-nov Page
6-nov Page - Grand Canyon
8-nov Phoenix
Of geen San Diego, maar via DV, en dan nog tussen Page en de Grand Canyon naar Monument Valley.
Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden.
Marianne
Waarom het niet open laten? Maak twee routes en hak vlak voor vertrek of ter plekke de knoop door. Ik zou in die tijd van het jaar echt wel enige flexibiliteit inbouwen. Ook bryce kan ene probleem worden. Als je neits vastlegt is het moi als je bijvoorbeeld eerder naar Page kunt gaan. Of naar Kanab om mee te loten voor de Wave.
Als je op SF vliegt en vertrekt vanuit Phoenix kun je twee routes maken.
Met Yosemite en open Tioga Pass:
21-okt naar SF
22-okt SF
23-okt SF
24-okt SF - Yosemite
25-okt Yosemite
26-okt Yosemite
27-okt Yosemite - Mammoth Lakes
28-okt Mammoth Lakes - Death Valley
29-okt Death Valley - Las Vegas
30-okt Las Vegas
31-okt Las Vegas - Zion
1-nov Zion
2-nov Zion - Bryce Canyon
3-nov Bryce Canyon - Page
4-nov Page
5-nov Page - Grand Canyon
6-nov Grand Canyon
8-nov Phoenix
Zonder Yosemite en met San Diego:
21-okt naar SF
22-okt SF
23-okt SF
24-okt SF - Monterey
25-okt Monterey - Santa Barbara
26-okt Santa Barbara - San Diego
27-okt San Diego
28-okt San Diego
29-okt San Diego - Joshua Tree
30-okt Joshua Tree - Las Vegas
31-okt Las Vegas
1-nov Las Vegas - Zion
2-nov Zion
3-nov Zion - Bryce Canyon
4-nov Bryce Canyon - Page
5-nov Page
6-nov Page - Grand Canyon
8-nov Phoenix
Of geen San Diego, maar via DV, en dan nog tussen Page en de Grand Canyon naar Monument Valley.
Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden.

Marianne
Ik ga het nog eens rustig bekijken en bespreken met mijn echtgenoot . ik weet ,dat hij niet alles op voorhand wil vastleggen . Langs de andere kant ,vorig jaar deden we een rondje Noordoosten ( in september dat wel) ,en als ik bedenk hoeveel tijd we soms avonds nog kwijt waren om een hotel te zoeken ( via internet) . Tijd die ik toch liever ergens anders aan had besteed . Thuis heb je alles bij de hand, en net iets meer tijd .
Veel hangt natuurlijk ook af van onze terugvlieg luchthaven . Misschien toch Phoenix in gedachten houden .
Veel hangt natuurlijk ook af van onze terugvlieg luchthaven . Misschien toch Phoenix in gedachten houden .
nu word ik toch wel nieuwsgierig. nadat ik een aantal van je reisverslagen gelezen heb@ Martin en Marianne . Blijken onze dochters zowat even oud te zijn( eind 1992 en eind1993 van ons) , en komen jullie waarschijnlijk uit de buurt van Den Haag . Wij wonen in Pijnacker. Ben benieuwd.
Wij reizen regelmatig die tijd van het jaar en maken nooit reserveringen maar voor GC en Yosemite kan dat toch nog steeds nuttig zijn. We hebben ook meegemaakt dat Tioga rd af en toe dicht is. Verleden jaar was hij zelfs in september een dag gesloten. Bij Bryce hebben we wel eens sneeuw gehad maar dat verhoogt de feestvreugde want sneeuw op de hoodoos is onvergetelijk. En in San Diego is het ook niet altijd mooi weer in november.....
De plannen krijgen steeds meer gestalte dit mede dank zij jullie raadgevingen .
Nu willen we dit weekend de vliegtickets boeken . Heen zouden we op San Francisco vliegen maar terug twijfelen we nog of Los Angeles of Phoenix . Los Angeles heeft een rechtstreekse vlucht.
Als laatste plaats in onze rondreis is De Grand Canyon the south Rim , want de north rim is dan gesloten( november) .
Nu dacht ik dat de afstand GC /Phoenix veel korter was dan GC/ Los Angeles en dat dit de reden was waarom velen voor Phoenix kozen .
Echter op de afstandstabel staat GC/ Phoenix 680 km
Gc /Los Angeles 790 km .
Kloppen deze afstanden een beetje ,maar belangrijker is ook de rijtijd .
Wat is een goede tussenstop GC/Los Angeles zonder te veel omweg .
Is het mogelijk om de afstand naar Phoenix in 1 keer te rijden .
En totaal iets anders . Indien we er voor zouden kiezen om de kustweg vanuit SF te rijden ( en Yosemite niet te doen .) kunnen we dan vanaf daar richting DV rijden zonder eerst helemaal tot LA te gaan .Of wordt dit een calvarietocht door onherbergzaam gebieden.
Thanxs
Nu willen we dit weekend de vliegtickets boeken . Heen zouden we op San Francisco vliegen maar terug twijfelen we nog of Los Angeles of Phoenix . Los Angeles heeft een rechtstreekse vlucht.
Als laatste plaats in onze rondreis is De Grand Canyon the south Rim , want de north rim is dan gesloten( november) .
Nu dacht ik dat de afstand GC /Phoenix veel korter was dan GC/ Los Angeles en dat dit de reden was waarom velen voor Phoenix kozen .
Echter op de afstandstabel staat GC/ Phoenix 680 km
Gc /Los Angeles 790 km .
Kloppen deze afstanden een beetje ,maar belangrijker is ook de rijtijd .
Wat is een goede tussenstop GC/Los Angeles zonder te veel omweg .
Is het mogelijk om de afstand naar Phoenix in 1 keer te rijden .
En totaal iets anders . Indien we er voor zouden kiezen om de kustweg vanuit SF te rijden ( en Yosemite niet te doen .) kunnen we dan vanaf daar richting DV rijden zonder eerst helemaal tot LA te gaan .Of wordt dit een calvarietocht door onherbergzaam gebieden.
Thanxs
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet waar je die afstand naar Phoenix vandaan hebt, maar dat kan niet kloppen. Gebruik op googlemaps Grand Canyon Village als startpunt.
Het is echt korter en sneller (4 uur sneller) dan naar LA en het is een mooie route naar Phoenix. En makkelijk in 1 keer te rijden.
Ik zou ook kijken naar de ticketprijzen en tijden.
Van de kust naar DV kan wel, is natuurlijk afhankelijk van hoe ver je rijdt. Als je via Bakersfield rijdt heb je prima wegen. Iets zuidelijker kan ook. Probeer maar eens wat uit met googlemaps. Ik gebruik voor DV altijd Furnace Creek.
Marianne
Het is echt korter en sneller (4 uur sneller) dan naar LA en het is een mooie route naar Phoenix. En makkelijk in 1 keer te rijden.
Ik zou ook kijken naar de ticketprijzen en tijden.
Van de kust naar DV kan wel, is natuurlijk afhankelijk van hoe ver je rijdt. Als je via Bakersfield rijdt heb je prima wegen. Iets zuidelijker kan ook. Probeer maar eens wat uit met googlemaps. Ik gebruik voor DV altijd Furnace Creek.
Marianne
Ja ,ik dacht al . vanuit Los Angeles is er een rechtstreekse vlucht en dat heeft bij mijn man toch wel altijd de voorkeur .
Vanuit Phoenix is met 1 stop en ook best wel goede tijden . De prijs is 100 euro goedkoper dan Los Angeles .
Nu zal die 100 euro niet het verschil maken op zon reis. Het gaat ook maar om 1 vliegticket. Maar 4 u minder moeten rijden vind ik ook wel wat ( al zijn we die tijd dan weer kwijt met de tussenlanding ).
Kan je trouwens in Phoenix ook nog leuk shoppen altijd belangrijk voor onze thuisblijvende dochters .
Vanuit Phoenix is met 1 stop en ook best wel goede tijden . De prijs is 100 euro goedkoper dan Los Angeles .
Nu zal die 100 euro niet het verschil maken op zon reis. Het gaat ook maar om 1 vliegticket. Maar 4 u minder moeten rijden vind ik ook wel wat ( al zijn we die tijd dan weer kwijt met de tussenlanding ).
Kan je trouwens in Phoenix ook nog leuk shoppen altijd belangrijk voor onze thuisblijvende dochters .
South rim naar Phx is een uurtje of 4 rijden. Voordeel van Phx vind ik ook de luchthaven zelf. Liever Sky Harbor dan Lax en het weer in november is in Phx ook lekkerder dan in LA vaak. Een tussenstop op de terugweg vind ik ook minder bezwaarlijk dan op de heenweg. Nog een voordeel van Phx is de die enorme Saquaro cacti nog kan zien. Die zijn er niet langs de route van GC naar LA. En tenslotte kan je nog wat van Sedona zien onderweg http://www.visitsedona.com
Heb gisteren even gekeken voor accommodatie in Yosemite NP . Nadeel is dat we er met het weekend zijn . maar wat is nu een beetje ideale plek om te overnachten ? In de buurt van Village center ? Nog andere opties ,,want er is toch al veel vol, of gigantisch duur . Wij willen de panorama trail lopen . In een tent in Curry Village zien we deze periode toch niet zo zitten .
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht