Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke rondreis in 2015 ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Kenzo1999
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Welke rondreis in 2015 ?

Bericht door Kenzo1999 »

Hallo,

we zijn net terug van een rondreis door Amerika. Voor volgend jaar plannen we weer een rondreis van ongeveer 16 dagen. Dit jaar hebben we een rondje LA, Joshua Tree, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Moab, Capitol Reef, Bryce, Zion en Las Vegas gedaan. Volgend jaar willen we weer gaan en we zijn nu aan het twijfelen tussen 2 verschillende gebieden (ruwe schets):

1. Rondje Las Vegas, Death Valley, Mammoth Lakes, Yosemite, San Francisco, Monterrey, Pismo Beach, LA
2. Rondje Denver, Cheyenne, Rapid City, Yellowstone (alles uitvoerig bekijken dus hier willen we enkele dagen verblijven), Grand Teton, Salt Lake City

Wie kan mij advies geven, aanbevelingen & tips zijn van harte welkom :thumbup:

Alvaste hartelijk bedankt,
Astrid
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Welke rondreis in 2015 ?

Bericht door Old Faithful »

Volgens mij kun je niet verkeerd kiezen, het wordt altijd een mooie reis. :thumbup:
Wanneer gaan jullie? Weer in april? In dat geval zou Rocky Mountain N.P. en Yellowstone N.P. een probleem kunnen worden, net als trouwens de Tioga Pass. Zo vroeg in het jaar zou een zuidelijker route mijn voorkeur hebben. Later in het seizoen zou ik liever de noordelijker route kiezen. Yellowstone staat bij mij op nummer 1.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Kenzo1999
Amerika-ontdekker

Bericht door Kenzo1999 »

Bedankt voor je antwoord :D Waneer we route 1 kiezen willen we de tweede week van juni gaan. Ik denk dat de Tioga Pass dan wel open zal zijn. Is het voor route 2 het beste om voor juli te kiezen ? In welk gedeelte van Yellowstone kun je het beste overnachten, van horen zeggen zou het noordelijk deel het mooist zijn. En hoeveel nachten heb je nodig als je echt al het moois rustig wilt bekijken ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Yellowstone is juni ook een mogelijkheid. Je zou dan kunnen eindigen in Denver en dus RMNP op het laatst meenemen.
Ik zou zeker een dag of 3 (dus 4 nachten) uittrekken voor Yellowstone, maar meer dagen is ook mooi. Ik weet niet waarom je beter in het noorden van het park zou kunnen zitten; wij hebben goede ervaringen met alle locaties in Yellowstone die wij tot nu toe hebben gehad: Old Faithful en Canyon Village in 2008, Mammoth en Lake Hotel in 2004. Misschien kun je wat ideeën opdoen uit onze reisverslagen, ook voor mogelijke routes.

Marianne
Kenzo1999
Amerika-ontdekker

Bericht door Kenzo1999 »

Dank je wel Marianne voor je antwoord. Omdat Yellowstone zo een groot park is, kun je het beste alle dagen op 1 plaats overnachten of is het beter om op verschillende locatie's in het park te overnachten ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals je in onze verslagen kunt zien zaten beide keren wij op verschillende locaties overnachten. Dat is toch iets minder heen en weer rijden, en je hebt dan ook wat afwisseling in accommodatie en in restaurants. Op sommige plekken is het ook geweldig om heel vroeg in de ochtend of tegen de avond te zijn, vanwege de rust, het wild en het mooie licht. Zo is Old Faithful prachtig met zonsondergang/-opkomst en zit je in Roosevelt gunstig voor de Lamar Valley waar je in de schemering vaak wild kunt spotten.
Je kunt ook kijken in West Yellowstone en Gardiner als je wat meer luxe wilt, maar dan zit je iets buiten het park.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer