Waar haal je deze onzin nu weer vandaan? Weer een vergissing, of heb je nu wel een betrouwbare bron?Goudlokje schreef:Maar het is met een esta veel makkelijker, een weekendje Mexico en klaar! Geen gedoe met I-539.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
HELP?? Ik krijg geen visum om mijn kleinkinderen te bezoeken!!!!!
Re: HELP?? Ik krijg geen visum om mijn kleinkinderen te bezoeken!!!!!
Het is ontzettend rot voor Jans en ik hoop dat je als nog een visum krijgt, maar een kleine zoektocht op internet had je al deze ellende kunnen voorkomen.
Nogmaals de vraag waarop je de bewering baseert dat een weekendje Mexico de esta teller (aantal dagen) reset.
De officiële site zegt:
De officiële site zegt:
Trips to Canada, Mexico, or nearby Islands
If you are admitted to the United States under the VWP, you may take a short trip to Canada, Mexico, or a nearby island and generally be readmitted to the United States under the VWP for the remainder of the original 90 days granted upon your initial arrival in the United States. Therefore, the length of time of your total stay, including the short trip, must be 90 days or less.
Nogmaals, ik ben niet echt bekend met esta (dat is nog al van na mijn tijd), heb er in het dagelijks leven ook niet mee te maken. Met esta moet je terug naar Nederland voor een resetHockey schreef:Nogmaals de vraag waarop je de bewering baseert dat een weekendje Mexico de esta teller (aantal dagen) reset.

Waarom loop je dan allerlei beweringen te doen over de esta? Er niet mee bekend zij is niet erg, maar om dan maar foute adviezen te gaan geven?Goudlokje schreef:Nogmaals, ik ben niet echt bekend met esta

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Beetje erg
idd..

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Goudlokje, als je inderdaad door even weg te gaan enkele keren een nieuwe I-94 met 90 dagen kreeg, heb je stom geluk gehad.
Ten eerste is een aantal dagen weg geen optie (meer) en ten tweede is een aantal dagen naar Canada of Mexico geen optie. Het is bij mijn weten al meer dan 20 jaar zo dat die dagen doortellen als was je in de US. Een bezoek aan Carraibisch 'nabij gelegen eiland' geeft evenmin mogelijkheid tot vernieuwing van VWP.
Het VWP al bijna 25 jaar bij mijn weten en Nederland was al snel toegevoegd aan de lijst van landen waarvoor het programma geldt. Daar is een aantal jaar geleden - vanwege 9-11 - de elektronische voor-registratie bijgekomen. Maar de regels zijn hetzelfde gebleven.
Ten tweede, je kunt zowel op VWP/ESTA als op B-1/2 niet naar de US emigeren via Status Adjustment (AOS). Want voor VWP en B-1/2 geldt dat je geen immigratie-intent mag hebben. (Het kan wel als de ouder een dual intent visum zou hebben.)
Voor de groene kaart moeten ouders van UScitizens buiten de US hun visum aanvragen - gebaseerd op een goedgekeurde I-130 Alien Relative petitie - en de procedure doorlopen die Copnsular Processing heet. Het kan in land van herkomst of in een ander land waar men wettig verblijft.
Ik schrijf dit niet om beter te weten maar om geen misverstanden te doen ontstaan of valse hoop te geven bij eventuele gegadigden.
Overigens moet het USC kind inderdaad in de US wonen, 21 jaar zijn of ouder, plus hij/zij moet in staat zijn een of beide ouders te sponsoren.
Overigens, alle bijdrages worden op prijs gesteld. Maar als iemand iets niet zeker weet of als info niet recent is, is het het beste dat er even bij te vermelden. Anderen zullen dan aanhaken en aanvullen en verbeteren.
Wat jaren geleden nog lukte is nu vaak niet meer mogelijk.
Janske, er zijn helaas geen gouden tips - en zeker niet achteraf. Maar houdt de moed erin. Er zal echt een herkansing voor jou en je man komen. Zorg dan wel dat je met een tip-top compleet en overzichtelijk dossier komt. In feite moet je twee dossiers hebben. Een met alle originele bewijsstukken die je wilt overleggen (plus de vertaling ervan) en een met kopieen van de bewijsstukken om op het consulaat achter te laten.
We duimen voor je !
Ten eerste is een aantal dagen weg geen optie (meer) en ten tweede is een aantal dagen naar Canada of Mexico geen optie. Het is bij mijn weten al meer dan 20 jaar zo dat die dagen doortellen als was je in de US. Een bezoek aan Carraibisch 'nabij gelegen eiland' geeft evenmin mogelijkheid tot vernieuwing van VWP.
Het VWP al bijna 25 jaar bij mijn weten en Nederland was al snel toegevoegd aan de lijst van landen waarvoor het programma geldt. Daar is een aantal jaar geleden - vanwege 9-11 - de elektronische voor-registratie bijgekomen. Maar de regels zijn hetzelfde gebleven.
Ten tweede, je kunt zowel op VWP/ESTA als op B-1/2 niet naar de US emigeren via Status Adjustment (AOS). Want voor VWP en B-1/2 geldt dat je geen immigratie-intent mag hebben. (Het kan wel als de ouder een dual intent visum zou hebben.)
Voor de groene kaart moeten ouders van UScitizens buiten de US hun visum aanvragen - gebaseerd op een goedgekeurde I-130 Alien Relative petitie - en de procedure doorlopen die Copnsular Processing heet. Het kan in land van herkomst of in een ander land waar men wettig verblijft.
Ik schrijf dit niet om beter te weten maar om geen misverstanden te doen ontstaan of valse hoop te geven bij eventuele gegadigden.
Overigens moet het USC kind inderdaad in de US wonen, 21 jaar zijn of ouder, plus hij/zij moet in staat zijn een of beide ouders te sponsoren.
Overigens, alle bijdrages worden op prijs gesteld. Maar als iemand iets niet zeker weet of als info niet recent is, is het het beste dat er even bij te vermelden. Anderen zullen dan aanhaken en aanvullen en verbeteren.
Wat jaren geleden nog lukte is nu vaak niet meer mogelijk.
Janske, er zijn helaas geen gouden tips - en zeker niet achteraf. Maar houdt de moed erin. Er zal echt een herkansing voor jou en je man komen. Zorg dan wel dat je met een tip-top compleet en overzichtelijk dossier komt. In feite moet je twee dossiers hebben. Een met alle originele bewijsstukken die je wilt overleggen (plus de vertaling ervan) en een met kopieen van de bewijsstukken om op het consulaat achter te laten.
We duimen voor je !
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nog even laatste reactie op de posts van Goudlokje: Jans heeft nooit aangegeven te willen emigreren. Ze wilde gewoon op bezoek bij zoon en kleinkinderen. Dus waarom je überhaupt over die greencard begon is mij een raadsel 

Misschien denkt Goudlokje dat een Groene Kaart een handig soort permanent inreisvisum zou kunnen zijn. Omdat je dan 6 maanden in de US moet zijn en zes maanden daarbuiten. Er zijn - maar ik heb dit alleen van horen zeggen - Groene Kaart houders dit dit doen en daar jaren lang mee wegkomen.
Maar het is niet de bedoeling.
Er is wel een nadeel aan een Groene Kaart: omdat de US wereldwijd inkomen belast van citizens en residents moeten deze allemaal ieder jaar aangifte doen bij de IRS. Of er nu verdiend is of niet, of er in de US verdiend is of niet, maakt niet uit, er is aangifteplicht.
Maar het is niet de bedoeling.
Er is wel een nadeel aan een Groene Kaart: omdat de US wereldwijd inkomen belast van citizens en residents moeten deze allemaal ieder jaar aangifte doen bij de IRS. Of er nu verdiend is of niet, of er in de US verdiend is of niet, maakt niet uit, er is aangifteplicht.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Mijn zoon heeft onlangs contact gehad met de Senator van de Staat waar hij woont.
Daar heeft hij een en ander uitgelecht.
De betreffende Senator gaat nu een brief schrijven naar het Consulaat te Amsterdam om proberen de afwijzing terug te draaien.
Als het verder goed gaat moeten we straks een op het consulaat in Amsterdam een aanvraag doen voor een tourristen visum van maximaal 90 dagen.
dit is dus geen ESTA maar iets anders, kan nu niets meer via de computer aanvragen inzake reizen naar Amerika alleen maar via het consulaat.
Mochten er verdere ontwikkelingen zijn dan laat ik het weten.
Daar heeft hij een en ander uitgelecht.
De betreffende Senator gaat nu een brief schrijven naar het Consulaat te Amsterdam om proberen de afwijzing terug te draaien.
Als het verder goed gaat moeten we straks een op het consulaat in Amsterdam een aanvraag doen voor een tourristen visum van maximaal 90 dagen.
dit is dus geen ESTA maar iets anders, kan nu niets meer via de computer aanvragen inzake reizen naar Amerika alleen maar via het consulaat.
Mochten er verdere ontwikkelingen zijn dan laat ik het weten.
Dank voor de update !
Ik hoop dat de senator u kan helpen! Heel veel succes gewenst 

-
- Amerika-ontdekker
dank u wel voor uw reactie , we laten nog wel horen hoe het afgelopen is
Of de aanvragers denken er te makkelijk over. Als ik meerdere verhalen lees op dit forum van afwijzingen dan denk ik wel eens dat de aanvragers nogal naief zijn. Men denkt vaak dat het aanvragen van een visum een fluitje van een cent is als ik veel verhalen over afwijzing lees.Dude schreef:Het lijkt er inderdaad op dat ze strenger geworden zijn. Er komen meer en meer verhalen naar buiten van mensen die geweigerd worden. Al kan het ook zijn dat de geweigerden er nu sneller mee naar buiten komen dan vroeger, op zoek naar antwoorden.
-
- Amerika-ontdekker
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de goede en minder goede tips bij mijn hulp vraag
Bovenal US-INSIDER met de gouden tip om het te regelen via Mijn zoon in Amerika.
Ik heb deze tip doorgespeeld naar mijn zoon aldaar en hij heeft daar contact op genomen met het congress of the United States,
House of Representatives.
Deze hebben een brief opgesteld voor het Consulaat te Amsterdam en per E-mail daar heen gestuurd en èèn naar mij gestuurd.
Tevens geboortebewijs van mijn kleinkinderen in Amerika toegevoegd en een brief van mijn huisarts dat ik hier in Nederland onder controle sta I.V.M. een geplaatste hart monitor in mijn lichaam.
De brief van het Congress heeft de uiteindelijke beslissing gebracht.
Nu heb ik een tourristen Visa voor 3 maanden gekregen.
Dus Ik (OMA) mag nu eindelijk mijn kleinkinderen in de armen sluiten en knuffelen.
Nogmaals dank voor het meedenken met nu een blijde OMA
Bovenal US-INSIDER met de gouden tip om het te regelen via Mijn zoon in Amerika.

Ik heb deze tip doorgespeeld naar mijn zoon aldaar en hij heeft daar contact op genomen met het congress of the United States,
House of Representatives.
Deze hebben een brief opgesteld voor het Consulaat te Amsterdam en per E-mail daar heen gestuurd en èèn naar mij gestuurd.
Tevens geboortebewijs van mijn kleinkinderen in Amerika toegevoegd en een brief van mijn huisarts dat ik hier in Nederland onder controle sta I.V.M. een geplaatste hart monitor in mijn lichaam.
De brief van het Congress heeft de uiteindelijke beslissing gebracht.
Nu heb ik een tourristen Visa voor 3 maanden gekregen.
Dus Ik (OMA) mag nu eindelijk mijn kleinkinderen in de armen sluiten en knuffelen.
Nogmaals dank voor het meedenken met nu een blijde OMA

- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Oh, geweldig! Ben heel blij voor jou, dat ging nog vrij snel, wanneer kan je vertrekken?
Dat wordt dubbel en dik genieten
Dat wordt dubbel en dik genieten

-
- Amerika-ontdekker
Bedankt, hoogst waarschijnlijk vertrek ik per 1 september. krijg deze week mijn paspoort met Visa terug, dan kan ik gaan regelen voor vertrek.
- bedeve
- Amerika-expert
Wat kan het dan in een keer snel gaan !!
Heel hartelijk gefeliciteerd.
Geniet van je verblijf en je familie in de USA
Heel hartelijk gefeliciteerd.
Geniet van je verblijf en je familie in de USA
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- tineke57
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Geweldig, Jans! Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik je bericht las. Ben zelf grootmoeder van 2 schatten (2,5j en 4m) en begrijp goed dat je je kleinkinderen ontzettend graag wil zien. Geniet er van!
Hoe het, als je de juiste weg weet, toch nog snel kan gaan.
Hoe het, als je de juiste weg weet, toch nog snel kan gaan.
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is echt goed nieuws!
Ik begrijp dat men voorzichtig wil zijn qua 'illegale immigratie' of 'het afnemen van tewerkstelling van citizens', maar als een oma haar kleinkinderen al niet meer mag bezoeken (en wat helpen in het huishouden), dan slaat de balans toch door in de verkeerde richting!
Ik begrijp dat men voorzichtig wil zijn qua 'illegale immigratie' of 'het afnemen van tewerkstelling van citizens', maar als een oma haar kleinkinderen al niet meer mag bezoeken (en wat helpen in het huishouden), dan slaat de balans toch door in de verkeerde richting!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3367 Weergaves
-
Laatste bericht door kevin123
-