Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
HELP?? Ik krijg geen visum om mijn kleinkinderen te bezoeken!!!!!
Re: HELP?? Ik krijg geen visum om mijn kleinkinderen te bezoeken!!!!!
Triest dat het je overkomt. Maar ik stel mij wel de vraag ,waarom je gelijk 6 maanden wilde gaan wetende dat je daarvoor een visum nodig had. beter was geweest 2 keer 90 dagen op een Esta . Je dochter /schoonzoon moesten daar redelijkerwijze toch van op de hoogte zijn . Maar goed dat is achteraf en het helpt je geen stap dichter . Los daarvan zou ik als jong gezin er ook niet zitten op wachten om ouders/schoonouders gelijk 6 maanden te logeren te hebben . je wilt toch ook als gezin samenleven. Als ouders zijnde moet je dit ook respecteren. Ik woon ook in buitenland ,dus weet waarover ik praat . De drang naar LANG moet je nu betalen met NIET voor lange tijd . USA is niet Europa. Sterkte met de situatie .
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij kunnen hier niet oordelen of de topicstarter zelf het initiatief genomen heeft om 6 maanden te blijven, of dat dat op vraag van haar dochter gebeurde. Wij weten ook niet of dit gezin een (uitgebreid) sociaal netwerk heeft in de US, of ze beiden uit gaan werken, of ze (voltijdse) opvang voor de tweeling kunnen veroorloven, etc. We kennen ook de gemoedstoestand van de dochter niet. We weten ook niet hoe groot/klein het huis is waar dit jonge gezin woont en in welke mate een logee dus redelijk apart kan leven of gewoon tussen kinderen en kleinkinderen in slaapt. Dus over het al dan niet wenselijk zijn van 6 maanden tijd doorbrengen in de US kunnen wij beter geen uitspraken doen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
inderdaad Kastelke, persoonlijk zou ik het ook niet zien zitten maar er zijn genoeg gezinnen/families die niks liever hebben dan hun (schoon)ouders dicht bij hen.
Sterkte aan de TS, jammer dat je niet tijdig de nodige info had en daar nu de dupe van bent. Om je (klein)kinderen zo snel mogelijk te zien, is op dit moment de beste oplossing dat zij richting Europa komen, vrees ik.
Sterkte aan de TS, jammer dat je niet tijdig de nodige info had en daar nu de dupe van bent. Om je (klein)kinderen zo snel mogelijk te zien, is op dit moment de beste oplossing dat zij richting Europa komen, vrees ik.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Of samen op vakantie in Canada (of Mexico of de Carribean), zoals eerder gesuggereerd. Maar wellicht kunnen de jonge ouders zich geen vakantie permitteren, qua tijd of qua budget...
Overigens heeft een tante van mij van buiten de VS meerdere keren haar dochter en kleinkinderen in de VS bezocht, maar dat was telkens voor 2 of 3 weekjes ofzo.
Overigens heeft een tante van mij van buiten de VS meerdere keren haar dochter en kleinkinderen in de VS bezocht, maar dat was telkens voor 2 of 3 weekjes ofzo.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
USinseder bedankt voor de tip ik heb mijn zoon en schoondochter een kopie gestuurd van jou reactie, hij gaat kijken wat hij hier mee kan.
Sommige mensen reageren wel positief alleen jammer dat er mensen zijn die commentaar geven zonder te weten waar ze over praten.
Sommige mensen zoals wij hebben een goede familie band en vinden het leuk als ik als moeder langere tijd komt logeren, ja ze hebben de finaciën ja ze hebben een groot huis. en nee sommige mensen denken dat ze weten waar ze over praten maar helaas.
Heb mijn zoon al langere tijd niet gezien en wat is er verkeerd aan het bezoeken van je zoon en schoondochter en mijn kleinkinderen.
Sommige mensen reageren wel positief alleen jammer dat er mensen zijn die commentaar geven zonder te weten waar ze over praten.
Sommige mensen zoals wij hebben een goede familie band en vinden het leuk als ik als moeder langere tijd komt logeren, ja ze hebben de finaciën ja ze hebben een groot huis. en nee sommige mensen denken dat ze weten waar ze over praten maar helaas.
Heb mijn zoon al langere tijd niet gezien en wat is er verkeerd aan het bezoeken van je zoon en schoondochter en mijn kleinkinderen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heeft je schoondochter overwogen om tijdelijk hulp in huis te nemen? Bijvoorbeeld een au pair? Dat zou dan mee kunnen onderbouwen dat jij niet gaat 'werken'. (ik weet dat jij dat als moeder/schoonmoeder niet zo ziet, maar je hebt hier te maken met wetten en een stelletje bureaucraten, dus al het 'werk' dat jij doet, daar moeten ze dan geen Amerikaan voor aanwerven dus neem je werkgelegenheid af. Dat is hoe het gezien wordt.)
Elke
Ik kan wel iets zeggen over langdurig familiebezoek. Ik heb nl. meerdere keren familie hier op bezoek gehad.
Mijn moeder is een keer - toen ze nog goed ter been was - voor drie maanden bij ons geweest.
En echt, dat is de limiet. Ik had daarbij geen kinderen die ook aandacht vroegen.
Janske, spreek je goed Engels ? Of moet schoondochter voortdurend mee om te tolken heen en weer ?
Ben je een goed autorijder zodat je zelf met een auto in de US de weg op kunt ?
De zoon gaat naar zijn werk gaat en is het de schoondochter - tenzij die ook werkt - die de hele dag met de schoonmoeder in huis is....
(Tenzij de rollen volledig omgedraaid zijn en dan is er een ander scenario.)
Als schoondochter ook werkt wordt de druk nog groter. En wat voor Ned. begrippen een 'groot huis' is, is dat voor US begrippen niet.
Ik merkte dat na twee maanden mijn moeder heimwee ging krijgen naar Ned. Ze kon hier geen tv verstaan, geen krant lezen, niet met niemand hier echt praten behalve met mijn man en mij. (Dit was nog in de vorige eeuw, geen streaming of Skyping toen nog). Ze heeft het leuk gehad maar ze was toch blij toen ze terug was in haar vertrouwde omgeving. Ze zei dat ze best nog eens wilde komen - en heeft dat ook nog een paar keer gedaan - maar niet meer voor zo lang.
Janske, je bent nog nooit op visite geweest zo te lezen. Het is verstandiger - in mijn ervaring - eerst een keertje voor kortere tijd te gaan.
Bevalt dat bezoek wederzijds dan kun je gaan plannen voor een langere periode.
Maar een half jaar bij familie in huis kan maken dat er situaties ontstaan die niet meer goed komen.
Je weet ook niet hoe JIJ op zo lang weg van huis en haard in Holland zult reageren.
Mijn moeder is een keer - toen ze nog goed ter been was - voor drie maanden bij ons geweest.
En echt, dat is de limiet. Ik had daarbij geen kinderen die ook aandacht vroegen.
Janske, spreek je goed Engels ? Of moet schoondochter voortdurend mee om te tolken heen en weer ?
Ben je een goed autorijder zodat je zelf met een auto in de US de weg op kunt ?
De zoon gaat naar zijn werk gaat en is het de schoondochter - tenzij die ook werkt - die de hele dag met de schoonmoeder in huis is....
(Tenzij de rollen volledig omgedraaid zijn en dan is er een ander scenario.)
Als schoondochter ook werkt wordt de druk nog groter. En wat voor Ned. begrippen een 'groot huis' is, is dat voor US begrippen niet.
Ik merkte dat na twee maanden mijn moeder heimwee ging krijgen naar Ned. Ze kon hier geen tv verstaan, geen krant lezen, niet met niemand hier echt praten behalve met mijn man en mij. (Dit was nog in de vorige eeuw, geen streaming of Skyping toen nog). Ze heeft het leuk gehad maar ze was toch blij toen ze terug was in haar vertrouwde omgeving. Ze zei dat ze best nog eens wilde komen - en heeft dat ook nog een paar keer gedaan - maar niet meer voor zo lang.
Janske, je bent nog nooit op visite geweest zo te lezen. Het is verstandiger - in mijn ervaring - eerst een keertje voor kortere tijd te gaan.
Bevalt dat bezoek wederzijds dan kun je gaan plannen voor een langere periode.
Maar een half jaar bij familie in huis kan maken dat er situaties ontstaan die niet meer goed komen.
Je weet ook niet hoe JIJ op zo lang weg van huis en haard in Holland zult reageren.
Laatst gewijzigd door USInsider op 11 jul 2014, 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Voor wat het waard is ....
Mijn schoonouders kregen hun visum pas de derde keer. Was voor een reis van 4 maanden. Dit in 2005, en niet op het consulaat in NL.
Geen idee waarom het de 3de keer wel lukte, maar wij hebben altijd gedacht dat de uitnodigingsbrief die wij toevoegden doorslaggevend was. Let wel, dat is wat wij _denken_, echt weten doen we natuurlijk niets. Uit die brief was duidelijk dat wij hier ons eigen huis hadden, en als professionals een eed van ethiek hadden afgelegd. I.e., dat niet zozeer de situatie van mijn schoonouders van belang was, maar het feit dat ICE wist op welke deur te kloppen in geval van een overstay; en dat de consequenties voor ons voor het helpen overtreden van de wet fors zwaarder zouden zijn dan de straf op een mogelijke overtreding zelf.
Gr., Flipje
Mijn schoonouders kregen hun visum pas de derde keer. Was voor een reis van 4 maanden. Dit in 2005, en niet op het consulaat in NL.
Geen idee waarom het de 3de keer wel lukte, maar wij hebben altijd gedacht dat de uitnodigingsbrief die wij toevoegden doorslaggevend was. Let wel, dat is wat wij _denken_, echt weten doen we natuurlijk niets. Uit die brief was duidelijk dat wij hier ons eigen huis hadden, en als professionals een eed van ethiek hadden afgelegd. I.e., dat niet zozeer de situatie van mijn schoonouders van belang was, maar het feit dat ICE wist op welke deur te kloppen in geval van een overstay; en dat de consequenties voor ons voor het helpen overtreden van de wet fors zwaarder zouden zijn dan de straf op een mogelijke overtreding zelf.
Gr., Flipje
Janske, ik heb de gewoonte hier te schrijven wat ik weet of ervaren hebt. Zodat je erover kunt nadenken - that's all.
Mbt. een mogelijke brief aan een Congressman, laat je zoon in die brief alleen dingen schrijven die voor jullie situatie gelden. Als hij bv. een goed inkomen heeft gaat het argument dat ik gaf 'het is zo duur dus het kan maar een keer' niet op uiteraard.
Flipje geeft aan dat hij eveneens een uitnodigingsbrief had toegevoegd. Stuur ook zijn posting naar je zoon. Zodat hij kan checken wat Flipje anders of meer schreef dan in zijn brief stond.
Alle beetjes helpen ! en zo met elkaar kunnen we hopelijk ertoe bijdragen dat de US overheid de hand over het hart strijkt en dat je toch je kleinkids kunt zien als ze nog echt kleine kids zijn.
Probeer de moed erin te houden !
Mbt. een mogelijke brief aan een Congressman, laat je zoon in die brief alleen dingen schrijven die voor jullie situatie gelden. Als hij bv. een goed inkomen heeft gaat het argument dat ik gaf 'het is zo duur dus het kan maar een keer' niet op uiteraard.
Flipje geeft aan dat hij eveneens een uitnodigingsbrief had toegevoegd. Stuur ook zijn posting naar je zoon. Zodat hij kan checken wat Flipje anders of meer schreef dan in zijn brief stond.
Alle beetjes helpen ! en zo met elkaar kunnen we hopelijk ertoe bijdragen dat de US overheid de hand over het hart strijkt en dat je toch je kleinkids kunt zien als ze nog echt kleine kids zijn.
Probeer de moed erin te houden !
Het was niet slim om een 6 maanden visum aan te vragen. Dit wordt als verdacht beschouwd..
Het was beter geweest om gewoon een ESTA aan te vragen en voor 3 maanden te komen, en eventueel een I-539 te doen als je hier eenmaal was.
Het was beter geweest om gewoon een ESTA aan te vragen en voor 3 maanden te komen, en eventueel een I-539 te doen als je hier eenmaal was.
Als jouw dochter al een Amerikaans paspoort heeft, dan had je op een ESTA kunnen komen en had je in 6-8 maanden tijd (realistisch) een greencard kunnen hebben.
Ik begrijp dat je eerlijk wilt zijn, maar gewoon twee keer op ESTA komen was veel makkelijker geweest.
Ik begrijp dat je eerlijk wilt zijn, maar gewoon twee keer op ESTA komen was veel makkelijker geweest.
Dat is achteraf natuurlijk heel makkelijk te zeggen, maar daar heeft TS nu niet veel aan en een ESTA mag nu nooit meer.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Pardon???? Waar baseer je dat op?Goudlokje schreef:Als jouw dochter al een Amerikaans paspoort heeft, dan had je op een ESTA kunnen komen en had je in 6-8 maanden tijd (realistisch) een greencard kunnen hebben.
IK weet niet wat een I-539 is, maar het klinkt als een verlenging en een Esta verlengen daarvoor moeten wel heel bijzondere omstandigheden een rol spelen en dit zijn geen heel bijzondere omstandigheden. Ik kijk op de officiële site en een esta wordt niet eens genoemd.Goudlokje schreef:Het was beter geweest om gewoon een ESTA aan te vragen en voor 3 maanden te komen, en eventueel een I-539 te doen als je hier eenmaal was.
TS heeft een zoon:Goudlokje schreef:Als jouw dochter al een Amerikaans paspoort heeft,
Jans1950 schreef:Mijn naam is Janske en ben 64 jaar, kom uit Nederland, ik heb een lieve man, zoon en schoondochter.
En die zoon wordt nog tweemaal genoemd in latere berichten.Jans1950 schreef:...... om mijn zoon en schoondochter
...........
De zoon is enig kind en woonachtig in Amerika.
Goudlokje schreef: dan had je op een ESTA kunnen komen en had je in 6-8 maanden tijd (realistisch) een greencard kunnen hebben.

-
- Amerika-expert
Achteraf gezien weet iedereen altijd precies wat ze hadden moeten doen eh? Achteraf gezien had ik andere cijfers moeten kiezen, dan had ik de lotterij gewonnen, en dan had ik me nu niet druk gemaakt over of we ons huis wel of niet kunnen verkopen. Achteraf gezien had ik m'n moeder moeten dwingen om ons te bezoeken in Duitsland, haar dan mee moeten slepen naar onze dokter zodat ze een fatsoenlijk onderzoek had gehad, dan was de kanker op tijd gevonden, en dan was ze niet veel te jong overleden.
Achteraf gezien weten we allemaal precies hoe we alles hadden moeten aanpakken. Maar de TO heeft een fout gemaakt, is daar nu zeer emotioneel over, en hoopt op een oplossing. Ja, tuurlijk had ze het anders moeten aanpakken, maar ja, we maken allemaal fouten en soms hebben die fouten grote gevolgen. En dan beweren dat als ze een Esta had aangevraagd dat ze nu een Green Card had kunnen hebben...
Bovendien was de vraag niet hoe ze naar Amerika kan verhuizen, maar hoe ze haar zoon en z'n gezin kan bezoeken. Een bezoek van 6 maanden is heel iets anders dan daarheen willen verhuizen.
(zou dat eigenlijk nog mogelijk zijn? Haar zoon zou haar toch kunnen sponseren t.z.t? Kan dat nog na een afgewezen aanvraag?)
Achteraf gezien weten we allemaal precies hoe we alles hadden moeten aanpakken. Maar de TO heeft een fout gemaakt, is daar nu zeer emotioneel over, en hoopt op een oplossing. Ja, tuurlijk had ze het anders moeten aanpakken, maar ja, we maken allemaal fouten en soms hebben die fouten grote gevolgen. En dan beweren dat als ze een Esta had aangevraagd dat ze nu een Green Card had kunnen hebben...

Bovendien was de vraag niet hoe ze naar Amerika kan verhuizen, maar hoe ze haar zoon en z'n gezin kan bezoeken. Een bezoek van 6 maanden is heel iets anders dan daarheen willen verhuizen.
(zou dat eigenlijk nog mogelijk zijn? Haar zoon zou haar toch kunnen sponseren t.z.t? Kan dat nog na een afgewezen aanvraag?)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik denk dat er al een paar duidelijke antwoorden staan.
Met het huidige dossier is er geen hoop.
Via ESTA is het nu onmogelijk.
Enige optie is trachten een degelijk dossier op te stellen en dat de familie vanuit de US de overheid benadert om dit een andere richting uit te trachten te sturen. Het zal dan wel een heel degelijk dossier moeten zijn zonder enig element welke twijfel kan veroorzaken.
Met het huidige dossier is er geen hoop.
Via ESTA is het nu onmogelijk.
Enige optie is trachten een degelijk dossier op te stellen en dat de familie vanuit de US de overheid benadert om dit een andere richting uit te trachten te sturen. Het zal dan wel een heel degelijk dossier moeten zijn zonder enig element welke twijfel kan veroorzaken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Is toch wel triest .Wat een bureaucratie om zoiets simpels . Een oma die haar kleinkinderen wil zien. Ze moet smeken om dat voor elkaar te krijgen. Alleen omdat haar zoon in de USA woont.
Ik hoop dat ze haar kleinkinderen spoedig in de armen kan sluiten.
Ik hoop dat ze haar kleinkinderen spoedig in de armen kan sluiten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Sorry, maar ik ben het daar niet mee eens.
Het is nu eenmaal een ander land met regels en wetten. Zo zijn er regels om het land te bezoeken, deze noemen "immigratieregels". Wanneer je dus een bezoek plant dan dien je deze regels te respecteren. Had de TS gewoon een ESTA aangevraagd en een reis van 90 dagen gemaakt dan was er vermoedelijk geen enkel probleem geweest. Ik denk dat op deze wijze er jaarlijks duizenden mensen hun familie in de VS bezoeken.
Maar de TS wilde meer en ging vermoedelijk te licht over de procedure met de huidige gevolgen. Het vooraf inroepen van raadgevers had misschien geholpen om een degelijke aanvraag in te dienen. Nu zit je helaas in een verhaal waar door een bepaalde reden de toegang wordt gewijzigd en je nu moet gaan overtuigen dat dat niet het geval is. Dat is veel en veel moeilijker dan direct een goede aanvraag indienen.
Het is nu eenmaal een ander land met regels en wetten. Zo zijn er regels om het land te bezoeken, deze noemen "immigratieregels". Wanneer je dus een bezoek plant dan dien je deze regels te respecteren. Had de TS gewoon een ESTA aangevraagd en een reis van 90 dagen gemaakt dan was er vermoedelijk geen enkel probleem geweest. Ik denk dat op deze wijze er jaarlijks duizenden mensen hun familie in de VS bezoeken.
Maar de TS wilde meer en ging vermoedelijk te licht over de procedure met de huidige gevolgen. Het vooraf inroepen van raadgevers had misschien geholpen om een degelijke aanvraag in te dienen. Nu zit je helaas in een verhaal waar door een bepaalde reden de toegang wordt gewijzigd en je nu moet gaan overtuigen dat dat niet het geval is. Dat is veel en veel moeilijker dan direct een goede aanvraag indienen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Voor topicstarter is het te laat maar wellicht hebben anderen er wel iets aan.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
bedankt toch iemand die het begrijpt en voor mij opkomtLittlePhoenix schreef:Achteraf gezien weet iedereen altijd precies wat ze hadden moeten doen eh? Achteraf gezien had ik andere cijfers moeten kiezen, dan had ik de lotterij gewonnen, en dan had ik me nu niet druk gemaakt over of we ons huis wel of niet kunnen verkopen. Achteraf gezien had ik m'n moeder moeten dwingen om ons te bezoeken in Duitsland, haar dan mee moeten slepen naar onze dokter zodat ze een fatsoenlijk onderzoek had gehad, dan was de kanker op tijd gevonden, en dan was ze niet veel te jong overleden.
Achteraf gezien weten we allemaal precies hoe we alles hadden moeten aanpakken. Maar de TO heeft een fout gemaakt, is daar nu zeer emotioneel over, en hoopt op een oplossing. Ja, tuurlijk had ze het anders moeten aanpakken, maar ja, we maken allemaal fouten en soms hebben die fouten grote gevolgen. En dan beweren dat als ze een Esta had aangevraagd dat ze nu een Green Card had kunnen hebben...![]()
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3366 Weergaves
-
Laatste bericht door kevin123
-
- 23 Reacties