Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kelleke: Augustus 2015
-
- Amerika-ontdekker
Reis Kelleke: Augustus 2015
Het duurt nog ontzettend lang, maar de voorpret is er niet minder om! Zomer 2015 willen mijn vriend en ik samen naar de USA. Aangezien we niet teveel in een te korte tijd willen proppen hebben we bedacht de West-reis over wellicht twee vakanties te verdelen. Daarnaast is mijn vriend niet zo'n fan van lange vluchten dus willen we gebruik maken van een stopover aan de Oostkust. Zie hieronder het schema zoals we het nu hebben bedacht:
Maandag 4 augustus 2015: Amsterdam --> Washington
Dinsdag 5 augustus 2015: Washington
Woensdag 6 augustus 2015: Washington --> Los Angeles
Donderdag 7 augustus 2015: Los Angeles
Vrijdag 8 augusutus 2015: Los Angeles
Zaterdag 9 augustus 2015: Los Angeles
Zondag 10 augustus: Disney Anaheim
Maandag 11 augustus: (auto huren) Anaheim --> Montery
Dinsdag 12 augustus: Whalewatching Montery
Woensdag 13 augustus: Montery --> San Francisco (auto inleveren)
Donderdag 14 augustus: San Francisco
Vrijdag 15 augustus: San Francisco
Zaterdag 16 augustus: San Francisco
Zondag 17 augustus: San Francisco
Maandag 18 augustus: San Francisco --> Amsterdam
Woensdag 6 augustus 2015: Washington --> Los Angeles
Donderdag 7 augustus 2015: Los Angeles
Maandag 11 augustus: (auto huren) Anaheim --> Montery
Dinsdag 12 augustus: Whalewatching Montery
Woensdag 13 augustus: Montery --> San Francisco (auto inleveren)
Donderdag 14 augustus: San Francisco
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Kelleke: Augustus 2015
Ik zie dat je in één dag van Anaheim naar Monterey wil rijden. Doe je dat via de kustroute? Die is in ieder geval erg mooi om te rijden, maar wel heel erg veel om in één dag te doen. Als je dat wil, kun je misschien 1 dag in SF of LA schrappen en dan relaxter naar Monterey te rijden (in 2 dagen, met een stop in bijvoorbeeld Santa Barbara).
Je bent 4 volle dagen in SF, en nog eens de dag dat je de auto weer inlevert, dat is minstens nog een halve dag, dus 4,5 dagen. Dan kun je met een dag minder echt wel een heleboel in SF zien.
Je bent 4 volle dagen in SF, en nog eens de dag dat je de auto weer inlevert, dat is minstens nog een halve dag, dus 4,5 dagen. Dan kun je met een dag minder echt wel een heleboel in SF zien.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Mooie plannen.
Volgens mij heb je met 1 dag niet genoeg in Washington.
LA is moeilijk te bezoeken zonder auto.
Zoals Madphil ook al schreef is het stuk Anaheim-Monterey te lang.
Jullie hebben zeer ruim de tijd voor LA en SF, dus daar kunnen 2 dagen weg.
Woensdag 6 augustus 2015: Washington
Donderdag 7 augustus 2015: Washington --> Los Angeles (auto huren)
Maandag 11 augustus: Anaheim --> Pismo Beach / Morro Bay
Dinsdag 12 augustus: Pismo Beach / Morro Bay --> Monterey
Woensdag 13 augustus: Whalewatching Monterey
Donderdag 14 augustus: Monterey --> San Francisco (auto inleveren)
Groetjes,
Ingrid
Volgens mij heb je met 1 dag niet genoeg in Washington.
LA is moeilijk te bezoeken zonder auto.
Zoals Madphil ook al schreef is het stuk Anaheim-Monterey te lang.
Jullie hebben zeer ruim de tijd voor LA en SF, dus daar kunnen 2 dagen weg.
Woensdag 6 augustus 2015: Washington
Donderdag 7 augustus 2015: Washington --> Los Angeles (auto huren)
Maandag 11 augustus: Anaheim --> Pismo Beach / Morro Bay
Dinsdag 12 augustus: Pismo Beach / Morro Bay --> Monterey
Woensdag 13 augustus: Whalewatching Monterey
Donderdag 14 augustus: Monterey --> San Francisco (auto inleveren)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Washington zou ik meer tijd uittrekken. Kijk daarvoor ook eens in het noordoosten-forum, en zie bijvoorbeeld ons 2012-verslag.
Zitten jullie aan het hoogseizoen vast? Zo nee, dan is juni een prachtige maand voor bijvoorbeeld Yosemite. En voor de parken in Utah zou mei of september erg mooi zijn. Voor een korte reis vanuit LA zou je eens naar mijn 2011-route kunnen kijken.
Marianne
Wat zou je een volgende keer in het westen willen doen? Wil je dan ook SF of LA bezoeken? Je hebt nu alleen maar steden. Misschien is het iets om de ene vakantie SF te doen, met een aantal parken, en de andere vakantie LA? Of beide keren een paar dagen stad en een aantal parken? Of gaat het jullie alleen om de steden?Kelleke1987 schreef: Aangezien we niet teveel in een te korte tijd willen proppen hebben we bedacht de West-reis over wellicht twee vakanties te verdelen.
Zitten jullie aan het hoogseizoen vast? Zo nee, dan is juni een prachtige maand voor bijvoorbeeld Yosemite. En voor de parken in Utah zou mei of september erg mooi zijn. Voor een korte reis vanuit LA zou je eens naar mijn 2011-route kunnen kijken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle reacties! Een extra dag op de kustroute toevoegen is zeker een goede tip! Santa Barbara? Of toch een andere plaats?
Wat betreft de extra dag in Washington, kan ik me ook wel in vinden. Maar ik dacht juist dat je daar niet perse 2 dagen nodig had om de highlights te zien... Toch wel?
De eventuele volgende keer zouden we graag Las Vegas & Grand Canyon willen bezoeken eventueel weer in combinatie met een stopover aan de oostkust. Helaas zitten we inderdaad vast aan het hoogseizoen...
Wat betreft de extra dag in Washington, kan ik me ook wel in vinden. Maar ik dacht juist dat je daar niet perse 2 dagen nodig had om de highlights te zien... Toch wel?
De eventuele volgende keer zouden we graag Las Vegas & Grand Canyon willen bezoeken eventueel weer in combinatie met een stopover aan de oostkust. Helaas zitten we inderdaad vast aan het hoogseizoen...
-
- Amerika-ontdekker
Inmiddels zijn we een half jaar verder en worden onze plannen om volgend jaar zomer naar de USA te gaan steeds realistischer (mede met dank aan de Belastingdienst na het kopen van ons huis vorig jaar
). Mijn oorspronkelijke plan was om het welbekende driehoekje te gaan zien, maar na gesprekken met mijn vriend hadden we ervoor gekozen om dit te gaan splitsen. Vele gesprekken later hebben we toch besloten om de dingen die we echt willen zien en doen toch in één reis te stoppen. Je weet maar nooit hoe het leven loopt tenslotte en of je een kans krijgt voor een tweede reis. Nu is het zo dat vrienden van ons pas terug zijn en na het horen van hun verhalen en het zien van de foto's is het voor ons duidelijk. Parken als Yosemite, Sequoia & Page lijken ons erg mooi, maar hebben niet onze voorkeur. Wij zijn toch meer stads- dan natuurmensen. Maar één nationaal park staat wel degelijk op onze must-see lijst en dat is de Grand Canyon. Om een lang verhaal kort te maken, dit zou het reisschema zijn, zoals we het nu bedacht hebben:
Dag 1 – Maandag 4 Augustus Amsterdam --> Washington
Dag 2 – Dinsdag 5 Augustus Washington
Dag 3 – Woensdag 6 Augustus Washington --> Las Vegas
Dag 4 – Donderdag 7 Augustus Las Vegas
Dag 5 – Vrijdag 8 Augustus Las Vegas
Dag 6 – Zaterdag 9 Augustus Las Vegas --> Grand Canyon
Dag 7 – Zondag 10 Augustus Grand Canyon
Dag 8 – Maandag 11 Augustus Grand Canyon --> Los Angeles
Dag 9 – Dinsdag 12 Augustus Los Angeles
Dag 10 – Woensdag 13 Augustus Los Angeles
Dag 11 – Donderdag 14 Augustus Los Angeles --> Montery
Dag 12 – Vrijdag 15 Augustus Montery
Dag 13 – Zaterdag 16 Augustus Montery --> San Francisco
Dag 14 – Zondag 17 Augustus San Francisco
Dag 15 – Maandag 18 Augustus San Francisco
Dag 16 – Dinsdag 19 Augustus San Francisco --> Amsterdam
Dag 17 – Woensdag 20 Augustus Amsterdam --> Huis
Nu heb ik hier een paar vragen over, en ik hoop dat jullie mij kunnen/willen helpen:
-De Grand Canyon is natuurlijk ontzettend groot dus we zullen een keuze moeten maken welk gedeelte we hiervan willen zien. Wat raden jullie aan?
-De rit van de GC naar LA is lang, daar zijn we ons van bewust, maar is het wel te doen in één dag? In Jip en Janneke taal, is het te vergelijken met een rit van Nederland naar Zuid-Frankrijk in één dag?
-In Montery willen we graag een Whale Watching tour doen, is dit daar de meest geschikte kustplaats voor of raden jullie een andere plaats aan?
-Op het moment dat we in SF aan komen zouden we graag de auto willen inleveren, we hebben begrepen dat SF prima te doen is met het OV. Dit geldt ook voor Las Vegas neem ik aan? We zouden dus pas de auto nodig hebben op dag van vertrek naar de Grand Canyon, klopt dat?
-Zoals het er nu uitziet zouden we op zondag in de Grand Canyon zijn, maakt dit uit qua drukte? Of is het in het hoogseizoen elke dag druk?
Mocht iemand nog andere tips of aanvullingen hebben, graag!

Dag 1 – Maandag 4 Augustus Amsterdam --> Washington
Dag 2 – Dinsdag 5 Augustus Washington
Dag 3 – Woensdag 6 Augustus Washington --> Las Vegas
Dag 4 – Donderdag 7 Augustus Las Vegas
Dag 5 – Vrijdag 8 Augustus Las Vegas
Dag 6 – Zaterdag 9 Augustus Las Vegas --> Grand Canyon
Dag 7 – Zondag 10 Augustus Grand Canyon
Dag 8 – Maandag 11 Augustus Grand Canyon --> Los Angeles
Dag 9 – Dinsdag 12 Augustus Los Angeles
Dag 10 – Woensdag 13 Augustus Los Angeles
Dag 11 – Donderdag 14 Augustus Los Angeles --> Montery
Dag 12 – Vrijdag 15 Augustus Montery
Dag 13 – Zaterdag 16 Augustus Montery --> San Francisco
Dag 14 – Zondag 17 Augustus San Francisco
Dag 15 – Maandag 18 Augustus San Francisco
Dag 16 – Dinsdag 19 Augustus San Francisco --> Amsterdam
Dag 17 – Woensdag 20 Augustus Amsterdam --> Huis
Nu heb ik hier een paar vragen over, en ik hoop dat jullie mij kunnen/willen helpen:
-De Grand Canyon is natuurlijk ontzettend groot dus we zullen een keuze moeten maken welk gedeelte we hiervan willen zien. Wat raden jullie aan?
-De rit van de GC naar LA is lang, daar zijn we ons van bewust, maar is het wel te doen in één dag? In Jip en Janneke taal, is het te vergelijken met een rit van Nederland naar Zuid-Frankrijk in één dag?
-In Montery willen we graag een Whale Watching tour doen, is dit daar de meest geschikte kustplaats voor of raden jullie een andere plaats aan?
-Op het moment dat we in SF aan komen zouden we graag de auto willen inleveren, we hebben begrepen dat SF prima te doen is met het OV. Dit geldt ook voor Las Vegas neem ik aan? We zouden dus pas de auto nodig hebben op dag van vertrek naar de Grand Canyon, klopt dat?
-Zoals het er nu uitziet zouden we op zondag in de Grand Canyon zijn, maakt dit uit qua drukte? Of is het in het hoogseizoen elke dag druk?
Mocht iemand nog andere tips of aanvullingen hebben, graag!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De keuze voor een stopover in Washington blijft zeer discutabel. Om Washington te bezoeken heb je eigenlijk veel meer tijd nodig, en voor één dag is dit ene hoop gezeul met koffers en stress voor de nieuwe komende vlucht. Persoonlijk raad ik dit af.
Aan de Grand Canyon bezoek je de South Rim, alles is heel duidelijk terug te vinden op de parksite zelf en op ontdekamerica vind je ook heel veel informatie.
Grand Canyon - LA is uiteraard op één dag te doen. Zelfs als je nog stukjes route 66 doet, wat een aanrader is. Allen is dat dan een reisdag en geen echte "vakantiedag".
LA-Monterey is eigenlijk op één dag niet te doen, tenzij je de snelweg neemt. Als je ook iets wil zien van de kustroute is een overnachting tussenin toch ten zeerste aangewezen. Je zou hier makkelijk een dag SF kunnen aan opofferen.
Aan de Grand Canyon bezoek je de South Rim, alles is heel duidelijk terug te vinden op de parksite zelf en op ontdekamerica vind je ook heel veel informatie.
Grand Canyon - LA is uiteraard op één dag te doen. Zelfs als je nog stukjes route 66 doet, wat een aanrader is. Allen is dat dan een reisdag en geen echte "vakantiedag".
LA-Monterey is eigenlijk op één dag niet te doen, tenzij je de snelweg neemt. Als je ook iets wil zien van de kustroute is een overnachting tussenin toch ten zeerste aangewezen. Je zou hier makkelijk een dag SF kunnen aan opofferen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik jullie was zou ik nog eens goed kijken naar het aantal dagen voor Washington. Het is al eerder gezegd dat 1 dag erg weinig is, en zeker gezien het feit dat jullie voorkeur uitgaat naar de steden zou ik overwegen om er minimaal nog een dag bij te doen. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2012-verslag voor ons bezoek daar. Is er trouwens een reden voor Washington en niet New York?
Wat de Grand Canyon betreft: tja, het is niet zozeer groot als wel diep.
En welk deel: je hebt de North Rim en de South rim. Met jullie route heb je eigenlijk al gekozen voor de South rim. Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl en op http://www.nps.gov/grca voor meer informatie over het park. Ik moet zegen dat ik 2 nachten GC wel veel vindt als je niet van de natuur houdt. Lees je eens in, kijk ook eens naar ons 2013-verslag. Misschien kiezen voor 1 nacht GC en nog een stop in bijvoorbeeld Williams of Kingman zodat je niet de lange rit naar LA in een keer hoeft te doen.
Het lijkt me verstandig om het weekend te vermijden, dat is toch drukker dan door de week omdat de Amerikanen ook vaak er in het weekend op uittrekken. Het lijtk me dat je ook wel met je begin- en einddatum kunt schuiven? waarom niet op zaterdag of zondag vliegen? Of wat later terugvliegen?
Er is al eerder aangegeven dat de rit van LA naar Monterey wel erg lang is als je via kust wilt rijden. Waarom stop je niet wat eerder, bijvoorbeeld bij Cambria?
Ik hoop ook dat je je niet alleen laat leiden door verhalen en foto's van vrienden voor wat betreft de keuze van een park. Kijk zelf eens op http://www.ontdek-amerika.nl naar de parken die in jullie route vallen. Yosemite is beter in te passen dan de Grand Canyon. Vliegen naar Phoenix en eindigen in LA is handiger als je de GC wilt bezoeken. Page is geen (nationaal) park maar er is veel te zien; wat sprak je daar niet aan?
Ik zou zeggen: laat Washington vallen en gebruik die dag in het zuidwesten. Of trek er 2 dagen voor uit.
Een route met Phoenix zou er zo uit kunnen zien:
Dag 1 Amsterdam - Washington
Dag 2 Washington
Dag 3 Washington - Phoenix
Dag 4 Phoenix - Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Los Angeles
Dag 9 Los Angeles
Dag 10 Los Angeles
Dag 11 Los Angeles - Cambria
Dag 12 Cambria - Monterey
Dag 13 Monterey - San Francisco
Dag 14 San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco - Amsterdam
Dag 17 Amsterdam
Je hebt dan niet die lange rit van de GC naar LA, en een mooiere route naar de GC.
Marianne
Wat de Grand Canyon betreft: tja, het is niet zozeer groot als wel diep.

Het lijkt me verstandig om het weekend te vermijden, dat is toch drukker dan door de week omdat de Amerikanen ook vaak er in het weekend op uittrekken. Het lijtk me dat je ook wel met je begin- en einddatum kunt schuiven? waarom niet op zaterdag of zondag vliegen? Of wat later terugvliegen?
Er is al eerder aangegeven dat de rit van LA naar Monterey wel erg lang is als je via kust wilt rijden. Waarom stop je niet wat eerder, bijvoorbeeld bij Cambria?
Ik hoop ook dat je je niet alleen laat leiden door verhalen en foto's van vrienden voor wat betreft de keuze van een park. Kijk zelf eens op http://www.ontdek-amerika.nl naar de parken die in jullie route vallen. Yosemite is beter in te passen dan de Grand Canyon. Vliegen naar Phoenix en eindigen in LA is handiger als je de GC wilt bezoeken. Page is geen (nationaal) park maar er is veel te zien; wat sprak je daar niet aan?
Ik zou zeggen: laat Washington vallen en gebruik die dag in het zuidwesten. Of trek er 2 dagen voor uit.
Een route met Phoenix zou er zo uit kunnen zien:
Dag 1 Amsterdam - Washington
Dag 2 Washington
Dag 3 Washington - Phoenix
Dag 4 Phoenix - Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Los Angeles
Dag 9 Los Angeles
Dag 10 Los Angeles
Dag 11 Los Angeles - Cambria
Dag 12 Cambria - Monterey
Dag 13 Monterey - San Francisco
Dag 14 San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco - Amsterdam
Dag 17 Amsterdam
Je hebt dan niet die lange rit van de GC naar LA, en een mooiere route naar de GC.
Marianne
Of het de meest geschikte plek is durf ik niet te stellen maar Monterey staat zeker bekend om het aanbod van deze tour. Let wel; dit kost je gauw een uur of vier/vijf. Lijkt me niet dat daar in dit schema ruimte voor is. Wij vonden het wel heel indrukwekkend. Wij boekte bij deze aanbieder.Kelleke1987 schreef: -In Montery willen we graag een Whale Watching tour doen, is dit daar de meest geschikte kustplaats voor of raden jullie een andere plaats aan?
Ja, beide steden hebben een prima OV netwerk.Kelleke1987 schreef:I
Ik zou ook willen benadrukken dat Washington erbij nemen niet ideaal is. Niet alleen is er enorm veel te zien in deze stad (veel meer dan in die ene dag te zien is) maar je hebt ook niet bijzonder veel tijd in het zuidwesten. Die dag extra kun je goed gebruiken bv. aan de kust.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties! Een extra dag in Washington is dus wel aan te raden? Wij willen deze stopover graag maken omdat we beide graag Washington willen bezoeken en als je van Amsterdam naar Las Vegas vliegt je toch een overstap hebt. Waarom dan deze niet verlengen?
We hebben nu een extra dag in Washington ingepland, en een extra overnachting tussen Los Angeles en Montery, namelijk in Santa Maria:
Dag 1 – Maandag 3 Augustus Amsterdam --> Washington (Vliegen: 8.15 uur)
Dag 2 – Dinsdag 4 Augustus Washington
Dag 3 – Woensdag 5 Augustus Washington
Dag 4 – Donderdag 6 Augustus Washington --> Las Vegas (Vliegen: 5 uur)
Dag 5 – Vrijdag 7 Augustus Las Vegas
Dag 6 – Zaterdag 8 Augustus Las Vegas
Dag 7 – Zondag 9 Augustus Las Vegas --> Grand Canyon (4,5 uur)
Dag 8 – Maandag 10 Augustus Grand Canyon
Dag 9 – Dinsdag 11 Augustus Grand Canyon --> Los Angeles (8,5 uur)
Dag 10 – Woensdag 12 Augustus Los Angeles
Dag 11 – Donderdag 13 Augustus Los Angeles
Dag 12 – Vrijdag 14 Augutus Los Angeles --> Santa Maria (3 uur)
Dag 13 – Zaterdag 15 Augustus Santa Maria --> Montery (4 uur)
Dag 14 – Zondag 16 Augustus Montery --> San Francisco (2,5 uur)
Dag 15 – Maandag 17 Augustus San Francisco
Dag 16 – Dinsdag 18 Augustus San Francisco
Dag 17 – Woensdag 19 Augustus San Francisco --> Amsterdam (Vliegen: 10,5 uur)
Dag 18 – Donderdag 20 Augustus Amsterdam
De reistijden zijn ruwe schattingen, maar lijken me prima te doen. Een extra dag in Montery hebben we laten zitten, het enige wat we daar willen doen is de Whale Watch tour en dit kan ook op de dag dat we van Montery naar SF rijden!
We hebben nu een extra dag in Washington ingepland, en een extra overnachting tussen Los Angeles en Montery, namelijk in Santa Maria:
Dag 1 – Maandag 3 Augustus Amsterdam --> Washington (Vliegen: 8.15 uur)
Dag 3 – Woensdag 5 Augustus Washington
Dag 4 – Donderdag 6 Augustus Washington --> Las Vegas (Vliegen: 5 uur)
Dag 5 – Vrijdag 7 Augustus Las Vegas
Dag 6 – Zaterdag 8 Augustus Las Vegas
Dag 7 – Zondag 9 Augustus Las Vegas --> Grand Canyon (4,5 uur)
Dag 8 – Maandag 10 Augustus Grand Canyon
Dag 9 – Dinsdag 11 Augustus Grand Canyon --> Los Angeles (8,5 uur)
Dag 10 – Woensdag 12 Augustus Los Angeles
Dag 11 – Donderdag 13 Augustus Los Angeles
Dag 12 – Vrijdag 14 Augutus Los Angeles --> Santa Maria (3 uur)
Dag 13 – Zaterdag 15 Augustus Santa Maria --> Montery (4 uur)
Dag 14 – Zondag 16 Augustus Montery --> San Francisco (2,5 uur)
Dag 15 – Maandag 17 Augustus San Francisco
Dag 16 – Dinsdag 18 Augustus San Francisco
Dag 17 – Woensdag 19 Augustus San Francisco --> Amsterdam (Vliegen: 10,5 uur)
De reistijden zijn ruwe schattingen, maar lijken me prima te doen. Een extra dag in Montery hebben we laten zitten, het enige wat we daar willen doen is de Whale Watch tour en dit kan ook op de dag dat we van Montery naar SF rijden!
Hoe kom je bij Santa Maria als tussenstop? Ik ben benieuwd waarom mensen deze plaats kiezen als tussenstop. Santa Maria is een saaie, doodse plaats. Kies voor Morro Bay, of Pismo Beach, of San Luis Obispo.
-
- Amerika-ontdekker
Dat leek me qua reistijden een mooie tussenstop, maar zal zeker eens kijken naar jouw andere opties!
Ik had het nog niet gezegd, maar de reistijd tussen Santa Maria en Monterey klopt niet. Zelfs zonder stoppen kost dit meer dan 4 uur. Als je regelamtig stopt (aan te raden omdat dit het mooiste stuk kust is) ben je zo een groot deel van de dag kwijt.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Toevallig zag ik net een prachtig artikel op de hoofdpagina van Alles Amerika langskomen over de kustweg!
Wellicht deze eens lezen zodat je precies weet waar de leuke tussenstops zijn?
Zie: http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html
Wellicht deze eens lezen zodat je precies weet waar de leuke tussenstops zijn?
Zie: http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Nog meer info over de kustweg http://www.bigsurcalifornia.org/pdf/big ... 013-14.pdf
Het is niet een stukje dat je snel-snel moet doen. Neem er je tijd voor.
Heb je nog gekeken om van Washington naar Phoenix te gaan zoals Marianne voorstelde?
Dan krijg je nergens een rit van 8u30'
Groetjes,
Ingrid
Het is niet een stukje dat je snel-snel moet doen. Neem er je tijd voor.
Heb je nog gekeken om van Washington naar Phoenix te gaan zoals Marianne voorstelde?
Dan krijg je nergens een rit van 8u30'
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Amerika-ontdekker
Hartelijk dank voor de links naar de artikelen, inderdaad erg nuttig!
Heb nog gekeken naar optie om op Phoenix te vliegen, maar eigenlijk is dat een 'weggegooide' overnachting voor mijn gevoel. Of is er in Phoenix zoiets bijzonders te zien dat het echt de moeite waard is om hier een nacht te zijn? Daarnaast vinden we het eigenlijk niet erg om een reisdag te hebben tussen de Grand Canyon en Los Angeles.
Heb nog gekeken naar optie om op Phoenix te vliegen, maar eigenlijk is dat een 'weggegooide' overnachting voor mijn gevoel. Of is er in Phoenix zoiets bijzonders te zien dat het echt de moeite waard is om hier een nacht te zijn? Daarnaast vinden we het eigenlijk niet erg om een reisdag te hebben tussen de Grand Canyon en Los Angeles.
-
- Amerika-ontdekker
Gelukkig maar dat het nog even duurt voor het zover is, want we hebben toch weer een change of plans. Eigenlijk willen we toch wel graag naar Yosemite, dus hebben we gekeken of dit in te plannen is. Hierdoor hebben we de route omgegooid, en dit is er uit gekomen. Hebben jullie nog tips, aanvullingen of opmerkingen? De reistijden die erachter staan zijn uiteraard de tijden zonder ergens te stoppen. Wij willen van de 4 steden (op Phoenix na) een indruk krijgen, want in een korte tijd 'alles' zien lukt toch niet. Zouden we hier per stad 'voldoende' tijd voor hebben?
Dag 1 – Maandag 3 Augustus Amsterdam --> Washington (Vliegen: 8,15 uur)
Dag 3 – Woensdag 5 Augustus Washington --> Phoenix (Vliegen: 5 uur)
Dag 4 – Donderdag 6 Augustus Phoenix --> Grand Canyon (3,5 uur) (Laat vertrek, zodat we de auto kunnen ophalen en een beetje kunnen relaxen)
Dag 5 – Vrijdag 7 Augustus Grand Canyon
Dag 6 – Zaterdag 8 Augustus Grand Canyon --> Las Vegas (4,5 uur) (Vroeg vertrek, zodat we na de middag al in LV aankomen)
Dag 7 – Zondag 9 Augustus Las Vegas
Dag 8 – Maandag 10 Augustus Las Vegas --> Death Valley (2,5 uur) (Laat vertrek, zodat we de ochtend en middag nog in LV hebben)
Dag 9 – Dinsdag 11 Augustus Death Valley --> Yosemite (6,5 uur)
Dag 10 – Woensdag 12 Augustus Yosemite
Dag 11 – Donderdag 13 Augustus Yosemite --> San Francisco (4,5 uur) (Vroeg vertrek, zodat we na de middag al in SF aankomen)
Dag 12 – Vrijdag 14 Augutus San Francisco
Dag 13 – Zaterdag 15 Augustus San Francisco --> Montery (2,5 uur) (Laat vertrek, zodat we de ochtend en middag nog in SF hebben)
Dag 14 – Zondag 16 Augustus Montery --> Pismo Beach (3,5 uur) (Laat vertrek, zodat we 's ochtends een Whale Watch tour kunnen doen)
Dag 15 – Maandag 17 Augustus Pismo Beach --> Los Angeles (4,5 uur) (Vroeg vertrek, zodat we voor de avond in LA aankomen)
Dag 16 – Dinsdag 18 Augustus Los Angeles
Dag 17 – Woensdag 19 Augustus Los Angeles --> Amsterdam (Vliegen: 11 uur)
Dag 1 – Maandag 3 Augustus Amsterdam --> Washington (Vliegen: 8,15 uur)
Dag 3 – Woensdag 5 Augustus Washington --> Phoenix (Vliegen: 5 uur)
Dag 4 – Donderdag 6 Augustus Phoenix --> Grand Canyon (3,5 uur) (Laat vertrek, zodat we de auto kunnen ophalen en een beetje kunnen relaxen)
Dag 5 – Vrijdag 7 Augustus Grand Canyon
Dag 6 – Zaterdag 8 Augustus Grand Canyon --> Las Vegas (4,5 uur) (Vroeg vertrek, zodat we na de middag al in LV aankomen)
Dag 7 – Zondag 9 Augustus Las Vegas
Dag 8 – Maandag 10 Augustus Las Vegas --> Death Valley (2,5 uur) (Laat vertrek, zodat we de ochtend en middag nog in LV hebben)
Dag 9 – Dinsdag 11 Augustus Death Valley --> Yosemite (6,5 uur)
Dag 11 – Donderdag 13 Augustus Yosemite --> San Francisco (4,5 uur) (Vroeg vertrek, zodat we na de middag al in SF aankomen)
Dag 12 – Vrijdag 14 Augutus San Francisco
Dag 13 – Zaterdag 15 Augustus San Francisco --> Montery (2,5 uur) (Laat vertrek, zodat we de ochtend en middag nog in SF hebben)
Dag 14 – Zondag 16 Augustus Montery --> Pismo Beach (3,5 uur) (Laat vertrek, zodat we 's ochtends een Whale Watch tour kunnen doen)
Dag 15 – Maandag 17 Augustus Pismo Beach --> Los Angeles (4,5 uur) (Vroeg vertrek, zodat we voor de avond in LA aankomen)
Dag 16 – Dinsdag 18 Augustus Los Angeles
Dag 17 – Woensdag 19 Augustus Los Angeles --> Amsterdam (Vliegen: 11 uur)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Blijf geen dag in Washington, reis direct door. Die dag heb je nodig in het westen en in DC kun je op één dag toch niet veel doen.
Death Valley - Yosemite is niet echt realistisch op één dag tenzij je Mono Lake en Bodie niet bezoekt. Hier kan je de extra dag gebruiken.
Monterey - Pismo Beach met laat vertrek is zonde. Je hebt de tijd daar echt wel nodig als je iets wil zien en af en toe meer dan even een foto wil nemen.
Death Valley - Yosemite is niet echt realistisch op één dag tenzij je Mono Lake en Bodie niet bezoekt. Hier kan je de extra dag gebruiken.
Monterey - Pismo Beach met laat vertrek is zonde. Je hebt de tijd daar echt wel nodig als je iets wil zien en af en toe meer dan even een foto wil nemen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerika-ontdekker
Inmiddels erover eens dat we Washington laten voor wat het is (goeie reden om nog een keer een citytrip Washington/New York te doen
). Hebben weer het rondje omgegooid, zodat we evt. rechtstreeks op LA heen kunnen vliegen (voor mijn vriend wordt het de eerste lange reis, dus hoe korter hoe beter om mee te beginnen).
Dag 1 – Maandag 3 Augustus Amsterdam --> Los Angeles (Vliegen: 11 uur)
Dag 2 – Dinsdag 4 Augustus Los Angeles
Dag 3 – Woensdag 5 Augustus Los Angeles
Dag 4 – Donderdag 6 Augustus Los Angeles --> Pismo Beach (4,5 uur) (Vroeg vertrek)
Dag 5 – Vrijdag 7 Augustus Pismo Beach --> Montery (3,5 uur) (Vroeg vertrek)
Dag 6 – Zaterdag 8 Augustus Montery --> San Francisco (2,5 uur) (Laat vertrek, Whale Watch Tour)
Dag 7 – Zondag 9 Augustus San Francisco
Dag 8 – Maandag 10 Augustus San Francisco
Dag 9 – Dinsdag 11 Augustus San Francisco --> Yosemite (4,5 uur)
Dag 11 – Donderdag 13 Augustus Yosemite --> Death Valley (6,5 uur) (Vroeg vertrek)
Dag 12 – Vrijdag 14 Augutus Death Valley --> Las Vegas (2,5 uur) (Vroeg vertrek)
Dag 13 – Zaterdag 15 Augustus Las Vegas
Dag 14 – Zondag 16 Augustus Las Vegas --> Grand Canyon (4,5 uur) (Laat vertrek)
Dag 15 – Maandag 17 Augustus Grand Canyon
Dag 16 – Dinsdag 18 Augustus Grand Canyon --> Phoenix (3,5 uur)
Dag 17 – Woensdag 19 Augustus Phoenix --> Amsterdam (Vliegen: 14uur)

Dag 1 – Maandag 3 Augustus Amsterdam --> Los Angeles (Vliegen: 11 uur)
Dag 2 – Dinsdag 4 Augustus Los Angeles
Dag 3 – Woensdag 5 Augustus Los Angeles
Dag 4 – Donderdag 6 Augustus Los Angeles --> Pismo Beach (4,5 uur) (Vroeg vertrek)
Dag 5 – Vrijdag 7 Augustus Pismo Beach --> Montery (3,5 uur) (Vroeg vertrek)
Dag 6 – Zaterdag 8 Augustus Montery --> San Francisco (2,5 uur) (Laat vertrek, Whale Watch Tour)
Dag 7 – Zondag 9 Augustus San Francisco
Dag 8 – Maandag 10 Augustus San Francisco
Dag 9 – Dinsdag 11 Augustus San Francisco --> Yosemite (4,5 uur)
Dag 11 – Donderdag 13 Augustus Yosemite --> Death Valley (6,5 uur) (Vroeg vertrek)
Dag 12 – Vrijdag 14 Augutus Death Valley --> Las Vegas (2,5 uur) (Vroeg vertrek)
Dag 13 – Zaterdag 15 Augustus Las Vegas
Dag 14 – Zondag 16 Augustus Las Vegas --> Grand Canyon (4,5 uur) (Laat vertrek)
Dag 15 – Maandag 17 Augustus Grand Canyon
Dag 16 – Dinsdag 18 Augustus Grand Canyon --> Phoenix (3,5 uur)
Dag 17 – Woensdag 19 Augustus Phoenix --> Amsterdam (Vliegen: 14uur)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2002 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-