Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
tosca
Amerika-expert

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Bericht door tosca »

Thnx voor je snelle reactie! Kunnen we met een gerust hart op pad :)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Gewoon even de reserve band + krik controleren voor je de parking uit rijdt, desnoods vraag je aan een medewerker waar dat zit als je het niet direct vindt.
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Wat mij nog steeds verbaasd is dat je via rentalcars.com bv van Seattle - SF 300usd ex tax one way fare betaald, en via usareisen.de betaal je deze niet. Terwijl je dit ter plekke bij Alamo betaald. Hebben zij dan betere contracten oid? Vind het maar vreemd...

Heb nu een SFAR geboekt via rentalcars, voor de prijs van 944 (incl volle tank en extra bestuurder) maar via usareisen.de is dit 993 ex 10usd p/d extra bestuurder : x20 = 150 euro extra, totaal 1143.

(rentalcars) 944 (incl extra bestuurder, volle tank) ( + 264eur onewayfare) = 1208
(Usareisen.de) 993 (geen onewayfare) + 150eur (extra bestuurder) = 1143

Geen groot verschil, maar blijkbaar zegt usareisen.de geen onewayfare te hebben terwijl dit toch wel ergens in de prijs zit verstopt...
Laatst gewijzigd door Nessiezzz op 22 jun 2014, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Zei hebben inderdaad andere contracten m.b.t de one way fee.
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

Maar zie nu mijn optelsom, het verschil is dus niet zo groot als lijkt...
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

En als je nu bij usareisen het tarief incl. Extra bestuurders en tank neemt?
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

Nou dan ben je waarschijnlijk nog duurder uit ook. De vergelijker wint altijd ;)
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

In verband met het One-way huren voor +22dagen bij alamo.co.uk/brits.
Toen ik de auto ophaalde in San Francisco kreeg ik een blad met de kostenstaat en er stond daar een bedrag van 0$. De persoon aan de balie heeft ook niks vermeld van een one-way fee. Zeker ben ik pas bij het terug inleveren in Seatlle binnen 2 weken maar het ziet er toch goed uit.
Fair Arie
Amerikafan

Bericht door Fair Arie »

Alle sites die hier de revue passeren (pfhewww, het is heel lijstje) afgelopen en uiteindelijk uitgekomen bij Alamo.co.uk. Kwam voor ons het beste uit. In mijn bevestiging staat het volgende bevestigd;

Description (price = "Included")
Collision Damage Waiver (CDW)
Extended Liability Protection (ep) (usa/ca: Up To $1 Mil)
Consolidated Facility Chg 3.75 Per Day
Conc Rec 10 %
Clark County Tax 2%
Vehicle License Cost 1.60 Per Day
Sales Tax
Gov Fee
Unlimited Mileage
3 Additional Drivers

Dan blijft enkel de fuel option nog over? Toch? :roll:
Stefan-dg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Stefan-dg »

Even snel een vraag. Heb het niet echt kunnen vinden.

Ik heb bij Hertz (LAS) een Midsize SUV gehuurd. Zelf ben ik gold member en in de regels van Hertz stond dat een eventuele partner (Hieronder wordt ook iemand van het andere geslacht die permanent op hetzelfde adres woont) ook gewoon mag rijden. Echter moet deze persoon 25 zijn. Nu is mijn vriendin dit helaas nog niet (Ik ben wel wat ouders overigens).

Heeft iemand enig idee of dit te omzeilen valt? En wat kunnen de extra kosten zijn als we een young drivers fee moeten betalen?

Bedankt alvast.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Stefan-dg schreef:Even snel een vraag. Heb het niet echt kunnen vinden.
Young Driver kosten $ 25 per dag ex tax.

Als je je kosten wilt verminderen zou je je midsize suv bijv via http://www.alamo.co.uk/brits kunnen huren.
Of zelf enige bestuurder blijven natuurlijk.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Bij Hertz zijn de kosten 20$ per dag (exc tax).
*edit* Toch bij ons, wij halen de auto op in San Francisco, als dit van belang zou zijn.
Fair Arie
Amerikafan

Bericht door Fair Arie »

Stefan-dg schreef:Ik heb bij Hertz (LAS) een Midsize SUV gehuurd. Zelf ben ik gold member en in de regels van Hertz stond dat een eventuele partner (Hieronder wordt ook iemand van het andere geslacht die permanent op hetzelfde adres woont) ook gewoon mag rijden. Echter moet deze persoon 25 zijn. Nu is mijn vriendin dit helaas nog niet (Ik ben wel wat ouders overigens).
Ik zou het gewoon vragen bij Hertz; zou me niet verbazen als de toeslag niet van toepassing is bij Gold Members. Gaat ze veel rijden, of is het meer een "in geval van nood" optie :wink:
Stefan-dg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Stefan-dg »

Nee het was niet de bedoeling dat ze veel gaat rijden. Maar meer voor het geval dat.

Zal het even navragen aan de balie bij Hertz :)

thx voor de tips.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Stefan-dg schreef:Nee het was niet de bedoeling dat ze veel gaat rijden. Maar meer voor het geval dat.

Zal het even navragen aan de balie bij Hertz :)

thx voor de tips.
Navragen bij de afdeling verkoop...
Je kent het antwoord al.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

Hinko schreef:Stan
Het is gek, probeer eens 20 dagen. Dan betaal wel een one way toeslag. Jij hebt 21 dagen staat de toeslag er niet tussen.

Proefboeking voor mij:
19 dagen, MID-SUV
Ophalen: Washington DC / Terug: Boston.

Bij mij staat er:
Additional charges
One Way Charge $150.00
Airport Concession Fee Recovery $16.66
Subtotal $166.66
approx. £101.82
Als ik een proefboeking maak met jouw gegevens zie ik wel een one way charge als ik 20 dagen invul. Een dag erbij niet :mrgreen:

Voor 20 dagen
Pick up
San Francisco, International Airport
21 Sep 2014 12:00
Drop off
Seattle, Sea Tac International Airport
11 Oct 2014 12:00
Rental Period
20 Days
Vehicle
Midsize SUV 5-Door/Automatic/Air
Package
Show package inclusions
Additional charges
One Way Charge $299.99
Concession Recovery Fee 11.11% $33.33
San Mateo County Bus Lic 2.50% $7.50
Sales Tax $30.00
Subtotal $370.82
approx. £226.55
voor de geinteresseerden... ik heb afgelopen reis ook via alamo brits geboekt en kwam dus ook op die "error" uit dat mn dropoff fee van denver naar las vegas weg viel. ik heb de auto nu een week geleden ingeleverd en heb niets van extras gekregen op mijn credit card. Er worden dus effectief geen dropoff kosten aangerekend als ze niet vermeld staan. Hier was nogal wat twijfel over :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

@Jerre
Ik lever mijn wagen binnen 5 dagen in en ben ook overtuigd dat ik geen one-way drop-off fee zal aangerekend worden!
JA88
Amerika-newbie

Bericht door JA88 »

Een aantal vragen met betrekking tot het huren van een auto.

Allereerst de auto zelf. Ik wil een reis maken waarbij veel kilometers gemaakt gaan worden door verschillend terrein, uiteraard ook wat nationale parken. Nu lees ik veel dat de SUV de auto is die je moet hebben, dus dat zal wel zo zijn. Maar wat voor SUV, ik zie tal van termen voorbij komen. Standard SUV, Midsize SUV, Full SUV. Wat is verstandig? En wat zijn de verschillen. Nu weet ik niet meer bij welke aanbieder het was dat ik het zag, maar hier stond in de voorwaarden (bij een midsize SUV) dat je er niet mee op 'gravel' mocht rijden. Maar een SUV neem je over het algemeen toch ook om in de nationale parken niet helemaal de gebaande paden te gaan.

Er zijn veel vergelijkingssites en aanbieders en het lijkt er vaak op dat via de vergelijkingssites goedkopere auto's te huren zijn dan als je direct via een, ik noem maar wat, Hertz huurt. Nu ben ik bijvoorbeeld lid van de ANWB wat mij wat korting oplevert bij Hertz. Helpt het daarbij ook nog als je lid wordt? Voor zover ik kon zien zitten daar geen kosten aan verbonden.

Als ik op de vergelijkingssites doorga naar het boeken zie je een bepaalde prijs. Is dat ook de daadwerkelijke prijs of kun je bij het ophalen van de auto alsnog extra kosten verwachten voor bepaalde zaken?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Laat ik met je laatste vraag beginnen. De prijs die hier in Europa on-line wordt aangegeven, is de daadwerkelijke prijs. Bij aankomst kan je CC alleen worden belast met zaken die je daar extra aanschaft. (Roadside Service, kinderzitje, Tolgelden, navigatie) Het kan wel zijn dat je de volle tank benzine moet betalen, maar dan kan je de auto ook weer leeg inleveren.

Met goed vergelijken kan je geld verdienen. Prijzen verschillen soms van week tot week, vaak zelfs per dag. Weet dat je, als je gelijk de huur voldoet, tot 48uur van aankomst weer kan annuleren en voor een voordeliger tarief kan gaan. Hertz komt vaak niet als voordeligste uit de bus (bij ons niet tenminste), kijk vooral naar prijzen bij de op dit forum genoemde "carbrokers". Goede tussenpersonen die soms scherpe tarieven aanbieden.

Rondrijden in een SUV (midsize, standard of full) is heerlijk, ook op de gewone weg. Je zit wat hoger, vaak wat ruimer, kan alles goed overzien en dat is prettig reizen. Het klopt dat een aantal verhuurders niet toestaan dat je over een "Dirtroad" rijdt. Er zijn ook verhuurders die het wel toestaan als de weg maar een "nummer" heeft. Goed informeren dus. Een Dirtroad kan je ook met een gewone personenauto berijden, het zijn de zachte stukken die het lastig maken, maar dan kan je ook met een SUV vast komen te zitten. Denk ook niet dat je met een SUV ineens alles kan. Een SUV heeft vaak geen 4WD en normale banden. Daar kom je niet ver mee in het losse zand en dan heb ik nog niet eens over de "Skills" van de chauffeur!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@JA88

Veel mensen (ook ik) kiezen voor een SUV vanwege het gemak, ruimte, hogere zitpositie en gewoon omdat het kan (en de meesten thuis geen SUV hebben).
Bij de meeste verhuurders (Alamo, Dollar, National, Hertz, Budget, Avis) mag je niet off-road rijden. Ook niet met een SUV.
Dat neemt niet weg dat velen alsnog wat stukjes onverharde wegen meepakken (in de Nationale Parken, Monument Valley of of weg naar Bodie).

Inderdaad kan je in veel gevallen veel gunstiger uit zijn als je via een broker (vergelijkingssite/tussenhandel) huurt. Kwestie van groot inkopen. Doe er je voordeel mee.
Wie de beste prijs bied kan per locatie, periode en type auto verschillen. Dus vergelijk ze allemaal voor je boekt. Bij de meesten kan je kosteloos annuleren dus het loont om regelmatig nog eens een zoektochtje te doen en evt. je reservering aan te passen. (dit in tegenstelling tot vliegtickets; na boeken niet meer kijken of de prijzen zijn gedaald :lol: ).
Veel gebruikte sites zijn:
http://www.alamo.co.uk/brits
http://www.drive-usa.de
http://www.rentalcars.com
http://www.ebookers.de
http://www.dollar.co.uk
http://www.hertz.nl/anwb
http://www.sunnycars.nl
http://www.autoeurope.com

Doorgaans zijn alle aangeboden prijzen inclusief all benodigde verzekeringen. Sommige aanbiedingen zijn incl extra bestuurders, tank benzine, GPS.
In principe hoef je ter plekke dus niets meer bij te betalen. Echter, omdat de meeste baliemedewerkers op provisiebasis werken, zullen ze je wel wat extra's proberen te slijten: een (betaalde) upgrade, GPS, road side assistance. Ook wordt "aangeboden" om de eerste tank benzine te betalen. Dat hoeft meestal niet: je mag de auto ook zelf voltanken voor het terugbrengen.

Er is op dit forum al erg veel geschreven over huurauto's en verhuurders. Gewoon even doorzoeken en (bijna) al je vragen worden beantwoord :thumbup:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer