Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

South Kaibab Trail of Bright Angel Trail (Grand Canyon NP)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

South Kaibab Trail of Bright Angel Trail (Grand Canyon NP)

Bericht door SarahB »

Wij willen in de Grand Canyon graag een stukje afdalen. Wij zijn geen geoefende hikers, dus ik had gedacht aan maximaal 1,5 uur naar beneden wandelen (want we moeten uiteraard nog terug). Als het echt heel heet is, misschien maar een uurtje naar beneden wandelen. We gaan in september.

Welke trail raden jullie aan om een stukje af te dalen, en waarom?

Alvast bedankt! :thumbup:
Hawkery
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: South Kaibab Trail of Bright Angel Trail (Grand Canyon NP)

Bericht door Hawkery »

Wij zijn geen geoefende hikers en hebben de Bright Angel Trail tot de eerste tussen stop gedaan.
Volgens mij moet het echt ongelooflijk zijn, om helemaal naar beneden te kunnen gaan via deze weg (aangezien het eerste stuk al zo cool was).
De weg terug is wel heavy, dus dat is volgens mij een leuke uitdaging voor jullie...

Maar zoals ik zei: wij zijn geen ervaren hikers
en wij hebben trouwens de south kaibab trail niet gedaan, dus kunnen moeilijk vergelijken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er is al vaker over beide geschreven, probeer de (google)zoekfunctie hierboven maar eens. Zoeken op BAT en SKT levert ook het nodige op.

Als je niet ver gaat lopen heb je denk ik aan de SKT meer afwisseling. Je zou dan tot het Ooh Aah Point kunnen lopen of tot Cedar Ridge (zie daarvoor ons 2013-verslag). Nadeel is wel dat je daar minder schaduw hebt. En het is wat lastiger om bij de trailhead te komen, hoewel je vanaf de Yavapai Lodge in beide gevallen een bus moet nemen. Als je naar de bushalte bij het visitor center loopt is het handig om ruim van te voren te vertrekken, wij hadden moeite met het vinden van de bushalte in het halfdonker.

Bij de BAT loop je het eerste stuk in een kom, het duurt behoorlijk lang voordat je verder de canyon in loopt. Je kunt hier tot het eerste resthouse lopen. Ik deed een kort stuk in 2011, zie hier mijn verslag.

Op mijn wandelsite kun je ook beide trails vergelijken. En zie hier voor een vergelijking van het profiel van beide trails in het GC -krantje (p7 volgens de nummering van het krantje, pagina 13 en 14 op de pdf). In de Newspaper staat nog meer informatie over beide trails.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hier kan je ons verslag lezen van de South Kaibab Trail : Kalaman's Travelblog December 2013: 27-12-2013 Grand Canyon - South Kaibab Trail
Jvdkorput
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Jvdkorput »

geen geoefende loper maar vorig jaar beide gelopen.

ik zou persoonlijk gaan voor de sout kaibab ondanks dat hier geen waterpunten zijn en het vaak erg warm is. Ik vond deze kant mooier en spectaculairder. Hiernaast is het een stuk minder druk dan de BAT, hier willen de meeste mensen namelijk een stuk naar beneden lopen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die drukte is ook iets om mee te nemen inderdaad. Ik ga helemaal mee met wat hierboven is geschreven. :thumbup:

Marianne
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Bedankt voor de info, ik ga straks jullie links ook eens goed bekijken :thumbup: maar in eerste instantie lijkt het dan de SKT te worden.
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

Heb beide gedaan en de SKT is duidelijk mijn favoriete trail van beide.
Veel meer vergezichten, e.d.
Ook veel minder ezels ( wel degelijk echte) tegengekomen. Heb niets tegen de beestjes, maar hadden wel soms last van wat ze achterlieten.
De SKT is veel mooier en diverser.
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

South Kaibab trail zie je meer van de Canyon over een korter gedeelte van de trail. Ook was het redelijk rustig toen ik er was( midden september). en de uitzichten zijn fenomenaal
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
PetraRem
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door PetraRem »

Wij hebben eergisteren ook een stukje van de south kaibab trail gelopen.
We waren van plan om tot het eerste punt te gaan, maar mijn vriend z'n kuiten waren al zo erg verbrand dat we besloten terug te lopen na 30 min.
Ondanks de korte wandeling (totaal een uur), vonden we het toch heel erg mooi! Kijk voor een verslag op onze blog:
https://stevenenpetra.wordpress.com/201 ... nyon-page/
Totaal 7 bezoeken aan de USA.

http://stevenenpetra.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een recent verslag van onze reis naar west-USA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Leuk verslag! En goed insmeren en lange broeken dragen. :wink:

:offtopic: En inderdaad niet te veel op je tomtom vertrouwen ... De 89 is al ruim een jaar afgesloten, niet omdat er een nieuwe weg is aangelegd, maar omdat de weg verzakt is. Zie ook dit topic.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer