Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips 12-daagse reis Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Jackie1967
Amerika-newbie

Tips 12-daagse reis Florida

Bericht door Jackie1967 »

Wij gaan binnenkort naar Florida. :geek2:
We vliegen op Atlanta (is al geregeld en kan niet anders) dus we moeten al 2 dagen een flink stuk rijden (heen en terug).

We zijn al eerder naar de pretparken in Orlando geweest.

Nu willen we het liefst mooie stranden bezoeken en naar de Everglades voor een boottrip. Miami hoeft niet zo nodig van ons.
Wie heeft er tips voor de mooiste stranden langs de westkust?
En wat zijn de hoogtepunten aan de oostkust?

Alvast bedankt voor de tips en reacties.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips 12-daagse reis Florida

Bericht door Rachel. »

Als je op Atlanta vliegt zou ik ook zeker een dag daar doen. Ze hebben de Coca Cola fabriek (cheesey, ontzettend toeristisch museum :p), een groot aquarium en je kunt een tour doen in het gebouw van CNN, vond ik allemaal ontzettend leuk.

Ik ben er zelf nog niet geweest, maar heb al meerdere keren gehoord dat Siesta Key nabij Sarasota een prachtig strand is. Verder is St. Augustine aan de oostkust zeker het bezoeken waard, pittoresk plaatsje met een heleboel gezellige kroegjes. Zijn jullie al naar de Keys geweest?
Jackie1967
Amerika-newbie

Bericht door Jackie1967 »

Dank je Rachel voor je tips. Nee op de Keys zijn wij nog niet geweest. Wat moeten we hier zeker gezien hebben en hoeveel dagen zou je daar voor uit moeten trekken denk je?
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Ik ben alleen maar naar Key West geweest, en dat vond ik een absolute aanrader, maar het is maar net waar je van houdt. Key West heeft veel leuke kroegjes, eettentjes en winkeltjes in z'n hoofdstraat, en daarnaast zijn er veel excursies zoals snorkelen. Ik ben er niet naar het strand geweest, maar andere forumleden vast wel :) Ik zou 2 nachten aanraden, maar dat is persoonlijk, veel mensen blijven er maar een.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Key West is lekker relaxed. Het is ook leuk om een fiets te huren voor een paar uur en dan het eiland te verkennen.
Wellicht heb je wat aan onze blog uit 2011:

http://halloweenflorida2011.wordpress.c ... -key-west/
http://halloweenflorida2011.wordpress.c ... -key-west/
http://halloweenflorida2011.wordpress.c ... auderdale/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Murphy
Amerika-ontdekker

Bericht door Murphy »

Hoi Persoonlijk denk ik dat je Key West misschien beter kunt overslaan deze keer. De Keys zijn zonder meer heel leuk en er zijn schitterende plekken. Ben er vorige week nog geweest. Maar in jouw geval als je maar 12 dagen hebt en je aankomt op Atlanta en daar ook weer vertrekt zit je wel heel erg lang in de auto en blijft er weinig vakantie over.
Als ik jouw was bleef ik lekker in de Sarasota area, ook daar heb je prachtige stranden misschien nog een bezoekje aan de everglades maar verder zou ik niet gaan.
Vergis je niet in de afstanden.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij zijn twee keer in Florida geweest en in beide gevallen via Atlanta en vandaar met de auto verder. Wij kwamen toen s’avonds aan, dus dat werd overnachten zodat we de volgende dag met de auto naar Florida zijn gereden. (de eerste keer een dagje Atlanta gedaan) Je zit zo in Florida vanuit Atlanta maar dan ben je in het Noorden. Maar het rijden is goed te doen. Op de terugweg vanuit Orlando naar Atlanta gereden dat kostje ongeveer 7 uur met tussen stops.
Wanneer je de pretparken niet gaat bezoeken en Miami ook niet kun je volgens mij prima naar de Keys in 2 weken. Ik denk dat je een leuk rondje kunt plannen. Kijk anders in de verschillende reisverslagen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Murphy
Amerika-ontdekker

Bericht door Murphy »

Natuurlijk kun je vanuit Atlanta naar Key west, ik zeg alleen dat je dan 2650 km moet rijden. dat zijn als je het een beetje leuk wil houden toch minimaal 4 dagen rijden. Bij een reis van 12 dagen zit je dus 30% van je tijd in de auto alleen om Key West te zien. Iedereen maakt die keuze trouwens zelf.
Trouwens als je die kant opgaat denk aan je Sunpass, Vanuit Atlanta zal je autoverhuurder daar misschien niet aan denken maar naar de Keys zonder Sunpass is wel mogelijk maar vereist wel een beetje voorbereiding of een navigatie met gloednieuwe kaarten omdat hier recent veel veranderd is.
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Heb je wel een punt, je houdt meer vakantietijd over wanneer je het noordelijker houdt en niet helemaal tot het zuiden rijdt. Maar de Everglades is ook al ver zuidelijk, vanaf daar is de Keys maar een paar uur rijden.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Beide keren dat ik in Florida was (2011 & 2012) heb ik geen gebruik gemaakt van tolwegen (buiten de bruggen waar het niet anders kon). Dat ging prima door in de TOMTOM in te stellen dat ik tolwegen wilde vermijden. Ik weet niet hoe het nu is, dus ik zou mij daar wel even goed in verdiepen. De eerste keer zijn wij van Atlanta naar Daytona gereden en zijn daar 2 nachten gebleven, van daaruit naar Miami waar we ook twee nachten zijn gebleven en toen door naar Key West voor ook weer 2 nachten, dan zit je al aan 1 week als je ook nog een nacht in Atlanta blijft. Zoals hier boven al wordt aangegeven het blijft een persoonlijke keus, wij kunnen niet bepalen hoe jij je vakantie door brengt. Wil je graag uitslapen en op het strand liggen dan zijn twee nachten Daytona niets, ben je iemand die bij tijds opstaat niet zo nodig hoeft te zonnen dan wordt het al weer een ander verhaal. Kortom denk er goed over na,leuk wordt het zo wie zo in Florida, of je naar de Keys gaat of niet.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Voor mooie stranden en plaatsen aan zee kan ik je zeker Clearwater Beach, Cocoa Beach, St. Augustine en Key West aanbevelen. :thumbup: :D
Alle 4 de plaatsen verschillen heel erg van elkaar, maar zijn allemaal erg leuk!
Sibi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Sibi »

Dit jaar hebben ook wij de westkust van Florida bezocht. Ik ook vond de omgeving van Sarasota geweldig, Anna Maria Island en Siësta Key wowowow. Echt een aanrader qua sfeer.
Ook beter dan de keys vonden wij.
2017 Florida Passe a Grill & New York
2016 Florida Tampa bay Area & New York
2015 St Pete Beach Treasure Island Orlando en New York
eind april 2014 Florida en dan New York
april 2013 San Francisco , Las Vegas New York
2012 New York !!
Edekees
Amerika-ontdekker

Bericht door Edekees »

Sarasota / Siesta Key is zeker mooi qua stranden, maar als je toch de Everglades wilt bezoeken kijk dan ook naar de stranden bij naples/Nonita Springs. Qua natuurschoon ook mooi en je kunt er fantastisch eenvoudig zelf een bootje huren en langs de mangroves varen. Zie je ook de mooiste (want vrij lege) stranden... Zit je ook mooi bij Miromar outlet in de buurt.

Hoogtepunten aan de Oostkust: Sawgrass Mills (je begrijpt we houden van shoppen) en Miami zelf natuurlijk!
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Ik zou zeker naar siësta keys gaan.
Is top 1 beach. Parelwitte strand. En het zand is net als poeder, zo zacht.
En zo apart, het zand is koud. Dus je verband je voeten er niet aan. Ook heel apart, het zand heeft zo aparte structuur dat je gewoon met je kinderwagen over het strand kan wandelen of fietsen. Ik heb iig nog nooit zoiets gezien. Vond het heel bijzonder.

Verder kan ik je absoluut aanraden om niet naar cocoa beach te gaan. Je leest en hoortt er veel van. Maar het is een gewone, simpele strand. Nauwelijks mensen en er is maar 1 starndtentje. Ik was in ieder geval zwaar teleurgesteld, zeker omdat het in boekjes ook wordt aangeraden. Maar het is wel het dichtstbijzijnde strand van Orlando.
Rafc01
Amerika-ontdekker

Bericht door Rafc01 »

Naples is ook wel mooi
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Ik vond Clearwater Beach het mooiste strand van Florida (waar we geweest zijn dan), verder vond ik Cocoa Beach ook de moeite waard. Key West vond ik geweldig, het is wel een flink stuk rijden, maar ik zou het wel aan kunnen raden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer