Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Accommodatie Death Valley NP en de airco.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Accommodatie Death Valley NP en de airco.
In het Death Valley National Park zijn meerdere mogelijkheden om te overnachten en dan bedoel ik in een h(m)otel/cabin.
Ik neem aan, dat men gezien de hitte de kamers zal koelen d.m.v. een airco. Hierover heb ik een paar vragen.
Maakt men daar gebruik van een centraal aircosysteem, waarbij in de (bad)kamer een uitstroom(ventilatie)opening zit, of zit er in iedere kamer een airco-unit, die men zelf kan bedienen? Dit kan misschien per accommodatie verschillen.
Hoe zijn de ervaringen met geluid/lawaai en last van luchtwervelingen i.v.m. de airco? Liefst een beetje recente ervaringen, want misschien heeft men er wel gerenoveerd en is het er beter op geworden.
Bij de AllesAmerikabeoordelingen vind ik in één review van de Furnace Creek Ranch over de airco: "Enig minpunt was de erg lawaaiige airco".
Bij Stovepipe Wells Village vind ik vaker iets over een "lawaaiige" airco.
Als wij door Amerika rondtrekken, hebben wij 's nachts namelijk nooit een airco aanstaan als de kamer een eigen systeem heeft. Als wij dat wel zouden doen, dan slapen wij slecht, want beide hebben wij dan last van de herrie van het apparaat en de eventuele wind/luchtcirculatie.
Maar ik kan mij goed voorstellen, dat je in Death Valley echt niet zonder werkende airco kan.
Ik neem aan, dat men gezien de hitte de kamers zal koelen d.m.v. een airco. Hierover heb ik een paar vragen.
Maakt men daar gebruik van een centraal aircosysteem, waarbij in de (bad)kamer een uitstroom(ventilatie)opening zit, of zit er in iedere kamer een airco-unit, die men zelf kan bedienen? Dit kan misschien per accommodatie verschillen.
Hoe zijn de ervaringen met geluid/lawaai en last van luchtwervelingen i.v.m. de airco? Liefst een beetje recente ervaringen, want misschien heeft men er wel gerenoveerd en is het er beter op geworden.
Bij de AllesAmerikabeoordelingen vind ik in één review van de Furnace Creek Ranch over de airco: "Enig minpunt was de erg lawaaiige airco".
Bij Stovepipe Wells Village vind ik vaker iets over een "lawaaiige" airco.
Als wij door Amerika rondtrekken, hebben wij 's nachts namelijk nooit een airco aanstaan als de kamer een eigen systeem heeft. Als wij dat wel zouden doen, dan slapen wij slecht, want beide hebben wij dan last van de herrie van het apparaat en de eventuele wind/luchtcirculatie.
Maar ik kan mij goed voorstellen, dat je in Death Valley echt niet zonder werkende airco kan.
Re: Accommodatie Death Valley NP en de airco.
Wij hadden een cabin bij Furnace Creek Ranch. Daar zat inderdaad in de kamer een airco unit. Deze maakt een zoemend geluid, welke ik zeker niet storend vond. Je kon deze zelf sturen, ik geloof dat er 3 standen op zaten (low, medium en high ofzo). Zonder airco slapen was overigens geen optie, aangezien de temperatuur opliep tot 48 graden (september) buiten en s'nachts ook nog eens graad of 35. De cabin had een plat dak.
De airco zat wel laag gemonteerd. Ik kan het me niet precies heugen maar ik geloof niet dat ik een 'luchtstroom' o.i.d. heb gevoeld.
De airco zat wel laag gemonteerd. Ik kan het me niet precies heugen maar ik geloof niet dat ik een 'luchtstroom' o.i.d. heb gevoeld.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij slapen het liefst zonder airco maar in DV is dat inderdaad geen optie.
Ik kan me van geen van de accommodaties in DV - en we hebben ze bijna allemaal gehad - herinneren of de airco storend was, maar ik geloof het niet, het is in elk geval niet blijven hangen. In mijn 2011-verslag staat een foto van een cabin bij Furnace creek; hier was naast de airco ook een fan.
O, ik zie nu dat Daniel een vergelijkbare foto heeft.
Marianne
Ik kan me van geen van de accommodaties in DV - en we hebben ze bijna allemaal gehad - herinneren of de airco storend was, maar ik geloof het niet, het is in elk geval niet blijven hangen. In mijn 2011-verslag staat een foto van een cabin bij Furnace creek; hier was naast de airco ook een fan.
O, ik zie nu dat Daniel een vergelijkbare foto heeft.
Marianne
Pfff, vorig jaar april in een zgn. Deluxe Room geslapen van de Furnace Creek Ranch, maar dit zat blijkbaar in het korte termijn geheugen.
Wat ik er mij van kan herinneren dat ik wel zelf de airco kon bedienen (uit, low, high, cool, etc.). De 'blaas'unit van airco op de foto van Mrvanilla had ik ook.
Omdat ik een CPAP naast mij heb staan, maakt een beetje extra geluid mij niet uit. Volgens mij heb ik 'm toen ik ging slapen uitgezet, maar midden in de nacht weer aangezet wegens te warm.
Wat ik er mij van kan herinneren dat ik wel zelf de airco kon bedienen (uit, low, high, cool, etc.). De 'blaas'unit van airco op de foto van Mrvanilla had ik ook.
Omdat ik een CPAP naast mij heb staan, maakt een beetje extra geluid mij niet uit. Volgens mij heb ik 'm toen ik ging slapen uitgezet, maar midden in de nacht weer aangezet wegens te warm.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zat in de Furnace Creek Ranch. Wij waren in het voorseizoen wat wel wat scheelt qua temperatuur. Overdag was het wel al boven de 110F. De airco zat bij ons overigens niet echt in het slaapgedeelte maar zeg maar in het halletje. Boven het bed hing een ventilator die vrij geruisloos was moet ik zeggen. Ik heb de airco op de laagste stand gezet en ook hier geen last van gehad, geen getik, gebrom of dergelijks.
Het is een beetje slecht filmpje, maar https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 6K6GwakhmM vanaf 10.30 heb je onze kamer. De airco unit is niet in beeld, maar wel de ventilator. Ik vond het een van de beste kamers van de vakantie moet ik zeggen.
Het is een beetje slecht filmpje, maar https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 6K6GwakhmM vanaf 10.30 heb je onze kamer. De airco unit is niet in beeld, maar wel de ventilator. Ik vond het een van de beste kamers van de vakantie moet ik zeggen.
Wij hebben afgelopen week overnacht in Stovepipe Wells. De airco unit is inderdaad niet een van de stilste. Het bed dat het dichtst bij de unit staat, voelt wel luchtstroom. We hebben er niet veel last van gehad, we slapen overal wel. De kamer was verder goed en netjes.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Alweer een aantal jaren geleden, dat wel, overnacht in Stove pipe wels! Als ik aan death valley denk dan denk ik aan de immense hitte en het geluid van de airco's! Zegt genoeg denk ik! Maar ja dat hoort erbij! 
Groet Rieky

Groet Rieky
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben een paar weken geleden in een cabin in Furnace Creek Ranch gezeten en de airco was zeker lawaaiierig (hij trilde nogal). Mijn vriend heeft er wat op gevonden: hij zette er een stoel onder (paste precies) en het trillen was weg
. Heerlijk geslapen. Overigens doen oordoppen wonderen als je met airco wilt slapen.
Edit omdat ik zie dat het mijn eigen review is... Waar ik onze oplossing niet had vermeld.

Edit omdat ik zie dat het mijn eigen review is... Waar ik onze oplossing niet had vermeld.
Laatst gewijzigd door Renata82 op 13 jul 2014, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Vorig jaar nachtje in the Inn geslapen. De airco stond in deze kamer een meter of twee van het bed vandaan, op de grond. En ja hij maakt geluid, en als je hem hard zet zoals wij dan heb je een luchtstroom. En een heerlijke verkoeling na de alles verzengende hitte. Wij vonden het geluid noch de luchtstroom storend. Komt wellicht ook omdat we slapen met airco gewend zijn - ons huis in Nederland heeft ook airco 

1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hartelijk dank voor jullie reacties. Nu weet ik wat ik tegen kan komen als ik een kamer in het park boek.
- Nieka
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben enkele dagen geleden nog in de Ranch geslapen, geen last gehad van lawaaierige airco, je hoort em draaien natuurlijk, maar ons stoorde het helemaal niet.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wij hadden een cabin op Furnace creek en vonden het geluid van de airco erg meevallen, we vonden de cabin prima met schommelstoelen op de porche 

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht