Na weken van plannen, beraden en inlezen hebben wij (mijn beste vriend en ik, 22 en 21 jaar oud) besloten dat we aankomende zomer voor 3.5 week naar Amerika zullen afreizen. We hebben de datum 16-07 t/m 09-08 gekozen. We willen in deze periode het Westen van de Verenigde staten bekijken. We starten in San Francisco en zullen waarschijnlijk eindigen in Denver.
Ik ga hieronder ons (voorlopige) reisschema met jullie delen. Ik hoop dat jullie zo vriendelijk willen zijn je mening hierover te geven. Bijvoorbeeld; zitten we op de ene plek te kort/te lang, vergissen we ons in afstanden of zijn er juist spots die we nu overslaan etc.
Bij aankomst in San Francisco zullen we enkele dagen verblijven in een (nog te boeken) hotel/motel. Dit om een beetje te wennen aan het land en de jetlag een beetje te boven te komen. Verder zullen we gedurende de reis proberen zoveel mogelijk te kamperen. Hiervoor zullen we in San Francisco een tent en benodigdheden aanschaffen. Via rentalcars.com kunnen we voor ongeveer 1800 euro een SUV (Jeep Grand Cherokee or similar) huren (via Alamo). Hier zat volgens de vriendelijke meneer bij rentalcars.com al wat korting in verwerkt.
Indien mogelijk zouden we graag in aanmerking komen voor het ‘delen’ van spullen. Wellicht heeft iemand van het forum (die in de omgeving van San Francisco woont) nog wat spullen liggen van andere kampeerders. De spullen die we niet mee kunnen/willen nemen naar Nederland leveren we met alle plezier dan in bij iemand uit de omgeving van Denver. (of welk eindpunt het uiteindelijk ook wordt)
Over Denver gesproken; dat eindpunt ligt nog niet helemaal vast. Eerst hadden we als eindpunt Phoenix, maar dat lag naar onze mening wat te dicht bij het startpunt San Francisco. We willen voorkomen dat we dezelfde routes moeten rijden omdat we terug moeten. Zoals je uit het schema kunt halen zijn we meer gecharmeerd van de Amerikaanse natuur dan van de steden, hoewel LA (Beverly Hills, misschien Sillicon Valley) toch op het programma staan. Op het einde van de reis hebben we in de planning een paar dagen over gehouden zodat we eventueel ergens wat langer kunnen blijven als dat heel goed bevalt. Als iemand betere suggesties heeft dan Denver (gezien het schema dat we willen gaan rijden) horen wij dat heel graag.
Verder zijn allerhande tips/adviezen m.b.t. onze reis altijd welkom. Voordat het zover is (duurt nog wel even) gaan we dit forum nog grondig uitgraven, maar een nieuw topic als deze starten kan altijd bijdragen aan het verkrijgen van de meest recente informatie.
Verder wil ik jullie nog vertellen dat dit onze eerste Amerikaanse roadtrip is, maar daar we hiervoor al 2 maal (met 3 personen) door Europa hebben gereden. Wat grotere afstanden vinden we dan ook niet zo’n probleem. Ik ben autoliefhebber en daarom altijd te porren voor een mooie route

Alvast dank voor jullie reacties, dat wordt erg gewaardeerd!
Groeten,
Lars en Ivar