Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis SusVanGestel: 21-daagse reis
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis SusVanGestel: 21-daagse reis
Dag iedereen,
zoals zovelen hier reeds gepost hebben, ben ook ik en mijn (tegen die tijd) vrouw van plan om onze huwelijksreis een tocht met de huurauto door zuidwest Amerika te maken.
Hiervoor heb ik al enkele uren doorspit op verschillende forums en nu dacht ik het ook maar eens gewoon te vragen.
Enkele punten om rekening mee te houden:
Te lang in de auto zitten (meer dan 4 uur) proberen we te vermijden om toch zoveel mogelijk natuur en monumenten te zien.
We willen niet enkel wandelingen maken (we hebben een goede conditie en er mag al eens een zware tocht bij zijn), maar ook historische plaatsen bekijken en ook genieten van wat de grote steden (LV, SF, LA, SD) ons te bieden hebben om ook van wat rust (strand, zwembad, terras) en attracties (universal studios, seaworld, disneyworld) te genieten.
We gaan zelden 2 keer naar dezelfde plaats op reis dus willen we toch wel wat gezien hebben, aangezien we waarschijnlijk niet meer teruggaan voor een 2e rondrit (al kan dit natuurlijk veranderen na de reis zelf).
We hebben een 3-tal weken voorzien voor de reis en verkiezen half mei, begin juni ofwel september 2015.
Toch zijn er verschillende zaken die we echt wel gezien willen hebben. Volgende punten mogen niet ontbreken:
Grand Canyon, Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake powell, Las Vegas, Death Valley, Yosemite
Natuurlijk weten we dat we niet alles kunnen zien en dus hebben we een keuze gemaakt. De stopplaatsen met het aantal overnachtingen staan er bij. De overnachtingen kunnen in de NP doorgaan of in steden/dorpen er net buiten.
We hebben 3 verschillende routes, waarvan we graag willen weten welke de betere is.
Ik weet dat we verschillende steden aandoen, maar voor ons telt dat als rustmoment. Vooral San Diego zouden we graag bekijken, wegens het weer, de zoo, seaworld, ... Er is misschien ook de mogelijkheid om van SF Naar SD te vliegen om de kustrit via highway 1 uit te sparen. LA is voor velen geen must, dus dat zouden we ook kunnen overslaan.
Route 1
3n San Francisco
2n Yosemite
1n Mammoth Lakes
1n Death Valley
2n Las Vegas
1n Zion
1n Bruce
2n Page
1n Grand Canyon
1n Kingman
2n Los Angeles
3n San Diego
Route 2
1n Phoenix
1n Grand Canyon
2n Page
1n Bryce
1n Zion
2n Las Vegas
1n Death Valley
1n Mammoth Lakes
2n Yosemite
2n San Francisco
1n San Luis Obispo
2n Los Angeles
3n San Diego
Route 3
2n Las Vegas
1n Zion
1n Bryce
2n Page
1n Grand Canyon
1n Las Vegas
1n Death Valley
1n Mammoth Lakes
2n Yosemite
2n San Francisco
1n San Luis Obispo
2n Los Angeles
3n San Diego
zoals zovelen hier reeds gepost hebben, ben ook ik en mijn (tegen die tijd) vrouw van plan om onze huwelijksreis een tocht met de huurauto door zuidwest Amerika te maken.
Hiervoor heb ik al enkele uren doorspit op verschillende forums en nu dacht ik het ook maar eens gewoon te vragen.
Enkele punten om rekening mee te houden:
Te lang in de auto zitten (meer dan 4 uur) proberen we te vermijden om toch zoveel mogelijk natuur en monumenten te zien.
We willen niet enkel wandelingen maken (we hebben een goede conditie en er mag al eens een zware tocht bij zijn), maar ook historische plaatsen bekijken en ook genieten van wat de grote steden (LV, SF, LA, SD) ons te bieden hebben om ook van wat rust (strand, zwembad, terras) en attracties (universal studios, seaworld, disneyworld) te genieten.
We gaan zelden 2 keer naar dezelfde plaats op reis dus willen we toch wel wat gezien hebben, aangezien we waarschijnlijk niet meer teruggaan voor een 2e rondrit (al kan dit natuurlijk veranderen na de reis zelf).
We hebben een 3-tal weken voorzien voor de reis en verkiezen half mei, begin juni ofwel september 2015.
Toch zijn er verschillende zaken die we echt wel gezien willen hebben. Volgende punten mogen niet ontbreken:
Grand Canyon, Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake powell, Las Vegas, Death Valley, Yosemite
Natuurlijk weten we dat we niet alles kunnen zien en dus hebben we een keuze gemaakt. De stopplaatsen met het aantal overnachtingen staan er bij. De overnachtingen kunnen in de NP doorgaan of in steden/dorpen er net buiten.
We hebben 3 verschillende routes, waarvan we graag willen weten welke de betere is.
Ik weet dat we verschillende steden aandoen, maar voor ons telt dat als rustmoment. Vooral San Diego zouden we graag bekijken, wegens het weer, de zoo, seaworld, ... Er is misschien ook de mogelijkheid om van SF Naar SD te vliegen om de kustrit via highway 1 uit te sparen. LA is voor velen geen must, dus dat zouden we ook kunnen overslaan.
Route 1
3n San Francisco
2n Yosemite
1n Mammoth Lakes
1n Death Valley
2n Las Vegas
1n Zion
1n Bruce
2n Page
1n Grand Canyon
1n Kingman
2n Los Angeles
3n San Diego
Route 2
1n Phoenix
1n Grand Canyon
2n Page
1n Bryce
1n Zion
2n Las Vegas
1n Death Valley
1n Mammoth Lakes
2n Yosemite
2n San Francisco
1n San Luis Obispo
2n Los Angeles
3n San Diego
Route 3
2n Las Vegas
1n Zion
1n Bryce
2n Page
1n Grand Canyon
1n Las Vegas
1n Death Valley
1n Mammoth Lakes
2n Yosemite
2n San Francisco
1n San Luis Obispo
2n Los Angeles
3n San Diego
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: 21-daagse reis
Als LA, SF, LV en San Diego erop moeten zou ik de eerste nemen. De kustroute hier ook nog bij doen lijkt mij wat te veel van het goede. Overigens met slechts 1 nacht SF - LA doen is ook een beetje gehaast, je hebt best 2 overnachtingen onderweg.
Met 2 nachten Page zou je kunnen overwegen om 1 nacht in monument valley om te zetten. Je bent er dan immers kortbij ! Als je natuurlijk op het meer wil gaan varen is dit mss wat kort.
Houdt er rekening mee dat Disney in het zuiden en Universal in het noorden van LA ligt.
Met 2 nachten Page zou je kunnen overwegen om 1 nacht in monument valley om te zetten. Je bent er dan immers kortbij ! Als je natuurlijk op het meer wil gaan varen is dit mss wat kort.
Houdt er rekening mee dat Disney in het zuiden en Universal in het noorden van LA ligt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
LA is voor ons niet zo belangrijk zoals ik al op redelijk wat forums gezien heb.
Misschien dat we universal studios wel meepikken, maar disney was niet de bedoeling.
Liever iets wat we enkel daar kunnen doen of bekijken, want Disney hebben we ook in Parijs.
Zijn er echt absolute must see dingen in de nationale parken die we niet mogen missen? Sowieso gaan we naar de Grand Canyon, Lake Powell, Antelope Canyon en Yosemite.
Al de rest is nog in te vullen. Zoals op alle forums is dit voor iedereen anders, want de ene wandelt liever, de andere heeft liefst viewpoints. Aangezien we voor de 1e en misschien laatste keer naar daar gaan is het de vraag wat we zeker niet mogen missen.
Misschien dat we universal studios wel meepikken, maar disney was niet de bedoeling.
Liever iets wat we enkel daar kunnen doen of bekijken, want Disney hebben we ook in Parijs.
Zijn er echt absolute must see dingen in de nationale parken die we niet mogen missen? Sowieso gaan we naar de Grand Canyon, Lake Powell, Antelope Canyon en Yosemite.
Al de rest is nog in te vullen. Zoals op alle forums is dit voor iedereen anders, want de ene wandelt liever, de andere heeft liefst viewpoints. Aangezien we voor de 1e en misschien laatste keer naar daar gaan is het de vraag wat we zeker niet mogen missen.
Wat je niet mag missen is moeilijk te zeggen, dat zal voor iedereen verschillen. Vergis je niet in LA. Het is geen typische europese stad, maar meer een conglomeraat van aan elkaar gegroeide west Amerikaanse stadjes, wat ervoor zorgt dat het enorm uitgespreid is en de bezienswaardigheden ver van elkaar af kunnen liggen. Er is een apart topic over, zie hier.
Een grootste gedeelte van de eerste route hebben wij in 2011 gedaan. Zie voor de beschrijving ons 2011 verslag
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis SusVanGestel: 21-daagse reis
Na enorm veel leeswerk (met plezier gedaan natuurlijk) van blogs, reisverslagen en het forum, ben ik uiteindelijk toch aan een rondreis geraakt die volgend jaar van 6 juni t.e.m. 27 juni. Nu zijn er echter nog 2 mogelijkheden:
6-6 Brussel - Phoenix
7-6 Phoenix - GC 368 km
8-6 GC - Page 215 km
9-6 Page
10-6 Page - Bryce 242 km
11-6 Bryce - Zion 116 km
12-6 Zion
13-6 Zion - LV 249 km
14-6 LV
15-6 LV - DV - Lone Pine 377 km
16-6 Lone Pine - Yosemite 316 km
17-6 Yosemite
18-6 Yosemite - SF 308 km
19-6 SF
20-6 SF - Monterey, Carmel 185 km
21-6 Monterey, Carmel - Santa Maria 267 km
22-6 Santa Maria - LA 255 km
23-6 LA
24-6 LA - San Diego 194 km
25-6 San Diego
26-6 San Diego
27-6 San Diego - Brussel
of
6-6 Brussel - LV
7-6 LV
8-6 LV - GC 464 km
9-6 GC - Page 215 km
10-6 Page
11-6 Page - Bryce 242 km
12-6 Bryce - Zion 116 km
13-6 Zion
14-6 Zion - DV 460 km
15-6 DV - Lee Vining 375 km
16-6 Lee Vining - Yosemite 122 km
17-6 Yosemite
19-6 SF
23-6 LA
25-6 San Diego
26-6 San Diego
27-6 San Diego - Brussel
Nog een paar vraagjes:
1) In LA willen we graag naar Universal studios en in San Diego naar de zoo. Eventueel kan er van san diego dus nog een dag af. Waar zou ik deze dan inplannen? Een dag extra in LV, SF, Yosemite, ...? We zien graag natuur, maar ook cultuur.
2) In de GC willen we graag de viewpoints zien en een helikoptervlucht, echt wandelen hoeft niet. Is er daar tijd genoeg voor? We vertrekken 's morgens vroeg in ofwel Phoenix of LV, zodat we er tegen de middag kunnen zijn.
3) In route 2 gaan we van zion naar DV. Is er tijd om langs valley of fire te rijden, of kunnen we ons beter richten op dingen in DV te zien?
6-6 Brussel - Phoenix
7-6 Phoenix - GC 368 km
8-6 GC - Page 215 km
9-6 Page
10-6 Page - Bryce 242 km
11-6 Bryce - Zion 116 km
12-6 Zion
13-6 Zion - LV 249 km
14-6 LV
15-6 LV - DV - Lone Pine 377 km
16-6 Lone Pine - Yosemite 316 km
17-6 Yosemite
19-6 SF
23-6 LA
25-6 San Diego
26-6 San Diego
27-6 San Diego - Brussel
of
6-6 Brussel - LV
7-6 LV
8-6 LV - GC 464 km
9-6 GC - Page 215 km
10-6 Page
11-6 Page - Bryce 242 km
12-6 Bryce - Zion 116 km
13-6 Zion
14-6 Zion - DV 460 km
15-6 DV - Lee Vining 375 km
16-6 Lee Vining - Yosemite 122 km
17-6 Yosemite
19-6 SF
23-6 LA
25-6 San Diego
26-6 San Diego
27-6 San Diego - Brussel
Nog een paar vraagjes:
1) In LA willen we graag naar Universal studios en in San Diego naar de zoo. Eventueel kan er van san diego dus nog een dag af. Waar zou ik deze dan inplannen? Een dag extra in LV, SF, Yosemite, ...? We zien graag natuur, maar ook cultuur.
2) In de GC willen we graag de viewpoints zien en een helikoptervlucht, echt wandelen hoeft niet. Is er daar tijd genoeg voor? We vertrekken 's morgens vroeg in ofwel Phoenix of LV, zodat we er tegen de middag kunnen zijn.
3) In route 2 gaan we van zion naar DV. Is er tijd om langs valley of fire te rijden, of kunnen we ons beter richten op dingen in DV te zien?
-
- Amerika-expert
Als je Universal doet zal je toch nog wel even tijd in LA willen doorbrengen, je zal dan niet de volgende dag direct naar San Diego trekken.
San Diego is meer dan de zoo alleen, ik zou die extra dag daar dus zeker houden.
Er lijkt mij voldoende tijd voor GC aangezien jullie twee overnachtingen in Page doen. Je hoeft op 9/6 dus niet vroeg aan te komen in Page.
Valley Of Fire zou ik bekijken in functie van het tijdstip dat jullie Zion verlaten, dat kan je ter plaatse nog beslissen.
Beide routes hebben zeker voordelen. ik zou eigenlijk de definitieve keuze laten afhangen van wat je vindt aan vluchten. Prijs, maar ook tijdstip van vliegen kan hierin belangrijk zijn.
San Diego is meer dan de zoo alleen, ik zou die extra dag daar dus zeker houden.
Er lijkt mij voldoende tijd voor GC aangezien jullie twee overnachtingen in Page doen. Je hoeft op 9/6 dus niet vroeg aan te komen in Page.
Valley Of Fire zou ik bekijken in functie van het tijdstip dat jullie Zion verlaten, dat kan je ter plaatse nog beslissen.
Beide routes hebben zeker voordelen. ik zou eigenlijk de definitieve keuze laten afhangen van wat je vindt aan vluchten. Prijs, maar ook tijdstip van vliegen kan hierin belangrijk zijn.
-
- Amerika-ontdekker
Het verschil in route 1 en 2 zit ook in het feit dat we in DV overnachten. Hebben we in route 2 niet net iets meer tijd dan in route 1 om daar dingen te bekijken. Ook in Route 2 zitten we in Lee Vining en kunnen we Bodie en Mono Lake bezoeken. Langs de andere kant heeft route 1 iets meer tijd in Zion en LV. Iedereen heeft waarschijnlijk zijn voorkeur, maar waar gaat jullie voorkeur naar uit?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben een fan van een overnachting in DV. En je hebt in die route ietsje meer tijd voor Yosemite. Eigenlijk zou je daar in juni nog wel een extra dag mogen plannen, het is er dan erg mooi met de watervallen op volle kracht,e n je hebt met een extra dag ook tijd om de sequoia's te bekijken. Je kunt nu al boeken, dus misschien goed om al te kijken naar de accommodatie in het park.
Kijk ook eens hoe de weekenden vallen, ik zou proberen te vemrijden om bijvoorbeeld Yosemite in het weekend te doen. Eventueel de route andersom doen? In CA is een tweede bestuurder gratis, dus daar een auto huren kan aantrekkelijker zijn.
Marianne
Kijk ook eens hoe de weekenden vallen, ik zou proberen te vemrijden om bijvoorbeeld Yosemite in het weekend te doen. Eventueel de route andersom doen? In CA is een tweede bestuurder gratis, dus daar een auto huren kan aantrekkelijker zijn.
Marianne
-
- Amerika-expert
Ik voel ook iets meer voor de tweede route, maar als je op de eerste een veel betere deal kan krijgen zou ik dat ook niet links laten liggen.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Even iets rechtzetten... Je weet dat Disneyland Resort Parijs en Disneyland Resort Anaheim verschillende parken zijn?SusVanGestel schreef:maar disney was niet de bedoeling.
want Disney hebben we ook in Parijs.
Bedoel, onderstaand hebben ze niet in Parijs hoor

(en zo nog meer attracties dus)

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ik zou zeker een stukje PCH en Route 66 meenemen. 
Een fietstochtje langs the Marin Headlands en Sausalito vind ik sowieso een extra dagje San Francisco waard.
In LA hebben we bij Universal Studios een VIP-arrangement genomen (want hey, je huwelijkreist (idealiter) maar één keer
) en vonden dat wel de moeite waard. Je moet nergens wachten en krijgt een extra blik achter de schermen. Als het je om het filmmakersaspect te doen is, eerder dan de attracties, is De WB-tour wel beter vind ik. Kost een prikje en je krijgt veel meer te zien.
Verder vonden wij Monument Valley ook een echte meerwaarde. Ik weet niet of je die wilde doen? Valley of Fire vonden we dan weer niet zo speciaal.
Wat meer informatie vind je op onze blog: http://spydro.be/wordpress/

Een fietstochtje langs the Marin Headlands en Sausalito vind ik sowieso een extra dagje San Francisco waard.
In LA hebben we bij Universal Studios een VIP-arrangement genomen (want hey, je huwelijkreist (idealiter) maar één keer

Verder vonden wij Monument Valley ook een echte meerwaarde. Ik weet niet of je die wilde doen? Valley of Fire vonden we dan weer niet zo speciaal.
Wat meer informatie vind je op onze blog: http://spydro.be/wordpress/
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Ik zou Santa Maria als overnachtingsplaats maar vergeten. Pismo Beach is een stuk leuker. En als je op Phx vliegt krijg je die grote saquaro cacti nog te zien and kan je via Sedona naar GC rijden. Je mist in die route R66 en Hoover Dam.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De Hoover Dam is wel echt een aanrader om te bezoeken inderdaad, jammer dat het niet in je planning staat.
In Page heb je Glen Canyon Dam, die is bijna net zo groot.
-
- Amerika-expert
In route 2 rijden ze er langs, een bezoek is dan altijd mogelijk. Ieder zijn idee natuurlijk of dit de tijd waard is, meningen en interesses verschillen. Ik zou er alvast niet speciaal voor rondrijden.De Hoover Dam is wel echt een aanrader om te bezoeken inderdaad, jammer dat het niet in je planning staat.
Hier ook geen Hoover Dam fan.
-
- Amerika-ontdekker
Handig om die tips van iedereen te krijgen. In de route zitten we ook 2 dagen in Page en gaan we de Glenn Canyon dam normaal bekijken. Hoover Dam nemen we er bij als er tijd is, maar niet iedereen is er 100% van overtuigd. We hebben de nationale parken niet tijdens het weekend gepland waardoor de drukte heel goed zal mee vallen. Disney is momenteel geen vereiste om te zien of doen. Dit zullen we misschien ooit wel eens doen, moesten er kinderen zijn. Nu hebben we andere dingen die we willen doen. Route 2 komt ook iets goedkoper uit qua autoverhuur. Van LV naar SD komt goedkoper uit dan van Phoenix naar SD. We kunnen nog altijd wel een extra dagje plannen ipv San Diego om toch ergens tussen te plaatsen. Aangezien we niet te veel op voorhand gaan boeken (enkel de nationale parken) hebben we ook wel veel vrijheid. Als ik zie hoeveel mogelijkheden en dingen die we niet in 1 keer kunnen zien, verwacht ik dat we ooit nog wel eens zullen teruggaan en dan dingen zien die we nu niet doen. Nog 1 vraagje: zoals in vele reacties vindt iedereen Monument Valley de max of iets dat je niet hoeft te zien. Is het de moeite om een dag Page op te offeren? Is het best om GC - MV - Page - Bryce te doen of GC - Page - MV - Bryce? Is MV een constante scenic drive of ook iets om in te wandelen? De foto's die ik er van vind zijn hoofdzakelijk foto's vanaf de weg getrokken.
Ik vond Monument Valley fenomenaal, ook al ben ik initieel met tegenzin meegegaan omdat het een beetje van de route af lag. De scenic route is fantastisch en ik kan er een ritje te paard ten zeerste aanbevelen. Wandelaars heb ik er nog niet veel gezien.
De juiste route is dan GC-MV-Page-Bryce maar je kan ook een noordelijkere route nemen zoals: GC-Page-MV-Torrey-Bryce. Deze is langer maar nog mooier.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1639 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 10 Reacties