Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Janvdc4 - Utah-Arizona-Nevada-California

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
janvdc4
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Reis Janvdc4 - Utah-Arizona-Nevada-California

Bericht door janvdc4 »

Hoi beste vrienden,

ik ben nog maar heel even lid en dit is mijn eerste post.
Eerst en vooral wil ik iedereen danken die hier zijn verhaal brengt: dit is uitzonderlijk leerrijk. Stel je voor dat je zo'n reis zou plannen zonder internet.

Na lang plak- en prutswerk ben ik tot volgend reisplan gekomen voor onze zomervakantie-reis. We zijn helemaal verliefd op deze streek. Eerder deden we al Phoenix - Las Vegas - San Francisco met alles ertussen, en vorig jaar twee weken Las-Vegas, Zion, Bryce, Escalante, burr trail, Capitol Reef, Goblin SP, Natural Bridges, Monument Valley, Canyonlands, Arches, Island in the Sky, Dead Horse point, Aspen, Vail, Breckenridge, Denver.

Death Valley zagen we nog niet.

We kregen de smaak te pakken en willen graag enkele dingen terug zien en vooral nieuwe plekjes ontdekken. Daaraan gekoppeld op algemeen verzoek van onze zoon ook een stukje westkust.

Ik zit al vast aan mijn begin- en eindpunten (Salt Lake City - San Francisco) en de twee laatste dagen in San Francisco. Alles daartussen kan (nog heel even) verschuiven.

Hieronder mijn reisplan :

Dag 1 = Salt Lake City naar Torrey - bezoek aan Capitol Reef NP (reeds eerder gezien)
Dag 2 = Cathedral Valley drive
Dag 3 = Torrey - Nothom Bulfrog rd - Burr Trail - Boulder - Escalante
Dag 4 = Escalante - (welke slot canyon in de buurt kan je aanbevelen?
Dag 5 = Escalante - Cottonwood Canyon Road - yellow rock - Page
Dag 6 = Page - bootje - Lower antelope canyon - horseshoe bend (?) Stud Horse point (?) Wahweep hoodoos (?) -
Dag 7 = Alstrom Point - Smokey Mountain Road
Dag 8 = Page - Tuba City - Blue Canyon (?) - Coal Mine Mountain - Grand Canyon South Rim
Dag 9 = Grand Canyon South Rim - flagstaff - sedona - Gold King Mine - Watson Lake - Scotsdale (te ver rijden?)
Dag 10 = Scotsdale - saguaro np (West of East?) - Tucson
Dag 11 = Pima Air & space - Mt Lemon
Dag 12 = VLUCHT Tucson - Las vegas - Fremont str
Dag 13 = Las Vegas - beatty - Titus Canyon Rd - race track - Stovepipe Wells
Dag 14 = Stovepipe Wells - Zabriskie Point -Ridgecrest
Dag 15 = Red Canyon SP - Los Angeles
Dag 16 = Visit Los Angeles
Dag 17 = LA - Santa Barbara - San Luis Obispo
Dag 18 = San Luis Obispo - Hwy 1 - Big Sur - Carmel
Dag 18 = Monterey Whale Watching en/of aquarium
Dag 19 = Monterey - Panther Beach - Bean Hollow State Beach - San Francisco
Dag 20 = visit San Francisco
Dag 21 = visit San Francisco
Dag 22 = Fly home

Ik wil graag putten uit jullie collectieve ervaring met enkele specifieke vragen :
- We huren voor het eerste stuk (dag 1-12) een SUV, minstens met high clearance, bij voorkeur een 4WD. Is een 4WD ook nodig voor Death Valley?
- neem ik niet teveel hooi op mijn vork voor twee weken (teveel auto?)
- We willen graag 1 slot canyon proberen in de buurt van Escalante. We zijn geen ervaren hikers, het blijft een familieuitstap. Peekaboo ?
- Ik heb de Wave overwogen maar de kans dat we erin loten is klein en de wandeling is lang.
- Ook White Pocket spreekt me aan, maar ik heb geen zin om vast te rijden in het zand. Is dat doenbaar ?
- Heeft iemand ervaring met Organ Pipe NM ? Aan te bevelen of overbodig als we ook al Saguaro NP zien ?
- Op een Duitse blog zag ik Blue Canyon. Heeft iemand die al gezien ? De moeite ?
- Wat moet ik kiezen: Stud Horse point of Wahweep hoodoos
- en last but not least : is Death Valley een goed idee tijdens de zomer of is het zo warm dat het helemaal niet meer leuk is?

Aanbevelingen voor hotels in Page en nabij Death Valley zijn zeker welkom.

Een handvol vragen dus. Ook als je er ééntje of twee kan beantwoorden, lees ik graag je reactie.

Alvast bedankt !!

Jan & Co

Sommige van mijn vroeger reiskiekjes vind je op http://janvdcruysse.tumblr.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Janvdc4 - Utah-Arizona-Nevada-California

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
De route ziet er heel mooi uit! Voor een aantal vragen zul je op ww.ontdek-amerika.nl wel antwoord kunnen vinden, zeker voor gebieden als Blue Canyon etc. Ook met de zoekfunctie op he forum zul je veel kunnen vinden.
Voor dag 6 en 8 zou je ons 2013-verslag kunnen bekijken.
Racetrack wordt afgeraden om met je huurauto te doen. Daarvoor zul je in de omgeving een jeep moeten huren. Gebruik ook hiervoor eens de zoekfuncite, er is vrij recent iets over geschreven. Voor een eerste bezoek aan DV is je route niet gebruikelijk. Met een overnachting in Stovepipe Wells is Zabriskie Point de volgend dag niet handig, dan rij je terug. Ik zou in Furnace creek overnachten. Zie daarvoor http://www.furnacecreekresort.com.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

janvdc4 schreef:Stel je voor dat je zo'n reis zou plannen zonder internet.
Tja, vroeger deden we het zonder internet en dat ging ook. Naar de bibliotheek, boeken doorspitten, ter plaatse goed info inwinnen. Het was anders maar ook zeer fijn.

(Dag 18 staat 2x in je lijstje)

Dag 9 : hier ligt ook Montezuma Castle in de buurt, verder vonden wij niet veel aan Flagstaff
Dag 10: Ik zou hier voor Saguaro West kiezen, je zou trouwens ook een stop bij Casa Grande kunnen doen
Dag 11: Saguaro East + Pima Air & Space (vergeet hier geen boneyard tour te doen) + Mt Lemon
(Saguaro East en West lijken wel wat op elkaar maar zijn toch ook verschillend)

Organ Pipe kan ik je niet mee helpen, staat ook nog altijd op mijn wishlist

Dag 13-14: ik zou zeker DV niet overslaan omwille van de hitte, als je er overnacht, kan je ook gelijk 's ochtends voor het superheet wordt nog een wandeling doen
Dag 17: Dit is heel persoonlijk maar ik vond het in Morro Bay fijner 's avonds, kan je nog langs het haventje wandelen.
Dag 18: je zou 's ochtends een whale watch tour kunnen doen en dan doorrijden naar SF

Ik heb onlangs een blog gemaakt. Mijn verslag van California 2013 en Arizona/Utah 2012 staan er al op. Misschien heb je er iets aan.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

video's van Cathedral Valley, Nottom Bullfrog, Burr Trail, Smokey Mountain Rd, Studhordse Point enz vind je op onze Video pagina.
video en verslag van Cottonwood Canyo Road : Kalaman's Travelblog April 2014: 07-04-04 - Kanab - Cottonwood Canyon Road - Escalante

zie voor dag 2 tot en met 8 onze diverse Zuidwest blogs.

Voor White Pocket kan ik enkel maar aanraden dat je dat met iemand van ter plaatse doet. Wij boekten bij Terry Aldermann uit Kanab (zie 04/2012 blog).

De vergelijking tussen Studhorse Point en Wahweap Hoodoos gaat eigenlijk niet op. Studhorse is een avondbestemming (via zanderige dirt road (zie onze video)) waar je heel mooie foto's kan maken met Lake Powell op de achtergrond. Voor een bezoek aan de Wahweap Hoodoos moet je, sinds het afsluiten van de BLM-431 een helletocht over hebben van zo'n 15km stappen in volle zon en door een zanderige wash. Wij hebben echter in 2012 het bordje "Administrative Road" op de BLM-431 (dirt road) "niet gezien" :wink: en hebben langs daar de Wahweap Hoodoos bezocht. Besef echter wel dat de geldboetes bijzonder stevig zijn als je daar met de auto betrapt wordt door een Ranger...

Zie voor Blue Canyon : Kalaman's Travelblog April 2012: 09 april 2012 - Chinle - Canyon de Chelly - Blue Canyon - Coal Mine Canyon - Balanced Rock - Tuba City. Of het "de moeite is", is een redelijk understatement :wink: . Alleen kan ik mij niet inbeelden hoe het daar moet zijn in het zomerseizoen :shock: :glasses7: :sunny: . Idem dito voor Death Valley...
janvdc4
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door janvdc4 »

Dank jullie alledrie voor deze suggesties. Voor sommige van mijn vragen hebben ze geleid tot een beslissing.

- Voor Death Valley hebben we gekozen voor Furnace Creek (dan doen we een goedkoper hotelletje in Vegas om het geweten van mijn bankier te sussen). Racetrack laten we vallen.
- de plannen voor overnachting in San Luis Obispo worden omgeruild voor Morro Bay
- Blue Canyon wordt zeker opgenomen in het programma
- de voorstellen voor Tucson zijn volledig geadopteerd.

Ik heb intussen al de meeste hotels geboekt, maar ik probeer zoveel mogelijk hotels te boeken die tot enkele dagen vooraf nog gratis geannuleerd kunnen worden. Als het weer zou tegenvallen, kunnen we gewoon verder trekken.

Ik had inderdaad 2 keer dag 18. De reis duurt inderdaad een dagje langer. De inhoud klopte, maar de nummertjes niet.
Jullie blogs had ik nog niet eerder gezien. Super! Ik moet voorzichtig zijn met beloften maar als wederdienst zal ik ook een blogje maken achteraf met onze ervaring en kiekjes.

Er blijft me nog 1 vraag: een leuke slot canyon in de buurt van Escalante. We voorzien uiteraard Antelope in Page (die zagen we al eens 10 jaar geleden) als er niet teveel volk is, maar een beetje avontuur zou ook leuk zijn. Vorig jaar kwamen we bijna toevallig terecht bij Little Wild Horse toen we Goblin Canyon SP bezochten. Dat vonden we een super-ervaring. Vooral omdat het erg snel donker werd en het al bijna pikdonker was toen we uit de canyon kwamen. Gelukkig was er een plaatselijke familie (Een erg sportieve man met 2 vrouwen en 17 kinderen) die zich geen zorgen maakte en doorheen de canyon nog het hele gezin bij elkaar sprokkelde toen het begon donker te worden. Suggesties zijn welkom.

In elk geval mijn hartelijke dank voor al dit advies.

Cheers !
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

De Hole in the Rock Road bij Escalante biedt bijna ontelbare mogelijkheden. Zie onze blog van april 2014 voor de schitterende hike naar Broken Bow Arch en deze naar, volgens velen de mooiste canyon ter wereld, de Coyote Gulch.
Als slotcanyon heb je er Peakaboo en Zebra. Ook Devils Garden is de moeite. Allemaal :thumbup: langs de HITR Road.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik weet dat er mensen zijn die op eigen houtje naar Blue Canoyn gaan en dat hebben wij in de jaren 90 ook gedaan maar ik wil wel even wijzen op een post van een van de Hopi's op een andere forum:

Apr 28, 2014, 6:55 PM
The Hopi Tribe Department of Natural Resources manages the Blue Canyon Wilderness Area will require a Hopi Licensed Tour Guide with a Blue Canyon Visitation Permit to accompany any Visitors (Non-Hopi Members). Call (928) 734-3000
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Titus Canyon zonder SUV zou ik ook niet aanraden. Niet zozeer voor de awd maar voor de high clearance.
janvdc4
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door janvdc4 »

-
Laatst gewijzigd door janvdc4 op 04 jun 2014, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
janvdc4
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door janvdc4 »

Na vele weken kijken en vergelijken, prutsen en plakken, is het dit geworden.

Deel 1 van de reis gaat van Salt Lake City, Ut, recht naar beneden tot in Tucson, Az.
De hotels en vluchten liggen vast. Alle hotels kunnen nog gecancelled worden. de plaatsen van overnachting zijn soms ingegeven door beschikbaarheid van betaalbare hotels.

De invulling van het dagprogramma is nog niet finaal. Suggesties zijn zeker welkom, en ik zal zeker ook nog de komende weken besteden aan het fijntunen hiervan.

1. Salt Lake city - drive to Torrey - Fruita Capitol Reef - Loa
2. Loa - Cathedral Valley Road - Loa
3. Loa - Moonscape Overlook- Nottom Bullfrog Rd - burr Trail - Boulder - Escalante
4. Escalante - Hole in the Rock Rd - Coyote Gulch - Escalante
5. Escalante - Cottonwood Canyon Road - yellow rock - Page
6. Page - bootje - Antelope canyon - goosenecks - Page
7. Page - stud horse point - Alstrom Point - Smokey Mountain Road - Page
8. Page - Tuba City - Coal Mine Mountain - Grand Canyon South Rim
9. Grand Canyon South Rim - flagstaff - sedona - Gold King Mine - Watson Lake - Scotsdale
10. Scotsdale - saguaro np - Tucson
11. Tucson Pima air & space museum - boneyard tour - Mt Lemon - Tucson
12. vlucht van Tucson naar Las Vegas - visit LV

https://goo.gl/maps/xxNrG

13 = Las Vegas - Death Valley - Furnace Creek
14 = Furnace Creek - Death Valley - Ridgecrest - Red Rock Canyon SP - Mojave
15 = Mojave - visit Los Angeles - Los Angeles
16 = LA - Santa Barbara - Avila Beach - San Luis Obispo - Morro Bay
17 = Morro Bay - Hwy 1 - Big Sur - Carmel - Monterey
18 = Monterey Whale Watching en/of aquarium
19 = Monterey - Panther Beach - Bean Hollow State Beach - San Francisco
20 = San Francisco - Muir Woods - Reyers Point - Point Arena
21 = Point Arena - San Francisco
22 = visit San Francisco - Half Moon Bay
23 = Fly home

https://goo.gl/maps/Ovfbx
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

heel mooie route en heel wat herkenbare plekken :wink: .

Vermits je heel wat dirt roads voorziet dien je absoluut een 'plan B' te hebben in geval die "impassable" zouden zijn.
Coyote Gulch : vergeet niet van een stevig touw mee te nemen om de rugzakken naar beneden te laten + ik weet niet hoe het zit met jullie hoogtevrees, maar de klim uit de canyon, bij Jacob Hamblin Arch, is :o (ik veronderstel dat jullie toch Crack in the Wall - Jacob Hamblin Arch doen?).
ik vermoed dat je bij dag 6, Horseshoe Bend bedoelt ipv Goosenecks? Dit laatste ligt immers bij Mexican Hat.
dag 8 : Coal Mine Canyon ipv Mountain?
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Jullie houden nu wel erg weinig tijd voor SF over.
Misschien op dag 19 al naar Point Arena rijden
Dan op dag 20 terug tot SF
Dit geeft je tijd om op dag 21 SF te bezoeken en afhankelijk van wat jullie gedaan krijgen zou ik dan wel of niet naar Half Moon Bay gaan op dag 22.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
janvdc4
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door janvdc4 »

kalaman schreef:heel mooie route en heel wat herkenbare plekken :wink: .
Vermits je heel wat dirt roads voorziet dien je absoluut een 'plan B' te hebben in geval die "impassable" zouden zijn.
Je hebt absoluut gelijk. Highway 12 is natuurlijk erg mooi, maar die kennen we inmiddels. Ook Bryce en Zion hebben we al een paar keer gezien.
Als we de geplande route(s) niet kunnen uitvoeren, wordt het waarschijnlijk Salt Lake City -> Moab (Dead Horse Point, Island In The Sky, Arches), daarna Blanding of Monticello (Canyonlands) en dan via Mexican Hat en Monument Valley naar page. Dat hebben we al eerder gezien, maar nog steeds beter dan de Ardennen of Blankenberge in de regen 8)

kalaman schreef: Coyote Gulch : vergeet niet van een stevig touw mee te nemen om de rugzakken naar beneden te laten + ik weet niet hoe het zit met jullie hoogtevrees, maar de klim uit de canyon, bij Jacob Hamblin Arch, is :o (ik veronderstel dat jullie toch Crack in the Wall - Jacob Hamblin Arch doen?).
Oei, ik zal me wat beter moeten informeren. Ik zou graag een mooie slot canyon doen, maar ik krijg de familie bij temperaturen boven de 30 of 35C niet in de startblokken voor avonturen van urenlang of mijlenver, en zeker niet met touwen en evenwichtskunsten. Als je me andere slot canyons kan aanbevelen in de ruime buurt van Escalante (Antelope Canyon zien we al in Page) is dat zeker welkom. We zagen er vorig jaar ook ééntje nabij Goblin State Park (litle horse something als ik me goed herinner) en dat was erg leuk.
kalaman schreef: ik vermoed dat je bij dag 6, Horseshoe Bend bedoelt ipv Goosenecks? Dit laatste ligt immers bij Mexican Hat.
dag 8 : Coal Mine Canyon ipv Mountain?
uiteraard twee keer ja :)

Dank voor je suggesties. Ik ben ook vol bewondering voor je prachtige site.

Speciaal voor jou : zou je het met de nieuwe regelgeving nog de moeite vinden om een drone mee te nemen op het plan dat ik nu voorzie? Een drone is ook weer iets extra om op te letten, breekbaar, diefstal,...
janvdc4
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door janvdc4 »

ingrid14 schreef:Jullie houden nu wel erg weinig tijd voor SF over.
Misschien op dag 19 al naar Point Arena rijden
Dan op dag 20 terug tot SF
Dit geeft je tijd om op dag 21 SF te bezoeken en afhankelijk van wat jullie gedaan krijgen zou ik dan wel of niet naar Half Moon Bay gaan op dag 22.

Groetjes,

Ingrid
Terechte bedenkingen, Ingrid. Bedankt daarvoor.

Ik was al een keer of vier in SF, maar voor vrouw en zoon is het nog maar de tweede keer.
Nu voorzien we voor SF de hele namiddag van dag 19 en de volledig dag van 22.

De hotels in SF zijn in juli ofwel verschrikkelijk duur, ofwel twijfel ik aan veiligheid en netheid. Daarom opteer ik voor de nacht van 19 en 21 voor een leuk hotelletje in Bolinas, aan de overkant van Golden Gate Bridge. Half Moon Bay is niet zo ver van de luchthaven, en daar kiezen we voor een erg mooi spa hotel om de reis af te ronden en even uit te blazen.

Ik denk dat het op jouw blog is dat ik de inspiratie gevonden heb om Muir Woods te bezoeken. Is dat de moeite of besteed ik die tijd beter aan SF?

Heeft iemand Fort Bragg gezien? Is dat Glass Beach de moeite ?

groetjes

Jan
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

janvdc4 schreef:Als we de geplande route(s) niet kunnen uitvoeren, wordt het waarschijnlijk Salt Lake City -> Moab (Dead Horse Point, Island In The Sky, Arches), daarna Blanding of Monticello (Canyonlands) en dan via Mexican Hat en Monument Valley naar page.
in onze diverse blogs vind je misschien nog tips daaromtrent

janvdc4 schreef:Oei, ik zal me wat beter moeten informeren. Ik zou graag een mooie slot canyon doen, maar ik krijg de familie bij temperaturen boven de 30 of 35C niet in de startblokken voor avonturen van urenlang of mijlenver, en zeker niet met touwen en evenwichtskunsten. Als je me andere slot canyons kan aanbevelen in de ruime buurt van Escalante (Antelope Canyon zien we al in Page) is dat zeker welkom. We zagen er vorig jaar ook ééntje nabij Goblin State Park (litle horse something als ik me goed herinner) en dat was erg leuk.
Zie onze blog voor Coyote Gulch, wat verre van a walk in the park is...het terug uit de canyon klauteren is :shock: :shock: . Coyote Gulch is overigens geen slotcanyon en helemaal niet te vergelijken met bvb Little Wild Horse Canyon. Je loopt immers constant door de rivier (wat wel voor afkoeling kan zorgen in de zomer) en het is er ook heel breed (zie onze blog).
Slotcanyons in de buurt van Escalante : oa Peek-a-boo, Zebra, Death Hollow. Wel eerst informeren bij het VC in Escalante of er niet te veel water in staat. Dat is de reden dat wij afgelopen april bvb Zebra niet gedaan hebben.
Ander, overigens schitterend, alternatief op het einde van de Hole in the Rock is de hike naar Broken Bow Arch (zie ook onze blog + video Aerial Southwest).
janvdc4 schreef:zou je het met de nieuwe regelgeving nog de moeite vinden om een drone mee te nemen op het plan dat ik nu voorzie? Een drone is ook weer iets extra om op te letten, breekbaar, diefstal,...
Voor diefstal zou ik niet direct schrik hebben. Je moet hem natuurlijk 's nachts niet open en bloot in de auto laten liggen... Wij nemen hem nu in juni/juli bvb niet mee, gewoon omdat de omgeving zich er minder toe leent én omdat het in die periode ook veel te druk is. Regelgeving? Enkel de NP hebben, eenzijdig en op geen enkele wet gebaseerd, "richtlijnen" uitgevaardigd nadat er begin mei één of andere pipo boven een kudde herten vloog in Zion. Daarbuiten is er geen enkele wet die het gebruik van drones verbiedt. Een recent verbod op het gebruik van drones is overigens nadien door een rechter van tafel geveegd : http://rt.com/usa/judge-personal-drones-legal-us-310/
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik wist niet dat je al in SF geweest was, dan kan het wel zoals jij het hebt.

Zelf ben ik nog nooit in Muir Woods geweest, ik zou er wel eens willen gaan maar ik denk dat je dit uit een andere blog hebt. :wink:

Groetjes,

Ingrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer