Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
beartooth highway en hoogtevrees
beartooth highway en hoogtevrees
Wij willen in onze vakantie in juli de beartooth highway nemen van cody naar mammoth hot springs in Yellowstone.
Nu bekruipt mij het angstige gevoel dat mijn hoogtevrees op deze route mij wel eens parten zou kunnen gaan spelen. (ik rij zelf niet)
Wie heeft hier ervaring mee.
Is de chief joseph byway evt. een (veiliger) alternatief?
Nu bekruipt mij het angstige gevoel dat mijn hoogtevrees op deze route mij wel eens parten zou kunnen gaan spelen. (ik rij zelf niet)
Wie heeft hier ervaring mee.
Is de chief joseph byway evt. een (veiliger) alternatief?
Status plannen voor vakantie 2019 Oostkust USA/Canada
vakantie Mei/juni 2018; 4 weken relaxen in Florida
via face book: Van Bilsen goes USA
geef een like en je blijft op de hoogte van onze avonturen
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: beartooth highway en hoogtevrees
de Beartooth Highway is één van de mooiste wegen die je kan rijden. We reden die enkele jaren geleden op de eerste dag dat die open was (ook in juli) tussen metershoge sneeuwmuren. Het landschap en de uitzichten zijn grandioos. Het is niet zo dat je pal langs diepe ravijnen rijdt, dus ik zou mij zeker geen zorgen maken over hoogtevrees.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik weet dat de ene hoogtevrees de andere niet is, dit is erg persoonsgebonden.
Op zowel de Beartooth Highway als de Chief Joseph Byway heb ik geen last van mijn (erge) hoogtevrees gehad.
Beide wegen zijn mooi om te rijden en gaan hoog door de bergen, de wegen zijn breed en er staan muurtjes en/of vangrails op de plekken waar er diepten zijn langs de wegen. Ook op uitkijkpunten kan je de auto uit en van de uitzichten genieten, want het is overal veilig en er zijn niet direct enge plekken.
Mocht je bij een uitkijkpunt toch een naar gevoel krijgen in je buik, dan ga je terug naar de plek waar het voor jou niet eng meer voelt of terug naar de auto. Als het weer het toelaat, kies dan de Beartooth Highway.
In 2010 hebben wij deze weg gereden, zie ons reisverslag (klik hier) en dan op dag 5.
Op zowel de Beartooth Highway als de Chief Joseph Byway heb ik geen last van mijn (erge) hoogtevrees gehad.
Beide wegen zijn mooi om te rijden en gaan hoog door de bergen, de wegen zijn breed en er staan muurtjes en/of vangrails op de plekken waar er diepten zijn langs de wegen. Ook op uitkijkpunten kan je de auto uit en van de uitzichten genieten, want het is overal veilig en er zijn niet direct enge plekken.
Mocht je bij een uitkijkpunt toch een naar gevoel krijgen in je buik, dan ga je terug naar de plek waar het voor jou niet eng meer voelt of terug naar de auto. Als het weer het toelaat, kies dan de Beartooth Highway.
In 2010 hebben wij deze weg gereden, zie ons reisverslag (klik hier) en dan op dag 5.
-
- Amerikafan
Wat is mooier om te rijden, de weg van Cook city naar red lodge of halverwege af te buigen richting Cody? Beide zijn een scenic highway.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij willen deze weg via de La Mar valley (yellowstone) tot aan red lodge rijden met een RV. Is dat goed te doen, de rv is pludminus 27 ft.
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Naar Red Lodge, als je afslaat naar Cody vorg je de Chief Joseph Byway en die is lang niet zo mooi als Beartooth.jan de korte schreef:Wat is mooier om te rijden, de weg van Cook city naar red lodge of halverwege af te buigen richting Cody? Beide zijn een scenic highway.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Geen enkel probleem wij hebben hem al verschillende keren gereden met een 31 ft.elinebeluga schreef:Wij willen deze weg via de La Mar valley (yellowstone) tot aan red lodge rijden met een RV. Is dat goed te doen, de rv is pludminus 27 ft.
-
- Amerika-ontdekker
Dat hebben wij eind mei ook gedaan, en het werd een hele mooie dag. Bij de NO uitgang van Yellowstone een vos gezien op enkele meters, in de eerste kilometers enkele mooses gezien en meerdere marmotten in de bergen. En daarnaast uiteraard prachtige uitzichten.elinebeluga schreef:Wij willen deze weg via de La Mar valley (yellowstone) tot aan red lodge rijden met een RV. Is dat goed te doen, de rv is pludminus 27 ft.
Enkele tips die wij mee kregen van onze B&B eigenaars:
1/ Als het bewolkt is bij de uitgang van Yellowstone, keer dan om en probeer de volgende dag opnieuw. De Beartooth Highway wil je niet rijden als het zicht beperkt is door (lage) wolken.
2/ Sanitair is beperkt, wanneer je uit Yellowstone komt, heb je in Cooke City op de linkerkant een visitor center (moderner gebouw) met toiletten. Vraag daar ook zeker naar een map van de Beartooth Highway, dat maakt de rit aangenamer.
3/ In het geval dat je de weg heen en terug neemt: doorrijden naar Red Lodge hoeft niet. Als je gaat tot Rock Creek Vista Point heb je zeker het mooiste van de Highway gehad. Daar keer je beter om om nog rustig te genieten van de terugweg en Lamar Valley. Dat scheelt toch snel 15 à 20 mijl, enkele rit.
PS: Zoals hierboven al gezegd: absoluut geen gebied om hoogtevrees te hebben. De wegen zijn goed en breed, en steile afgronden zijn er niet of nauwelijks.
Wij komen vanuit Cody. Dan is de beste mogelijkheid om naar red lodge te rijden en daar te beginnen toch? Of is er een betere optie? Hoe kom je te weten op de dag zelf of de route te doen is?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben vanuit Cody de Chief Joseph Hwy genomen en toen de BTHwy, niet helemaal tot aan Red Loge, en toen weer terug. Dan heb je deels dezelfde route, maar dat is geen straf.
Even het weerbericht checken voor vertrek.
Marianne
Even het weerbericht checken voor vertrek.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 16 jun 2014, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Handige tips, bedankt Rob en Marianne!
Ik heb een paar van jullie reisverslagen gelezen gisteren. Gaaf!
groetjes ELine
Ik heb een paar van jullie reisverslagen gelezen gisteren. Gaaf!
groetjes ELine
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
Afhankelijk van het weer gaan we het er op wagen. Over 3 weken vertrekken we!
Het steilste gedeeelte is van Rock Creek Vista naar Red Lodge (of ongekeerd) dus op en neer naar Rock Creek Vista va Cooke City en dan Chief Joseph is een goede optie.
Dan gaan we dat maar eens onder de loop nemen. Bedankt allemaal voor jullie reakties.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht