Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tijdzones
tijdzones
Het is bijna zover, roadbook is klaar, Alcatraz, bustickets Yosemite, Walvistour, paardrijden in Bryce Canyon en the Warner Bros studiotour zijn gereserveerd. Ik vraag me enkel af of er ergens een verschil in tijd is waar ik rekening moet meehouden. Ik denk als we van Zion naar Las Vegas rijden er 1 uur verschil is, maar winnen we of verliezen we een uur.
Zijn er nog verschillende tijdszones waar ik rekening moet meehouden ?
Onze route : San Francisco --> Monterey --> Yosemite --> Death Valley --> Las Vegas --> Grand Canyon --> Lake Powel -->Bryce Canyon --> Zion Canyon -->Las Vegas --> Los Angeles --> Home sweet home
Thanks
Zijn er nog verschillende tijdszones waar ik rekening moet meehouden ?
Onze route : San Francisco --> Monterey --> Yosemite --> Death Valley --> Las Vegas --> Grand Canyon --> Lake Powel -->Bryce Canyon --> Zion Canyon -->Las Vegas --> Los Angeles --> Home sweet home
Thanks
Re: tijdzones
Amsterdam -- 15:30
San Francisco -- 06:30
Monterey (Park) -- 06:30
Yosemite (Park) -- 06:30
Death Valley -- 06:30
Las Vegas -- 06:30
Grand Canyon -- 06:30
Lake Powel -- 07:30
Bryce Canyon -- 07:30
Zion Canyon -- 07:30
Los Angeles -- 06:30
Dus GC
Lake Powel verlies je een uur,
Zion
Las Vegas win je een uur.
San Francisco -- 06:30
Monterey (Park) -- 06:30
Yosemite (Park) -- 06:30
Death Valley -- 06:30
Grand Canyon -- 06:30
Lake Powel -- 07:30
Bryce Canyon -- 07:30
Zion Canyon -- 07:30
Los Angeles -- 06:30
Dus GC

Zion

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
In jullie geval is er alleen tijdsverschil in Utah (+1 uur later). Grootste deel van Lake Powell ligt in Utah, Page (als jullie daar zouden verblijven, zie ik niet staan) is Arizona.
Inderdaad liggen Zion en Bryce ook in Utah, daar is het 1 uur later t.o.v. Nevada, California en Arizona.
Zie dit kaartje http://www.timetemperature.com/tzut/lake-powell.shtml.
Inderdaad liggen Zion en Bryce ook in Utah, daar is het 1 uur later t.o.v. Nevada, California en Arizona.
Zie dit kaartje http://www.timetemperature.com/tzut/lake-powell.shtml.
Ik zal het nog even ingewikkelder maken. Als je van GC in Cameron aankomt verlies je een uur maar als je in Page aankomt win je weereen uur dus geen verschil tussen GC en Page. Dat komt omdat Cameron in het Navajo Reservaat ligt en dat reservaat doet mee aan de zomertijd maar de rest van Arizona niet. Dus naar Utah verlies je weer een uur en Nevada binnenrijdend win je dat uur. Als je Antelope Canyon gaat bezoeken, dat ligt ook in het Navajo reservaat maar om praktische redenen houden ze daar dezelfde tijd als Page aan. Ben je er nog?
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij gaan in september/oktober ook een rondje doen en ik zit ongeveer met dezelfde vraag. Als ik het goed begrijp, is er in die periode geen verschil tussen California, Nevada en Arizona omdat er geen zomertijd wordt gehanteerd? Enkel in Utah is het dus een uur later?
Dus even op een rijtje:
Amsterdam --> Middernacht / 12 AM
Los Angeles (CA) + Twentynine Palms (CA) --> 14.00 uur / 2 PM
Kingman (AZ) + Grand Canyon (AZ) --> 14.00 uur / 2 PM
Monument Valley (UT) --> 15.00 uur / 3 PM
Page (AZ) --> 14.00 uur / 2 PM
Bryce (UT) + Zion (UT) --> 15.00 uur / 3 PM
Valley of Fire (NV) + Las Vegas (NV) --> 14.00 uur / 2 PM
Death Valley (CA) + Bishop (CA) + Yosemite (CA) + SF (CA) + Monterey (CA) + San Simeon (CA) + Newport Beach (CA) + Santa Monica (CA) --> 14.00 uur / 2 PM
Dus dat wil zeggen dat wanneer ik van Grand Canyon naar Monument Valley rijd, ik een uur verlies?
En wanneer ik van Monument Valley naar Page rijd, een uur win?
En dan van Page naar Bryce weer een uur kwijt?
En dan van Zion naar Valley of Fire terug een uurtje win?
Wij hebben in Page de Upper Antelope Canyon Tour geboekt. Daar hanteren ze ook de tijd van Arizona omdat ze vanuit Arizona vertrekken als ik het goed begrepen heb? Bij de Lower hanteren ze ook diezelfde tijd volgens dat ik op hun website heb gezien?
Dan hebben we nog de Rainbow Bridge Cruise geboekt. Deze vertrekt van Lake Powell Resort dat ook in Arizona ligt, dus ook weer dezelfde tijd? Dus allemaal 14.00 uur of 2 PM.
Hopelijk heb ik het goed begrepen
Heb de uitleg wel een paar keer moeten lezen. 
Dus even op een rijtje:
Amsterdam --> Middernacht / 12 AM
Los Angeles (CA) + Twentynine Palms (CA) --> 14.00 uur / 2 PM
Kingman (AZ) + Grand Canyon (AZ) --> 14.00 uur / 2 PM
Monument Valley (UT) --> 15.00 uur / 3 PM
Page (AZ) --> 14.00 uur / 2 PM
Bryce (UT) + Zion (UT) --> 15.00 uur / 3 PM
Valley of Fire (NV) + Las Vegas (NV) --> 14.00 uur / 2 PM
Death Valley (CA) + Bishop (CA) + Yosemite (CA) + SF (CA) + Monterey (CA) + San Simeon (CA) + Newport Beach (CA) + Santa Monica (CA) --> 14.00 uur / 2 PM
Dus dat wil zeggen dat wanneer ik van Grand Canyon naar Monument Valley rijd, ik een uur verlies?
En wanneer ik van Monument Valley naar Page rijd, een uur win?
En dan van Page naar Bryce weer een uur kwijt?
En dan van Zion naar Valley of Fire terug een uurtje win?
Wij hebben in Page de Upper Antelope Canyon Tour geboekt. Daar hanteren ze ook de tijd van Arizona omdat ze vanuit Arizona vertrekken als ik het goed begrepen heb? Bij de Lower hanteren ze ook diezelfde tijd volgens dat ik op hun website heb gezien?
Dan hebben we nog de Rainbow Bridge Cruise geboekt. Deze vertrekt van Lake Powell Resort dat ook in Arizona ligt, dus ook weer dezelfde tijd? Dus allemaal 14.00 uur of 2 PM.
Hopelijk heb ik het goed begrepen

En hoe zit het dan met Winteruur ( 1e weekdn november). Geldt dit voor alle staten ? Wij gaan nl eind oktober /begin november . vervelend indien je iets geboekt heb van tochten en te laat zou komen .
Daylight Saving time in de USA eindigt de eerste zondag van november om 2am Dus va 2 nov 2014 hebben Utah en geheel Arizona weer dezelfde tijd en verlies je dus een uur tussen California/Nevada en Arziona. (en altijd een uur verschil met Utah)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1042 Weergaves
-
Laatste bericht door pumi1000