Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis eniwouw: Max, Dave & Sabine, West USA en NY

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
eniwouw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis eniwouw: Max, Dave & Sabine, West USA en NY

Bericht door eniwouw »

Voor Yosemite hebben we wel een hele dag, we wilden alleen als het lukte al savonds naar bishop rijden en dan dag erna door naar LV.
Maar zoals gezegd werd, is dat toch nog een 3 uur rijden. Dus kan het goed dat we gewoon sochtends vanuit Yosemite naar LV rijden. Dan hebben we wel een hele dag rijden, maar dan wisselen de mannen elkaar af en dat vinden ze ook niet zo erg.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In 1 dag van Yosemite naar Las Vegas is toch niet te doen? Of je nu alleen rijdt of met meerdere, dat maakt niet uit. Het blijft een ontzettend lange dag met erg veel bezienswaardigheden (Tioga Road, Bodie, Mono Lake, Alabama Hills, Death Valley) waar je dan geen tijd voor hebt. Waar overnachten jullie in Yosemite? Als je niet naar DV wilt zou je bovenlangs kunnen rijden, dat is iets sneller. Maar wel minder mooi.

Marianne
arja van emst
Amerikafan

Bericht door arja van emst »

Een extra dag Yosemite ten koste van 1 dag LA geeft je meer tijd om de vallei te ontdekken en de tijd te nemen voor de route over de tiogaroad richting Bishop. Wij zijn 's ochtends op tijd uit Curry Village vertrokken richting Bishop, waar we eind van de middag aankwamen. Onderweg regelmatig gestopt op de Tioga Road en naar Mono Lake en Bodie geweest.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Little wild horse canyon vonden we echt wel een van de mooiste. Bovendien is hij gratis en oneindig veel rustiger dan Antelope Canyon.
eniwouw
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door eniwouw »

Ondertussen gister alvast tickets besteld voor Alcatraz, helaas net de dagen dat wij er zijn is er geen nighttour. Dus nu maar een tour geboekt om 9.30 kunnen we daarna s'middags nog de stad bekijken. Hebben jullie nog iets wat jullie zeker aanraden om verder in SF te bekijken? We gaan natuurlijk sowieso naar en over de golden gate bridge.

About Yosemite, we kijken op het moment wel wat we doen qua wanneer en hoe we verder rijden. We hebben nu een planning en we weten dat we eventueel een dag minder LV of LA kunnen doen.
Maar onze planning is ook niet 100% vast, als we ergens zijn en willen iets langer blijven kunnen we dus eventueel ergens een compromis maken maar ook als we het ergens al eerder hebben gehad (als kan ik me dat niet zo voorstellen).

In MV willen we geen tour doen, enkel er doorheen rijden. Zijn er daar (veel) faciliteiten? Om bijv. onderweg ergens wat te eten of te drinken? wc's?

Ik had ook nog een vraag over NY, heeft iemand hier wel eens in het vrijheidsbeeld helemaal naar boven naar de crown geklommen? Was dat de moeite waard? ik zag een filmpje waarin werd gezegd dat er maar 10 mensen op dat platform kunnen staan en dat je vlug foto kan maken en door moet lopen??
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Boven in het vrijheidsbeeld is zelfs geen plaats voor 10 personen. Je kan er amper met een paar staan, en zeker als je een foto wil nemen. Het is wel eens leuk om te zien.

Faciliteiten in MV zijn beperkt tot het Visitor center
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Restaurants bij The View en Goulding's Lodge in MV. De weg naar de valley is erg ruw, hij wordt niet onderhuden en lekke banden genoeg. Je verhuurbedrijf verbiedt je dergeljke wegen. Maar dat heeft ons ook niet tegengehouden. Hebben die weg 3 keer gereden maar wel stapvoets op het eerste (en laatste) gedeelte.
eniwouw
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door eniwouw »

We hebben nu gekozen om in een aantal NP te gaan camperen.
We hebben ondertussen gereserveerd voor Yosemite (upper pines), Zion (watchman) en bryce (sunset).

Nu was ik aan het kijken om in capitol reef te overnachten, wat raden jullie aan? ik zie veel campings. maar weet niet welke nu echt een beetje redelijk gelegen liggen?

We rijden dus vanaf Bryce via de UT 12 door naar Capitol Reef, dan willen we daar wat rondkijken (planning nog niet rond voor die dag) en dan willen we daar overnachten en dan dag erop (sochtends) door rijden naar Moab/canyonlands.

Waarschijnlijk ligt het er dus aan wat onze planning is voor die dag, voor een goeie camping. Maar omdat we niet super lang er zijn weet ik dus niet precies wat we het beste kunnen gaan bekijken/wandelen enz.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Fruita is de camping voor Capitol Reef! Midden tussen de herten en fruitbomen. Alleen niet te reserveren, maar als je aardig op tijd daar aankomt, dan moet het wel gaan lukken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Fruita is inderdaad geweldig. Zie voor de route met 1 overnachting bij Capitol Reef (wij zaten in Torrey) ons 2013-verslag.

Marianne
eniwouw
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door eniwouw »

stel we komen daar op zn laatst rond 12 uur smiddags aan bij Fruita, zouden we dan nog kans maken op een plaatsje?

ps. marianne: ik heb al veel op je site zitten lezen, en ook vooral over de parken zelf. heb ze alvast als pdf opgeslagen, zodat ik ze voor onderweg op mijn ipad kan zetten. de informatie over de verschillende wandelroutes is erg fijn!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je er net met Labor Day bent? Dan zal het wel lastig worden. Wij waren er vorig jaar in het weekend van Memorial Day, en dat was ook aardig druk. Maar hoe snel de camping vol loopt is moeilijk te zeggen.
Van de NPS-site: Open year-round, the Fruita Campground is the only developed campground in Capitol Reef National Park and as a result often fills by early to mid-afternoon during the spring through fall seasons. Sites are first-come, first-served. Site saving is prohibited. Occupants must be present at the time of registration. Campground hosts (located at the beginning of Loop A) are available to assist you during the summer season. We do not take reservations.

Leuk dat je iets aan mijn wandelsite hebt!

Marianne
eniwouw
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door eniwouw »

We zijn er inderdaad met het weekend van labor day, ben nu ook even aan het kijken naar iets in torrey. want als de camping vol zit en we moeten dan nog iets gaan zoeken zal dat denk ik erg lastig gaan worden ben ik bang.

En wil liever niet het risico lopen dat we dadelijk nergens kunnen overnachten :-(
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Probeer Thousand Lakes campground eens alhoewel die west van Torrey ligt.
eniwouw
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door eniwouw »

Het is bijna zover! Volgende week vertrekken we..

We hebben al een veel aantal hotels en campings geboekt (hotels kunnen we nog tot dag ervoor annuleren).

Nu zijn we nog op zoek naar een hotel(s) in LA, iemand tips?
In welke buurt moeten we zoeken? Welke buurten zijn erg leuk en waar kun je savonds nog te voet vanaf je hotel de straat op om naar leuke restaurantjes en barretjes te gaan?

We willen sowieso proberen of we een tv show kunnen bij wonen, en willen ook graag naar universal studios.
En natuurlijk ergens lekker over t strand/boulevard wandelen. We zijn niet zo van de musea dus dit zullen we niet snel gaan doen.

Het hotel hoeft niet super luxe te zijn, als het maar gewoon netjes schoon en betaalbaar is, en we savonds niet perse de auto hoeven te pakken om te gaan eten/drinken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Probeer Orchid Suites eens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer