Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel II)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)

Bericht door Old Faithful »

Alwayshappy schreef:
Als de ESTA is goedgekeurd, hoe groot is de kans dat je dan alsnog wordt afgewezen in Amerika? We nemen niks raars mee. Ieder een koffer en een stuk handbagage met de standaard spulletjes. Koffer zal eigenlijk alleen maar kleren bevatten en misschien een scheerapparaat ofzo.

Je hoort zoveel over de strenge controle daar..dus vandaar..
Normaal gesproken is die kans heel erg klein. Uiteindelijk is daar ook geen reden voor, als je als toerist een paar weken in Amerika op vakantie gaat. Ik kan me zo vlug slechts één voorbeeld voor de geest halen waarbij iemand - ik dacht de man van forumlid vana - voor verder verhoor werd meegenomen, terwijl hij alleen maar vakantie wilde vieren.
Ik heb me er nooit zorgen om gemaakt.

Fijne reis.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het heeft niets te maken met de spullen die je meeneemt - daar gaat de douane over - maar met het feit of ze bij Immigrations denken dat je het land niet meer wilt verlaten. Ons is wel eens naar het return ticket gevraagd, en naar onze plannen in de VS.

Marianne
theonebull
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door theonebull »

Ik ga in oktober naar New York toen en moet ook deze visum aanvragen. Ben iemand die al vroeg alle papieren wil hebben, dus mijn vraag is kan ik die nu al aanvragen. Weet wel dat het wordt goed gekeurd. Maar dan heb ik dat ook maar gehad :wink:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Allereerst is een esta geen visum. Ten tweede hoef je het echt niet nu aan te vragen, als je in oktober weggaat dan is aanvragen in september vroeg zat. En ten derde is een esta geen stuk papier, tenzij je de bevestiging uitprint. En dat is alleen handig voor je administratie.
theonebull
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door theonebull »

mtl schreef:Allereerst is een esta geen visum. Ten tweede hoef je het echt niet nu aan te vragen, als je in oktober weggaat dan is aanvragen in september vroeg zat. En ten derde is een esta geen stuk papier, tenzij je de bevestiging uitprint. En dat is alleen handig voor je administratie.
Bedoel ook die Esta... voor mij ook allemaal nieuw. Ga 11 dagen naar NY. Zag ergens staan dat die 2 jaar geldig is.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Twee jaar geldig mits je geen nieuw paspoort nodig hebt in die tussentijd. Als je een nieuw paspoort aan moet vragen , zul je ook een nieuwe ESTA moeten aanvragen.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

Je kan hem nu al aanvragen, echter als je van plan bent binnen 2 jaar nog een keer naar de VS te gaan (mits je paspoort zo lang loopt) kan je hem beter een paar weken voor je vakantie pas aanvragen zodat je de volgende keer niet opnieuw hoeft aan te vragen, scheelt toch weer 14$
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Fair Arie
Amerikafan

Bericht door Fair Arie »

Je kan hem altijd aanvragen, $ 14 als hij goedgekeurd wordt, $ 4 als hij afgewezen wordt.
2 jaar geldig; optioneel kan je een verblijfadres invullen en dat later aanpassen. 2 jaar gelden vanaf het moment van uitgifte; later aanvragen :arrow: "langer" geldig. Je kan je ESTA later altijd weer ophalen via de site aan de hand van je paspoort nummer / ESTA referentie.

Algemeen advies is om hem minimaal 2 weken vantevoren aan te vragen; paspoort en creditcard bij de hand houden. Afhankelijk hoe snel je typt en hoe snel de verwerking is, kost het je enkele minuten (ik heb er vanmorgen 3 aangevraagd binnen 10 minuten; inclusief printen). Printen hoeft niet; je hoeft geen uitgedraaide ESTA bij je te hebben als je de US binnenkomt. Ik ben zo'n type dat wel alles bij zich heeft als ik je US binnen kom; vluchtschema, hotelreservering en print van de ESTA. Dit omdat ik in het verleden nog weleens voor mijn werk in de US kwam en toen werden daar vragen over gesteld. Ik vul op mijn ESTA ook de optionele gegevens in van mijn eerste hotel. Hoeft niet, maar het kost ook niets.
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Ik ga in oktober naar de VS toe, maar eind augustus vervalt mijn paspoort. Aangezien ik heb gelezen dat je ESTA vervalt wanneer je een nieuw paspoort hebt, lijkt het mij handig om dus ergens in september die ESTA aan te vragen. Ik zal mijn ticket overigens wel voor die tijd geboekt hebben, maar dat is dus geen probleem verder? Die ESTA toestemming staat verder los van het boeken van je ticket toch?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Inderdaad, je ticket kun je gewoon boeken.
tvdb
Amerika-newbie

ESTA achternaam tussenvoegsels

Bericht door tvdb »

Hey,

Mijn achternaam heeft de voorvoegsels Van de. Moet ik bij het invullen van de ESTA deze voorvoegsels aan de achternaam vastplakken of spaties er tussen (of maakt dit niets uit)?

Bij voorbaat dank

Note mod (Aricon): topic samengevoegd met centrale ESTA topic.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: ESTA achternaam tussenvoegsels

Bericht door Katja »

Ik heb gewoon een spatie tussen de en mijn achternaam in en dat werkt prima.
JuliaValerie
Amerikafan

esta verloopt tijdens reis, tegenstrijdig advies

Bericht door JuliaValerie »

Goedenavond,

Wij vertrekken a.s. donderdag al en dachten de esta goed geregeld te hebben. Twee van ons reisgezelschap hebben een nieuw paspoort, dus daar hebben we een nieuwe esta voor aangevraagd en gekregen. De andere twee van ons gezelschap hebben nog een oude esta, geldig t/m 7 augustus. Wij dachten zowel op de site van esta, als op alles Amerika te hebben begrepen dat dit ok is.

MAAR, we kregen deze mail van esta:
ATTENTION! The travel authorization submitted on August 7, 2012 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA travel authorization. You will need to apply for a new ESTA travel authorization. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.

EN ons reisbureau zegt ook dat esta geldig moet zijn t/m vertrek uit USA.

Wat is nu waar?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Deze ESTA is nog geldig tot 7 augustus, dat staat ook zo in de mail. Als je voor 7 augustus vertrekt kun je gewoon reizen op deze ESTA.
JuliaValerie
Amerikafan

Dank je Harry. Travelusa heeft dus ongelijk wanneer men zegt dat esta geldig moet zijn tm onze terugkeer?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Klopt, ESTA is een toestemming om af te reizen dus als je er eenmaal bent is het geen probleem als hij verloopt.
JuliaValerie
Amerikafan

Fijn, dank jullie! Kunnen we dit item afgestreept laten : ). Ook fijner als er dingen afgaan ipv bijkomen ; ).
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Algemeen advies is om hem minimaal 2 weken vantevoren aan te vragen
Het is wel, mocht het door een of andere reden afgewezen worden, dat je wrs. te laat bent om nog een reisvisum bij de ambassade te bemachtigen. Ik zorg altijd minimaal anderhalve maand van te voren dit al te hebben geregeld.
Darbanville
Amerika-newbie

Bericht door Darbanville »

Wij hebben 2 jaar geleden eind oktober een ESTA aangevraagd en wij vetrekken binnen een week weer naar de USA.
Ik wou dus onze ESTA aanvraag bekijken en opnieuw afprinten, maar als ik de gegevens invul op de website, zegt deze dat de aanvraag verlopen is. Bij het invullen van een nieuwe aanvraag komt er na het invullen van alle gegevens een melding dat er nog een geldige aanvraag is. Ik kan dan kiezen om te annuleren en huidige esta te behouden of om toch een nieuwe aanvraag te doen. Ik heb hier dus geen bewijs op papier van de huidige aanvraag. Is het veilig om zo te vertrekken of vraag ik alsnog een nieuwe aan?
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Probeer je de oude op te vragen met het dossier nummer of gewoon met paspoort info en naam ed?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer