Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis joost12: Rondreis 3 weken Zuidwest
Reis joost12: Rondreis 3 weken Zuidwest
Hallo allemaal,
Graag willen wij vanaf 15 september een rondreis maken van ongeveer 3 weken door het zuid westen van de VS! We weten dat we redelijk aan de late kant zijn met plannen/ boeken van de reis, maar dat weerhoudt er ons niet van om toch een mooie reis te gaan maken. Na al wat uurtjes het internet afgespeurd hebben naar alle mogelijkheden, zijn we tot de volgende lijst gekomen:
San Francisco (+Alcatraz)
Yosemite NP
Sequoia NP (General Sherman tree)
Death Valley NP
Las Vegas + Hooverdam
Zion NP
Brice NP
Monuments Valley
Grand Canyon
Los Angeles
+eventueel:
Page
Joshua tree NP
Kustroute
Voor ons is het lastig om in te schatten hoe lang we ergens 'moeten' blijven en de combinatie van het reizen tussen de plekken + het bezichtigen. Is deze route bijvoorbeeld haalbaar in 3 weken? Of kunnen we misschien nog extra plekken aan doen?
Alvast bedank!
Groeten,
Joost
Graag willen wij vanaf 15 september een rondreis maken van ongeveer 3 weken door het zuid westen van de VS! We weten dat we redelijk aan de late kant zijn met plannen/ boeken van de reis, maar dat weerhoudt er ons niet van om toch een mooie reis te gaan maken. Na al wat uurtjes het internet afgespeurd hebben naar alle mogelijkheden, zijn we tot de volgende lijst gekomen:
San Francisco (+Alcatraz)
Yosemite NP
Sequoia NP (General Sherman tree)
Death Valley NP
Las Vegas + Hooverdam
Zion NP
Brice NP
Monuments Valley
Grand Canyon
Los Angeles
+eventueel:
Page
Joshua tree NP
Kustroute
Voor ons is het lastig om in te schatten hoe lang we ergens 'moeten' blijven en de combinatie van het reizen tussen de plekken + het bezichtigen. Is deze route bijvoorbeeld haalbaar in 3 weken? Of kunnen we misschien nog extra plekken aan doen?
Alvast bedank!
Groeten,
Joost
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Reis joost12: Rondreis 3 weken Zuidwest
Buiten Sequoia NP hebben we ongeveer dezelfde route, dus misschien ben je wat met mijn topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=51787
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Vraag 1: heb je al een idee inzake vluchten ?
Vraag 2: waar wil je starten en waar wil je eindigen ?
In deze periode zou ik Sequoia laten vallen en voor andere zaken kiezen, maar veel is uiteraard mogelijk als je de kustroute niet doet.
Op dit moment zijn jullie plannen toch eerder wat vaag. Misschien zelf toch eens een aanzet geven ?
Vraag 2: waar wil je starten en waar wil je eindigen ?
In deze periode zou ik Sequoia laten vallen en voor andere zaken kiezen, maar veel is uiteraard mogelijk als je de kustroute niet doet.
Op dit moment zijn jullie plannen toch eerder wat vaag. Misschien zelf toch eens een aanzet geven ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je nog geen vlucht hebt geboekt kun j nog alle kanten op. Met 3 weken zal een rondje met sequoia NP er in wel wat krap worden. Je kunt kijken naar een one way Phoenix/Las Vegas - Los Angeles (of andersom).
Als je in SF begint zou je eerst naar Sequoia kunnen gaan en dan naar Yosemite zodat je via de Tioga Pass naar Death Valley kunt rijden. Maar je kunt ook in Yosemite sequoiabomen zien, ik zou niet alleen voor de General Sherman helemaal naar Sequoia NP rijden. Page ligt op de route tussen de GC en bryce, dus dat kun je makkelijk meenemen. Hetzelfde geldt voor Joshua Tree, daar rij je min of meer langs als je van de GC naar LA rijdt.
Jouw route zonder sSquoia zou er zo uit kunnen zien:
1 naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite (Okahurst)
4 Yosemite (Mariposa Grove) - Yosemite Village
5 Yosemite
6 Yosemite - Lee Vining
7 Lee Vining - Death Valley
8 Death Valley - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Page
14 Page - Monument Valley
15 Monument Valley - Grand Canyon
16 Grand Canyon
17 Grand Canyon - Twentynine Palms
18 Twentynine Palms - Joshua Tree - Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles
Je hebt hier nog wat ruimte op het laatst; de kust meenemen en in SF eindigen zou ook kunnen. Of Sequoia invoegen - maar reken daar dan wel 2 nachten voor.
Misschien kun je wat ideeën opdoen uit mijn 2011-verslag, toen was ik er ook in september. Hou er rekening mee dat ook in september sommige parken erg druk kunnen zijn en dat reserveren wel handig is, zeker in het weekend.
Marianne
Als je in SF begint zou je eerst naar Sequoia kunnen gaan en dan naar Yosemite zodat je via de Tioga Pass naar Death Valley kunt rijden. Maar je kunt ook in Yosemite sequoiabomen zien, ik zou niet alleen voor de General Sherman helemaal naar Sequoia NP rijden. Page ligt op de route tussen de GC en bryce, dus dat kun je makkelijk meenemen. Hetzelfde geldt voor Joshua Tree, daar rij je min of meer langs als je van de GC naar LA rijdt.
Jouw route zonder sSquoia zou er zo uit kunnen zien:
1 naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite (Okahurst)
4 Yosemite (Mariposa Grove) - Yosemite Village
5 Yosemite
6 Yosemite - Lee Vining
7 Lee Vining - Death Valley
8 Death Valley - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Page
14 Page - Monument Valley
15 Monument Valley - Grand Canyon
16 Grand Canyon
17 Grand Canyon - Twentynine Palms
18 Twentynine Palms - Joshua Tree - Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles
Je hebt hier nog wat ruimte op het laatst; de kust meenemen en in SF eindigen zou ook kunnen. Of Sequoia invoegen - maar reken daar dan wel 2 nachten voor.
Misschien kun je wat ideeën opdoen uit mijn 2011-verslag, toen was ik er ook in september. Hou er rekening mee dat ook in september sommige parken erg druk kunnen zijn en dat reserveren wel handig is, zeker in het weekend.
Marianne
Goedemorgen allemaal,
Allereerst bedankt voor de tips en adviezen! Na nog wat puzzelen hebben we nu het volgende schema:
1: AMS - LA
2: LA
3: LA
4: LA
5: LA naar Kingman
6: Kingman naar Grand Canyon
7: Grand Canyon
8: Grand Canyon naar Monuments Valley
9: Monuments Valley naar Page
10: Page naar Zion
11: Zion
12: Zion naar Bryce
13: Bryce naar Las Vegas
14: LV
15: LV naar Death Valley
16: Death Valley naar Sequoia NP
17: Sequoia NP naar Yosemite NP
18: Yosemite
19: Yosemite naar San Francisco
20: SF
21: SF
22: SF
23: SF AMS
De vlucht etc. staat al vast, maar wat betreft de planning in de VS zijn we nog wel flexibel. Iemand nog tips om ergens misschien een dag af te halen en ergens anders bij te plakken? En is dit schema haalbaar mbt reistijden / bezichtigingen?
Alvast bedankt!
Gr,
Joost
Allereerst bedankt voor de tips en adviezen! Na nog wat puzzelen hebben we nu het volgende schema:
1: AMS - LA
2: LA
3: LA
4: LA
5: LA naar Kingman
6: Kingman naar Grand Canyon
7: Grand Canyon
8: Grand Canyon naar Monuments Valley
9: Monuments Valley naar Page
10: Page naar Zion
11: Zion
12: Zion naar Bryce
13: Bryce naar Las Vegas
14: LV
15: LV naar Death Valley
16: Death Valley naar Sequoia NP
17: Sequoia NP naar Yosemite NP
18: Yosemite
19: Yosemite naar San Francisco
20: SF
21: SF
22: SF
23: SF AMS
De vlucht etc. staat al vast, maar wat betreft de planning in de VS zijn we nog wel flexibel. Iemand nog tips om ergens misschien een dag af te halen en ergens anders bij te plakken? En is dit schema haalbaar mbt reistijden / bezichtigingen?
Alvast bedankt!

Gr,
Joost
-
- Amerika-expert
3 volle dagen LA vind ik veel.
Vergeet Sequoia. Je mist erdoor de mooiste route naar Yosemite (via Tioga Pass) en de mogelijkheid om Bodie en Mono Lake te bezoeken.
Daarnaast heb je eigenlijk veel te weinig tijd om Sequoia te bezoeken. Daar heb je dan een overnachting ter plaatse voor nodig.
Wil je dan echt toch naar Sequoia dan zou ik dit tussen Yosemite en SF plannen. Van SF kan er eigenlijk ook best wel een dag af.
Vergeet Sequoia. Je mist erdoor de mooiste route naar Yosemite (via Tioga Pass) en de mogelijkheid om Bodie en Mono Lake te bezoeken.
Daarnaast heb je eigenlijk veel te weinig tijd om Sequoia te bezoeken. Daar heb je dan een overnachting ter plaatse voor nodig.
Wil je dan echt toch naar Sequoia dan zou ik dit tussen Yosemite en SF plannen. Van SF kan er eigenlijk ook best wel een dag af.
Ik vind het wel een mooie route, al zijn die drie dagen voor LA wat veel (ga je pretparken bezoeken?) Ik zou een dag minder LA doen en deze inzetten bij Page, waar een hoop te doen en zien is (Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend, Lake Powell).
Sequoia's kun je ook in Yosemite zien, bij Mariposa Grove. Dat scheelt je veel tijd.
Sequoia's kun je ook in Yosemite zien, bij Mariposa Grove. Dat scheelt je veel tijd.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Raziel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik persoonlijk zou Bryce en Zion omdraaien....
-
- Amerika-expert
Ja klopt, had ik even niet op gelet. Beter eerst naar Bryce en dan naar Zion. Zion ligt dichter bij Vegas dan Bryce.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Joost, het is wat makkelijker advies geven als je reageert op onze suggesties. Ik had al aangegeven dat je Sequoia beter tussen Yosemite en SF kunt doen; dan kun je namelijk ook nog de Tioga Pass meenemen. Met 1 overnachting heb je echter te weinig tijd voor Sequoia. Kun je aangeven waarom je naar Sequoia wilt en waarom op deze manier? Dan kunnen we beter meedenken. De Tioga Pass wordt een wat groter risico in oktober (julie vertrekekn 15 september?), maar hij zal normaal gesproken wel open zijn. Ik was voor de zekerheid in SF begonnen en in LA geëindigd, maar goed, dat kan niet meer.
Na Page kun je beter eerst naar Bryce gaan, en dan naar Zion.
Ik vind dat je aardig veel tijd voor de steden uittrekt, dus als je echt naar Sequoia wilt zou je wel een dag minder LA of SF kunnen doen en nog een nacht bij Sequoia doen. Rij dan van Death Valley naar Lee Vining of Mammoth Lakes, dan Yosemite en dan Kings Canyon/Sequoia. Zie voor die laatste parken ons 2013-verslag.
Reserveren voor de Grand Canyon is aan te raden, kijk zo snel mogelijk eens op http://www.grandcanyonlodges.com.
Met 2 nachten Grand Canyon kun je ook wat eerder stoppen dan Kingman.
Marianne
Na Page kun je beter eerst naar Bryce gaan, en dan naar Zion.
Ik vind dat je aardig veel tijd voor de steden uittrekt, dus als je echt naar Sequoia wilt zou je wel een dag minder LA of SF kunnen doen en nog een nacht bij Sequoia doen. Rij dan van Death Valley naar Lee Vining of Mammoth Lakes, dan Yosemite en dan Kings Canyon/Sequoia. Zie voor die laatste parken ons 2013-verslag.
Reserveren voor de Grand Canyon is aan te raden, kijk zo snel mogelijk eens op http://www.grandcanyonlodges.com.
Met 2 nachten Grand Canyon kun je ook wat eerder stoppen dan Kingman.
Marianne
Hartelijk dank voor de snelle reacties!
De reden dat we redelijk lang in LA willen blijven is, omdat we daar ook een dagje ontspannen bij het strand (bijv. Santa Monica) door willen brengen. Voor wat betreft sequoia, ik wil echt heel graag de General Sherman tree zien, dus vandaar dat ik deze ingepland heb staan op dit moment.
Bryce en Zion zullen we in ieder geval omdraaien en bedankt voor de tip vwb de Tioga Pass, hier had ik inderdaad nog niet aan gedacht! Ik ga ook even overleggen om een dagje bij Page te plakken, om daar wat tijd meer tijd te hebben om alles te bekijken.
Nogmaals dank!
De reden dat we redelijk lang in LA willen blijven is, omdat we daar ook een dagje ontspannen bij het strand (bijv. Santa Monica) door willen brengen. Voor wat betreft sequoia, ik wil echt heel graag de General Sherman tree zien, dus vandaar dat ik deze ingepland heb staan op dit moment.
Bryce en Zion zullen we in ieder geval omdraaien en bedankt voor de tip vwb de Tioga Pass, hier had ik inderdaad nog niet aan gedacht! Ik ga ook even overleggen om een dagje bij Page te plakken, om daar wat tijd meer tijd te hebben om alles te bekijken.
Nogmaals dank!
-
- Amerika-expert
Vanuit Yosemite Valley is het een 3 uur rijden naar Sequoia. Vanuit Sequoia is het 4 uur naar San Francisco. Vanuit Yosemite Valley is het een 3,5 uur naar San Francisco.
Je kan dus perfect de volgorde Yosemite - Sequoia - San Francisco doen.
Of de stranden van Santa Monica echt de "place to be" zijn weet ik niet direct, Ok het is er wel tof, maar ik zou daar geen dag aan spenderen. Dan ben je in mijn opinie beter af met een dagje Lake Powell bvb.
Je kan dus perfect de volgorde Yosemite - Sequoia - San Francisco doen.
Of de stranden van Santa Monica echt de "place to be" zijn weet ik niet direct, Ok het is er wel tof, maar ik zou daar geen dag aan spenderen. Dan ben je in mijn opinie beter af met een dagje Lake Powell bvb.
-