Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 meiden op reis naar Amerika!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
berthilda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

2 meiden op reis naar Amerika!

Bericht door berthilda »

Hee Amerikaliefhebbers!

Wij (twee meiden van 20 jaar) willen volgend jaar zomer (2015) een maandje naar Amerika. Nu zijn wij nog nooit verder dan Italië geweest, dus niet zo veel gewend :wink:
Wat wij graag willen, is zo goedkoop mogelijk, in Amerika komen en vervolgens met een auto de leukste plekken verkennen.
We zouden graag wat advies krijgen hoe wij dit het beste kunnen regelen, en wat de goedkoopste mogelijkheden zijn. Wat ben je gemiddeld kwijt aan zo'n reis,
inclusief vlucht, overnachtingen en autoverhuur. Wat betreft de overnachtingen, we hebben niet zoveel eisen. Een klein appartementje lijkt ons nog het meest geschikt.
Het idee is om eerst een week in een appartement dicht bij het vliegveld te overnachten, om daar de omgeving te bekijken, en daarna een paar honderd kilometer verderop weer iets te huren. Zodat we meer zien van Amerika, zonder dat we iedere dag honderden kilometers af te leggen. Graag hoor ik van jullie je reiservaringen en tips!

Hartelijke groetjes,

Berthilda en Jozien.
Hockey
Amerika-expert

Re: 2 meiden op reis naar Amerika!

Bericht door Hockey »

Waar in de VS willen jullie vakantie gaan vieren? Noord oost, zuid west? Of elders?
Zoek eens rond op het forum en gebruik de zoekfunctie rechts bovenaan eens, heel veel van jullie vragen zijn te vinden middels de zoekfunctie.
berthilda
Amerika-ontdekker

Bericht door berthilda »

Wij willen graag naar het noord-oosten.. Maakt de prijs qua regio nog wat uit?
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Het is maar net wat voor deal je treft, iig voor zover het om tickets gaat. Houdt de KLM werelddealweken in de gaten, daar zitten vaak prima aanbiedingen bij. Realistisch gezien zou je ticket 500-600 euro kosten, misschien een heel klein beetje minder als je echt geluk hebt.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
REIS2014
Amerikafan

Bericht door REIS2014 »

Ik zou beginnen met jezelf de vraag te stellen wat jullie juist interesseert (wereldsteden, cultuur, route 66-sfeer, 'diepe zuiden', natuur of strand)
berthilda
Amerika-ontdekker

Bericht door berthilda »

Wat mij het meest trekt is mooie natuur, zoals de grand canyon. Ik zou graag een lange route langs allerlei verschillende landschappen willen maken.
Is het zuid-westen duurder qua vliegticket dan het noord-oosten?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Grand Canyon is zuid westen, jij wilde naar het noord oosten. Ik heb de indruk, maar daar geen bewijs voor, dat een ticket naar het noord oosten iets duurder is dan een ticket naar het zuid westen. Hoe het zit met kosten van verblijf en auto huur weet ik niet. Qua vliegtickets hangt veel af van aanbiedingen die je tegenkomt.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Die verschillen zijn niet drastisch, en het is maar net wat je treft. Nu bij de KLM: Philedelphia 672 euro; Las Vegas 747 euro. Niet echt veel verschil...
berthilda
Amerika-ontdekker

Bericht door berthilda »

Ja dat snap ik, maar ik ben op zoek naar de goedkoopste optie..
Hebben jullie ervaringen met overnachtingen? Kun je het beste een combiticket vlucht+hotel+auto boeken of ben je goedkoper uit door voor elk hiervan de goedkoopste deal te zoeken?
berthilda
Amerika-ontdekker

Bericht door berthilda »

Jrabakker schreef:Die verschillen zijn niet drastisch, en het is maar net wat je treft. Nu bij de KLM: Philedelphia 672 euro; Las Vegas 747 euro. Niet echt veel verschil...
oke, en is KLM niet veel duurder dan bijvoorbeeld WTC?
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Ik zou je keuze van bestemming niet af laten hangen van 50 euro....als wisselende natuur je/jullie trekt, heb je volgens mij meer aan een zuidwest trip dan noordoost.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

berthilda schreef:Ja dat snap ik, maar ik ben op zoek naar de goedkoopste optie.
Dit snap ik niet. Bedoel je hiermee dat noord oost, of zuid west, of elders in de VS afhangt van het totale kostenplaatje? Pfff, dan stel je een onmogelijke vraag voor ons om te beantwoorden. Er zijn teveel variabelen. Beste advies is dan om maar zelf een aantal reizen samen te stellen en de prijs per reis te gaan uitrekenen.

In mijn ervaring is pakket aanschaffen absoluut niet nodig. Je kan alles los boeken en dan over het algemeen de voordeligste zaken zelf kiezen.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Sites zoals WTC kunnen goedkoper zijn. Als er maar weinig verschil in de prijs is raad ik je aan direct bij de airline te boeken, dan kun je bij eventuele aanpassingen van vluchten direct contact met ze opnemen.

Bij al die doorverkopers zijn vluchtwijzigingen een stuk lastiger, omdat het ticket eigenlijk aan de doorverkoper verkocht is, en jij dus alleen via die weg iets kunt regelen.

Doorverkopers willen je vluchten nog wel eens wijzigen naar minder gunstige tijden, zodat ze de gunstige tijden die je geboekt had opnieuw kunnen verkopen.

Edit: maar staar je niet blind op klm, er zijn zat andere airlines, ook vaak met mooie deals. Gebruik een site als yapta of skyscanner om prijzen van tickets in de gaten te houden voor specifieke data.

Airlines gooien vluchten vaak voor een dag of 2 in de aanbieding, om de prijs daarna weer omhoog te gooien. Als je al ruim van te voren je exacte reisdata weet (of een tijdsbestek waarin je kunt reizen), kun je op deze manier echt goede deals te pakken krijgen.
Laatst gewijzigd door Jrabakker op 30 jun 2014, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
berthilda
Amerika-ontdekker

Bericht door berthilda »

Bedankt voor jullie advies!
Dan ga ik maar eens wat berekeningen maken voor de goedkoopste reis:)
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Hou wel rekening met de underage toeslag bij het huren van een auto . Bij sommige verhuurders moet je trouwens 21 zijn ,en ook enige tijd je rijbewijs hebben . Die underage toeslag loopt soms aardig op . Hou hier wel rekening mee .
REIS2014
Amerikafan

Bericht door REIS2014 »

Kijk anders hier eens voor budget-tips:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=54210
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

En check expedia.nl eens.
Zij hebben vaak mooie aanbiedingen met vlucht, hotel en auto. Dan kan je er voor kiezen om de eerste week een appartement of hotel te kiezen en daarna te gaan reizen.

Wij hebben regelmatig zo tegen goede prijzen weten te boeken.
Jvdkorput
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Jvdkorput »

vorig jaar ben ik samen met een vriend op vakantie geweest naar het zuidwesten. Wij waren beiden 21 en wilden zowel natuur als steden zien.

wij hebben het volgende gezien in 28 dagen 20 juni - 18 juli :
los angeles - san diego - sequoia park - route 1 - san fransisco - yosemite park - death valley - las vegas - grand canyon - bryce canyon - monument valley - los angeles
wel een zware route met veel auto rijden maar je zou bijvoorbeeld monument valley kunnen laten vallen of vanuit las vegas terug vliegen. Dat scheelt nogal wat met de laatste auto rit. ik weet dat wij op de dag voor het vliegen nog 11 uur moesten rijden. nu vind ik rijden leuk en dus geen probleem maar denk er wel goed over na.

je kan heel veel van de natuur zien in het westen: je hebt de hoge bomen van sequoia met natuurlijk het wild life als slangen en beren die we beiden gezien hebben, yosemite met machtige watervallen en hele mooie trails. de woestijn death valley. de mooie grand canyon waarin we zijn afgedaald en natuurlijk om hoog geklommen.( voor de ongeoefende loper erg zwaar maar niet onmogelijk) bryce met zijn hele aparte uitstraling en natuurlijk monument valley met die rotsen en het wilde westen gevoel.

wij hebben voornamelijk gekampeerd met uitzondering van las vegas en los angeles. Dit is uiteindelijk prima bevallen en scheelt natuurlijk ook wel wat in de prijs.

prijs:
vliegticket 650 euro p.p.
autohuur: 300 euro p.p. (wij hadden hierbij wel geluk dat ze de underage fee niet hebben gerekend. of ze het vergeten zijn of gewoon niet gedaan hebben weet ik niet maar wij klaagden hier niet over :wink: )
totaal kwijt aan de vakantie inclusief alles: 2300 euro p.p.

als je van natuur houdt zou ik dus zeker het zuidwesten aanraden!
berthilda
Amerika-ontdekker

Bericht door berthilda »

Jvdkorput schreef: je kan heel veel van de natuur zien in het westen: je hebt de hoge bomen van sequoia met natuurlijk het wild life als slangen en beren die we beiden gezien hebben, yosemite met machtige watervallen en hele mooie trails. de woestijn death valley. de mooie grand canyon waarin we zijn afgedaald en natuurlijk om hoog geklommen.( voor de ongeoefende loper erg zwaar maar niet onmogelijk) bryce met zijn hele aparte uitstraling en natuurlijk monument valley met die rotsen en het wilde westen gevoel.

als je van natuur houdt zou ik dus zeker het zuidwesten aanraden!
Gaaf! Ik krijg er helemaal zin in:) En hoeveel kost de underage fee extra bij het huren van een auto?
Ik denk dat het dan het zuid-westen wordt, die natuur lijkt me echt geweldig mooi!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Underage fee is prijzig, reken op zo'n $25 per dag. Dat neemt een flinke hap van je budget.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer