Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verbruik fullsize SUV

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Verbruik fullsize SUV

Bericht door Katja »

Klopt, helemaal uitsluiten doe je het nooit en mijn ervaring is dat mijn rijstijl op vakantie netter is dan thuis.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

De kans dat je nog zo'n fossiel meekrijgt is (gelukkig :wink: ) heel erg klein geworden, in september 2011 is de allerlaatste van de band gekomen.
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Harry schreef:De kans dat je nog zo'n fossiel meekrijgt is (gelukkig :wink: ) heel erg klein geworden, in september 2011 is de allerlaatste van de band gekomen.

Vind je? Ik vind persoonlijk dat er weinig auto's zijn die meer het echte Amerikaanse gevoel oproepen dan de traditionele Lincoln Towncar, Buick Roadmaster en Chevrolet Caprice.
De Ford Crown Victoria staat bekend als een comfortabele en betrouwbare auto.
Naar Europese maatstaven wellicht niet meer de modernste, maar zijn sporen heeft hij al lang en breed verdiend. Er zijn nog steeds vele liefhebbers van deze auto's in Amerika maar ook ver daarbuiten.

Je moet hem gewoon niet vergelijken met Europese sedans, maar daar is hij ook nooit voor ontwikkeld :)

Ik denk ook niet dat er nog veel in rental vloten zitten want dan zou de kilometerstand wel fors zijn opgelopen inmiddels.
West USA reis juli 2014 http://larsenivarzijnonderweg.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb de dinosaurus :lol: onder de Full size suv's en mijn verbruik is ong 1 op 4.5 Een tahoe/suburban zal gemiddeld 1 op 6 a 7 lopen. Misschien 1 op 8 als je constant snelweg rijd 110 km/h. Meer moet je er niet van verwachten.
Robisjo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 37

Bericht door Robisjo »

Wij hebben afgelopen 3 weken 5800 Km gereden met een Chevrolet Equinox en hebben in totaal 135,052 gallons benzine getankt, dit komt neer op ene verbruik van 1 op 11,5.
Ik rijd niet hard, maar wel snel(ff wat rubber op het asvalt achterlaten). Wij hebben ook in de afgelopen vakantie de auto gebruikt waarvoor hij gemaakt is(mud on the tyres).
Ga ervan uit dat een full size iets meer gebruikt, vwb kosten besparen kan je ook zeker kosten besparen met het zoeken naar de juiste verhuurder, ik denk dat je hiermee de meeste kosten kan besparen.

Sjon en Bianca
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik heb verschillende soorten autos op Hawaii gereden, waaronder ook een grote SUV (Ford Expedition). Ik persoonlijk geef op Hawaai de voorkeur aan een kleine auto, met name op Big Island waar vooral in de dorpen (Kona, Captain Cook, Waimea) en steden (Hilo) niet zo ruim is opgezet als op het vasteland van de US. Op Oahu is het iets ruimer, maar daar is het soms weer zo druk dat je in de file staat. Comfort op lange afstanden speelt minder een rol, omdat je op de Islands geen lange afstanden rijdt. Dus eventjes ogevouwen zitten overleef je wel. Meestal huur ik tegenwoordige de kleinste auto vanwege de hogere huurtarieven op Hawaii, maar omdat die vrijwel nooit beschikbaar meer zijn wordt je meestal geupgrade. Omdat de benzineprijzen op Hawaii gemiddeld $1 hoger zijn dan op het vaste land geef ik de voorkeur aan iets wat zuiniger loopt, maar als je Nederlandse benzineprijzen gewend bent maakt dat misschien niet uit voor jullie. De laatste keer dat ik daar was had ik een Nissan Versa, en ondanks dat ik thuis groter ben gewend vond ik dat een mooi maatje daar.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Echt klein huren durf ik niet te doen met twee mannen van bijna twee meter en zelf ben ik 1.83 en ik kan slecht opgevouwen zitten vanwege een bindweefselaandoening.
Maar een gewone fullsize is natuurlijk lang zo lomp niet als een grote SUV.
Misschien moeten we die op Oahu huren voor een paar dagen (prijzen daarvan vielen me juist erg mee) en dan iets anders voor de Big Island.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Een suburban weegt 900 kg meer dan een equinox 1700 kg vs 2600 kg. Verbruik ligt dan ook niet dicht bij elkaar hoor. Als je geld hebt om een full size SUV te huren heb je meestal ook wel een navenant benzine budget :lol: Plus dat het een leuke ervaring is om met zoiets te rijden
BastiaanB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door BastiaanB »

Wij hebben van onze 21 daagse vakantie o.a. 11 dagen in een Tahoe 2014 gereden en deze reed 1:13 maar in de stad is 1:8 wel realistisch.

Het rijd overigens wel heerlijk en zat ruimte voor bagage.
Emergo
Amerika-ontdekker

Bericht door Emergo »

1:13 dat is 30.6 mpg. in the EPA test haalt de Tahoe in de zuinigste versie 21mpg op de snelweg en 15mpg in de stad.
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Het stond toch echt op de boordcomputer.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dan is die board computer goed van slag af. ALs je 30 mpg met een Full size chevy suv kan rijden, dan ruil ik mijn hummer vandaag nog in voor zo'n ding. Zou me een dikke $4000 per jaar op de benzine rekening sparen :thumbup:
Rachel43
Amerika-ontdekker

Bericht door Rachel43 »

Gewoon huren, tijdens onze Las Vegas trip hadden wij een Suburban en die zat wel op de 1 op 8 zo ongeveer maar het was de moeite waard want wat een auto !! :thumbup: En met de prijzen daar aan de pomp lach je je eigen helemaal scheel als je de prijzen in Nederland gewend bent dus niet twijfelen en huren die Full size SUV !
Groetjes,
Rachel
Heimwee naar Amerika !
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
flexer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door flexer »

Wij zijn zojuist terug uit Zuidwest USA en hebben 2,5 week heerlijk rondgereden in een spiksplinternieuwe Chevrolet Tahoe. Ik heb de verbruikscijfers met de hand bijgehouden en kom op ongeveer 20 mpg verbruik gedurende onze hele trip. Combinatie van stad, snelweg, heuvels en scenic roads. Omgerekend 1:8,5 in liters en kilometers. Niet de zuinigste van het wagenpark van de verhuurder, maar het valt mij mee.

Als je rustig rijdt op de snelweg zie je op de boordcomputer dat de helft van de V8 cilinders wordt uitgeschakeld en je dus met 4-cilinders redelijk zuinig de snelwegkilometers maakt.

Maar wat een prachtige en praktische auto was dat! We hebben met moeite afscheid van de auto kunnen nemen toen we weer naar huis gingen.
Groet, Flexer
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Afgelopen week eindelijk de tijd gehad om de auto's voor onze reis te boeken. We zijn voor drie verschillende gegaan voor het eerste gedeelte van onze reis een premium sedan die kwam qua prijs voor Oahu gunstig uit en het lijkt ons ook een vrij praktische auto in Honolulu omdat ik lees dat het parkeren daar niet altijd even makkelijk is.
Maar voor de Big Island hebben we voor de fullsize SUV gekozen. De laatste 36 uur op Oahu hebben we een gewone fullsize, dat moet goed genoeg zijn om ons van en naar het vliegveld te brengen en nog wat shoppen.

Ik moet zeggen dat ik me erg verheug op de SUV en reuze benieuwd ben of we wat keuze hebben en vooral wat de keuze dan wordt.
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Wij hebben ooit als " compensatie" een suburban gekregen voor een akkefietje met Alamo, was echt wel een superauto, we hebben er echt van genoten. Was wel een rekening voor de benzine maar dat hebben we er bij genomen. Het was echt een ontchoocheling toen we hem moesten inleveren :(
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Hier in florida met airco de hele tijd vol aan rijdt onze Dodge Journey 1 op 7.

Ik ben overigens zelden met een full size suv boven de 1 op 10 gekomen...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer