Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen west Canada
Re: Vragen west Canada
Bedankt, ga even kijken naar de plaatsen. Zijn alleen wel veel en lange reisdagen inderdaad.
Bedankt voor alle reacties:) onze reis staat zo goed als vast en de meeste campings hebben we ook al geboekt, dit hebben we bewust gedaan omdat we wat lange reisdagen hebben en dan pas rond 14.00/18.00 aankomen, en we niet het risico willen lopen dat we zometeen geen campeer plek kunnen vinden.
We gaan naar calgary, banf, lake louise, ice field parkway, jasper, clearwater, whistler, naomie (walvis toch cambel river), vancouver.
Weet niet of ik alles goed heb geschreven maar we hebben ook voor de walvistocht in campel river gekozen, meer mensen raden dat aan vanwege het feit dat victoria massaal bezocht wordt en daarom dat 'walvis gebied' aangetast is.
Echter hebben we (nu hopelijk wel) een laatste vraag: we zitten bij jasper en banf natuurlijk in het park, ik lees overal over parkpassen. que kosten heeft een parkpas voor ons niet veel nut denk ik, alleen als je daar overnacht ben je dan verplicht om een parkpas te kopen en wat voor parkpass is dat dan? Wat houdt het in en wat zijn de kosten?
Ik wacht jullie reactie af,
En nogmaals bedankt voor de tips, we hebben er veel aan gehad:)
We gaan naar calgary, banf, lake louise, ice field parkway, jasper, clearwater, whistler, naomie (walvis toch cambel river), vancouver.
Weet niet of ik alles goed heb geschreven maar we hebben ook voor de walvistocht in campel river gekozen, meer mensen raden dat aan vanwege het feit dat victoria massaal bezocht wordt en daarom dat 'walvis gebied' aangetast is.
Echter hebben we (nu hopelijk wel) een laatste vraag: we zitten bij jasper en banf natuurlijk in het park, ik lees overal over parkpassen. que kosten heeft een parkpas voor ons niet veel nut denk ik, alleen als je daar overnacht ben je dan verplicht om een parkpas te kopen en wat voor parkpass is dat dan? Wat houdt het in en wat zijn de kosten?
Ik wacht jullie reactie af,
En nogmaals bedankt voor de tips, we hebben er veel aan gehad:)
Ik vergeet er even bij te zetten of iemand ervaring heeft met skieen/snowboarden in juli/augustus in blackcomb?
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik veronderstel toch wel dat jullie bepaalde dingen gaan bezoeken in Banff, Jasper en Yoho National Park buiten er enkel te slapen op de campings? Om de bezienswaardigheden te bezoeken in de nationale parken van Canada heb je een parkpas nodig. Die kan je kopen bij het binnen rijden van 1 van de voorgenoemde nationale parken. Je kan gewoon aangeven hoelang je blijft en ze geven je een ticket voor aangegeven dagen. Dit ticket kleef je dan aan de binnekant van je ruit en je kan eender welke plekjes in Banff, Yoho en Jasper National Park bezoeken. Je kan ook een jaarpas nemen, het hangt er een beetje vanaf of dat goedkoper uitkomt dan de dagelijkse parkpas. Deze jaarpas is ook geldig bij Pacific Rim National Park tussen Tofino en Ucluelet. Per dag is het $9.80 per persoon (dus een $20 voor jullie twee) en je ticket is meestal 24 uur geldig, dus bijvoorbeeld van vandaag 10u 's morgens tot morgen 16u in de namiddag. Daarna moet je wel weer een nieuw ticket kopen. Of de jaarpas en die kost $67.70 per persoon.
Skieen/snowboarden in Whistler is niet mogelijk in juli/augustus. Je kan wel naar de gletsjer om te skieen: http://www.whistlerblackcomb.com/events ... iding.aspx
Skieen/snowboarden in Whistler is niet mogelijk in juli/augustus. Je kan wel naar de gletsjer om te skieen: http://www.whistlerblackcomb.com/events ... iding.aspx
bedankt voor de snelle reactie, jammer dat snowboarden niet mogelijk is!!
Oke dus als ik het goed begrijp hebben wij dus alleen een pas nodig als we de parken ingaan? En niet als we alleen maar slapen in de parken?
Oke dus als ik het goed begrijp hebben wij dus alleen een pas nodig als we de parken ingaan? En niet als we alleen maar slapen in de parken?
- Bushmaster
- Amerika-expert
Nog een tip:
Eerste maandag van augustus is het British Columbia Day.
Als je dat lange weekend op de bonnefooi een plek voor je RV probeert te vinden, ga je nog vreemd op kijken.
(Wij zijn vorig jaar in een hotel beland)
Eerste maandag van augustus is het British Columbia Day.
Als je dat lange weekend op de bonnefooi een plek voor je RV probeert te vinden, ga je nog vreemd op kijken.
(Wij zijn vorig jaar in een hotel beland)
Bedankt voor de tip:-) we gaan met auto en tent!
Maar gelukkig hebben we voor die datum al camping gereserveerd, goeie keuze dus:)
Maar gelukkig hebben we voor die datum al camping gereserveerd, goeie keuze dus:)
Hoi, wij zitten nu in Canada en het is vrij simpel: als je gewoon op doorreis bent en niets bezoekt, dan heb je niet per se een pas nodig. Behalve op de Icefields Parkway als ik me niet vergis.danielle7 schreef:bedankt voor de snelle reactie, jammer dat snowboarden niet mogelijk is!!
Op de planning: Canada (juni 2014)
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
Bedankt voor de reactie:) we slapen niet in icefield parkway, wel gaan we er een dag heen en daar kopen we dan een kaart voor de tour.
Nogmaals bedankt voor alle tips, het aftellen is begonnen en mede door al jullie tips hebben we nu een prachtige vakantie gepland en al voor de boeg:)
Nogmaals bedankt voor alle tips, het aftellen is begonnen en mede door al jullie tips hebben we nu een prachtige vakantie gepland en al voor de boeg:)
Dan moet je een dagkaart (rond de 20 dollar) kopen als je de icefieldsparkway opgaat. Dan kan/moet je kopen als je de parkway opgaat net voorbij Lake Louise of als je de campings voorbij bent in Jasper (dat wijst zichzelf allemaal).
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties