Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

En dan ben je weer thuis...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dickdale
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

En dan ben je weer thuis...

Bericht door dickdale »

Net terug uit de states (zondag) en ik ben niet vooruit te branden... Dit is net als de vorige keren heel herkenbaar. Heb het gevoel van wat doe ik hier?? Ik ben weer voor de baas aan het werk, nouja, lichamelijk aanwezig. Uiteraard is het nog het tijdsverschil waar ik mee te maken heb, maar ik heb echt het gevoel dat ik me prima zou kunnen aarden in de USA.

Nou weet ik ook wel dat we het hier helemaal niet slecht hebben, maar wat een is het hier druk en smal!!! Veel mensen die elkaar respectloos behandelen, daar waar een Amerikaan al bij voorbaat "excuse me" zegt als hij het gevoel heeft dat hij je in de weg loopt, word je hier in NL aangestoten in de supermarkt zonder ook maar enig woord van "sorry" oid.

De vragen die mij de afgelopen vakantie bezig hebben gehouden zijn: waar zou ik willen wonen in de states als ik de green card lottery win en welk werk zou ik willen doen?

Wie herkent dit?
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door troetelbeer79 »

Ja, héééél herkenbaar zelfs! De eerste keer had ik er niet zoveel last van, maar het lijkt elk jaar steeds erger te worden. Vooral dat respectloos behandelen van je medemens, verschrikkelijk! In de USA is het vaak 'overdone', maar het verschil met hier is wel heel erg groot. Ik hou zelf vaak rekening met anderen en dat lijkt hier steeds minder te gebeuren (moet daar zelf ook wat harder in worden eigenlijk).
Ik weet niet of ik er zou willen wonen, veel voorzieningen zijn hier toch beter en/of beter geregeld (of dat lijkt in ieder geval), maar qua omgang met mensen en bepaalde regels, het zou fijn zijn als dat hier ook zo zou zijn...
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Denk dat we als mens zeker wel romantiseren over onze bestemming qua vakantie Helemaal niets mis mee, ik doe het ook nog steeds wanneer we terug komen van een mooie vakantie.

:offtopic:
troetelbeer79 schreef: Vooral dat respectloos behandelen van je medemens, verschrikkelijk! In de USA is het vaak 'overdone', maar het verschil met hier is wel heel erg groot. Ik hou zelf vaak rekening met anderen en dat lijkt hier steeds minder te gebeuren (moet daar zelf ook wat harder in worden eigenlijk).
Verkijk je daar niet op dat dat hier ook niet zo is hoor. Mijn ervaring met vakantie is dat je de goeie dingen ziet van mensen tot dat je ergens voor een langere tijd zit.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nederland is gewoon een van de beste landen om te wonen. Na elke vakantie zeggen mensen wel eens dat ze op de vakantiebestemming willen wonen omdat daar alles zogenaamd beter is dan in Nederland. Ook de VS is een land met grote sociale problemen.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Het gras bij de buren is natuurlijk altijd groener. Overigens vind ik Amerikanen echt veel hartelijker dan Nederlanders en zie ik er vreselijk tegenop om over drie weken na een jaar weer terug te vliegen. Ik hoop dat ik Nederland genoeg gemist heb!
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Tja, een vakantieplek waar je lekker vrij bent, leuke dingen doet in een mooie tijd van het jaar, en je de mooiste plekjes van de regio opzoekt is al gauw leuker dan thuis!

Maar herkennen doe ik het wel, en nu zit ik in de states, voor de tweede keer zelfs... Het bevalt goed, maar mijn werk is daar een heel belangrijk onderdeel van. Geen leuk werk hebben en/of niet leuk wonen kan een hele aanslag zijn op je geluk.
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Home is where the heart is, uiteindelijk :)
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

dickdale schreef:..waar een Amerikaan al bij voorbaat "excuse me" zegt als hij het gevoel heeft dat hij je in de weg loopt,
Als ik dat hoor is het meestal omdat ze vinden dat ik hen in de weg loop, i am sorry
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Inderdaad, dat 'excuse me' of 'sorry' is vaak niet bedoeld om daadwerkelijk te excuseren maar gewoon een standaard gebruik en niet altijd per sé vriendelijk bedoeld.

Maar ik herken het gevoel heel duidelijk! Zodra we de eerste keer voet aan land hadden gezet in de States voelde ik me meer dan heerlijk. Wat misschien ook scheelde was dat we toen bij familie logeerden aan het begin van onze reis en we iets meer een inkijkje kregen in het dagelijks leven van mensen daar. Echter, dat droomgezinnetje van die familieleden viel later wel in duigen. Huwelijk kapot, zelfgebouwd huis noodgedwongen verkocht enzovoorts. Ook in Amerika kunnen mensen vreselijk nare dingen overkomen. Anyway, ik heb het jarenlang gehad, dat verlangen naar wonen in Amerika. Maar dit forum heeft me ook met beide voeten op de grond gezet. Door hier veel te lezen (en enkele blogs te volgen van NL'ers in de VS) ben ik veel te weten gekomen over het leven in (verschillende delen in) de VS en er zijn ook zoveel nadelen. Mocht ik ooit de kans krijgen, dan kan ik in ieder geval een weloverwogen afweging maken want die roze bril is wel weg.

Ik kan je 1 ding op het hart drukken: Wees gelukkig in Nederland/Belgie. En wie weet wat er ooit nog op je pad komt?!
Laatst gewijzigd door Aricon op 27 jun 2014, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenliggende bericht verwijderd.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ontzettend herkenbaar!!! :thumbup:
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Omgekeerd heb ik ook altijd zo'n kater, hoor! "Waarom moet alles nou weer met de auto?" en "Ik heb zo'n zin in vla!" etc. En daarbij komt natuurlijk altijd het wegwerken van al die emails op het werk, niets jaagt dat fijne vakantiegevoel sneller weg. :sadcry:

Dat gevoel is denk ik standaard na iedere vakantie, maakt niet uit of je oost- of westwaarts gaat.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Heeel herkenbaar ... ben zo blij dat de VS nu mijn thuis is! Maar dat wil niet zeggen dat de VS beter is dan NL, alleen dat het voor mij beter is. En inderdaad, ergens op vakantie gaan is iets heel anders dan ergens wonen. Je leert behalve de mooie kantjes, ook de minder mooie kantjes kennen. Zo hebben ze hier gewoon nog steeds geen kroketten! :P
Afbeelding
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Guinevere, dan moet je zondag naar DC komen om de voetbal wedstrijd tegen Mexico te zien in Elephant & Castle. Daar zijn echte kroketten ;)
Laatst gewijzigd door Aricon op 27 jun 2014, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenliggende bericht verwijderd.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik heb al vele reizen naar noord-amerika gemaakt en de meeste zijn naar Canada geweest. Ik moet ook altijd weer even wennen, maar dat duurt nooit lang. Ik woon "gelukkig" in het noorden van nederland (Groningen) en vind het nog steeds heerlijk om in nederland terug te zijn. Waar ik het meeste aan moet wennen is onze harde taal. Mijn god, wat is nederlandse taal verschrikkelijk! Ach, na een paar dagen ben je alweer gewend :-).
Ik zal nooit in noord-amerika kunnen wonen, maar ook niet in het zuiden van nederland. Ik heb hier alles wat ik nodig heb, eigen paard op 10 auto minuten rijden. Ik zit dan ook meteen in een van de mooiste natuurgebieden van noord-drenthe. Ik hoef maar 5 minuten te fietsen om op mijn werk te komen. Het centrum van groningen zit op 10 minuten fietsen..... Welke stad in noord amerika kan daar overheen?
En ik heb wel geleerd in noord-amerika om gewoon aardig te zijn een sorry is niet moeilijk om te zeggen en net zoals een vriendelijk goedemorgen o.i.d. Als je wilt dat mensen wat aardiger zouden moeten zijn, moet je gewoon bij jezelf beginnen. Dat is niet moeilijk, eigenlijk heel gemakkelijk en het voelt goed.

Na de eerste keer Canada wilde ik er ook heen "en wel nu!!" :-). Maar het is er nooit van gekomen en we hebben geen spijt we kunnen nu zelfs 2x in het jaar naar canada op vakantie en dat lukt je niet als je er woont.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Ik kan nooit wachten tot ik weer op vakantie kan naar de VS. Ik vind het een geweldig vakantieland. Ik heb er veel familie wonen waar ik regelmatig een paar dagen logeer. Als ik dan zie wat een druk leven zij leiden weet ik dat dat niets voor mij is. Ik vind het sociale leven ook altijd erg grappig. De uitgebreide hugs en "I love you"s zijn niet van de lucht. Maar als je je omdraait om nog even te zwaaien zijn ze al weer verder met hun bezigheden.
Ik krijg ook regelmatig Amerikanen te logeren. Zij roepen juist dat ze dolgraag in Nederland zouden willen wonen. Whaaaat, hoeveel vakantiedagen hebben jullie???? Ook vinden ze terrasjes, de standtenten, de gezelligheid fantastisch.
Geef mij de VS maar als vakantieland. Maar goed sparen om er zoveel mogelijk heen te gaan (dankzij de vele vakantiedagen!)
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
michelvd
Amerikafan

Bericht door michelvd »

Roosuithoorn schreef: Als ik dan zie wat een druk leven zij leiden weet ik dat dat niets voor mij is.
Grappig.
Dat vond ik dus juist het tegenovergestelde. Op een stad als NY (die bruist enorm) na bijvoorbeeld vind het dus juist heel relaxed daar.
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Misschien is mijn familie een uitzondering, maar zij zijn allemaal minimaal 10 uur per dag van huis ivm met werk. Ze werken ook vaak over en vakantiedagen hebben ze nauwelijks. Een aantal werkt zelfs 6 dagen in de week! Daarnaast nog een druk gezin, kinderen die overal heengebracht moeten worden.
Een tante heeft een vakantiehuis in Michigan, heel mooi aan een meer. Ze hebben er jetskis, speedboat en de hele mikmak. Als ik vraag hoe vaak er gebruik gemaakt wordt van dat huis is het meestal alleen Labourday weekend en de 4th of July. Zo zonde!

Er zijn ongetwijfeld ook gezinnen die het rustiger aan doen. Ik ben echter nog nooit iemand daar tegengekomen zonder kinderen die parttime werkt. Als ik zeg dat ik 32 uur in de week werk vragen ze me meestal of ik ziek ben :lol:
Laatst gewijzigd door Aricon op 27 jun 2014, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Die ervaring heb ik ook.
Vrienden van ons zijn naar Vancouver verhuist. Wat een drukte, ze rennen alle kanten op. Werk, reistijden en dan ook nog 2 kinderen.
Ook zij werken fulltime en hadden niet veel tijd over voor de kinderen laat staan voor de vakanties. Wij hebben de Rockies al vaker gezien als zij.
Zij wonen in een van de mooiste wijken van Vancouver twee dikke auto's een schitterende huis...... Nee,... ik benijd ze niet. En heel blij dat we niet voor emigreren hebben gekozen.
Wij gaan er heen om heerlijk vakantie te houden, want daar is dat land super geschikt voor.

Als ik een canadees verteld dat ik 52 vakantiedagen heb, vragen ze zich echt af of ik wel werk :lol: .
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Inderdaad herkenbaar. Wij zijn na een fijne vakantie in Florida nu ruim een week terug en ik kan je vertellen, dat gevoel verdwijnt ook weer :D We hebben het prima naar de zin gehad en de ideeën voor Amerika 2015 zijn de revue al weer gepasseerd, maar het is hier zo gek nog niet in Nederland :thumbup: Zoals Yarrah al aangeeft, Amerika is een heerlijk vakantie land en dat blijft het ook voor ons.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

De beste remedie: zo snel mogelijk volgende reis plannen, dan blijf je "in the flow" :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer