Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Bericht door Stan.Gobien »

Midsize SUV is de kleinste SUV wagen, code IFAR bij Alamo en National, en is zeer ruim voor 2 personen met alle bagage en frigobox, rugzak, aankopen. Standard SUV is iets groter, Fullsize SUV is dan nog groter. Wij kiezen (met 2) altijd een midsize SUV, en soms heb je geluk en kun je een standard suv kiezen in de garage. Ga dus niet in op upgrades zonder eerst eens te kijken in de garage, je kan altijd nee zeggen en dan alsnog terugkeren.
Dingen die ter plaatse nog aangeboden worden, soms met de nadruk dat je dit nodig hebt, wat zeker niet waar is.
- Roadside Assistance: Assistentie bij vervangen band, sleutels in auto laten liggen, verkeerde benzine ... (bij deze laatste 2 worden je ook geen kosten aangerekend, normaal wel!)
- Personal Injury insurance: Verzekering voor lichamelijk letsel van alle inzittenden in de wagen bij een ongeval, normaal heb je een reisverzekering die dit dekt.
- First tank of gas: Je betaalt tegen een goed tarief een volle tank benzine, je mag dan leeg inleveren, maar in de praktijk zit er altijd nog benzine in als je inlevert dus je doet klein beetje verlies. Je kan dit weigeren en gewoon bij het inlever station, dat moet binnen een straal van x km zijn, de tank vol doen en ticket tonen bij inleveren.
- GPS: Sommige van de meer luxere auto's (fullsize suv) hebben soms ingebouwde GPS, in een midsize SUV nog nooit tegengekomen. Dus als je zelf geen GPS met USA kaart mee brengt kan je er één huren, maar meestal is het even duur (of zelfs goedkoper) om in de dichtsbijzijnde mega supermarkt gewoon één te kopen!

Als je op een andere locatie inlevert dan huurt, dan dien je goed te informeren en eventueel hier raad te vragen naar de one-way drop-off fee.
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Even volgende vraag . Mijn man hoorde van iemand dat indien je zelf schade oploopt aan de huurauto je hier niet 100% voor verzekerd bent. Er zou altijd een eigen risico zijn . Nu ging ik er altijd vanuit dat indien je bij Alamo( huren wij altijd) de full inclusive neemt je voor alles verzekerd bent , ook als je zelf schade oploopt en er ook geen eigen risico is .
De betreffende collega had achteraf nog een rekening van 1800 euro gekregen voor schade die hij zelf had veroorzaakt .
Wie o wie kan ons geruststellen . of moet er inderdaad nog een speciale verzekering worden afgesloten ter plaatse .
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Ik zit nu net dit topic even door te lezen ,en lees dus dat the one way fee afhankelijk kan zijn van the broker waar je de auto huurt . is dit werkelijk zo .?
Wij vertrekken in San Francisco en leveren in in Phoenix. Willen huren via autoeurope.nl bij Alamo . Bij autoeurope .nl lees ik dat er een one way fee kan gerekend worden ter plaatse .
Echter indien ik bij alamo.nl /drop off kosten lijst kijk staat er 0 kosten. Indien ik bij Alamo.uk kijk krijg ik 300$ one way fee kosten te zien .
Waar moeten we ons aan verwachten? Mag ik ervan uit gaan dat Alamo zijn eigen dropp off kosten lijst hanteert voor iedereen .
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

https://www.alamo.nl/pdf/Drop-off%20she ... a%20NL.pdf
San Francisco (SFO)- Phoenix (PHX) "no charge"
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Wat voor schade had die collega en hoe is het ontstaan?
En de autohuur was in de VS?
CDW – Collision Damage Waiver
All inclusive rates include CDW, which contractually waives or limits the renter’s liability for damage to or loss of the vehicle
http://www.alamo.co.uk/helpfulinformation/us
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Ja ,was in Usa. Ik vraag deze avond nogmaals .
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je hebt in Amerika bij geen enkele verhuurder een eigen risico, dus die schade zal waarschijnlijk ergens anders mee te maken hebben, misschien een dirt road gereden? of gehuurd in Amerika (rechtstreeks dus zonder Europees tussenpersoon) en geen CDW afgesloten?

En het klopt dat Europese tussenpersonen zelf afspraken maken met verhuurders over drop-off kosten, kijk dus goed bij de tussenpersoon waar je huurt of er drop-off kosten zijn. Als je bv. via usareisen.de huurt zijn er bij Alamo geen drop-off kosten tussen San Francisco en Phoenix, als je rechtstreeks bij Alamo aan de balie huurt dan betaal je wel drop-off koasten.
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Dit is om het makkelijk te maken .Ik ging er echt vanuit dat het afhankelijk van de verhuurmij was ( Alamo in dit geval) en op hun site staat geen dropp off kosten .
Zal morgen eens informeren bij Autoeurope.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Ik vraag me af of je de code van de autoklasse ook ergens op de huuruto kan terugvinden. Staat er bijvoorbeeld IFAR of SFAR als code op de 'streepjescodesticker'? Ik heb namelijk de indruk dat er af en toe een kleinere auto aangeboden wordt dan de klasse die je gehuurd hebt. Een RAV4 als SFAR bijvoorbeeld, terwijl dat toch een midsize SUV is? Zo'n code op de auto helpt mij als leek toch wel bij een evt discussie...
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Dat klopt, na een lange vlucht is dit altijd een "opletmomentje". Sommige verhuurders zijn, zowel aan de balie als in de garage, erg gehaaid je een auto in een eenvoudigere klasse mee te geven. Met een beetje voorbereiding en goed opletten voorkom je dit. Huurauto's zitten vaak vol met (barcode)stickers. Stickers die het verhuurtype aangeven heb ik nog niet gezien.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

beabert schreef:Even volgende vraag . Mijn man hoorde van iemand dat indien je zelf schade oploopt aan de huurauto je hier niet 100% voor verzekerd bent. Er zou altijd een eigen risico zijn . Nu ging ik er altijd vanuit dat indien je bij Alamo( huren wij altijd) de full inclusive neemt je voor alles verzekerd bent , ook als je zelf schade oploopt en er ook geen eigen risico is.
Eigen ervaring: ik reed achteruit bij een benzinepomp en knalde toen op zo'n ijzeren gebogen paal, wat dus de pomp beschermd (geen idee hoe zo iets heet). Behoorlijke deuk met een gat in de auto. Bij het inleveren van de auto bij het vliegveld... maakten ze er een notitie van en we mochten weer verder. Niets aan het handje :) We hadden dus inderdaad ook een Full Inclusive verzekering.

Dus ook schade welke je zelf oploopt aan de huurauto is met die verzekering gewoon gedekt.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

@Laura&Edwin
http://www.carrentingreviews.com/national-review/

Wellicht heb je wat aan bovenstaande site.
Uitgaanspunt is National Car maar je krijgt een goed idee welke auto bij welke klasse hoort.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Dank je! We hebben niet bij National gehuurd, maar Alamo. Maar da's zo ongeveer hetzelfde. Ik neem dit handige lijstje wel even mee :thumbup:
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
petrapelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door petrapelle »

Ik heb mijn auto (standard SUV) gehuurd bij Alamo.com. Aangeven dat je non-US resident bent, en in Nederland woont. Je krijgt de verzekeringen gratis. Het scheelt mij 300 Euro (590 euro ipv 890 euro) voor 18 dagen autohuur in Floida. Ik heb de sites die eerder genoemd worden gecheckt, maar kom overal duurder uit.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Kan alleen niet ontdekken wat de cover is op je CDW en EP... staat enkel dit:

Code: Selecteer alles

Protection	
Cdw-allocated Inclusive                    Included
Ep-extended Protection                    Included
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

joost12
Amerika-newbie

Bericht door joost12 »

Hallo allemaal,

Na al uren het internet afgespeurd te hebben om een auto te huren in de VS mbt verzekeringen etc. kom ik uit bij rentalcars.com

Het pakket wat zij aanbieden is als volgt:

* Onbeperkt aantal kilometers
* Verzekering ( - Schadedekking - Diefstalbescherming - Wettelijke Aansprakelijkheid - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP) )
* Lokale belastingen
* Luchthaventoeslag
* Premium locatietoeslag.
* Extra bestuurders (25 jaar of ouder)
* Binnenlandse veiligheidstoeslag

Na contact gehad te hebben met rentalcars.com vertelden ze dat alleen op locatie een bedrag in rekening wordt gebracht voor de brandstof en je als optie nog een road safe plan af kon sluiten.

Brandstof ontkomen we natuurlijk niet aan en dat road safe plan willen we ook laten zitten. Is het bedrag van 420 euro voor 18 dagen op de site een realistisch bedrag? Of is t slim om nog verder te zoeken. Het gaat mij er in ieder geval om dat ik niet hier een goedkope auto boek en zometeen op locatie nog 200 dollar af mag tikken voor de benodigde verzekeringen etc.

alvast bedankt!
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Je hebt alle benodigde verzekeringen.
Geen idee of het een goed bedrag is, weet namelijk niet wat voor autoklasse je huurt. Of ik lees niet goed :)

Check eens de site's die hier veel worden genoemd en als je wil dat het forum met je mee kijkt geef dan even je data met locaties.
Maakt het vergelijken iets gemakkelijker...
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Dit lijkt me een normaal bedrag . Wij betalen 375 euro (via Autoeurope) voor 15 dagen en dan de kleinste SUV ( RAV4) . Je zou ook eens kunnen kijken bij Autoeurope .nl,daar kan je ook selecteren op de verhuurmij .
inqubus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door inqubus »

nog op zoek gegaan voor onze floridareis van 25/8 tot en met 13/9.

Zoals de voorbije jaren eens bij driveusa.de gaan kijken maar via tips hier op het forum ook naar rentalcars.com

drive usa: Standard SUV fully inclusive + package (dus alle verzekeringen + tank benzine) 1028.52 euro.

Dus inbegrepen:

Unlimited Miles
Collision Damage Waiver - CDW
Collision Damage Waiver - CDW: a liability waiver for rental vehicle damage or theft without a Deductible including Glass-, Tire-, Roof and Undercarriage- Damage, excludes cases of reckless driving.
Local Taxes and Fees
Local taxes and fees, sales tax, and airport fees.
Additional Drivers over the age of 25
Additional driver fees for all additional drivers over the age of 25.
First tank of gas (exception: Manhattan locations)
Supplemental Liability Insurance
Important Supplemental Liability Insurance - LIS / EP with US-$ 1 Million coverage directly from the Rental Car Company! (...which simplifies the process in case of a claim!)

rental cars: Standard SUV prijs 683.49

Wat is er Inbegrepen:

Onbeperkt aantal kilometers , Verzekering ( - Schadedekking - Diefstalbescherming - Wettelijke Aansprakelijkheid - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP) ) , Lokale belastingen , Luchthaventoeslag , Premium locatietoeslag. , Eerste tank benzine , 3 extra bestuurders (25 jaar en ouder) , Binnenlandse veiligheidstoeslag

beide bij alamo en dat is effe een prijs vershil van 345 ongeveer. Klopt dit wel of zie ik iets over het hoofd? :)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer