Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tegenstelling arm-rijk op kaart Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

tegenstelling arm-rijk op kaart Amerika

Bericht door Family5 »

The New York Times heeft een kaart gepubliceerd waarop staat aangegeven hoe het nu is gesteld met het welvaarts- en welzijnsniveau in de VS. Langs de kust van Florida en Californië gaat het aardig. Evenals in het zuidwesten en de Rockies. De zuidelijke staten daarentegen...
Screenshot 2014-06-29 23.14.10.png
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: tegenstelling arm-rijk op kaart Amerika

Bericht door kastelke »

Interessant om het zo eens te bekijken.
Er werd gekeken nar 6 factoren: levensverwachting, obesitas, onderwijs (aandeel van de bevolking met minstens een Bachelor opleiding), gemiddeld inkomen per huishouden, werkloosheidsgraad en 'disability rate' (sorry, kan zo direct niet het juiste Nederlandse woord bedenken :oops: ).

Het originele artikel:
http://www.nytimes.com/2014/06/26/upsho ... pshot&_r=0
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Dank je, Elke, voor de link naar het originele artikel. Een kaart alleen zegt mij nooit genoeg, zonder de beschrijving van de factoren die ervoor gebruikt werden.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Waarom gaan al die mensen dan in de arme gebieden wonen? :?
WimrEm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door WimrEm »

@Arno: dit is een beetje zoals" waarom eten arme mensen geen cake als ze geen brood kunnen betalen."
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dank voor het posten van de link. Het artikel ga ik zeker lezen! (met zo'n plaatje alleen kun je inderdaad zo weinig ;-)
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Komt angstvallig overseen met de zogenaamde bible belt: https://www.google.com/search?q=bible+b ... 80&bih=881
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

RiverCola schreef:Dank voor het posten van de link. Het artikel ga ik zeker lezen! (met zo'n plaatje alleen kun je inderdaad zo weinig ;-)
En, heb je het al gelezen? :lol:
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

deze video is ook een echte eye- opener
(ik zou iets gelijkaardigs voor NL/B/EU wel willen zien, ik vrees dat hat niet veel beter is)

[youtube]QPKKQnijnsM[/youtube]
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Family5 schreef:
RiverCola schreef:Dank voor het posten van de link. Het artikel ga ik zeker lezen! (met zo'n plaatje alleen kun je inderdaad zo weinig ;-)
En, heb je het al gelezen? :lol:
Ja. Hoezo?
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Is het kaartje daardoor duidelijker geworden, bedoel ik.
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

LeenG schreef:deze video is ook een echte eye- opener
(ik zou iets gelijkaardigs voor NL/B/EU wel willen zien, ik vrees dat hat niet veel beter is)
Confronterend inderdaad. De leftwing Amerikanen zijn momenteel druk bezig met het boek van Thomas Piketty. Zij vertalen zijn gedachtegoed in hun campagnes. Hun stelling is dat The American Dream niet langer bestaat. Je kunt niet langer door hard te werken miljonair worden of het niveau bereiken van gevestigde miljonairs die geërfd geld investeren. De kloof tussen haves en have nots wordt onoverbrugbaar zolang de kapitaalkrachtige happy few de politieke elite bekostigen en daarmee het gunstige belastingklimaat in stand houden. Dat is in het kort hun verhaal. Zie verder: http://nl.wikipedia.org/wiki/Thomas_Piketty
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Onzin. in mijn opinie bestaat de american dream nog steeds en daar hoef je niet eens miljonair voor te zijn
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

LOL ik heb dit gelijk doorgestuurd naar mijn vrouw. Ik vertel haar nog weleens hoe ik zelfs naar 4 jaar nog opkijk hoe sommige mensen hier in KY leven. Dan vertel ik haar daarna dat Amerika echt paradise is lol. Land van veel uiterste.... de ene week zie ik mensen in trailers in KY en dan zit ik voor mijn werk in FT Lauderdale waar de Porsche's en Ferrari's voorbij komen alsof ze weg worden gegeven....

Mijn mening is dat het heel erg veel helpt als je uit een goed gezin komt hier in Amerika. Want hoe kun je ooit een opleiding betalen als je geen geld hebt? Dikke leningen afsluiten die je daarna niet terug kan betalen.... Zeker school/University verlaters hebben het hier heel moeilijk. Stel je doet drie jaartjes University, kost al snel $100K+ en besluit dan ermee op te houden want zelfs als je max. leent kan je daar niet van rond komen. Zit je zonder diploma plus $100K+ schuld met een rent van ik schat 6%. Dan begin je je volwassen leven al met een achterstand. Ik ben sinds februari vader en ik probeer er echt voor te zorgen dat kleine Willie Wortel geen lening hoeft af te sluiten als hij een college degree wilt halen. Wat overigens nog geen zekerheid voor succes is natuurlijk.

America Dream.... ik weet het niet. Je hoort nog vaak zat verhalen hoe mensen uit het niets iets moois hebben opgebouwd. Ik heb geen idee hoe dat is vergeleken met vroeger omdat ik hier niet zolang woon. Maar de foto's komen me wel bekend voor. Ik rijd weleens van Lexington KY naar Winston Salem NC en dan ga door Eatern KY en WV heen en dan zie je dat heel veel.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Aquell schreef:Stel je doet drie jaartjes University, kost al snel $100K+
Dit wordt vaak geroepen maar het is absoluut niet waar. In state residents kunnen bij een state university veel goedkoper studeren.
Aquell schreef:Ik ben sinds februari vader en ik probeer er echt voor te zorgen dat kleine Willie Wortel geen lening hoeft af te sluiten als hij een college degree wilt halen.
Tip: lees dit artikel eens.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Nog een ander kaartje om eroverheen te leggen.

http://airnow.gov/index.cfm?action=airnow.main
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

wat is veel goedkoper......

Schoolgeld alleen is al snel $6000 per semester (afhankelijk van je opleiding), laat het dan geen $100K zijn maar ik zou het zeker niet "veel goedkoper" willen noemen.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Ik heb net het artikel gelezen en ik snap de beste mevrouw Morgan. Maar hier is mijn mening

Punt 1.

Probleem met de grote wereld ontdekken is dat veel jongeren het te leuk vinden. Je bent 18/19 verdient je eigen geld. Je kunt dus mooi doen wat jezelf wilt met de paar $ die je bijvoorbeeld bij de lokale Applebees verdient. Resultaat; ze vinden het Applebees party wereldje geweldig of ze komen er om hun 23ste een keer achter dat $2 per uur en wat tip toch niet genoeg is om een normaal bestaan van te hebben. Als je op je 22/23ste weer een keer naar school gaat ben je dus niet klaar voor je 26/27 bent. Dan ben je dus weer te oud zonder ervaring. Daarnaast komt het in Amerika nog weleens voor dat vrouwen zwanger worden als ze 20 zijn en daarna dus nooit meer terug gaan. Geen idee of dit allemaal beter wordt met de health care die er tegenwoordig te krijgen is.

Punt 2&3

Ja dit kun je inderdaad doen. In Lexington waar ik woon is er ook een samenwerking tussen de University and community college. Meerdere managers bij mij op het werk nemen geen mensen aan die niet de volledige vier jaar aan een gerenomeerde University hebben gestuurd. Kun je raar noemen, maar de keuze is reuze voor mensen die mensen aannemen en waarom zou je genoegen nemen met minder?

Ik ben het overigens helemaal eens met Morgen (de schrijversters) over het continue wissel van Major. Dat zie inderdaad heel erg veel en dat zorgt idd voor heel veel verdraging.

Ik wil niet Negative Nancy zijn hier, maar ik zie dit soort situaties aan de lopende band hier in Amerika. Ze komen van High School weten niet wat ze willen. Gaan dan toch maar naar College want Pa&Ma willen dat zo graag. Gaan dan op kamers... en daar gaat het licht niet uit om 9 uur. Voor ze allemaal nuchter zijn van de intro week is het eerste semester alweer voorbij. Dan worden er alleen maar makkelijke vakken gekozen in het tweede semester anders worden ze van school gestuurd. Die makkelijke vakken tellen weer niet voor je Major. Als ze dan al het eerste jaar doorkomen, wordt het tweede jaar een drama want dan moeten ze vakken gaan doen voor hun Major die dan veel te zwaar zijn. Dan maar Major veranderen en dan na twee jaar maar even een fijn jaartje vrij nemen, de welbekende sabbatical. Jaartje lekker werken en weer genieten van de vrijheid. De realiteit slaat vaak na een jaartje wel weer in. Dan weer terug naar school, uiteraard gelijk insschrijven voor 18+ credit hours. Wat dan weer veel te zwaar is en na een semester geeft men de brei erweer aan. En daar zit je dan met je studieschuld en zonder diploma. De baantjes die je dan kunt krijgen hebben 0 benefits en doorgroei mogelijkheden zijn er vaak ook niet.

Dit gebeurt natuurlijk niet met iedereen maar het verbaasd mij dat zoveel jongeren hier hun studie niet serieus nemen. Dat knoeit en klot maar wat aan. Het resultaat; zes van de eerste tien lowest counties to live in komen uit Kentucky!
Lexington, Kentucky
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

De inkomensongelijkheid in Amerika komt vrijdag 4 juli ook aan bod in de documentaire serie My America. Om 21.25 uur op NED 3 en in 2013 uitgezonden op Canvas: http://www.vpro.nl/buitenland/programma ... erica.html
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het artikel waar Hockey naar verwijst is uit 2008 zag ik ? Er is sindsdien aardig wat veranderd, want in de jaren daarna heeft de depressie hier toegeslagen.

Veel universiteiten accepteren het overdragen van credits niet of maar ten dele.
Plus wat ik net vanmorgen las, op veel community colleges moet men door een aantal redenen (bv. te weinig klassen beschikbaar) nu langer studeren om een graadje te halen.
Hier kost het nu ong. 5 jaar om een 2-jaars Associate Degree te halen. Tel uit je winst. Want dan heb je eigenlijk nog niks.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer