Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SarahB: 2 weken zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis SarahB: 2 weken zuidwesten

Bericht door dafkapin »

als ik het goed hem, nemen jullie de Oakland Bay Bridge en rijden jullie de stad uit en moet je dus geen tol betalen (zo was dat bij ons toch een paar jaar geleden)

ken je de boeken al vanbuiten, ondertussen? :mrgreen:
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

dafkapin schreef:als ik het goed hem, nemen jullie de Oakland Bay Bridge en rijden jullie de stad uit en moet je dus geen tol betalen (zo was dat bij ons toch een paar jaar geleden)

ken je de boeken al vanbuiten, ondertussen? :mrgreen:
Vanbuiten nog niet, maar enkele heb ik wel al goed bestudeerd :mrgreen: die van de Grand Canyon en San Francisco o.a. (staan super handige kaarten in trouwens!!). :thumbup:
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

te laat aan gedacht dat we ook nog een heleboel kaarten van de parken zelf hebben, had ze beter mee opgestuurd
dinh
Amerika-ontdekker

Bericht door dinh »

Hallo,
Ik weet niet of dit wel kan volgens de forum-etiquette, maar ik heb een egoïstisch vraagje.
Echte tips kan ik jou moeilijk geven want ik ben zelf druk doende om onze eerste serieuze reis voor te bereiden en aangezien onze routes nogal gelijk lopen, volg ik jouw topic graag.
Het werd vooral interessant toen je over de hotels begon.
Mag ik vragen hoe jij je hotels boekt, want jouw prijzen liggen stukken lager dan de mijne.
(Zelfs als ik jouw datum ingeef, kom ik veel hoger uit via Trivago, Booking.com of Priceline.)
Groetjes,
Dinah
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Ik heb mijn hotels voorlopig allemaal geboekt via booking.com, uitgezonderd de Mexican Hat Lodge, die heb ik geboekt op de site zelf.
Maar ik vind niet dat onze prijzen zo enorm laag liggen eigenlijk... Op sommige plaatsen wel, maar op andere plaatsen zitten er echt wel prijzige overnachtingen tussen (bv. in Page, Tusayan, Springdale). Ik heb me wat ingelezen in Priceline en ga binnenkort proberen om zo op enkele hotels te bieden, zodat we ook die prijzen nog wat omlaag krijgen. :)

Als je wil kan ik je via pb wel een lijstje doorsturen met onze hotels + de prijzen, dan heb je een beter zicht erop.

Ik ben wel benieuwd naar jouw route als die zowat gelijklopend is, heb je die hier ook ergens gepost? :)
dinh
Amerika-ontdekker

Bericht door dinh »

Dus toch Booking ... Ik heb waarschijnlijk iets verkeerd gedaan.
Ik keek naar de hotels in Lee Vining en Bridgeport en kwam zelfs niet in de buurt van jouw 2 prijzen ...
(Ik heb zelfs gechecked of het om $ of € ging - zo groot was het verschil!
Je mag me zeker een persoonlijk berichtje sturen met de hotels. (Heel graag zelfs)

En ja, mijn route zit ook ergens in een topic. Ik probeer een link te maken - mocht het niet lukken, dan kan je misschien zoeken naar "klassieke Zuid-West met 2 oudere tieners. "
Dat is de titel van het topic. (laatste update dateert van 17/03)
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=52805
Ik ben nu volop bezig met de detailplanning en de hotels.
Groetjes,
DInah
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Zou iemand eens kunnen helpen met de verschillende tijdzones aub? :oops:

Dit is dus onze route:
13/9 Amsterdam - San Francisco
14/9 San Francisco + avondtour Alcatraz
15/9 San Fransisco – Yosemite
16/9 Yosemite
17/9 Yosemite - Bridgeport (Tioga Pass)
18/9 Bridgeport (Bodie, Mono Lake) – Big Pine (Ancient Bristlecone Pine Forest)
19/9 Big Pine (Alabama Hills) – Death Valley
20/9 Death Valley – Valley Of Fire - Zion
21/9 Zion
22/9 Zion – Bryce
23/9 Bryce – Page
24/9 Page
25/9 Page – Monument Valley
26/9 Monument Valley –Gooseneck State Park - Grand Canyon
27/9 Grand Canyon
28/9 Grand Canyon – Las Vegas
29/9 Las Vegas
30/9 Las Vegas – Amsterdam

Als ik het goed hebben, zit het zo:
- 20/9 van Death Valley naar Zion: verliezen we een uur
- 23/9 van Bryce naar Page: winnen we een uur
- 25/9 van Page naar Monument Valley: verliezen we een uur
- 26/9 van Monument Valley naar Grand Canyon: winnen we een uur

Klopt dit, en ben ik nergens een uurverschil vergeten? Het is voor ons best belangrijk omdat we bv. in Monument Valley een georganiseerde jeeptour willen doen en ook in Page gaan we misschien een georganiseerde rafttrip meedoen. Dan moeten we uiteraard wel op tijd zijn! :wink:
Alvast bedankt!!
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

als je er al een overnachting ter plaatse hebt voor je activiteit, kun je gewoon in het hotel checken, soms heb je langs de weg dat het aangeduid staat als je in een andere tijdszone komt, hebben wij in ieder geval toch een keer voorgehad in het westen
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Zie onderstaand in het rood
SarahB schreef: Als ik het goed hebben, zit het zo:
- 20/9 van Death Valley naar Zion: verliezen we een uur Tussen Nevada en Utah verlies je inderdaad een uur
- 23/9 van Bryce naar Page: winnen we een uur Tussen Utah en Arizona win je inderdaad een uur
- 25/9 van Page naar Monument Valley: verliezen we een uur Navajo County hanteert inderdaad weer een uur later. Handig ezelsbruggetje; vanaf nu gewoon doen alsof MV in Utah ligt, dan komt het goed. Als je tussen november en maart gaat is de Day Light Saving Tume niet van toepassing en zijn Arizona, Utah en Najavo County gelijk qua tijd
- 26/9 van Monument Valley naar Grand Canyon: winnen we een uur
Groetjes,
Daniel
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Bedankt nog voor de reacties :thumbup:

Ik heb besloten dat ik ook een reisverslag ga bijhouden (of tenminste, dit proberen), dit om 3 redenen:
1. Ik heb zelf veel gehad aan reisverslagen van andere mensen, dus misschien zijn er ooit mensen die iets aan het mijne hebben. :)
2. Een leuke manier om vrienden en familie op de hoogte te houden tijdens onze reis.
3. Ik schrijf gewoon graag en vind het leuk om met zulke dingen bezig te zijn!

Dit is het adres van mijn blog: http://sarahfilip.wordpress.com/

Ik ben nu bezig met de globale opbouw aan te maken (dus al de pagina's klaarmaken enz.). Als dat klaar is, ga ik onze planning er op zetten + een woordje uitleg hoe we alles aangepakt hebben (en daarbij zal dit forum zeker een eervolle vermelding krijgen!).
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

:thumbup:
Groetjes,
Daniel
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Is deze dagindeling in SF te doen (met het openbaar vervoer) denken jullie, zonder alles gehaast te moeten doen? We hebben de Alcatraz tour van 10u. Normaal gingen we de avond-tour nemen, maar we wilden het toch liever in de voormiddag doen zodat we de avond en namiddag vrij hebben.

Chancelor Hotel (visitor pass kopen en op cable car stappen) – Fisherman’s Wharf (ontbijten)
Fisherman's Wharf - Pier 39 (Alcatraz om 10u)
Pier 39 – Lombard Street 1000 Block (het kronkelige weggetje)
Lombard Street - Golden Gate Bridge
Golden Gate Bridge – Chinatown
Chinatown – Union Square
Union Square - hotel (ligt vlakbij Union Square)

En nog een laatste vraagje: hoe lang duurt zo'n Alcatraz Tour ongeveer? Ik reken erop dat we rond 13u terug aan wal zijn, kan dat ongeveer kloppen?

Alvast een dikke merci (opnieuw ;) )
JantienB
Amerikafan

Bericht door JantienB »

Het varen is ongeveer 20 min enkel, de uitleg van de gids een 15-tal minuten en de audiotour 45 min. Je kan wel kiezen welke ferry je terug neemt en dus zo lang als je wil op het eiland blijven. Ook de audiotour kan je pauzeren wanneer je wil.
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Dankjewel Jantien!

Nog een vraagje. Ik lees soms over parkeerproblemen in de Grand Canyon als het er erg druk is.
Wij logeren dus in de Yavapai Lodge, heb je dan een eigen parkeerplaats ter beschikking of ga je ook ergens een plekje moeten zoeken?
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

En nog een (waarschijnlijk domme) vraag: als je op de Tioga Pass de bekende punten wilt bezoeken (Tenaya Lake, Olmsted Point, ...) staat dat daar dan ook aangegeven?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt bij de Yavapai Lodge voldoende parkeerruimte, tegenover het gebouw waar je zit. Je kunt dan met de shuttlebus of lopend naar andere delen van het park. Bestudeer de shuttlebusroutes goed, die staan in het krantje dat je krijgt en ook hier.

Langs de Tioga Road staan de bezienswaardigheden aangegeven. Je krijgt ook een kaart als je het park binnenkomt, dus je kunt zien waar het ongeveer is. Dit is dezelfde kaart als die op http://www.nps.gov/yose (links onder park tools).

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 jun 2014, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

wij hadden overigens een eigen parkeerplaats bij de Yavapai Lodge. Worden af en toe wel door wat dieren bezet :lol:

http://roadtripdanielandkarin.wordpress ... n-kingman/

Zie een van de foto's
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten in een gebouw met twee verdiepingen, het zal er van afhangen welke accommodatie in de Yavapai lodge je hebt. Maar parkeerplaats is geen probleem.

Marianne
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Dankjullie voor de info :thumbup:

Gisteren een hotel in Page geboekt via Hotwire, toch weer wat euro's uitgespaard en dus tevreden. Page was immers één van onze duurste overnachtingen.
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Als we van Bryce naar Page rijden, is dan een bezoekje aan de Toadstool Hoodoos aan te raden?

We zullen de viewpoints + wandelingen in Bryce waarschijnlijk de vorige dag al gedaan hebben, dus we kunnen 's ochtends vroeg vertrekken. MAAR we gaan waarschijnlijk wel een half day raft doen op de Colorado-river. Die trip vertrekt om 13u dus ik wil om 12.30u ter plaatse zijn. Rekening houdend met het feit dat we een uur verliezen door de verschillende tijdzones, is er dan nog tijd voor een wandelingetje naar de Toadstool hoodoos?

Ik wilde eerst op deze route een bezoekje plannen aan de animal shelter, maar dat lijkt me wat krap worden in tijd, als we om 13u met de raft trip vertrekken :(. Dus ik vroeg me af of dit wél in te passen is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer