Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vlucht wijzigen
vlucht wijzigen
Hallo,
Ik hoop op wat tips en/of advies. Ik zal mijn probleem zo duidelijk mogelijk proberen te verwoorden.
Ik heb alleen vliegtickets geboekt via Arke. Ik vlieg van Amsterdam naar Dallas en heb een overstap in Detroit. Om vervolgens 4 dagen later te vliegen via Atlanta naar Virginia.
Nu is er wat gewijzigd waardoor ik niet meer naar Dallas hoef te reizen. Na contact opgenomen te hebben met Arke is het niet mogelijk om ook maar iets aan mijn vlucht te wijzigen. Ook niet tegen betaling.
Als ik nu nog zelf online een aparte vlucht boek van Dallas naar Virginia een dag na mijn aankomst. Krijg ik dan problemen met de vluchten die ik al had geboekt (4 dagen later)?
Een deel van mijn vlucht annuleren schijnt dus ook niet te kunnen.
Het is ook geen wereldramp anders blijf ik gewoon 4 dagen in Dallas.
Geen idee of het van belang is, maar ik vlieg met Delta.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Ik hoop op wat tips en/of advies. Ik zal mijn probleem zo duidelijk mogelijk proberen te verwoorden.
Ik heb alleen vliegtickets geboekt via Arke. Ik vlieg van Amsterdam naar Dallas en heb een overstap in Detroit. Om vervolgens 4 dagen later te vliegen via Atlanta naar Virginia.
Nu is er wat gewijzigd waardoor ik niet meer naar Dallas hoef te reizen. Na contact opgenomen te hebben met Arke is het niet mogelijk om ook maar iets aan mijn vlucht te wijzigen. Ook niet tegen betaling.
Als ik nu nog zelf online een aparte vlucht boek van Dallas naar Virginia een dag na mijn aankomst. Krijg ik dan problemen met de vluchten die ik al had geboekt (4 dagen later)?
Een deel van mijn vlucht annuleren schijnt dus ook niet te kunnen.
Het is ook geen wereldramp anders blijf ik gewoon 4 dagen in Dallas.
Geen idee of het van belang is, maar ik vlieg met Delta.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: vlucht wijzigen
Het niet komen opdagen 4 dagen later is op zich geen probleem. Dagelijks komen mensen niet opdagen voor gereserveerde vluchten.
Het enige waar ik niet met zekerheid over durf oordelen is of dit gevolgen kan hebben voor je terugvlucht. Ik vermoed evenwel van niet.
Het enige waar ik niet met zekerheid over durf oordelen is of dit gevolgen kan hebben voor je terugvlucht. Ik vermoed evenwel van niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Normaal gesproken dien je al je vluchten uit te voeren. Men heeft het recht om bij een No Show alle vluchten die erna komen te annuleren.
Wijzigen van een vlucht is normaal gesproken niet mogelijk of alleen tegen (hoge) kosten.
Wijzigen van een vlucht is normaal gesproken niet mogelijk of alleen tegen (hoge) kosten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
Dat klopt zeker voor aansluitende vluchten, maar of dit ook het geval is voor gespreide vluchten ?
Het lijkt me beter Delta zelf te contacteren met dergelijk probleem. Wijzigingen van boekingen kosten uiteraard geld, maar misschien is dit toch niet onoverkomelijk.
Het lijkt me beter Delta zelf te contacteren met dergelijk probleem. Wijzigingen van boekingen kosten uiteraard geld, maar misschien is dit toch niet onoverkomelijk.
Heel erg bedankt voor de reacties
Zelf contact opnemen met Delta is goed idee, ga ik ook meteen doen. Moet er niet aan denken dat de vluchten er na nog gecanceld zouden worden.
Zelf contact opnemen met Delta is goed idee, ga ik ook meteen doen. Moet er niet aan denken dat de vluchten er na nog gecanceld zouden worden.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor zover ik weet geldt dat voor alle vluchten die onderdeel zijn van je boeking.
Normaal gesproken staat er in de voorwaarden dat je alle onderdelen van je reis ook echt moet doen, anders vervalt de rest van je ticket. Als de vlucht naar Virginia de laatste van je geboekte reis is, is er dus geen probleem, maar ik ga er van uit dat je uiteindelijk weer terug vliegt naar NL, en die laatste vlucht zou dan dus komen te vervallen.
Terug in Texas!
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Als je 1 segment overslaat van een ticket, dan vervallen daarmee ook alle volgende segmenten ivm NO-SHOW.
Niets aan te doen.
Niets aan te doen.
Het geldt voor de ticket, of die nu uit 2 vluchten of uit 6 vluchten bestaat. En wijzigen van een ticket kan alleen als je een ticket hebt aangeschaft die wijziging toestaat. Daar is de prijs van de ticket op gebaseerd.Marcopstal schreef:Dat klopt zeker voor aansluitende vluchten, maar of dit ook het geval is voor gespreide vluchten ?
-
- Amerika-expert
Even voor alle duidelijkheid, ik heb nooit beweert dat het geen probleem is.
Verder lijkt het mij nog steeds aangewezen om met de maatschappij te zien wat eventueel als oplossing mogelijk is. Misschien is er een optie, misschien ook niet, maar zij zullen in ieder geval een sluitender antwoord kunnen geven.
Verder lijkt het mij nog steeds aangewezen om met de maatschappij te zien wat eventueel als oplossing mogelijk is. Misschien is er een optie, misschien ook niet, maar zij zullen in ieder geval een sluitender antwoord kunnen geven.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, je wist het niet zeker. En daarom is het toch prima dat men jouw twijfel bevestigd?Marcopstal schreef:Even voor alle duidelijkheid, ik heb nooit beweert dat het geen probleem is.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Blabla...Marcopstal schreef: Verder lijkt het mij nog steeds aangewezen om met de maatschappij te zien wat eventueel als oplossing mogelijk is. Misschien is er een optie, misschien ook niet, maar zij zullen in ieder geval een sluitender antwoord kunnen geven.

Waarom kun je niet gewoon aannemen dat een ander ook wel eens gelijk kan hebben

Er is contact geweest met de ticket verkoper (Arke) en die heeft al aangegeven dat het niet mogelijk is. Dat is ook de ervaring die ik heb en die velen hier op het forum ook zullen hebben. Als jij ervaring hebt dat een ticket uit de goedkoopste klasse nog wel gewijzigd kon worden, dan zou je dat aan kunnen geven.
Nogmaals, als je een ticket aanschaft voor een bepaald tarief dan is in dat tarief meegenomen wat de mogelijkheden zijn wat je na aanschaf nog met het ticket kunt doen. Een van de mogelijkheden is dat je het ticket kan wijzigen. Bij de goedkoopste tarieven kan dat gewoon niet.
Ik boek altijd de goodkoopste vlucht die er te vinden is (met United)
Met United kan je altijd nog je vlucht wijzigen weliswaar tegen betaling .
Voor internationale vluchten 300$ en voor locale vluchten 200$ + de eventule meerprijs omdat je op een duurder ogenblik vliegt.
Je kan gratis veranderen als je een flex ticket hebt geboekt.
Met United kan je altijd nog je vlucht wijzigen weliswaar tegen betaling .
Voor internationale vluchten 300$ en voor locale vluchten 200$ + de eventule meerprijs omdat je op een duurder ogenblik vliegt.
Je kan gratis veranderen als je een flex ticket hebt geboekt.
Je moet alle segmenten (behalve de laatste) in een boeking vliegen anders vervalt je ticket.
Ik verander regelmatig vluchten bij Delta (vanochtend nog) en je betaalt dan voor binnenlandse vluchten $200 change fee en het verschil in kosten voor de airfare.
Internationaal is het $200-$400 change fee + airfare verschil, meestal kost het rond de $250/$300 en soms waiven ze het ook.
Even met Delta bellen dus.
Ik verander regelmatig vluchten bij Delta (vanochtend nog) en je betaalt dan voor binnenlandse vluchten $200 change fee en het verschil in kosten voor de airfare.
Internationaal is het $200-$400 change fee + airfare verschil, meestal kost het rond de $250/$300 en soms waiven ze het ook.
Even met Delta bellen dus.
Nogmaals bedankt voor alle reacties.
Delta verwijst mij naar Arke omdat ik via hun mijn tickets heb geboekt.
En Arke blijft zeggen dit niet te kunnen wijzigen, ook niet tegen betaling.
Ook heb ik benoemd dat er wel degelijk mensen zijn die hun ticket kunnen wijzigen tegen betaling bij Delta, maar volgens Arke had ik deze tickets dan online moeten boeken via Delta zelf.
Dus helaas, maar nogmaals allemaal hartelijk bedankt
Delta verwijst mij naar Arke omdat ik via hun mijn tickets heb geboekt.
En Arke blijft zeggen dit niet te kunnen wijzigen, ook niet tegen betaling.
Ook heb ik benoemd dat er wel degelijk mensen zijn die hun ticket kunnen wijzigen tegen betaling bij Delta, maar volgens Arke had ik deze tickets dan online moeten boeken via Delta zelf.
Dus helaas, maar nogmaals allemaal hartelijk bedankt
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als ze dat op die manier zeggen is dat wel op een heel slechte manier reclame maken voor zichzelf.
Ze zeggen dus eigenlijk, boek maar niet bij ons want dan zit je er voor altijd aan vast. Als je ooit iets wil veranderen moet je vooral je tickets niet bij ons boeken, maar doe dit absloluut alsjeblieft bij de maatschappij zelf.
Je weet dus wat je de volgende keer moetoen.....
Ze zeggen dus eigenlijk, boek maar niet bij ons want dan zit je er voor altijd aan vast. Als je ooit iets wil veranderen moet je vooral je tickets niet bij ons boeken, maar doe dit absloluut alsjeblieft bij de maatschappij zelf.
Je weet dus wat je de volgende keer moetoen.....
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Arke koopt die vluchten goedkoop in bij Delta. Maar daar zal waarschijnlijk een restrictie op zitten dat er geen enkele wijziging op mogelijk is.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Er is niets ondoorgrondeljjker dan de prijsopbouw van een vliegticket, dat blijkt nu we weer. Basis is wel, hoe meer restricties er in het ticket zijn ondergebracht, hoe goedkoper het ticket is. Juist met deze tickets hebben wij forummers (ik nu wel tenminste) vaak te maken. Elke afwijking op het geboekte tarief kost je handen vol geld of blijkt niet mogelijk. Daarnaast gaat de vliegwereld er van uit, zoals al eerder is geschreven, je alle segmenten van je ticket dient te vliegen. Luchtvaartmaatschappijen "nemen" het recht je ticket ongeldig te verklaren als je voor een vlucht No-Show bent. Als dit het laatste gedeelte is maakt dit niet uit (Als je je bagage maar van boord krijgt), in het geval van TS wel degelijk, ze moet immers ook nog terug. Of ze dit recht daadwerkelijk "hebben" is nog steeds gesprek van onderwerp, maar wij zitten er voorlopig mee.
Dat Arke niet kan/wil wijzigen, zal dus aan de ticketopbouw liggen. Zoals Njit al aangeeft zal Arke een nog lagere prijs hebben betaald dan jij en ik op het internet kunnen vinden. Arke wil natuurlijk ook nog wat verdienen, die kunnen niet leven van alleen wat reserveringskosten. Wijzigen van zo'n ticket gaat dus niet, daar trapt Delta in dit geval niet in. Voor mij ook een reden nooit een ticket via een reisbureau te boeken. Gewoon zelf via internet bij de vliegmaatschappij zelf, zodat ik ingeval van problemen mijn eigen boontjes kan doppen en zelf in inderhandeling kan gaan vwb wijzigingen en bijkomende kosten. In beginsel is elk ticket te wijzigen, het is alleen de vraag tegen welke prijs
Dat Arke niet kan/wil wijzigen, zal dus aan de ticketopbouw liggen. Zoals Njit al aangeeft zal Arke een nog lagere prijs hebben betaald dan jij en ik op het internet kunnen vinden. Arke wil natuurlijk ook nog wat verdienen, die kunnen niet leven van alleen wat reserveringskosten. Wijzigen van zo'n ticket gaat dus niet, daar trapt Delta in dit geval niet in. Voor mij ook een reden nooit een ticket via een reisbureau te boeken. Gewoon zelf via internet bij de vliegmaatschappij zelf, zodat ik ingeval van problemen mijn eigen boontjes kan doppen en zelf in inderhandeling kan gaan vwb wijzigingen en bijkomende kosten. In beginsel is elk ticket te wijzigen, het is alleen de vraag tegen welke prijs

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ik weet niet wanneer je terug zou moeten, maar je kan voor minder dan 400 euro een enkele reis Washington - Amsterdam boeken (ik keek op 10-9). Dat zou je als "wijzigingstarief" kunnen zien.
Ik weet het, het is een hoop geld, maar een wijzigbaar ticket is meestal ook wel een aantal honderden euros duurder, en dan heb je soms ook nog wijzigingskosten daar bij.
Ik weet het, het is een hoop geld, maar een wijzigbaar ticket is meestal ook wel een aantal honderden euros duurder, en dan heb je soms ook nog wijzigingskosten daar bij.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gekke van dit alles is. Dat ik wel met mijn reserveringscode kan inloggen op de website van Delta en al mijn informatie kan inzien.
Ook kan ik klikken op de button change flight, en mijn datum aangepast dat ik eerder kan vliegen naar Virginia. Maar dan kom ik op de betalingspagina waarbij ik moet betalen met een CC. Alleen weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen.
De gok nemen en de betaling uitvoeren, maar Arke houdt vol dat ze het niet kunnen wijzigen, en na nogmaals contact met Delta opgenomen te hebben krijg ik dit als reactie van hun.
"About the change of your booking: We regret to inform you that according the fare rules, your ticket is non-changeable and non-refundable. Since your booking was made via a travel agent (they are the owner of the booking file), we can not empower an override of the fare rules. Please refer to your travel agent for further explanation and support."
Ook kan ik klikken op de button change flight, en mijn datum aangepast dat ik eerder kan vliegen naar Virginia. Maar dan kom ik op de betalingspagina waarbij ik moet betalen met een CC. Alleen weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen.
De gok nemen en de betaling uitvoeren, maar Arke houdt vol dat ze het niet kunnen wijzigen, en na nogmaals contact met Delta opgenomen te hebben krijg ik dit als reactie van hun.
"About the change of your booking: We regret to inform you that according the fare rules, your ticket is non-changeable and non-refundable. Since your booking was made via a travel agent (they are the owner of the booking file), we can not empower an override of the fare rules. Please refer to your travel agent for further explanation and support."
maw: nog maar weer eens duidelijk waarom het beter is direct bij de airline te boeken.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 142 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-