Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grand Teton NP

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Grand Teton NP

Bericht door michelly »

Net als Markro vonden wij de wandeling naar String Lake en Leigh Lake erg mooi. Je hebt een prachtig uitzicht op de Tetons. Het was onze bedoeling om een stuk verder te lopen maar daar is het niet van gekomen, zie hier :wink:

Elly
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door troetelbeer79 »

In september kan het eventueel zijn dat de shuttle-boat over Jenny Lake niet meer vaart als de waterstand te laag is. Dat was in 2012 het geval (toen waren er veel bosbranden geweest in de omgeving).
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Bedankt voor de suggesties, ik zal zo eens gaan kijken welke ons het meeste trekt.
ingrid1955 schreef: niet alleen mooi maar ook veel rustiger dan het traject meer- inspiration point ( waarschijnlijk drukste trail van het park)
Jacques
Is deze trail ook daadwerkelijk een 'must' ? Ben niet zo gek op in de polonaise te lopen ;).

@Marco; wow bijzonder dat jullie de elanden tegenkwamen, lijkt me enorm indrukwekkend.
troetelbeer79 schreef:In september kan het eventueel zijn dat de shuttle-boat over Jenny Lake niet meer vaart als de waterstand te laag is. Dat was in 2012 het geval (toen waren er veel bosbranden geweest in de omgeving).
Bedankt voor deze mededeling, hiervan was ik niet op de hoogte.
Groetjes,
Daniel
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik zou ook String & Leigh lake trail lopen of Willow Flats. 2 Ocean Lake trail is ook mooi. Daar is de kans om Grizly's tegen te komen iets hoger als in andere delen van het park.
Zou het bij het visitor centre vragen welke trails op dat moment afgesloten zijn. Dat gebeurd ook wel eens. Ook kunnen ze je daar prima adviseren mbt de toestand van de trails.

Frans
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

de drukte van het korte trail aanlegsteiger - inspiration point hangt van wat faktoren af :
- als de overzet niet vaart en je rond het meer moet stappen om er te geraken zal het heel rustig zijn
-ook 's morgens vroeg is het heel rustig. wij namen de eerste overzet ( 08u00) en hadden het trail voor ons alleen. toen we 's namiddags terugkeerden was het er heel druk.
- ondanks de waterval en het mooie uitzicht vind ik het toch vooral een mooie ,,inleiding" richting cascade canyon.
inderdaad checken welke trails open zijn, onlangs was willow flats gesloten wegens de beren.

Dat vragen aan rangers of in visitor centers welke trails gesloten zijn check je best eens. aan old faithful vertelde men ons dat de trail naar mount washburn waarschijnlijk voor lange tijd gesloten zou zijn. in canyon village wist men daar niets van, daar stelde men enkel dat de zuidelijke trail wegens sneeuwophopingen moeilijker zou zijn dan de noordelijke ( chittenden road). ter plaatse deden we de wandeling lang chittenden road, zagen wel geregeld wandelaars langs het zuidelijke trail de top bereiken

Jacques
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Dank, Jacques, voor het uitgebreide antwoord. Wij zijn ook van plan zo vroeg mogelijk aan deze wandeling te beginnen.
Frans H schreef:Ik zou ook String & Leigh lake trail lopen
Dankje, Frans. Ik heb wat gelezen in gegoogled en ik denk dat deze het ook gaat worden.

Allen dank voor de info!
Groetjes,
Daniel
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Fre en Isa »

Hey,

Volgend jaar staat er een dagje Grand Teton NP op ons programma. We komen die dag 's morgens uit Yellowstone (Lake Lodge) en moeten (naar schatting) anderhalf tot 2 uurtjes rijden tot aan Jackson Lake Junction. 's Avonds overnachten we (waarschijnlijk) in Jackson. We reizen met 2 kindjes van 5 en 7 jaar dus kilometerslange wandelingen staan niet echt op het programma.

Graag zouden we de viewpoints willen zien langs zowel de Teton Park Road als langs de Jackson Hole Highway. Qua afstanden lijkt dit nogal mee te vallen maar toch vragen we ons af of we dit allemaal wel op een dag kunnen doen. Zoals eerder gezegd zullen we ons wel beperken tot de 'platgereden' paden en zijn avontuurlijke wandelingen niet evident met de kindjes.

Raden jullie het aan om een rondje Teton Park Road en Jackson Hole Highway op een dag af te haspelen? Uiteraard, komende uit het noorden, zullen we aan Jackson Lake Junction moeten kiezen waar we ons rondje beginnen en zullen we een stukje dubbel moeten rijden om in Jackson te kunnen overnachten.

Enige tips hoe we dit best aanpakken?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Als je niet gaat wandelen is dat wel op een dag te doen hoor. Je zult een van de twee wegen wel twee keer moeten rijden als je in Jackson overnacht. Komende vanuit Yellowstone kun je eerst stoppen bij Jackson Lake Overlook, Colter Bay Village, Willow Flats Overlook. Daarna zou ik de Teton Park Road rijden en dan meteen de Signal Mountain Road pakken. Vervolgens de one way weg langs Jenny Lake en afzakken tot aan Moose Junction. Daar kun je dan weer de snelweg op (191) en de verschillende viewpoints afgaan zoals Schwabacher Road, Snake River Overlook en Oxbow Bend. Als je weer bij de junction bij de Teton Road bent kun je kiezen of je via de Park Road (mooier) of de 191 (sneller) weer richting Jackson gaat. Als je voor de laatste kiest kun je net voor Moose Junstion linksaf de Antelope Flats road ingaan. Naast de mooie barns (Mormon Row) en kapel (Chapel of the Transfiguration) heb je daar vaak ook kans bizons te zien grazen.

Ik zou wel vroeg vertrekken uit Yellowstone.
Groetjes,
Daniel
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Fre en Isa »

MrVanilla.....
Heel erg bedankt voor je antwoord. We zullen eerst de Teton Park Road nemen!
Laatst gewijzigd door PSVwally op 03 jul 2015, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het is niet nodig om bovenstaande berichten in het geheel te quoten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer