Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gedoe met valiezen/koffers

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Gedoe met valiezen/koffers

Bericht door babarage »

wij reizen met twee personen en laten de koffers in de auto we hebben een handbagage koffertje met de electronica (ipads, routertje, kabels) boek en ereader en de toilettas. daarnaast een tas met setje schone kleren voor de volgende dag. plus de koelbox (dus toch wat gesjouw)

op de heenreis zitten de kleren verspreid over de twee koffers maar na aankomst herverdeel ik de boel. in de koffer die onderop komt te liggen zit spul dat niet vaak nodig is (truien etc) in de andere koffer zitten de schone kleren per soort. sochtends als we bij de auto komen haal ik de vuile was uit de tas en doe die in de waszak achterin de auto, pluk verse shirtjes en ondergoed uit de koffer en stop die in de tas. zo staan we savonds voor het hotel niet lang te prutsen maar lopen binnen 2 minuten het hotel binnen met alles wat we nodig hebben. werkt ideaal voor ons, nou is manlief niet moeilijk, die trekt braaf aan wat ik voor hem gepakt heb :). 1 keer per week a 10 dagen trekken we de hele auto leeg en ordenen we de boel, souvenirs in de onderopkoffer en zo.

wij zijn twee sloddervossen eerste klas maar hebben ons wel aangeleerd om op vakantie op de hotelkamer alles bij de daarvoor bestemde tas in de buurt te houden , zo hebben we sochtends ook alles vlot bij elkaar bij het weggaan.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zoals babarage het beschrijft doen wij het ook als we binnen Europa reizen, maar dat is meestal maar een paar dagen. Ik wil het zo ook op onze bijna-zesweeksemris naar Australië doen. Zal erg wennen zijn na al die camperreizen met één keer uitpakken en één keer inpakken.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij nemen onze koffers ook gewoon iedere keer mee naar binnen. Ieder zijn eigen koffer (3). Zoveel moeite is dat toch niet, want uitpakken hoeft niet alleen openklappen en je hebt alles wat je nodig hebt en je rolt hem smorgens gewoon weer de kofferbak in, daarom is het wel fijn om een ruime auto te hebben die genoeg bagageruimte heeft, zodat je niet steeds hoeft te puzzelen om alles erin te krijgen. En vaak hebben we hotels waar je fijn voor de deur kunt parkeren of ze hebben een karretje waar je alles opzet.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Zo doen wij het ook. Gewoon elk een koffer meenemen naar de kamer. In de auto slingeren dan alleen soms wat wandelschoenen en een fleece of zo. Ben iemand die anders altijd datgene nodig heeft wat in de auto is achtergebleven en ik kan ook van tevoren niet bedenken wat ik de volgende morgen aantrek, want dat is afhankelijk van het weer en mijn stemming :wink:
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Friezin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Friezin »

Ik denk dat ik ook voor iedereen een middelgrote koffer mee neem. Alleen even kijken hoe, want ik heb alleen 2 grote en 2 cabintrolleys en ik vind het zo zonde om hier 4 nieuwe koffers te kopen, terwijl ze daar veel goedkoper zijn. Maar ik vind van meerdere personen de bagage bij elkaar geen doen, zeker met 2 pubers. In de meivakantie zijn we in Europa ook op een paar verschillende plaatsen geweest en dochter werd gek van de rommel van de broer (hadden samen 1 tas). Ik dacht dan ook telkens ieder zijn eigen koffer mee te laten nemen en inderdaad wandelschoenen etc in de auto te laten, we hebben een grote auto, dus we kunnen wat laten slingeren. Wel mix ik onderweg tijdens het vliegen de bagage, dat doe ik altijd ook als we binnen Europa vliegen, zodat als een koffer kwijt raakt niet 1 persoon alles kwijt is. Dan moet ik op de eerste stop even alles per persoon ordenen.
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

Vakantietijd dus bij de lidl en de aldi zijn de koffers in de aanbieding (en vast bij eer tenten). Die van lidl zien er op eerste oog interessant uit want met TSA slot. Setje van 2, iets van 60 euro. Moeten de kinders alleen nog onderling uitknokken wie de grootste krijgt :).
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Hier ook, ieder zijn eigen koffer mee naar binnen.
Behalve in Vegas, hebben wij meestal kleinere hotels en motels met parking voor de deur, dus veel gesleep is dat niet.
Ik neem zo beperkt mogelijk aantal kledingstukken mee, in geval van doen we daar ergens een machientje.
Rafc01
Amerika-ontdekker

Bericht door Rafc01 »

Voor de reis zelf zou ik de kledij toch wat mixen. Vorig jaar rolde er bij ons 1 koffer te weinig van de band. Juist de mijne natuurlijk en daar stond ik zonder ook maar iets. Koffer werd pas 10 dagen later nageleverd toen we terug in het eerste hotel waren dus ik mocht gelijk gaan shoppen. Weliswaar (gedeeltelijk) terugbetaald door de verzekering, maar toch, ik had beter wat ondergoed in mijn man zijn koffer gestopt. Dit jaar mix ik dus op de heenreis en reorganiseer ik de koffers ter plaatse.
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

ik stop ook altijd voor allebei een schone onderbroek in de handbagage, just in case :).
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Rafc01 schreef:Voor de reis zelf zou ik de kledij toch wat mixen. Vorig jaar rolde er bij ons 1 koffer te weinig van de band.
Dat hebben wij ook voorgehad, de koffer van mijn moeder kwam enkele dagen later. Gelukkig kon ze wat kledij van mij lenen. Daarom wil ik nu ook wat mixen bij vertrek.
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Meestal nemen we de koffers gewoon mee. Maar soms, voor 1 overnachting, maak ik de dag van te voren een overnachtingstas en neem ik die alleen mee met pyajama's, schone kleren voor de volgende dag en toiletspullen.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Henriëtte schreef:....... ik laat Hans altijd de zwaarste koffers sjouwen :wink:
Onder het motto "draag jij de koffers, dan draag ik de verantwoordelijkheid." :lol:
Groet,

Old Faithful
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik ben een beetje verbaasd over een aantal reacties. Hoe moeilijk is het om een paar koffers uit je auto te halen? Het is werkelijk nog nooit bij ons opgekomen om ze in de auto te laten. Of je nu een tas of een koffer meeneemt, iets dragen moet je toch (of niet als je wieltjes onder je koffer hebt of een rek uit het hotel.)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Het is ook niet moeilijk, maar wat niet mee hoeft blijft bij ons in de auto. Ik ben op vakantie, niet drie weken dagelijks aan het "verhuizen". Soms gaat alles wel mee naar binnen om even ter reorganiseren (aankopen weg te werken :D ) of als we ergens meerdere dagen overnachten. Zo gaan wij hier mee om. Het is trouwens best leuk om te lezen hoe anderen hier mee omgaan. Gezien het aantal reacties (en bijna 1000 keer gelezen) toch een aardige vraag van TS.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Wij reizen met twee koffers. Bij de vliegreis hebben we onze kleding een beetje verspreid over beide koffers voor het geval er eentje niet aankomt.

Daarna verdelen we de spullen in een 'autokoffer' (kleding die we niet direkt nodig hebben zoals lange broek of jas) en een 'hotel koffer'. Deze laatste bevat dan een aantal setjes met kleding, opladers, toiletartikelen, laptop/ipad etc. Vuil wasgoed gaat in een aparte zak weer achter in auto. verder een los rugzakje en koelbox. Ongeveer eenmaal per week gaat heel de auto leeg en gaan we alles weer een opnieuw indelen. Meestal in combinatie met de was doen.

Tip die we van dit forum gebruikt hebben en ons héél goed bevallen is een setje Ikea hoesjes/zakken. Vond het eerst een beetje onzin, maar achteraf super handig. Rose en blauw. Ideaal voor sokken/onderbroeken, opladers/snoertjes/adapters etc. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30235115/
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
SuperFieke
Amerikafan

Bericht door SuperFieke »

Weet iemand wat die ikea hoesjes zijn? Op die link valt er niets meer te zien.
Gast

Bericht door Gast »

SuperFieke schreef:Op die link valt er niets meer te zien.
Aangezien je reageert op een 3,5 jaar oud topic lijkt het erop dat de Ikea een andere link gebruikt of dat ze de zakjes niet meer verkopen.

Misschien is dit wat? http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoud ... ndy-waszak
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij gebruiken die zakjes van Ikea al jaren maar ze worden niet meer verkocht. Ze zijn ideaal!!! Nu hebben ze deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90328178/
Gast

Bericht door Gast »

@Trails: die zijn idd nog handiger!!! Ga gelijk ff paar setjes halen :thumbup: :thumbup:
SuperFieke
Amerikafan

Bericht door SuperFieke »

Ja oud bericht, maar Ik was dit tegengekomen tijdens een zoektocht en gebruik van zoekfunctie.
Bedankt :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer