Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SmeyersS: west-amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SmeyersS
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis SmeyersS: west-amerika

Bericht door SmeyersS »

Beste,

Ik zou graag volgend jaar een rondrit maken aan de westkust.
Wij zijn met 2 personen. Ikzelf zal boven de 25 zijn en dus geen probleem qua meerprijs voor auto te huren.
Voor ik alles boek had ik graag wat extra info, betreffende:
- Wanneer is de beste periode (qua weer, kostprijs,...)
- Eventuele auto verhuurbedrijven waar m'n goede ervaringen mee heeft.
- vliegmaatschappijen
- Enkele aanraders/ afraders (qua hotels, bezienswaardigheden, huurfirma's,...

Ik heb al een kleine schets gemaakt van hoe is zou rondrijden.
Dag 1: Los Angeles, CA
Dag 2: Los Angeles, CA
Dag 3: Palm Springs, CA
Dag 4: Scottsdale, AZ
Dag 5: Scottsdale, AZ
Dag 6: Grand Canyon, AZ
Dag 7: Grand Canyon, AZ
Dag 8: Page, AZ
Dag 9: Page, AZ
Dag 10: Bryce Canyon, UT
Dag 11: Bryce Canyon, UT
Dag 12: Zion, UT
Dag 13: Las Vegas, NV
Dag 14: Lone Pine, CA
Dag 15: Yosemite (zuid ingang Oakhurst),
Dag 16: Yosemite (zuid ingang Oakhurst),
Dag 17: San Francisco, CA
Dag 18: San Francisco, CA
Dag 19: Carmel/Monterey, CA
Dag 20: San Simeon, CA
Dag 21: Los Angeles, CA

Eventuele opmerkingen/aanpassingen zijn altijd welkom.

Mijn eigen kosten schatting is:
- 1500 euro vliegtickets
- 700 euro huur auto (normale wagen voor 2 personen, geen grote SUV of mustang ofzo)
- 600 euro benzine
- 50 euro/nacht voor te slapen (20 x 50 = 1000 euro)
- 75 euro/dag voor 2 pers. eten en drinken (20 x 75 = 1500)

totaal: 5300 euro voor 21 dagen (2pers.)

Graag julie meningen hierover,

Mvg,
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis west-amerika

Bericht door PSVwally »

Over de kosten is altijd moeilijk een discussie te voeren. De beste periode zou ik zeggen is midden Juni. Dan is het meestal al wel goed weer en de Tioga pass is zeer waarschijnlijk open. En je hebt nog watervallen in Yosemite. Tickets voor een retour LA zouden gemiddeld gezien tussen de 550 en 650 euro moeten liggen.

Ik zou overigens nooit €700 voor een normale wagen betalen.... Ik weet niet wat jij onder een normale wagen verstaat, maar voor €700 zou je makkelijk een SUV kunnen rijden.
Autohuur. Dollar of Alamo heb ik zelf gehad en qua auto nooit geen problemen. Ik heb alleen wel altijd iets wat niet klopt om de een of andere reden.

Dan nog even over je route, ik heb het idee dat je een reisbureauroute als uitgangspunt hebt genomen. Schrijf evt een volgende keer de route in van en naar vorm uit, dan lezen wij ook makkelijke wat voor dagen je hebt.

Dus bv

Dag 3: Los Angeles - Palm Springs, CA
Dag 4: Palm Springs - Scottsdale, AZ
Dag 5: Scottsdale, AZ
Dag 6: Schottsdale - Grand Canyon, AZ
Dag 7: Grand Canyon, AZ

etc

Ik zou Palm Springs en Scottsdale uit je route halen, rij ipv Palm Springs iets verder door naar Needles of Kingman en de dag erna naar de Grand Canyon. Phoenix heeft in jullie route voor die ene dag helemaal geen meerwaarde namelijk. Ook heb je aan 1 dag Bryce Canyon in principe genoeg, waar je in Zion makkelijk meerdere dagen zou kunnen verblijven. Ik zou zeker ook een dag meer aan Las Vegas besteden. Verder dan dus naar Yosemite. In principe is Lone Pine en dan Yosemite wel te doen, maar ik zou de 395 rijden en dan over de Tioga Pass en dan is Oakhurst helemaal niet handig. Oakhurst ligt overigens naar een uur ofzo van de zuid ingang van Yosemite af.... Kijk of je iets in bv El Portal kunt vinden.
Mocht je wat later in het seizoen gaan dan zou ik overnachten in Death Valley en er de dag erna een overnachting rond Mammoth Lakes aanplakken. Dan zou je Mono Lake en Bodie mee kunnen pakken.
Mocht je voor Juni gaan dan zou ik niet overnachten in Lone Pine, maar in Ridgecrest en dan de dag erna naar Oakhurst rijden. Dat is wel te doen op 1 dag.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis west-amerika

Bericht door Marcopstal »

50 euro per nacht voor te slapen vind ik toch wat laag ingezet. Op bepaalde locaties zoals bvb San Francisco vind je dat doorgaans niet, tenzij je ergens in een achterbuurt wil terechtkomen met een zeer bedenkelijke kwaliteit. Als je ook gaat kaperen kan je de kosten uiteraard wel drukken.

Wat de opzet van het rondje betreft:

Als je effectief een rondje maakt houd je de volle dagen LA best voor het einde en vertrek je beter direct naar de volgende bestemming op de eerste dag. Door het tijdsverschil ben je toch vroeg wakker en dat kan je dan maar als voordeel gebruiken om vroeg de stad uit te zijn.

Palm Springs zou ik ook niet direct in de route plaatsen, je kan er passeren, doch verder rijden via Oatman naar bvb Kingman.
Scottsdale zou ik vergeten, dit heeft geen enkele meerwaarde en is een typische "reisbureau" bestemming.
Ik mis Monument Valley in je trip, dit kan je tussen GC en Page invoegen
Bryce heb je geen twee dagen voor nodig, Zion dan eerder weer wel.
Je bent slechts kort in Las Vegas, bewuste keuze ?
De trip naar Yosemite vanuit Vegas splits je beter op in drie etappes: Las Vegas - Death Valley, Death Valley - Mammoth Lakes (met Bodie en Mono Lake) - Mammoth lakes - Yosemite via Tioga Pass
Oakhusrt is niet ideaal gelegen, zeker niet voor twee overnachtingen, ik zou toch trachten om minstens 1 overnachting in het park te plannen.

Zoals reeds aangegeven zet je best het programma in een van - naar per dag, dat is duidelijker.

Half juni vertrekken zou ik ideaal vinden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SmeyersS
Amerika-newbie

Re: Reis SmeyersS: west-amerika

Bericht door SmeyersS »

Dank voor de snelle reactie.

Eventuele aanpassingen zouden dan zijn:
- Dag 1: Amsterdam - Los Angeles
- Dag 2: Los Angeles - kingman
- Dag 3: Kingman - Grand Canyon
- Dag 4: Grand Canyon
- Dag 5: Grand Canyon - Monument Valley
- Dag 6: Monument Valley - Page
- Dag 7: Page
- Dag 8: Page - Bryce Canyon
- Dag 9: Bryce Canyon - Zion
- Dag 10: Zion
- Dag 11: Zion - Las Vegas
- Dag 12: Las Vegas
- Dag 13: Las Vegas - Death Valley
- Dag 14: Death Valley- Mammoth Lakes
- Dag 15: Mammoth Lakes - Yosemite via Tioga Pass
- Dag 16: Yosemite - San Francisco
- Dag 17: SF
- Dag 18: San Francisco - Carmel/Monterey
- Dag 19: Monterey - San Simeon
- Dag 20: San Simeon - Los Angeles
- Dag 21: Los Angeles - Amsterdam

De vorige kwam inderdaad van een reisorganisatie.
Aangezien ik zelf nog niet in Amerika geweest ben is zo'n site wel een handige richtlijn.
Op sommige sites had ik gelezen dat je Las vegas op een halve dag wel gezien hebt, vandaar die keuze.

Voor hoeveel euro kan je dan 21 dagen een normale auto huren? (met normaal bedoel ik: ford focus, toyota corolla,...)
Aangezien we toch maar met 2 zijn. En dan sparen we ook wat benzine.

We gaan vooral proberen slapen in Motels. Luxe moet dat niet zijn. We gaan er toch enkel de hoognodige uurtjes slapen en voor de rest rondlopen en kijken.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Mooi aangepast.
Alhoewel ik de volle dag LV naar Yosemite zou verhuizen.

Voor prijs van overnachtingen denk ik dat je met 50€ per nacht niet toe gaat komen.
Probeer zo snel mogelijk te beslissen wanneer je gaat en leg dan al wat plaatsen vast.
Vb Cabin bij Gouldings Lodge - Monument Valley (kost 92 $ + tax) maar er zijn er maar enkele dus je moet snel zijn.
Vb Bright Angel Logde - Grand Canyon (kost zonder badkamer vanaf 72.25 $ - met badkamer vanaf 94.25 $)
Vb Yosemite: Curry Village Tent Cabin of Housekeeping Camp
Als je overnachtingsplaatsen reserveert, zorg er dan voor dat ze gratis te annuleren zijn.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

benzine is niet zo duur in USA . Qua auto nemen wij toch wel altijd een iets groter model. Je moet er toch ook veel tijd in doorbrengen, en een beetje ruimte is dan wel zo prettig .
Wij gaan nu in oktober ,en huren een model RAV 4 en betalen hiervoor voor 15 dagen 375 euro. De 2 e bestuurder is in CA gratis. Wij huren via Autoeurope.nl
Marcopstal
Amerika-expert

De aangepaste route ziet er al mooi uit.

Ik zou inderdaad wel trachtten een dag meer in Yosemite te hebben. Als ik mocht kiezen zou ik de volle dag Grand Canyon hieraan opofferen. Op dag 3 ben je er tegen de middag en op dag 5 kan je er tot een uur of 15 doorbrengen. Dat lijkt me echt wel voldoende.

Voor een 500 à maximum 600 euro zou je toch de wagen moeten kunnen huren.

Mispak je niet aan de motels. Er zijn hier en daar wel van die heel goedkope motels, maar op plaatsen zoals Page, Grand Canyon, Bryce Canyon, Yosemite, San Francisco ga je die echt niet vinden. Als je er vroeg bij bent kan je wss deals doen, hoe langer je wacht hoe duurder het kan worden. Dan nog lijkt het me dat als je niet kampeert je toch minstens op een 75 euro gemiddeld moet rekenen.
1 ste x USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door 1 ste x USA »

wij plannen onze trip half mei tot half juni ,en heb reeds enkele boekingen gedaan en de prijs :o

furnace creek ranch DV 153$/ 1 nacht
housekeeping camp yosemite 348$/3 nachten
monument valley gouldings lodge 272$/1 nacht

om maar een idee te geven dat 50€ echt niets is op sommige plaatsen
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Voor de hotels ( zeker de steden) kan je ook via Hotwire /priceline boeken . Soms krijg je mooie deals . Er is een topic over om je een beetje wegwijs te maken .
SmeyersS
Amerika-newbie

Bericht door SmeyersS »

Bedankt alvast voor de vele reacties.
Misschien dan toch overwegen om goedkoop tentje te kopen en anders gewoon ons budjet wat uitbreiden en goed slapen :thumbup:
We gaan nog wat rondkijken waar we eventueel minder lang blijven en waar langer.
Vroeg boeken zal goedkoper zijn. Probleem is dat we nogal impulsief zijn vaak.
En dan hang je weer vast aan de hotels. Ons gedacht was gewoon rijden (uiteraard onze route volgen) en wanneer we ergens willen slapen dat gewoon doen.
Wanneer het ons aanstaat langer blijven en verder rondkijken, wanneer het ons minder intresseerd sneller doorrijden.
Hierover gaan we het nog eens moeten hebben als ik dit zo lees.
Marcopstal
Amerika-expert

Op bepaalde plaatsen heb je risico dat het duur wordt als je op het laatste moment beslist, of erger, dat je niet direct iets vind en moet doorrijden.

Je hoeft niet voor 100% vast te hangen aan hotels, je kan altijd annuleren, alhoewel ik wel voorstander ben om dit tot een minimum te beperken.

Als je voor een paar locaties voor kamperen kiest kan je veel geld besparen in ieder geval.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zou eens kijken naar een vertrek in Phoenix. Je kunt dan de eerste dag rond het middaguur al in de Grand Canyon zijn.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
LindaUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door LindaUSA »

Wij boekte vaak een motel/hotel een avond van tevoren als wij wisten waar we heen gingen. Zo kun je ergens een dag langer blijven als je dat wil of toch iets overslaan.. Er is altijd plek behalve bij ontzettend toeristische plekken zoals monument valley... Motels zijn vanaf 40 dollar te boeken ligt eraan waar je bent, voor een nacht is dat vaak prima te doen. Hotels doen we idd via priceline :thumbup:.. Succes!
reis 2009 LA-LA
reis 2011 Las Vegas - Miami
reis 2013 Florida
reis 2014 Las Vegas - Las Vegas
http://www.janenlinda.reismee.nl USA 2009/2011
http://janenlindaopreis.blogspot.nl USA 2014
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Of je wel of niet moet boeken hangt af van de periode en of je in of dicht bij de parken wilt overnachten. Voor de route zoals je die nu hebt is mei/juni een mooie periode; dan zijn de watervallen in Yosemite nog indrukwekkend, en is de Tioga Pass waarschijnlijk al open.
Met priceline zul je wel goede deals kunnen krijgen, maar daar heb je in de parken niets aan. Dan is kamperen een erg leuk en erg goedkoop alternatief.
Voor Yosemite heb je nu veel te weinig tijd gepland, zeker als je vroeg in het jaar gaat zou ik daar meer tijd voor uittrekken. Kijk eens in ons 2013-verslag voor onder andere Yosemite in mei/juni.
Vertrekken in Phoenix is een goed idee, dat scheelt je een dag (of 2). Afhankelijk van je plannen bij Page zou 1 overnachting daar ook voldoende kunnen zijn.

Marianne
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mandijtjuh »

Wij hadden auto via uscarhire.com en dan alamo gekozen, een midsize SUV voor €642,- voor 20 dagen.
Benzine: Wij waren €300 kwijt. Wij hadden alleen niet een rondje maar van Los Angeles - Las Vegas.
Las Vegas : Wij vonden zelf Las Vegas super en waren er 5 (!) nachten! en in onze volgende Amerika reis gaan we weer meerdere nachten Las Vegas op het einde doen. Heerlijk! Maar de meningen hierover verschillen..
Los Angeles: vonden wij alleen leuk voor een Baseball wedstrijd en Universal Studios..
Budget hotels: Onze goedkoopste hotelovernachting was €56! In totaal €1962,88 voor 20 nachten.. Hier hadden we wel ook luxe/dure tussen zitten.. (5 nachten vdara in Las Vegas, 2 nachten Desert Pearl Inn Zion)
Eten: Wij hadden als budget voor eten ook €75 per dag voor 2 personen en daar zijn we gelukkig onder gebleven! :)
Ook 20 volle dagen en waren dacht ik +/- 1000 kwijt aan eten..

Route: Ligt natuurlijk aan jullie voorkeuren.. Persoonlijk zou ik ook Palm Springs en Scottsdale eruit halen. Ook maar 1 nacht Grand Canyon en 1 nacht Bryce, 2 nachten Zion zeker!
Als je heen en terug Los Angeles wil zou dit kunnen:
Dag 1: Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Kingman
Dag 3: Kingman - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page
Dag 6: Page - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Bryce
Dag 8: Bryce - Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
Dag 13: Lone Pine - Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco - Monterey
Dag 19: Monterey - San Simeon/Pismo Beach
Dag 20: San Simeon/Pismo Beach - Los Angeles
Dag 21: Los Angeles
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

In dat laatste geval zou ik de volgende dagen andersom doen:

Dag 4: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 5: Monument Valley - Page
Dag 6: Page
Dag 7: Page - Bryce

Echter, tenzij je een dag op/bij Lake Powel wilt doorbrengen, zou je de hele dag van page beter ergens anders kunnen benutten. Bijvoorbeeld door een extra dag in Yosemite of tussen LV en Yosemite 2 stops maken ipv 1. Wij vonden het juist fijn om aan het einde een paar rustige dagen te hebben waar we wat konden bijkomen van het vele reizen.

Je budget voor motel overnachtingen is wel erg laag voor de route die je gaat afleggen. Voor budget overnachtingen moet je vaak wat verder van een National Park overnachten. Voor Yosemite is Oakhurst of Mariposa toch wel een behoorlijk eind uit de buurt. Vraag is dan of het prijsverschil opweegt tegen de extra reistijd/kosten. Voor Zion is Springdale de beste locatie, maar voor budget kan je beter in Hurricane wat zoeken (30 min rijden). Voor Grand Canyon is Tusayan een wat goedkopere plek, of anders Williams. Voor Las Vegas zou je eens kunnen kijken op http://www.smartervegas.com of http://www.lasvegasdirect.com
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer