Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Icelandair inchecken
- Alwayshappy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Icelandair inchecken
Hoi!
Onze reis komt steeds dichterbij. 14 juli vliegen we met Icelandair naar New York via Ijsland. Nu heb ik nog nooit zo ver gevlogen ( is uberhaupt een hele tijd terug dat ik gevlogen heb ) dus ik heb niet veel ervaring met vliegen.
We vertrekken om 14.00 NL tijd. We willen er op pikken om om 10 uur op Schiphol te zijn. We hebben E-Tickets gekregen via de mail, dus we zouden online in kunnen checken. Echter hebben we thuis geen printer dus we zouden de boarding passes dan niet kunnen printen. Door vrienden werd ons aangeraden om daarom misschien gewoon op Schiphol in te checken, gezien we toch vroeg er zijn. Is dit een goed idee, of duurt dat echt eeuwen?
We moeten ook 2 koffers inchecken ( 1 per persoon ) en we hebben elk 1 stuk handbagage mee. Is het dan inderdaad handiger om gewoon daar in te checken? We printen de E-tickets wel sowieso uit, dat kan op onze universiteit.
Onze reis komt steeds dichterbij. 14 juli vliegen we met Icelandair naar New York via Ijsland. Nu heb ik nog nooit zo ver gevlogen ( is uberhaupt een hele tijd terug dat ik gevlogen heb ) dus ik heb niet veel ervaring met vliegen.
We vertrekken om 14.00 NL tijd. We willen er op pikken om om 10 uur op Schiphol te zijn. We hebben E-Tickets gekregen via de mail, dus we zouden online in kunnen checken. Echter hebben we thuis geen printer dus we zouden de boarding passes dan niet kunnen printen. Door vrienden werd ons aangeraden om daarom misschien gewoon op Schiphol in te checken, gezien we toch vroeg er zijn. Is dit een goed idee, of duurt dat echt eeuwen?
We moeten ook 2 koffers inchecken ( 1 per persoon ) en we hebben elk 1 stuk handbagage mee. Is het dan inderdaad handiger om gewoon daar in te checken? We printen de E-tickets wel sowieso uit, dat kan op onze universiteit.
Re: Icelandair inchecken
Toen wij vanaf A'dam met Icelandair vlogen, moesten we (vanwege ons visum) aan de balie inchecken. Er stond nauwelijks een rij, dus ik zou me daar niet zo druk om maken.
Vorig jaar ook met Icelandair gevlogen. Thuis ingecheckt en boarding pass geprint.
Op Schiphol naar de balie om de koffers te droppen, kregen we wederom een boarding pass, ook al liet ik onze uitgeprinte zien.
Op Schiphol staan ook automaten waar je boarding passes kunt printen. E-ticket nummer meenemen of je boekingscode.
Op Schiphol naar de balie om de koffers te droppen, kregen we wederom een boarding pass, ook al liet ik onze uitgeprinte zien.
Op Schiphol staan ook automaten waar je boarding passes kunt printen. E-ticket nummer meenemen of je boekingscode.
Als je online incheckt, krijg je de boarding pass in PDF formaat. Vorig jaar in september ook met Icelandair gevlogen.
Ik heb naast een geprinte versie ook een PDF versie opgeslagen op mijn smartphone (voor het geval ik het printje verlies), dus je zou je smartphone kunnen gebruiken om je boarding pass te laten scannen.
Ik heb naast een geprinte versie ook een PDF versie opgeslagen op mijn smartphone (voor het geval ik het printje verlies), dus je zou je smartphone kunnen gebruiken om je boarding pass te laten scannen.
- Alwayshappy
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor het reageren!
Ik zag inderdaad dat mobiel inchecken ook mogelijk was, maar dat is dan weer wat anders dan gewoon online inchecken toch? Sorry, ik heb echt niet veel ervaring hiermee. Als je online incheckt ( dus via de pc ) en je krijgt de pdf op je mobiel, kunnen ze die dan wel goed scannen, of alleen als je mobiel inchecken kiest?
Misschien handigste om dan gewoon bij de balie in te checken deze keer
Die apparaten die op Schiphol staan zijn voor elke luchtvaartmaatschappij? Dus niet dat je alleen voor United toestellen kan inchecken?
Ik zag inderdaad dat mobiel inchecken ook mogelijk was, maar dat is dan weer wat anders dan gewoon online inchecken toch? Sorry, ik heb echt niet veel ervaring hiermee. Als je online incheckt ( dus via de pc ) en je krijgt de pdf op je mobiel, kunnen ze die dan wel goed scannen, of alleen als je mobiel inchecken kiest?
Misschien handigste om dan gewoon bij de balie in te checken deze keer

Van mobiel inchecken heb ik zelf geen gebruik gemaakt bij Icelandair, maar dat is ook online inchecken, maar dan op je mobiel via de mobiele site van Icelandair.
Check even deze link:
http://www.icelandair.nl/information/be ... e-checkin/
Je kunt gewoon online inchecken en als optie aangeven dat je de boarding pass wilt ophalen op de luchthaven.
En ze kunnen die barcode op je mobiel wel scannen.
Bij Pathe bioscopen kan je tegenwoordig ook een e-ticket bestellen en laten scannen met je mobiel. Ik heb dat al een paar keer gedaan en dat gaat altijd goed.
Via Easyjet naar Londen is mij ook een keertje gelukt via mobiel boarden.
Check even deze link:
http://www.icelandair.nl/information/be ... e-checkin/
Je kunt gewoon online inchecken en als optie aangeven dat je de boarding pass wilt ophalen op de luchthaven.
En ze kunnen die barcode op je mobiel wel scannen.
Bij Pathe bioscopen kan je tegenwoordig ook een e-ticket bestellen en laten scannen met je mobiel. Ik heb dat al een paar keer gedaan en dat gaat altijd goed.
Via Easyjet naar Londen is mij ook een keertje gelukt via mobiel boarden.
Laatst gewijzigd door ipho1982 op 02 jul 2014, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Als je kan, zou ik thuis al online inchecken om daarmee je stoelen vast te leggen.
De meesten zullen online inchecken dus als je 3 uur voor vertrek aan de balie staat, zijn alleen de mindere plekken nog over.
Dat je thuis niet kan printen is geen probleem: je kan gebruik maken van de automaten (deze bedienen meerdere airlines) én je kan ook bij het afgeven van je bagage nog vragen om een boardingpass.
Bij alle airlines sta je in de computer dus alleen een paspoort is voldoende (voor zowel de incheckautomaat als aan de balie).
De meesten zullen online inchecken dus als je 3 uur voor vertrek aan de balie staat, zijn alleen de mindere plekken nog over.
Dat je thuis niet kan printen is geen probleem: je kan gebruik maken van de automaten (deze bedienen meerdere airlines) én je kan ook bij het afgeven van je bagage nog vragen om een boardingpass.
Bij alle airlines sta je in de computer dus alleen een paspoort is voldoende (voor zowel de incheckautomaat als aan de balie).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Bij Icelandair worden de stoelen bij de nooduitgangen bij de balie op het vliegveld pas vrijgegeven. Het is dus niet mogelijk om dit eerder online te doen.
First come first serve.
Dit er info.
First come first serve.
Dit er info.
- Alwayshappy
- Amerika-ontdekker
We hebben een vlucht waarbij onze zitplekken al bekend zijn, dus daarom online inchecken zou niet nodig zijn gok ik in dit geval. Zal het echter wel gewoon proberen om online in te checken 24 uur van te voren. Kun je dan gewoon ergens invoeren dat je de boarding passes op het vliegveld ophaalt? Moet dat dan bij zo'n apparaat of bij een balie? Zal wel goed komen allemaal gok ik 
@Frasi : Dus je zegt dat je eigenlijk niet eens de boarding pass van het online inchecken hoeft te halen,maar dat dat ook bij de baggage kan?
Bedankt allen!

@Frasi : Dus je zegt dat je eigenlijk niet eens de boarding pass van het online inchecken hoeft te halen,maar dat dat ook bij de baggage kan?
Bedankt allen!
-
- Amerika-ontdekker
Bij Icelandair ging alles bij de balie (Vorig jaar dan) zowel inchecken als bagage drop. De laatste keer dat ik daar was stond er een vrij kleine rij. Kreeg toen ook een stoel bij de nooduitgang toegewezen.
Vooral als je om 10:00 op Schiphol bent kun je gewoon alles aan de balie regelen. Heb je zat tijd voor.
Vooral als je om 10:00 op Schiphol bent kun je gewoon alles aan de balie regelen. Heb je zat tijd voor.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1449 Weergaves
-
Laatste bericht door Chris_0611
-
- 5 Reacties